Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825478 · » Till forumet

Sv: Final
{Tommy}: Vet inte vilket stolpskott som bubblade dig men bry dig inte om vad hen tycker. Jag tycker att du bidrar och vill ha dig kvar. Jag är generellt otroligt less på alla som ägnar sin energi åt andra skribenter! Tycker man inte om det någon skriver är det otroligt lätt att bara ignorera det!
Kommentera

Tommy: tråkigt att du känner så, hoppas du ångrar dig. Jag kommer iallafall sakna dig härinne om du lägger ner.
Kommentera

OK, Dags att tacka för mig efter snart 16 år på GBn. Blev bubblad av en annan skribent som tyckte att jag skulle hålla inne med min pessimism och inte sprida den på GBn. Vi behöver lyftas upp snarare än tryckas ner. Jag ber allra ödmjukast om ursäkt att min inställning är att jag tror det blir svårt att ta det här guldet, men jag hoppas givetvis att vi gör det.
Själv tycker jag att det är lite sorgset att lämna men jag är ändå rätt trött på alla oändliga skitkastardiskussioner som varit genom åren. Jag har själv inte varit guds bästa barn, men nog tycker jag att mina ev övertramp på Brynäs, spelare, ledare, andra skribenter varit fåtaliga genom alla dessa år. Har på senare år dessutom i princip helt avstått från att diskutera något nämnvärt pga oerhörd konflikttrötthet.
Ni på GBn har i mångt och mycket varit som en familj, framförallt de senaste fyra fem åren då jag blivit ensamstående fattig sjukpensionär. Jag har inte kunnat gå på så många matcher utan fått följa dem på TV, med GBn som sällskap.
Tack för den här tiden, och Lycka till Calle med att forma GBn till hur DU vill ha den
Tommy Silfvenius
PS!
Hoppas vi alla får fira ett guld Imorgon
DS!
Kommentera

7981: Ja, men spelar inte.
Kommentera

2064: Någon som vet om Bertil följde med ner till Jerusalem?
Kommentera

Verkligen INGEN som har en biljett över? :)
Kommentera

Bifbiffen: Granis får väl kolla om suspen sitter rätt när de går i spelargången...
Kommentera

Inkazar: Johnson går nog in istället för PoW.
Han följer med ner och behövs i pp't (if any...)
Kommentera

KulaShaker: Gärna för mig, kommer knappast kunna köra på sitt max med en ömmande pung.
Kommentera

KulaShaker: Bra, det blir roligare att vinna med filmstjärnan på isen.
Kommentera

Thörnberg troligtvis åter imorgon!

Kommentera

Kanske inte riktigt läge att börja ändra något nu. Men jag tycker inte Jensen varit bra i slutspelet. Skulle tro det har med skadan att göra och sen har han inte kommit in under igen. Han var ju grym strax innan och i början i kvartarna. Men jag hade hoppats bulan provade det här igår:

Lindblom-Ölund-Clark
Blomman-Jensen-Zab
Paille-Granström-Ikonen
PoW-PaW-Alcen

Med minimal speltid på 4e. Men det lär ju, och ska ju, inte provas imorn.
Kommentera

mustigahjalmar: mailade samtliga 3. Fått svar från en av dem och mycket riktigt var de slut. Hoppas att det dyker upp något
Kommentera

Bifbiffen: Supporterklubbarna (Bskv,BSG och Stockholm) får ca 50 biljetter var. Alla har tagit slut sen länge. Dock så var det ett släpp på "resterande" biljetter klockan tolv idag och vad jag vet så går dom åt direkt med!
Kommentera

Brynäsgubbe:
Mmmm.
Och Blomqvists kommentar.
"? Jag tycker han förstärker, säger Blomqvist om situationen där Anton Bengtsson gick på ändan"

Som jag skrev tidigare så var det ganska mycket Gösta Ekman över Antons reaktion på tacklingen där :)
Kommentera

"Anledningen är att HV hade en misstänkt ‘sex man på banan’"

Lol misstänkt.
Kommentera

brunäs:
Har du sett Brynäs slutspelsmatcher?
Checking to the head... slewfoot i Frölundaserien
Interference - blindside - checking to the head på Oskar Lindblom av C Persson i HV....
Ett litet axplock grova förseelser som inte gav några PP alls

Morgan Johansson och Sören Persson tillhör INTE Brynäs vänner på FB

Jag håller i princip med dig om enögda fans... men ibland blir det mycket!
Kommentera

Bifbiffen: kontakta bskv om du menar för morgondagen? Men tror tyvärr ni är sent ute?
Kommentera

Gunderson har inte gjort ett enda mål på hela slutspelet, imorgon tror jag han smäller in en avgörande puck!
Kommentera

2064: Haha ja det tar väl ut varandra antar jag :P
Kommentera

brunäs: Vi spelar final utan fungerande målvakter så det är två dysfunktionella lag i final 😉
Kommentera

Bifbiffen: Hur hanteras Brynäs ståplatsbiljetter? Går det att få tag på?
Kommentera

Forsberg 1978: precis vad jag behövde! Nu jävlar ska guldet hem!!!!!
Kommentera

Fick inga biljetter tills imorgon, otroligt deppigt. Slut på 10 minuter. Om någon får biljett över, sitt som ståplats. skicka gärna ett meddelande :)
Kommentera

Forsberg 1978: Detsamma!
Kommentera

Trots käftsmällen / pungsparken igår där brynäs spel var bland det värsta jag sett i c:a 50 min och en bilresa hem (va hemma kl 3:45) som va bland det värsta jag gjort så är jag sjukt taggad inför morgondagens match jag tror fan att vi vinner för detta laget vi har går aldrig att räkna bort, vi kan få stryk med 1-6 hemma för att nästa match vinna borta som inget hade hänt! Upp med humöret nu gubba o töser för imorgon ska vi se till att ta hem GULDET!
Bratwursten: Tack för igår va trevligt att träffa er🖒☺
Kommentera

Alla supportrar anser alltid att domaren dömer mot det ena laget, kommentatorerna hejar på motståndarlaget etc etc.

Tror du på riktigt att domarna medvetet försöker förstöra för Brynäs?
Kommentera

Pettisbif: Det tröttaste inlägget jag läst någonsin i denna bok. Höj nivån!
Kommentera

brunäs: Hade det feldomslut du kommenterar varit avgörande hade det uppmärksammats här också. Uppenbara domartavlor till Brynäs fördel under slutspelet är lätträknade. Till vår nackdel går att göra en långfilm av.
Buhuuuuu?
Kommentera

Lesky:
Yup, tog en chansning jag med.
Började köa 8:20 tror jag.
Slut på biljetter.
Inte samma tryck som det var här dock, vi hade slut på biljetter efter 5 min om jag inte kommer ihåg fel.
Kommentera

Försökte få biljetter till match 7 men efter 10 minuter står följande:

Meddelande uppdaterades senast: 10:10
För närvarande finns det inga biljetter kvar
---
Betyder det att det är kört och slutsålt redan?
Kommentera

brunäs: Även om de inte gör mål så tar det på krafterna att spela BP, Krafter som man gott skulle kunna använda i ett offensivt syfte.
Kommentera

370:
BWAHAAHAA.
Såg precis utvisningen som Blomman åker på efter den "missade" 6-man-på-plan situationen.
Det ser ju ut som riktigt dålig slapstick.
Han kastar ju in huvudet själv i sargen, och sen slänger sig tillbaka och skriker....
Haha, började faktiskt småskratta när jag såg det :)
Kommentera

brunäs: Ja det är faktiskt anmärkningsvärt! Värst som jag kan komma på på rak arm är 2003 när Frölunda vann guld, trots en PP% i slutspelet på 6,38!!

Så det går att vinna trots kasst PP, men det är väldigt ovanligt
Kommentera

brunäs: känns som att ert usla pp till stor del är en sportchefsfråga... för ni har ju ingen vass rightare som hotar till vänster. Frölunda hade Wellman där och det blev livsfarligt i varje pp som de hade.
Kommentera

6984: HV är ju så förbannat usla i PP ändå. Anmärkningsvärt att man spelar final utan fungerande special teams ;)
Kommentera

brunäs: Inte därför, det skrivs en del av fans från flera lag här, men du var bara här för att provocera. Kolla bara på ditt namn.
Kommentera

Peja: Helt enig. Att inte Persson blev granskad för den är helt obegripligt. Domaren sitter dessutom på första parkett.
Kommentera

Brynäsgubbe: Rensa bort oliktänkande menar du? Känns sådär va.

Jag finner det intressant att läsa alla möjliga lags forum. Precis som på HV's forum höjer man laget till skyarna vid vinst men vid förlust skriks det om rivna kontrakt. Många supportrar är så förbannat onyanserade. Man har svårt att se att det finns en motståndare, man ser bara till sitt egna lags prestation.

Nu är det game 7. Det absolut mest spännande som finns. Det kan gå hur som helst. Speciellt med tanke på hur denna serie sett ut.

Sådär. Nu kan moderatorn rensa bort mina inlägg och banna kontot för att jag håller på fel lag.

:)
Kommentera

Brynäsgubbe: Faktum är att den här skribenten beter sig mycket bättre än många som kallar sig Brynäsare... Fast vi kanske ska köra en Nordkorea och bara tillåta inlägg som är skrivna med Brynäsögon?
Kommentera

brunäs: Om det ska jämna ut sig så kommer HV att få en väldigt jobbig match med tanke på att de har typ en period mer i PP än Brynäs ;-)
Kommentera

brunäs: Det bevisar bara att våra domare inte håller måttet. Tragiskt att en final inte kan dömas på ett bättre sätt. Fast sen kan det lika gärna handla om kompensationsutvisningar med. Domarna agerar ju ofta som om de hade nån jävla fiskdamm där alla barn ska få lika.
Kommentera

brunäs: Jo, jag blev förbannad när Brynäs åkte på en trippel mot Frölunda, men det var ändå bättre att göra det vid 4-1-ledning än när matchen låg och vägde.
Det är möjligt att bedömningarna jämnar ut sig i finalserien, men i kvarts- och semifinal jämnade det definitivt inte ut sig. Brynäs hade allt mot sig mot Frölunda och LHC tilläts spela en ryggsäckshockey utan dess like. Jag tror att många Brynäsfans frustration bottnar sig på saker från de matchserierna, även om det är svårt att bortse från att domarna friade när C.Persson försökte ge Lindblom hjärnskakning i match #1.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nja, det är inte mot reglerna att kolla på matcherna med motståndarglasögon. I så fall hade vi låst forumet för alla andra lags fans och det har vi valt att inte göra.
Kommentera

Bifbiffen: Misstänker att du tycker det var SKANDAL att HV inte åkte ut för 6 man medans trippingen på Jensen var helt korrekt?

Släpp sargen.
Kommentera

brunäs: Peja ta bort den här skiten.
Kommentera

Peja: Jag lovar att du kommer gnälla om en sådan billig utvisning resulterar i att HV gör 3-4 med några minuter kvar.

Märkliga domslut kommer alltid ske. I det långa loppet jämnar skiten ut sig. Om domarna hade satsat mer på att vara konsekventa och faktiskt följa regelboken i ALLA lägen hade problemet varit mycket mindre.
Det fel svenska domare gör är att man hela tiden ska försöka se till att få någon form av "rättvis" fördelning av utvisningarna. Får ett lag två BP i rad så kan de i princip göra vad som helst utan att åka ut. Domaren åker istället och letar en utvisning på laget som spelat PP för att kompensera. Detta resulterar i att det släpps solklara utvisningar medans man plockar ut spelare för pettitesser. Total inkonsekvens.
Kommentera

brunäs: Imponerande ändå att du tar dig tid att skapa konto, laddar stenhårt för ett slagkraftigt inlägg och ändå blir det bara pannkaka.
Kommentera

honken21: Det är vad det är, "spilld mjölk" osv.
Tror det är bra att agera underdogs, inget att förlora liksom. Å andra sidan, vad är sannolikheten att HV torskar tre raka hemmamatcher?
Vår chans ligger att alla offrar sig som galningar i försvarszon för att kompensera för våra svaga målvakter. Bulan kanske skall göra som i innebandy och köra 6-5 spel större delen av tiden istället....
Kommentera

« · 1825478 · »