Brynäs IF

728170 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2032685 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Guldet är BIF : Blir nog inte kvar nästa säsong om han inte lyfter sig nåt enormt. 11 poäng på 33 matcher är nog inte så populärt när man har en lön som är bättre än 90% av laget
Kommentera

Axle San: Blev visst en lång 36-timmars regel, då jag antar att man ogärna vill resa till Örebro på fredagen med en magsjuka. Men strunt samma, han ska tydligen träna på egen hand idag. Och troligen spela på tisdag.

Är inte ute efter att hänga ut Desch, tyckte bara att det verkade aningen underligt. Bra om han är fit for fight på tisdag.

Sen hoppas jag på att någon/några juniorer får chansen imorgon.
Kommentera

Guldet är BIF : jA DET ÄR NOG TROLIGT ATT HAN BLIR KVAR OCH EN SPELARE KOMMER IN.
Kommentera

"Uppgifter säger dock att Descheneau faktiskt ä-r sjuk."
-Sasse på GD

Desch är ej med på träning.
Tror det är hög tid för oss snillen härinne att spekulera 🤔
Kommentera

Huge: Ove Myling:

Ta erat kärleksgnabb i en bubbla istället.
Kommentera

In med Clark och Boqvist så får man kanske lite hopp om framtiden. Kanske.
Kommentera

Varken Björk eller Brodecki tränar med sina respektive lag idag enligt MrMadhawk.
Kommentera

Guldet är BIF :
Om Brynäs skall vinna 4 guld på 10 år kan vi inte ha gulliga spelare i laget som är bra ("kreativa") var 6-7e match. Leverera, leverera, leverera! Hvergang.
Kommentera

Ove Myling: Desch skulle ju också vara en ny Clark
Kommentera

Anders Berg: Fel blev det med facit i hand.
Behöver därmed inte betyda att Desch var felaktigt scoutad mht till det underlag om honom som man hade på förhand innan han värvades.
Palushaj hade väl ungefär samma ”rykte” om sig som Desch, visade sig bli en succé och klockren scoutning.
Är ju så många andra faktorer som spelar in än enbart dålig scoutning som orsak till att en spelare inte presterar som man tänkt sig, när en spelare som ex Desch inte lyckas prestera som förväntat.
Kommentera

Anders Berg: Inte lätt att veta hur det skall gå när spelare skall gå upp ett par ligor i kvalitet.
Kommentera

Axle San: Jag läste lite gamla artiklar om honom. Luleå och Malmö var ute efter honom innan han hamnade i Sverige och Brynäs - Brynäs nämndes inte ens som ett alternativ i den artikeln. Fel blev det hursomhelst.
Kommentera

Skrubben: Finns ju tid till det än. Mkt brukar ju bli officiellt klart väldigt sent även om man mer eller mindre gjort klart redan innan dess.
Om nu inte Sundlöv ”chansar” sas: täpper till backsidan i första hand och sen hoppas på att fw-sidan iaf håller för att undvika kvalspel genom att nöja sig med det vi har och där plocka in en junis.
Förhoppnings- och troligtvis kommer det ändå nåt nytt utifrån innan deadline.
Kommentera

JanT: Spännande att det verkar ske grejer i alla fall, o m det nu inte är falskt alarm.
Kommentera

Samsung: Det vore nog det bästa för alla om Desch gick tillbaka till Tyskland där han uppenbarligen passar bra. En skön snubbe som tyvärr var helt felscoutad av Brynäs.
Kommentera

bradberry: helst två väl.... skulle gärna se att Alcén/Mannberg/Blomqvist/Rhodin alternerade i 4:e + boxplay... och två nya in
Kommentera

Peja: Iom att vi numerärt sett i princip saknar ersättare för Boken, Zetterberg, Forslund och Brodecki och har ersatt dessa med bara 1 fw (Persson), så känns det som att Sundlöv redan innan borttrejdandet av Brodecki har gjort klart med en ny fw.
Björk var ju en akut nödvändighet som måste prioriteras, inte minst med tanke på att det ändå är lättare att i nuläget på backmarknaden hitta en back med acceptabel och önskvärd kapacitet än en forward på DEN marknaden.
Som du även säger: Sundlöv slår två flugor i EN smäll med Björk: både en nödvändig och akut samt långsiktig värvning.
Tror att han är ett riktigt kap med stor potential, minst i samma klass som Ingman.
Kommentera

Axle San: Jag har ingen inside information. Spekulerar bara i hans uppträdande i helgen och hur han presterat senaste månaden.
Kommentera

Skrubben: Försvinner båda så står det sig väl ganska klart att Mormor landat en forward.

Vågar vi hoppas på Jeppe...?
Kommentera

Skrubben: Spännande att se om dechen tränar idag.
Kommentera

Samsung: Måste säga att jag blir väldigt förvånad om både Desch och Brodecki lämnar. Jag hade snarare väntat mig att det skulle IN en forward innan fönstret stänger.
Kommentera

JanT: Ännu en med inside information här? Är det någon på kansliet som viskat?
Kommentera

Desch ser ut att vara på glid...
Kommentera

Sama: Jo, spontant är det +/- 0. Backkrisen gör att man ser trejden som en kortsiktig åtgärd, men om Björk signas upp över längre tid och Brodecki inte skulle fått förlängt, så är det ju även långsiktigt agerat av Sundlöv.

Det som är beklämmande är lagets brist på kreativa forwards. Brodecki var ojämn och hade sina svagheter, men det fanns en kreativ uppsida där som många andra saknar. Men om Sundlöv har en kreativ forward på ingång så framstår det som rimligt att släppa Brodecki, vi får se hur det blir.
Kommentera

Guldet är BIF : Har samma magkänsla, släppa Brodecki för Björk känns lite plus minus noll.
Hade gärna sett Brodecki kvar men kanske är nödvändigt för att båda parter ska växa.
Får vi in en riktigt bra forward som växer in i systemet snabbt så kan vi överraska i slutspelet ;)

Rödin-Scott-Danielsson
x-Sallinen-Molin
Descheneau-Ölund-Persson
Rohdin-Blomqvist-Mannberg

Känns aningen tunnt ut i detta läge
Kommentera

Om det nu blir så att Brodecki trejdas bort så är min spontana reaktion att man sannolikt har en till forward på G in i laget. Även om det är backbrist så blir det ju nästintill plus minus noll om Brynäs släpper Adam.

Sen kan jag ju tycka att det är tråkigt om Brodecki försvinner från Brynäs, han är spelskicklig men försvinner tyvärr bort många matcher.
Jag har även fått uppfattningen att han verkar vara en jättehärlig person som har en positiv energi kring sig.

Det tror jag även är en viktig mycket viktig del förutom de rent sportsliga prestationerna.

Neeh fan, handen på hjärtat så skulle jag helst vilja se att Brodecki blir kvar och någon annan blir borttrejdad istället.

Men har samtidigt full förståelse för om det blir så.
Det är kanske ett nödvändigt ont, för att kunna göra en uppryckning till nästa säsong.
Kommentera

Axle San: Jag nöjde mig med ETT mastodontinlägg för att visa på skillnaden mellan att alla mkt väl kan och får ha en egen personlig uppfattning om hur kunnigt yrkesfolk sköter sig och att kritisera kunnigt yrkesfolk INNAN man känner till deras förutsättningar.
En skillnad som Lunkan uppenbarligen ännu inte fattat.
Eller så fattar han förstås skillnaden men försöker bara göra sig lustig inför de som inte fattat...
Kommentera

Blixt1980: Brodecki gör inte många poäng och är kass defensivt samt ramlar väldigt lätt så jag vet inte.
Han är en sevärd spelare men väldigt ojämn och som sagt svag i defensiven.
Sen har han ju även provat i andra lag utan att lyckas nå vidare så jag tror vi klarar oss utan honom.
Lite trist då han trots allt är en kreativ och teknisk spelare.
Kommentera

Känns inte Brodecki som en stadig grund på längre sikt man tar bort? Hjärta för klubben, helt okej spelare och kämpar alltid!
Kommentera

Lunkan: "Du sitter väl inte och gissar magistern?"

Självklart gissar jag om Rödins inflammation, liksom Skrubben gör. Hurså?

" Vet du alla förutsättningar för Rödins DNAs förmåga att hantera inflationer?"

Nä, ingen aning om hur Rödin hanterar inflationer i ekonomin, om det är den typen av inflation du menar.

"Det finns en yrkeskår med kunniga nsatta personer att uttala sig om inflammationer."

Jo, det vet nog alla. Och när nån av dessa kunniga inom ex läkaryrket uttalar sig om Rödins inflammation så litar jag förstås på att denne är bättre på att bedöma Rödins möjligheter att komma tillbaka, än vad jag är.
Inte konstigare än när jag litar på att ex kunniga och insatta personer som Sundlöv eller Campese är bättre på att bedöma värvningar eller strategier kring laget än vad jag själv är. Eller försöker du säga nånting här och som jag inte riktigt fattat?

"Vad bygger du din teori på?"

Tja, mestadels två saker:
Uttalanden från Sandström, via förmodad kontakt med mer insatta, som under träning har sagt att Rödin förmodligen skulle kunna spela redan idag om det kniper.
Dessutom att Rödin tidigare haft inflammation på samma ställe och att rehabtiden då varit relativt kort, vad jag förstått.

"Jag har dessvärre hört om inflammationer som varit riktigt otäcka och tagit år att bli av med."

Och?
Skulle det säga nåt om hur pass otäck Rödins inflammation är, menar du?
Du sitter väl inte och gissar på att Rödins inflammation är otäck och kommer att ta år att bli av med?
Vad bygger du isf den teorin på?
Kommentera

Lunkan: Nu sänkte du dig till Huges nivå när du kom med din förra kommentar.
Huga skrev ju klart och tydligt att han gissade ("det känns inte som..") så vad vill du?
Väcka Huge så att han drat iväg 14 mastodontinlägg för att bemöta dig?
Onödigt.
Kommentera

Jag tror dechen har lämnat innan lördag.
Kommentera

Huge: "Rödin har en inflammerad fot och det känns inte som nån allvarligare skada och som kommer att hålla honom borta nån längre tid."

Du sitter väl inte och gissar magistern? Vet du alla förutsättningar för Rödins DNAs förmåga att hantera inflationer? Det finns en yrkeskår med kunniga nsatta personer att uttala sig om inflammationer.. Jag har dessvärre hört om inflammationer som varit riktigt otäcka och tagit år att bli av med. Vad bygger du din teori på?
Kommentera

Guldet är BIF : Var han full då? När gick han hem?
Kommentera

Guldet är BIF : Sömn, rätt kost och vila är det viktigaste för kroppens återhämtning. En professionell idrottsman måste självklart prioritera de tre sakerna, i synnerhet under pågående säsong.
Kommentera

lapad: Till saken hör ju även att han syntes i Örebro på fredag, på bilagan på lördag av 2 olika källor vad jag kan förstå och att han var påverkad av alkohol till den vida grad (möjligtvis) att han inte var med på träning idag på grund av "magsjuka"

Håller förövrigt helt och hållet med dig att det är en självklarhet att spelare ska få gå på krogen och dricka alkohol och trevligt.

Men dock bara om det finns "tillräckligt" med ledighet till nästa träningspass alternativt match. Så att personen är fräsch i kropp och knopp.

Sen var det ju vad jag kan förstå inga andra spelare som var på bilagan igår men inte på träning idag.
Kommentera

SH: skulle inte tro att varken Kilström eller Ersson är tillbaka denna säsong. Kilström har haft många hjärnskakningar och den förra säsongen gjorde att han var borta länge. Och det blir inte bättre med en till.
Erssons skada lär ta tid att komma tillbaka. Gissning utifrån att ögat är känsligt. Om han får en synförändring måste han lära sig spela med det. Vilket inte alltid är lätt att anpassa sig till då förändringen är direkt och inte som när synen blir sämre över tid
Kommentera

kan det vara så att Sundlöv fått något nytt om Ersson/Kilström... typ spikat att säsongen är körd
Kommentera

Huss: Isf desperation endast i den mening att vi är i desperat behov av en ny back, isf en vettig och klok "desperat" åtgärd när en så här kanonchans att få en redan mer eller mindre etablerad och dessutom utvecklingsbar back dyker upp.
Rödin har en inflammerad fot och det känns inte som nån allvarligare skada och som kommer att hålla honom borta nån längre tid.
Allt är en winwin-situation för både Brynäs och Malmö.
Bra jobbat Sundlöv.
Kommentera

Spajderman: Tror detta blir bra. Ska vi spetsa till forwardsidan nästa säsong så känns Brodecki malplacerad. Vore toppen om en ny FW kom in redan nu.
Kommentera

Ove Myling: du glömde det skamliga förslaget...
Kommentera

Carlo: yes, och enda stället i Gävle man kan dricka öl ur enliters glasstövel. Ett måste om man är där förutom den obligatoriska sången såklart
Kommentera

Lunkan: Att man är missnöjd med 88 är inget konstigt. Att han lever ett liv utanför hockey är det något han har väl rätt att göra. Att han uteblir på en träning direkt dagen efter festandet är dock inte ok (det visste jag dock inte när jag skrev mitt inlägg) och då är det kanske fråga om han ska vara kvar i Brynäs "om detta naturligtvis stämmer".
Kommentera

« · 2032685 · »