Brynäs IF

728199 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2032124 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Perra Johnsson till IKO, tankar kring de? Någon bi skulle haft?
Kommentera

Ove Myling: Och han blev tydligen tvingad att även avslöja för dig hur kontraktet ser ut med alla summor.
Det konstiga är att du aldrig avslöjat hur det ser ut, mest munväder och påståenden som du inte har backat upp med nåt konkret.
Som med allt annat när du skriver nåt...
Kommentera

munkas: Vilka alternativ tror du han hade, med tanke på tillgängliga tränare, löneanspråk, föreningens rykte som riskprojekt osv?
Kommentera

Zappaholic: Ja, jag är säker på att årsmötet kommer att lyssna noga och ta del av alla konkreta förslag på kandidater till de flesta poster i föreningen, som kommer från bl.a munkas och mylingen. Två mkt erfarna, kunniga och insatta personer som kan lägga tyngd bakom sina argument.....
Kommentera

Mattson: Tror dock att Dackell fått fria händer från Campese & Co annars hade han heller inte plockats bort, sedan kan man spekulera vilt men jag är tveksam om vi någonsin kommer att få veta hela sanningen vilket är i och för sig ointressant just nu. Man behöver se till att rätta till det som går att rätta till och blicka framåt. Nästa säsong blir säkert bättre, hoppas jag.
Kommentera

munkas: nä, men han blev tvingad att ge alcen ett rejält sockrat treårskontrakt...
Kommentera

Mattson: Blev han tvingad att förlänga med Sunkan då?
Kommentera

munkas: Vilka alternativ hade Dackell, givet de ramar han fått av chefen? ”Köp vad du vill” eller ”här har du 100 spänn, bygg ett mästarlag”? Helt avgörande om man ska kunna döma ut honom.
Kommentera

munkas: Du får gå på årsmötet och göra din röst hörd.
Kommentera

Zappaholic: ” De allra flesta känner väl till att de besluten inte varit bra. ”

Fast då är det väl märkligt att man vill att samma beslutsfattare skall få fortsätta att fatta besluten? T.ex. ska Dacke vara med och välja ny tränare!? Vad är det för galenskap?
Kommentera

munkas: De allra flesta känner väl till att de besluten inte varit bra. Det är som att sitta bredvid någon och titta ut genom ett fönster och berätta vad det är för väder ute.
Kommentera

Mattson: Det märks att det är alldeles för lång uppehåll tills nästa match 😂
Kommentera

mk: Nån får lägga upp regler för vad man ska skriva. Så här kan vi ju inte ha det! Folk som skriver vad som helst!
Kommentera

Chris11: Sen får man ju hoppas att -ERP gav några miljoner också. Det blev dessutom klart efter budgeten för säsongen var satt?
Kommentera

Lesky: kan man ge bort 500 000 till Söderströms moderklubb så borde man ju gå plus resultatmässigt?
Kommentera

Här läser man på morgonen de vanliga inläggen..

Sen läser man inte förrän nu kl 13.
Vad möter en?
En storm som lämnar Twitter bakom sig med mil..

Har Ni tappat förståndet helt eller?
Orkar inte ens läsa igenom allt....
Kommentera

Anders Berg:

Var kan man läsa att Brynäs är på väg mot konkurs?
Kommentera

Anders Berg: Målsättningen med den här säsongen är fortfarande kvartsfinal. Och det är fortfarande möjligt att åstadkomma det.

Varför tror du att den långsiktiga målsättningen är bortblåst? Därför att Sundlöv och Campese säger att det är svårt att locka bra spelare till laget i den situationen som de befinner sig just nu? Eller försöker du bara hitta en ny infallsivnkel att håna/kritisera Brynäs ifrån?

Att Brynäs skulle vara på väg mot konkurs är ju också bara någonting som du fantiserar om, det är ingen i Brynäs som har sagt det eller för den delen någonting som ens går att vantolka i den riktningen.
Kommentera

Tillägg till mitt förra inlägg:
Det är även lite tragiskt att se att klubben på bara någon månad gått från att: "Nu gävlar ska vi vinna 4 guld på 10 år" till att det nu verkar helt bortblåst. Nu är det konkurs och att man är en oattraktiv förening vi hör mest talas om.
Klubben måste ju stå fast vid vad man sagt och inte ge upp så här lätt.
Kommentera

Skrubben: Skulle inte vara så snabb med att dra den slutsatsen av Bengtzéns agerande där. Andersén värvades väl ganska sent, och kanske hade han inte större utrymme i lönebudgeten den första säsongen, vilket kompenserades genom att höja lönen säsongerna efter. Glöm inte att tanken förmodligen var att Andersén skulle hålla landslagsklass och vara en defensiv klippa. I det skedet visste väl BZ heller inte att det skulle bli sista gången han byggde ett Brynäs-lag, han hoppades nog stanna längre.
Kommentera

munkas: Tack för att det finns någon med vett bakom pannbenet här. Herregud. Förstår inte varför ens folk hackar på mig, var ju varken mitt påhitt eller mina svarsalternativ. Enda jag gjorde var att göra det mer överskådligt för folk som faktiskt ville delta i hans omröstning.
Kommentera

Huge: ”Andersen ansågs väl vara en så pass viktig pjäs i Brynäs att han var värd sin lön när han värvades”

Tydligen bara värd 80 tusen/månad första året. Sen precis den säsongen när Bengtzéns kontrakt gick ut så tripplades Anderséns lön automatiskt. Ett sammanträffande? Jag tror snarare att Bengtzén fullständigt sket i vilka usla kontrakt han lämnade efter sig. Så länge han fick rabatterat pris på Andersén första säsongen. Riktigt ruttet agerande.
Kommentera

JanT: Syftet med omröstningen var nog inte bara att göra narr av föreningen. Det var nog mer ett sätt att påvisa, i punktform, alla bedrövliga beslut som tagits de senaste åren, vilka har lett fram till att vi nu dansar lina på en väldigt tunn tråd. En liten hurring i ansiktet på de som har fullt förtroende för Dacke bl.a, som de tydligen vill ska vara fortsatt delaktig i tränarfrågan etc.
Kommentera

Huge: alltså ska inte du sitta o TRO/Förutsäöta saker kring agenter eller spelares val kring hur de väljer DU vet inget om deras förusättningar!
Jag väljer att diskutera kring hockey och det som rör Brynäs! Att som du påstå att jag är full tyder på ett osmakligt beteende hos dig!
Att du sen har mage att jämföra hockey men ett mord är ju helt beklämmande osmakligt!
Jag jämförde att du spekulerar kring agenter och spelare och att det är lika jämförbart kring att vi spekulerar ang Sundlöv som att du har någon slags förkörsrätt att spekulera! Återigen kliv av dina höga hästar och bete dig som folk!!!
Kommentera

Bifbenny: Näe, först måste de nominerade presenteras. Det måste gå rätt till annars får Sundlöv skit.
Kommentera

Brynäsgubbe: Du får priset årets jättebebis redan nu att dela med Ove Myling.
Kommentera

Brynäsgubbe: Du är en jävla pajas som ägnar dig åt sån skit. Är du vuxen?
Kommentera

Vad är det för jävla dagisbarn som har hackat in sig på forumet som har till sin största uppgift att klaga gnälla på allt som Brynäs gör. Tycker ni att sådan omröstning gagnar vårat brynäs på något vis. Hur många av er är verkligen BRYNÄSARE som skitar ner varje dag? FY FAN......
Kommentera

Zappaholic: Haha, va? Klistrade bara in Ove Mylings alternativ i en strawpoll. Tog bokstavlig talat 2 minuter. Pajas.
Kommentera

Huge: Detta forums idé är att diskutera frågor kring Brynäs. Åter igen, det är omöjligt för en skribent att veta alla förutsättningar. Men det sagt ska man vara saklig, men den information som vi har tillgång till är begränsad, därav gör man en bedömning utifrån den informationen. Det är inte optimalt och kanske inte helt rättvist för personen som kritiseras, men så fungerar det att vara supporter. Du förespråkar i praktiken nedläggningen av forumet, eftersom ingen har den information som krävs för att ha en åsikt om någonting gällande Brynäs.

Att Andersen bedömdes vara en så pass viktig pjäs för Brynäs är uppenbarligen rätt rimligt att tro. Men tycker det är motiverat att man får ifrågasätta lönen med tanke på prestationen eller kanske det mer rimliga, ifrågasätta personen som skrev kontraktet då huvudansvaret ligger på den.
Kommentera

Vi kanske skulle kunna dra igång nån skön omröstning här med?
Tex dom 3 som får mest röster i varje kategori blir nominerade?
Skulle kunna se ut så här:

*Kategori årets gnällspik på HS?
Eller kanske krydda till den till och med lite och köra..
*Kategori årets jätte bebis?
Kommentera

Man kanske skulle testa sig på Cehlin? Billig peng, hög risk. Men kan nog allt blir bra avkastning också. Framförallt ur ett längre perspektiv om vi tar oss till slutspel eller ett mardrämsscenari där kval är inblandat.lägg till +1 i kontraktet med högre lön om båda parter är nöjda med utfallet.

Jag säger inte att de blir boqvist ersättare utan en kompromiss som kan spelas in. Borde vara av intresse för båda parter.
Kommentera

Lemp: Precis. Om ett forums idé är att vara seriöst och vara till för att ex kritisera eller hylla ansvariga beslutsfattare för deras beslut så bör den som kritiserar i princip ta reda på beslutsfattarens förutsättningar INNAN man kritiserar eller hyllar beslutet.
Det hindrar inte att man i samma forum också kan diskutera mer oseriösa och ointressanta saker som ex Dackells frisyr, om man vill det.
Andersen ansågs väl vara en så pass viktig pjäs i Brynäs att han var värd sin lön när han värvades, på samma sätt som Högström och dom andra i sina resp lag. Svårare är det väl inte.
Kommentera

Brynäsgubbe: Du verkar ha jävligt mycket tid över. Töntigare omröstning har jag inte skådat sen Sundsvall brann.
Kommentera

Ove Myling: Vad är syftet med en sån omröstning?
Kommentera

Brynäsgubbe: Går ju inte klicka i alla.... 😉
Kommentera

Brynäsgubbe: Kanon! Vi kanske kan fixa ett pris när omröstningen är avslutad.
Kommentera

Lemp: Anderséns kontrakt är dock Bengtzéns mästerverk.
Kommentera

mattiask: Läs igenom på vad du har skrivit och begrunda.
Du skriver att Dackell/Sundlöv ska lösa,.....men har du missat att Dackell inte är kvar som GM, har du missat att det var han som såg till att M.S. fick kontrakt, har du missat att det var han slm signade J. Alcén i ytterligare nägra år, har du missat att han tog in Lindelöf, Zetterberg, osv... och du har full förtroende för Dackell??? Har du sovit de senaste månaderna?
Sundlöv har jag inte förtroende för men jag hoppas att han tar sig i kragen och vaskar fram en konkurrens kraftig trupp tills nästa säsong.
Kommentera

munkas: Det kanske är dags för en liten omröstning här på HS:

"Vilket är Brynäs sämsta beslut de senaste åren"

Jag har några förslag. Fyll gärna på och/eller addera förslag:

-Anställa Dacke som sportdirektör
-Anställa Sunken som huvudtränare
-Förlänga med Sunken som huvudtränare, dessutom i två år

-3-årsplanen aka "Vi har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj" a la Dackell och Campese

-Förlänga med Alcén i tre år
-Ge Niklas "jag skrattar hela vägen till banken" Andersén 250 k i månaden

-Anställa Roger "konstigt att jag fick vara kvar så länge" Melin
-Anställa Tommy "Vi har 4 olika spelsystem" Sjödin

-Slarva bort Palushaj
-Slarva bort Palushaj till Örebro

-Vänta in Boqvist
-Vänta in Boqvist, konstatera att han inte kommer och att marknaden är död.
Kommentera

mattiask: "Men jag är helt övertygad om att Sundlöv och Dackell (tillsammans?) kommer att jobba stenhårt för att Brynäs 2020/2021 ska ha exakt den tränare som de vill ha."

Det kommer dom säkert, men finns kompetensen?

Du menar att Sunken gjorde det han kunde med det lag han hade.

Men vilka bestämde att Brynäs skulle bli ett spelförande och offensivt lag? Anställde en tränare för att sätta spelet? Värvade en trupp för att utföra det på isen?

Man brukar säga att en kedja inte är starkare än dess svagaste länk, men in det här fallet är ju varje länk svag.

Det är verkligen upp till bevis för Brynäs, och den ende som är kvar, Sundlöv, att styra upp allt.

"Sen kommer vi inte att kunna börja spela den typ av hockey som Frölunda, Färjestad osv spelar som är väldigt bländande (framförallt hemma) förens vi har spelare till det oavsett tränare."

Hoppas Brynäs sportsliga ledning inser det också!
Kommentera

Huge: Nog finns det normer för lönenivåer utifrån hierarki och roll i laget. Knappast så att sportchefer ger spelare tänkt för fjärdekedjan dyra löner, ett sånt tillvägagångsätt är ohållbart. Däremot värderas nog spelare olika för olika lag. Snittlönen i SHL är någonstans kring 120,000 i månaden enligt den nyaste undersökning.

Andersen är med sina 200 000-250 000 en av de dyraste backarna i SHL tillsammans med exempelvis Linus Hultström, Marcus Högström och Eric Martinsson. Förstår argumentet att det är svårt att veta alla förutsättningar, men om det krävs att varje skribent ska veta allt för att ens ska kunna hylla eller kritisera ett beslut så finns det ingen ide till ett forum.

Vad ska vi diskutera annars? Dackells frisyr?
Kommentera

mattiask: Dackell har avgått, har du helt missat det?
Kommentera

Huge: Att du aldrig ger dig... samma trötta argument genom alla år och aldrig har du rätt men beter dig som jordens största hockeyorakel. En liten sammanfattning av dina ståndpunkter

1. "Kunnigt yrkesfolk vet alltid bäst".
Kunnigt yrkesfolk har misslyckats gång på gång och många härinne har sett det hända långt innan det händer. Hur kan då kunnigt yrkesfolk alltid veta bäst?

Kunnigt yrkesfolk har uppenbarligen ine varit så kunniga eftersom annat kunnigt yrkesfolk gett dom sparken.

2. "Man måste veta förutsättningarna innan man kan bedöma kunnigt yrkesfolk"
Ingen härinne vet exakt vilka förutsättningar någon av de kunniga yrkesfolket har. DU anser att man inte kan ge någon negativ kritik om man inte känner till förutsättningarna vilket även betyder att man inte heller kan ge positiv kritik. Därför är det ju helt onödigt att ens bedöma personer som verkar inom Brynäs.

Så om någon skriver si eller så om Sundlöv, varför svara denne. Ingen vet om han gjort ett bra eller dåligt jobb. Enligt DITT sätt att se det.

Flera gånger på senaste åren har iaf flera kunniga yrkesmän fått sparken av sina chefer. Ska vi gissa att dom vetat om dessa sparkades förutsättningar iaf och kunnat ta välgrundade beslut.

3. Slutsats:
"Kunnigt yrkesfolk vet alltid bäst" och "Man måste veta förutsättningarna innan man kan bedöma kunnigt yrkesfolk"
VARFÖR skriver du på ett forum för oinsatta läktarcoacher som inte känner till förutsättningarna? Det måste väl vara totalt ointressant för dig att läsa vad folk härinne tycker?

4. Efterord. "Lika korkat och obegåvat som att sitta hemma i soffan och kritisera en person för att ha slagit ihjäl en annan person, innan man tagit reda på omständigheterna kring händelsen"

Det kan väl aldrig vara ok att slå ihjäl en annan person OAVSETT omständigheter.

Men man kanske inte ska vänta sig mer av en person som varit aktiv på ett forum för, enligt honom okunnigt och oinsatt, folk, i närmare 20 år.
Kommentera

munkas: Ja, JAG har betydligt större förtroende för Dackell & Sundlöv som vet exakt allt och med det menar jag, vad de har att röra sig med för förutsättningar, lön, vilket spelsätt de ska spela, vilka tränare som faktiskt finns aktuella. Sådant har jag totalt noll koll på.
Och då tar jag för givet att Sundlöv och Dackell jobbar stenhårt för att det ska bli det bästa för Brynäs som förening.
Sen är klart att det kan bli väldigt fel, men vänder vi på det. Sätt in Sundqvist i ett lag som Frölunda, Luleå osv. Är helt övertygad om att han hade gjort det betydligt bättre än hos oss då dessa trupper har så pass mycket mer kvalité än vad vi har.
Tittar man på vad vi har för trupp i Brynäs så anser jag att MS spelade exakt det spel som våra spelare borde klara av. Vi har lååångt ifrån spelare som skulle klara av att styra en match och där vi skulle ha puckinnehavet klart mer än motståndarna.
Sen blev det väl mycket dumpande osv vilket inte vad försvarbart, MEN han spelade efter våra resurser och det som till slut gjorde att vi ändå hamnade där vi hamnade var/är att de andra lagen är bättre, har bättre kvalité, bättre spets osv osv.

Men jag är helt övertygad om att Sundlöv och Dackell (tillsammans?) kommer att jobba stenhårt för att Brynäs 2020/2021 ska ha exakt den tränare som de vill ha.
Sen kommer vi inte att kunna börja spela den typ av hockey som Frölunda, Färjestad osv spelar som är väldigt bländande (framförallt hemma) förens vi har spelare till det oavsett tränare.
Kommentera

mattiask: ” Men med tanke på ditt vanliga jävla gnäll kanske du ska ringa till Dackell & Sundlöv och ta över rekryteringen om det nu är så jävla lätt.”

Nja, jag har väl inte sagt att det är lätt, bara att Dackell ska hålla sig borta. Du avslutade ditt förra inlägg med ”Är säker på att de fixar en bra lösning”
Om du med ”de” räknar in Dackell så förstår jag ärligt inte hur du tänker. Det var ju Dackell som för inte så länge sedan förlängde med Sunkan i 2 år. En mycket märklig/korkad förlängning. Eller?
Kommentera

Lesky: Jag tror att Brynäs ekonomiska marginaler är så tajta att varje oförutsedd händelse riskerar att spräcka budgeten. Ökat publiksnitt äts upp av en sen värvning eller en utebliven sponsorintäkt. Troligtvis också därför en ny tränare kommer att rekryteras först nästa år, nåt som tom Leksand och Oskarshamn hade råd med omgående.
Kommentera

« · 2032124 · »