Brynäs IF

731203 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1821419 · » Till forumet

Sv: Final
Stibe: dags att införa personliga biljetter? I alla fall till slutspelet.
Kommentera

Rumpelstiltskin: ja, iaf att det inte går att köpa fler än 2 eller så. Känns pissigt att missa finalen på plats :(
Kommentera

Rumpelstiltskin: Svårt att komma åt och fullt lagligt att sälja biljetter så jag har svårt att bli riktigt arg men trisst är det. Personliga biljetter är väl ända sättet att komma åt detta och såklart fullt realistiskt.
Kommentera

7225: vi är Brynäs IF svart och röd !! Glad påsk på er gubbar !
Kommentera

7225: det är trist att egna supportar ska pumpa varann på pengar. Då Brynäs IF inte får ta del av vinstkostnadnen som personen gör.

Men jag har skickat iväg ett mail till både Tradera och Brynäs IF.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Vad ska Tradera göra tänkte du? De tjänar ju pengar på auktionerna och vill ju ha kunder...
Brynäs kan förstås vara intresserade inför framtiden..
Kommentera

Är det styrt från shl hur mycket man får ta för varje biljett? Typ att det finns något tak som man inte får gå över? Med tanke på trycket det varit på biljetterna så borde ju Brynäs ha tagit betydligt mer betalt, även om det kan skapa badwill och så så handlar det ändå om utbud och efterfrågan.
Kommentera

7225: har en vän som blev drabbad för ett par säsonger sen. Den säljaren blev avstängd.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Är ju kanske 30st biljetter som säljs svart för att tjäna några kronor.

Inte så att 1000 biljetter säljs svart utan bara fåtalet, så dom som vart utan hade blivit det ändå.

Folk vill gå på hockey och alla kan inte få biljetter
Kommentera

rafalski: Måste ändå säga att det är lite rörande och gulligt att se din reaktion på mitt lilla provocerande inlägg med en smiley, där jag raljerar lite med dig och andra som hånat och raljerat över Felix, Bulan och fan vet allt tidigare under grundserien.
Man ser nästan framför sig hur du och dina häcklare nu sitter där med darrande underläpp och är jättejättejätte-sura för att elaka Huge dristar sig till att raljera lite med dom som raljerat, nåt som ni faktiskt till stor del förtjänar.
Du har helt rätt: forum är för folk med känslor, både positiva och negativa som dras med i matcher.
Det du glömmer är att man faktiskt kan dras med i matcher och ha känslor UTAN att totalsåga allt och alla på ett tvärsäkert sätt, innan säsongen ens har slutat och vi kan bedöma slutresultatet.
Sen förstår jag inte vad du menar med "facit i hand". Vad jag vet så är väl säsongen inte över än, men det finns ju faktiskt lite tid kvar för Felix och Bulan att klanta till det hela och därmed ge dig och dina lite rätt, om vi nu skulle förlora finalen.
Tror ändå att alla härinne är jävligt nöjda och belåtna med säsongen, hur det än går mot HV. Så i den bemärkelsen tycker jag faktiskt att det är helt rätt att tala om "facit i hand": med facit i hand har det visat sig att du och andra tvärsäkra bedömare om Felix, laget och Bulan haft tokfel.
Nu ska du inte vara ledsen över det, vi har alla fel i våra bedömningar lite då och då.
Det enda jag personligen tycker, och det här har jag redan sagt, är att din transformering från en seriös, nykter och objektiv bedömare till nåt av en negativ och gnällig svartmålare, är märklig och lite trist.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Avstängd för vad? Var det falska biljetter?
Kommentera

Så jävla glad att Brynäs generar det här intresset. Det borgar för större intäkter och fler år med framgång.
Kommentera

En tanke slog mig precis... Rödin lämnade Brynäs inför guld-säsongen och har uttryckt en viss bitterhet över det. Nu lämnar han oss inför en säsong där vi spelar final. Måste vara jobbigt tillsammans med alla skadeproblem han haft.
Kommentera

7225: minns inte exakt. Men har för mig att Tradera har som policy att inte bidra till svarta marknaden. Tradera är ett jättebra seriöst företag, som inte vill förknippas med såna här dumheter.
Kommentera

Ni som klagar över biljettbrist:

- Full respekt till er om ni bor utanför Gävle, då förstår jag dilemmat.

Bor ni däremot i Gävle har man ju alla möjligheter i världen att boka seriebiljett eller slutspelspaket inför slutspelet... Å då är ju saken biff... Kan man ju göra om man bor utanför Gävle oxå men kanske blir mycket åka...
Kommentera

bradberry: Problemet för min del är att jag bor i Gävle, men har ett arbete som innebär att jag enbart jobbar nätter och helger, så jag missar mer än hälften av matcherna varje år. I annat fall skulle jag skaffa en seriebiljett.
Kommentera

Huge: Helt rätt, mer än nöjd med final och härifrån är det bonus både sportsligt och ekonomiskt.
Det jag stör mig på är dåliga vinnare som du som bara måste dra fram gamla inlägg från säsongen för att peka finger.
Tvärtom om mot dig så tycker jag du inte förändrats ett dugg, en dryg översittare har du varit från dag 1 på forumet.
Kommentera

bradberry: har ingen förståelse alls. Bli medlem i föreningen, spelar ingen roll om man bor i Gävle, eller som mig en bra bit utanför. Ett fan ska vara medlem!
Kommentera

Inkazar: Håller med. Men 2012 räckte inte biljetterna till medlemmarna heller...
Kommentera

rafalski:
Om man har behov av att ha öknamn på Brynässpelare eller skriva nedsättande om dom i nån matchsituation... då kan väl en lösning va att man går in på motståndarlagets forum och skriver av sig sin frustration?
Borde fungera kan jag tycka?
I min värld har man inte öknamn på egna spelare! Det klarar både Färjestadssupportrar o Frölundare utan tigerhjälp!
Kommentera

bradberry: nä det var en riktig katastrof. Dom har löst det bättre nu.

Med det sagt skulle det kunna lösas ännu bättre!
Kommentera

En tanke som slog min nu när Brynäs är i final. Brynäs har spelat hårda matcher nästan varannan dag och tränat i över en månad mer än de lag som inte tog sig till slutspel eller åkte ur tidigt och fick semester. Börjar dessa lag försäsongsträningen en månad tidigare eller kommer Brynäs ha +1 månad på de som åkte ur tidigt?
Kommentera

SnowKing: Och? Hade du någon poäng?
Kommentera

Märkligt, känner mig helt tom efter gårdagens urladdning. Är inte ens nervös längre.
Kommentera

Qvarre: samma här. Men är helt övertygad om att det kommer
Kommentera

Bratwursten :
Nope, sittplats is the shit!

Gävle ons
Göteborg fre
Jönköping sön
Gävle tis
Bra 7 dar

Guldet ska hem, REVANSCH1995!
Kommentera

Fan va mycket roligt man kan ha
Uppladdat:

450x600-img_0905.jpgimg_0905.jpg

Kommentera

SnowKing: Skojare där.
Sluta komma med såna där pekfingrar där du lägger fram din mening om hur en supporter bör uppträda.
Och för Guds skull: raljera inte över dom som själva raljerar, då blir dom väldigt störda på hur du kan vara sån översittare....
Kommentera

Imorgon börjar det! Hoppas såklart på vinst.. men tror det blir en rätt klar förlust. Men lyckas Brynäs hålla dom första 10 min, så kan vad som helst hända!

Nu kör vi.
Kommentera

rafalski: Du menar att kalla andra som skriver härinne för utvecklingsstörda är bättre?
Kommentera

Huge: Jag har själv suttit ett antal gånger och "försvarat" Felix.
Då jag anser att han är en bra målvakt.
Han har absolut vart darrig ett antal gånger i vinter, men han oxå visat vad han kan tidigare.

MEN. Jag skulle aldrig komma på tanken att sitta och leta upp gamla inlägg bara för att kunna peka finger åt dom som ansett annorlunda. Det tycker jag är en dålig vinnare,absolut.

Med detta sagt så hoppas jag att Felix får fortsätts stå. Han har visat laget vad dom kan uträtta tillsammans.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Kommentera

Zappaholic: Släpp detta nu. Det slutar aldrig annars:)
Kommentera

mk: Ok. Släpper det. Final i morgon. Fy fan vad häftigt!!!!
Kommentera

rafalski:
Om jag har nån poäng?
Tjaa... Raljerande skitkastande på Brynäsare hamnar där det bättre passar in!

Dom supportrarna som är lite känsliga för att deras idoler kränks på ett forum har lättare att undvika skitsnacket.
Kommentera

Angående biljetter till slutspel/finaler.
Inför kommande säsonger skulle man
kunna införa någonslags "topplista"
när det gäller mest trogna anhängare
under grundserien.

Låt oss säga att de 4000 som gått på
flest matcher (köpt flest biljetter) under
grundserien skulle få garanterad första
"tjing" på en biljett till finalen.

Sen om de är medlemmar. Då får de som
nu även chansen att före icke medlemmar
köpa 4 biljetter till.

Sen får övriga chansen på resterande
biljetter. Ett sånt system skulle kanske
öka intresset (och sålda biljetter) under
grundserien. Man skulle då även kunna
göra så att alla kan gå in och se på
vilken plats man ligger. Så de som
verkligen vill garantera sig en plats
på en eventuell final, då kan köpa
biljetter till tillräckligt många matcher
under grundserien. För att behålla
sin plats bland de 4000 mest trogna.

Bara en idé.
Kommentera

rafalski: mår du bra?
Kommentera

rafalski:
Jag är varken före eller efter... däremot är jag lite orolig för dig! Men du kanske bara är onykter, det går väl över i bästa fall. Ha d bra! Heja Brynäs!
Kommentera

Brynäsgubbe: Han kan ju inte gå ut och säga ..vad skönt att Brynäs kommer slå ut oss :)
Ladda upp för att vinna en bortamatch redan i eftermiddag :) 2-4 mål i tom kasse
Och jag ska inte säga själv att jag tyckt Felix har varit stabil i målet under säsongen..men var Svedberg det när Brynäs vann senast 2012?
Kommentera

Enaranger: Då skulle fans som bor långt bort aldrig få se en slutspelsmatch...
Kommentera

Slutspelskungen Silfverberg har gjort mål igen
Kommentera

Gameday 🥅🏆🏒

Så jävla kul, vi ska ta tillbaka guldet HV snodde för 22 år sedan!
Kommentera

Metalman: Nej det var han inte, han steppade upp i slutspelet efter en ganska medioker säsong.
Kommentera

Vi har förtvivlat svårt att vinna i Jönköping. Men nu finns det inget alternativ. Brynäs måste ta en där.
Kommentera

Finaldags! Absolut att HV har visst favoritskap. Men titta också på deras väg fram. Färjestad och Malmö. Det är matchserier man ska vinna. Tycker HV känns som ett riktigt mänskligt motstånd. Vi har en RIKTIGT bra chans till guld här.
Kommentera

mk: "Jag skulle aldrig komma på tanken att sitta och leta upp gamla inlägg bara för att kunna peka finger åt dom som ansett annorlunda. Det tycker jag är en dålig vinnare,absolut."

Håller med, om den "dåliga vinnaren" nu har menat allvar och verkligen försökt agera besserwisser med facit i hand.
Nu var det ju så att jag tvärtom på ett lite skämtsamt sätt och med hjälp av en dubbel blinksmiley, försökte säga att man kanske inte borde komma med tvärsäkra omdömen om ex Felix eller Bulan, innan allt är över och vi kan bedöma hur laget/spelarna/ledarna har lyckats.
Jag förstår mkt väl att såna där tvärsäkra uttalanden som ex rafalski gjort, oftast beror på besvikelse och att man skriver saker man egentligen inte menar. Det jag dock inte förstår är hur upprörda vissa av dessa "raljerare" blir när dom själva blir utsatta för lite skämtsam och befogad raljering.
Dessutom blir det här gnället från raljerarna om att leta gamla inlägg lite komiskt när man vet hur det hade sett ut om vi förlorat mot Frölunda och Felix hade fortsatt agera osäkert i kassen: då hade de som nu gnäller över att jag letat gamla inlägg, själva letat fram sina egna inlägg om Felix och sen basunerat ut: "Vad var det jag sa?????"
Kommentera

Filip Sandberg, Oskar Sundh, Per Arlbrandt, Simon Önerud, Martin Thörnberg, Ted Brithe'n och Lias Pettersson är HVs främsta offensiva hot, även Borgman på backen har producerat bra.
Deras kedja med Sandberg-Tedenby-Lias Pettersson kan vara magisk och svårstoppad med sin fart och kreativitet.

Linus Söderström i kassen är grym men oprövad i sammanhanget.

Backsida väger liksom Brynäs ganska lätt med spelskickliga små snabba backar.

HV står för ett helt annat spel än Frölunda med snabba anfall och de vill snabbt komma till avslut, det kommer att bli åka av..
Kommentera

honken21:

Håller med till hundra! Att ha slagit ut Frölunda och Linköping kittlar lite mer. Hoppas vi kan dra nytta av det och chocka dem lite.
Kommentera

Huge: Jo, men om man läser dina inlägg så är det ganska frekvent återkommande dessa inlägg med dubbla blinksmileys.
Därav min kommentar mot dig.
Men skit i det nu.
FÖR IDAG ÄR DET FINAL.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️❤️❤️
Kommentera

mk: För att visa hur snett ute du är så har jag roat mig med att gå igenom mina egna inlägg och konstaterat följande: av dom senaste ca 100 inläggen (orkade inte scrolla längre bakåt) så har jag hittat ETT (1) enda inlägg där jag känt mig manad att använda en dubbel blinksmiley för att undvika ev missförstånd när det gäller graden av allvar i inlägget.
Hur du kan få det till att jag "ganska frekvent" skulle använda dubbelsmileys i mina inlägg är obegripligt.
Är väl isf snarare att "ytterst sällan" gör det, om du fråga vilken amatörstatistiker som helst.... ;-)))

OBS trippelsmileyn, vill inte att det här också ska missförstås....
Kommentera

« · 1821419 · »