Brynäs IF

728187 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2032589 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Blå grottan: Brodecki är i det närmaste topp 5 i skytteligan så det här bytet andas antingen desperation eller så är en forward på väg in precis som du skriver. Med Rödin halvskadad dessutom så vetesjutton om detta är så bra.
Vi har annars en nordamerikan som bara väntar på att blomma ut, plus/minus är mest otur i det fallet. Kan inte det vara något för skåningarna?
Kommentera

Om det inte fylls på med en FW så känns det där bytet märkligt?
Eller ska Alcen eller Mannberg ta Adams plats?
Isf är det fiasko på riktigt.

Måtte Mormor fått liv i faxen och en vass FW är på väg in..
Kommentera

Brodecki har finess och hög högstanivå. Men så sjukt många matcher han bara försvinner. Lägg därtill en av seriens sämsta i egen zon som enbart flippar ut till motståndarnas backar. Och de värsta är att han filmar till sig fördel. Står verkligen inte bakom sånt fjanteri.
Kommentera

Kan hålla med om att Adam har en uppsida, men inte fått till det riktigt som förväntat denna säsong. Men samtidigt, Björk är ung och har gjort ungefär lika många poäng som Brodecki. Vet för lite om Björk för att uttala mig om det är bra eller dåligt för Brynäs.

Det bör vara en forward på gång utöver detta byte.
Kommentera

BrynäsJanne38: Tycker en värvning av Björk känns ganska spännande ändå. Han är 22 år och har gjort 12 poäng på 36 matcher, vilket är fler poäng än någon annan back i Brynäs i år bortsett från Söderström. Men att byta mot Brodecki, nja dels gillar jag Brodecki och dels känns det lite som vi löser ett problem men skapar ett nytt. Hoppas verkligen vi värvar en till forward isf.
Kommentera

Blå grottan: Stämmer detta måste det ju betyda att man har en forward på ingång... Spontant känns det lite märkligt...
Kommentera

Blå grottan: Begriper inte varför man ska göra sig av med Brodecki.... en bra kille som stundtals varit en frisk fläkt på isen och bjudit på läckerheter. Visst har han kanske inte alltid presterat på topp men vem i Brynäs har det denna säsong.....
Kommentera

munkas: det har jag koll på! En long island ice tea och 2 st Norrlands djup är väl standardbeställningen där
Kommentera

Carlo: Det går inte att spendera en kväll på bilagan utan rikliga mängder alkohol...
Kommentera

Axle San: om det är alkohol inblandat skulle kunna vara ett tecken på att han är på väg bort!
Elitidrott och alkohol går inte ihop helt enkelt. Jag vet inte vad Brynäs har för regler ang alkohol under säsongen. Kanske de hade dispens i lördags med någon öl.
Att bara gå ut på Bilagan är inget fel, men alkohol blir det fel!
Kommentera

lapad: Kom igen!

• Tilltänkt toppspelare som inte levererar...
• På Bilagan å sjöng karaoke igår/inatt...
• Tränar inte idag, magsjuk..

Luktar lite illa...
Kommentera

lapad: Min tanke när folk säger att han sjungit karaoke på bilagan är att han börjar bli en Gävlekille, kanske kommer ut på isen med nytt mod på tisdag 😁
Kommentera

lapad: Anledningen till att snacka 88 är väl inte besöket på Bilagan utan det faktum att han levererar som man kan förvänta sig av en värvning från Valbo.
Kommentera

Axle San: Alltså, fattar inte snacket kring Desch. Har inte folk något eget liv längre eller? Han är också en människa för helvete och även han behöver ha kul ibland. Lägg ner snacket och hitta på något mera väsentligt att ta upp i stället.
Kommentera

Carlo: ”Har inte följt allt ang Desch härinne sista 2 veckorna men han har väl synts ute på krogen och druckit alkohol. Om det stämmer är väl det ett tecken att han är på väg att lämna.”

Kan du utveckla dina tankar lite där?
Kommentera

Soffdomaren: Ja, lycka till med att hitta nån som är insatt i programmeringens mysterier.
Risken är dock att nån oinsatt försöker tala om för en som är insatt hur man ska göra.
Ungefär som det brukar vara härinne när det gäller supportrar som försöker tala om för yrkesfolk hur dom borde göra.... 😂
Kommentera

Är det någon i boken som är duktig på programmering å skript och sånt? Hade varit fint med en 'autohide' funktion så fort ordet insatt finns i ett inlägg för det ordet är i stort sett med i alla inlägg jag scrollar förbi :)
Kommentera

Sportnisse: Visar inget annat än att även kunnigt och insatt folk kan göra fel ibland.
Kommentera

Willelöken: känns faktiskt som att det skulle kunna fungera. sen känns det långsökt
Kommentera

Huge: Man kan omvärdera sina egen åsikter ibland. Har du testat någon gång ? Kan tom vara hälsosamt:)
Du påminner lite om företaget FACIT som hårdnackat höll fast vi manuella skrivmaskiner och vägrade inse att datorer skulle slå. Till slut blev det konkan.
De kunniga , insatta hade ju sagt att datorer INTE var framtiden.
Kommentera

Carlo: Då är ju halva laget på väg bort då? Om de synts på krogen och druckit alkohol....
Kommentera

"Descheneau har, som flera andra varit magsjuk, men är piggare nu och lär träna i morgon."

Falskt alarm då tydligen.
(Tillräckligt pigg för bilagan dock) 😏
Kommentera

Willelöken: Stefan klockare i Skellefteå vore något
Kommentera

Tränarpar nästa år:
Jörgen Jönsson och Peter Popovic?

Tankar?
Kommentera

Soffdomaren: Sasse vet inget om han inte läst ett pressmeddelande från Brynäs.
Kommentera

Lindström: Sasse har skrivit oklart varför så anar att han inte vet mer.
Kommentera

Kan nån skriva och fråga på Gd bevakningen, jag kan inte skriva fast jag har +......
Kommentera

Mattson: Att Brynäs vill ge honom löneförhöjning på grund av trogen tjänst och väl utfört arbete......

Alternativt på väg bort från klubben, undrar vad som är mest troligt 🤔
Kommentera

nyb: Vilken slutsats kan vi dra?
Kommentera

Soffdomaren: om han inte är sjuk/skadad så gissar jag att han är på väg bort. Om han är på väg bort borde rimligtvis någon vara på väg in!
Har inte följt allt ang Desch härinne sista 2 veckorna men han har väl synts ute på krogen och druckit alkohol. Om det stämmer är väl det ett tecken att han är på väg att lämna.
Kommentera

Soffdomaren: Har GD gett en annan förklaring än slutsatsen vi alla kan dra?
Kommentera

Brynäsgubbe: Enligt GD live så är inte jaedon med på träning idag..
Kommentera

Mattson: Kommer väl bli på håret i vanlig ordning när det gäller Brynäs. Antingen på ena eller andra sidan strecket så kommer det nog inte skilja mycket.
Kommentera

Auchinleck: Ledsen, men det ändrar inte på faktum: vårt kunniga och insatta yrkesfolk är ändå bättre lämpade att ta så bra beslut som möjligt, än vad vårt i jämförelse okunniga och oinsatta läktarfolk är.
Att det sen finns skillnad mellan kunnigt och kunnigt yrkesfolk, skulle det vara så otroligt märkvärdigt att det måste noteras och framhållas? Finns ju kunnigt folk som gör fel trots bra förutsättningar och mindre kunnigt folk som gör det bra med sämre förutsättningar. Typ....
Kommentera

Huge:
"Huvudpoängen är ändå att Brynäs förmodligen bedömde det som att Lindelöf isf skulle kunna bli en minst lika bra värvning som Kinnvall, även om den senare hade spelat i ett SHL-lag. Och att en sån bedömning isf kändes vettig eller iaf inte dum när man gjorde den."

Det är därför det är skillnad på kunnigt yrkesfolk och kunnigt yrkesfolk.
Vårt kunniga yrkesfolk har i konkurrens med andra lags kunniga yrkesfolk gått på pumpen.
Märkligt nog om och om igen.
Om man vill konkurrera i toppen vill säga.
Märkligt nog har de okunniga läktarcoacherna om och om igen reagerat på att vårt kunniga yrkesfolk (valfritt namn över tid) inte varit lika kunniga som andra lags kunniga yrkesfolk.
Men nu har det kunniga yrkesfolket en chef som har en cunning plan. En vision så djärv att det kunniga yrkesfolket förväntas vara så mycket mer kunniga än tidigare och dessutom mycket mer kunniga än andra lags kunniga yrkesfolk.

Kan det bli annat än rätt...
Kommentera

bradberry: Det är bara att ladda för Revanschen 2.0 - i år landar vi på en 11:e plats med sisådär 65 poäng. Det stavas FIASKO!
Kommentera

Skrubben: Ja detta är kalkonernas kalkonsäsong, alla kategorier... Har inte orkat bemöda mig med att se filmer på informationsmöten innan säsongen för det blir så obeskrivligt pinsamt och skaver i mitt brynäshjärta. Hade jag supportat en annan klubb hade jag upplevt det som underbar underhållning och kunnat ägna timmar åt alla floskler som Campese o co kastade ur sig före säsongen. ”Sundqvists ledaregenskaper” ”Dackells unika kompetens som gör honom till rätt man för uppgiften”. Alla Dackesignar som beskriver Zetterberg, Lindelöf som viktiga fundament i att bygga Brynäs för framtiden och det stora fyndet Descheneu som skulle göra succé. Bra jobbat med Sigalet, Ersson, Rödin och Scott. Men bortsett från Sigalet så var väl bordet dukat för de övriga...?

Jag har tappat förtroendet för Brynäs ledning. Mycket handlar det om hur de uttrycker sig utåt. Det ska låta så jävla fantastiskt hela tiden. När resultaten går åt motsatt håll och intervjuerna sänder signaler av att man inte menar det man säger tappar jag intresset....
Kommentera

Chris11: Klockrent inlägg. Finns smartare saker man kan göra än att lägga mycket pengar på renodlade defensiva backar. Som du säger finns det en anledning varför lönestrukturen ser ut som den gör i NHL.
Kommentera

Silfverkroken: Jag gör min bedömning mer utifrån att Kinnvall och LIndelöf presterat ungefär likadant i två ungfär jämstarka lag, iom att Timrå var ett bottenlag i SHL och Västerås ett topplag i AS.
Sen är det helt rätt: Timrå spelade i SHL och Västerås i AS, fel av mig där.
Huvudpoängen är ändå att Brynäs förmodligen bedömde det som att Lindelöf isf skulle kunna bli en minst lika bra värvning som Kinnvall, även om den senare hade spelat i ett SHL-lag. Och att en sån bedömning isf kändes vettig eller iaf inte dum när man gjorde den.
Kommentera

Huge: ett tips, här är en sida där du kan läsa vart spelaren spelat förra säsongen och hur många poäng han gjort.
Kommentera

Huge: kinnvall kom från Timrå i SHL bara så att du vet. Var målbästa backen i SHL med 12 mål. Han är förstaback i HV. Varför skulle Brynäs kunna erbjuda honom en roll i 3e backpar som bäst när vi inte alls har någon som är bättre offensivt i laget?
Kommentera

Huge: "Ja, nu valde man istället för Kinnvall en annan utfyllnadsback från Allsvenskan: Lindelöf."

Huh, Kinnvall var en av de poängstarkaste backarna i SHL förra säsongen och gjorde tillsammans med Curran flest mål av alla backar, och detta i ett rätt uselt Timrå. Att jämföra honom med Lindelöf känns smått absurt.
Kommentera

Huge: Lindelöf och Kindvall gjorde ungefär lika mycket poäng förra säsongen. Skillnaden är att Kindvall gjorde det i Timrå i SHL och Lindelöf i AS!
Kommentera

munkas: "Troligtvis brände vi allt krut på Sigalet, sen fanns det bara pengar över till utfyllnadsbackar från Allsvenskan."

Ja, nu valde man istället för Kinnvall en annan utfyllnadsback från Allsvenskan: Lindelöf. Rätt så okontroversiellt och vettigt val om man ser till hur de båda backarna hade presterat i sina resp AS-lag och hur man därmed värderade dom som tänkbara nyförvärv.
Kommentera

Mattson: Västervik verkar vara på väg att sälja Adam Plant till Björklöven.
Kommentera

Skrubben: sen tror jag även Dackell bjöd över rejält på Sigalet. Lasta 250-300k på honom känns lite väl va? 160-200 är han värd i mina ögon. Ryktades om att Brynäs dubblade hans lön från Frölunda.
Tycker man ska lägga krut på offensiva spetsbackar istället för defensiva. I NHL är ju de offensiva backarna värd mest också
Kommentera

Oskarshamn plockar in Youds. Nya tränare i både Leksand och Oskarshamn. Rödin har "känningar". Elva poäng till strecket med 12 matcher kvar. Är vi klara?
Kommentera

Skrubben: Tror knappast att nån kritiserar Dackell för att ha valt Sigalet framför Kinnvall. Brynäs har trots allt varit intresserade och det går ju isf lika bra att tolka hans ord som att det uppenbart handlat om pengar och/eller roll i laget och säkert även sociala faktorer.
Sannolikt scenario: Brynäs har varit intresserade men bara om Kinnvall varit villig att acceptera den roll man isf kunnat erbjuda: i en tredje eller fjärdefemma.
HV erbjöd en större roll och mer pengar, svårare är det nog inte.
Kan mkt väl tänka mig att Brynäs samtidigt haft andra AS-backar som gjort lika bra ifrån sig som Kinnvall i åtanke (ex Lindelöf) när man skulle besätta de backplatser som Lindelöf och även Ingman sen besatte.
Kommentera

« · 2032589 · »