Brynäs IF

728144 inlägg · 7962 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2033124 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Sama: Han var ju grym! Lämnade dessutom laget för att han tyckte att träningarna var för dåliga, sa man i alla fall.
Kommentera

munkas: Jag är optimist. Tror inte vi förlorar med mer än 3 mål.
Kommentera

Sama:
Topp 3 för mig,

1.Anton Rödin
2.Koddie Curran
3.Mathias Bromé
Kommentera

Guldet är BIF : Mm, synd att det är lucka efter Brodecki och att Lias Andersson kliver in i HV:s förstafemma. Tror det blir väldigt tufft jag, typ 1-7 tufft.
Kommentera

Dallemas: Tror Brynäs tar 3 poäng ikväll.
Bygger det på att Brynäs förmodligen känner rejäl revanschlust sen DIF matchen. Där Brynäs trots förlust,
gjorde en riktig bra match mot ett hett jyrgår'n.

Kul med match efter ett olidligt uppehåll 🤨
(Dock synd att det är en lucka efter Brodecki än så länge)
Kommentera

Axle San: Rohdin är ju långt ifrån sämst i Brynäs
Kommentera

nyb:

1. Anton Rödin
Behöver ingen förklaring

2. Marcus Nilsson
Samma som med Rödin, har allt förutom storleken och ett lite sämre skott

3. Broc Little
Gjort 30 poäng varav 15 mål i LHC som är kasst, är som ett riktigt fint vin, blir bättre för varje år
Kommentera

nyb: Rohdin ligger runt plats 150
Kommentera

Guldet är BIF : trodde han var borta många skriver ju att han inte är frisk än, men kanon om han är de då kanske vi kan lyckas spöa HV en ggn iår
Kommentera

nyb: Rödin, Scott, Söderström topp tre.
Kommentera

Sama: Min topp 3 är
Rödin
Tyrväinen
Bromè
Kommentera

Charliejfz: Du har massor av duktiga spelare i SHL, Rödin helt klart topp 3 i min mening.
Kommentera

Guldet är BIF : Rödin är lätt en av de tio bästa spelarna i SHL. Likaså Ted Brithen och Leon Bristedt.
Kommentera

Dallemas: Så du tycker inte att Rödin platsar i 1a linan längre? För annars så spelar han som vanligt ikväll och Birgersson är extra.
Kommentera

Vad kul se ska bli att se Rhodin i första ihop med scott å Danielsson........NOT
Kommentera

Ove Myling: "Vad var det för fel på förra veckan? Då hade dom nya kunnat tränas in i skaplig lugn och ro istället för att kastas in i hetluften."

Är det flera på väg in, har jag missat nåt? Sen angående tidpunkt så är det kanske inte bara Sundlöv och Brynäs det hänger på...
Kommentera

Peja: Jag är helt överens om det du skriver om Rödin,Scott och Söderström.
Men jag saknar helt tro på Sundlövs förmåga att i detta läge få in bra spelare vilket han själv bedömer som mycket svårt.
Kommentera

Huge: Nä, vore ju dåligt av Brynäs att släppa en back och dessutom få betala en slant i detta läge av säsongen.

Om han presenteras av Växjö inom en snar framtid borde det väl vara som du säger.
Kommentera

Samsung: 6 poäng på 45 matcher i Brynäs hahah, riktigt legend..
Kommentera

munkas: Ja, man kan inte anklaga Sundlöv för att sitta still i båten iaf.

Positivt att saker händer men hur är det med tajmingen? Vi har precis haft en "lugn" vecka med landslagsuppehåll och går in i en vecka med 3 hyperviktiga matcher, och då först börjar man agera.

Vad var det för fel på förra veckan? Då hade dom nya kunnat tränas in i skaplig lugn och ro istället för att kastas in i hetluften.

Sedan får man verkligen hoppas att fler ska in innan fönstret stänger. Just nu ser det ju otroligt tunnt ut. Men vi kanske får se fram mot en dead line day likt fotbollens.
Kommentera

Annars har vi en riktig legend på marknaden nu, åldern inne och allt.
Sundlöv slå till !! ;) www.eliteprospects.com/player/3250/markus-kankaanpera
Kommentera

Chanzone: Står inget om att det är Brynäs som brutit kontraktet eller att dom tvingats kompensera Lundgren, bara att parterna är överens om att bryta.
Kan lika gärna betyda att det är Lundgren som frivilligt sagt upp kontraktet med omedelbar verkan, avstått ev kompensation eller att Växjö isf stått för kompensationen och att det varit nåt som Brynäs krävt för att släppa Lundgren.
Kommentera

Makita: Jag personligen tar för givet att vi kommer att få in ytterligare en back samt en forward under detta fönster.

Björk värvades in för att "ersätta" Ersson alternativt Kilström.
Lindelöf finns där i bakgrunden och kan säkert ta en av platserna. Det enda negativa med Lindelöf som jag tycker hittills är att han är så pass långsam på skridskorna. I övrigt en bra back med fina händer och bra skalle.
Men som sagt, mycket av det blir lidande iom skridskoåkningen.

Men iom att Lundgren nu lämnar så är jag ganska övertygad om att Sundlöv letar ytterligare en back till laget.
Samt att anledningen till att man släppte en forward mot Björk är att man garanterat har en forwardsförstärkning på gång.

Jag tycker det är väldigt bra att Sundlöv gör sig av med de spelarna som vi kommer att kunna ersätta med något bättre för likvärdig lön.
Brodecki är bra men alldeles för ojämn.
Lundgren är en bra defensiv back MEN i mina ögon har han för dåliga händer.
Vi behöver en stark och bra defensiv back men som samtidigt har bra händer och kan sätta uppspel på ett bra sätt.
Känslan är att Sundlöv vill gå åt det håll Luleå, Frölunda, Färjestad med flera går - till att vara mer spelande lag. Det misslyckades ju Dackell med, men nu känns det iom vissa spelares bortfall med mera att vi ändå kan vara på väg mot det.
Det är bra, mycket bra. Dessutom har Sundlöv 3-4 spelare kvar på utgående som han absolut inte bör förlänga med, förutom Molin som vi givetvis ska försöka signa upp så fort som möjligt enligt mig.
Kommentera

Makita: Så är det, behövs flera nya spelare , inte bara en back. Likväl är det enda rimliga och sansade att invänta tills stängningen av fönstret, så att vi kan bedöma helheten, eller hur?

Tycker personligen att Rödin har gjort en enormt bra säsong hittills, klart över mina förväntningar, som baserades på hur han spelat de senaste 2-3 åren i andra klubbar... Det märks verkligen när han inte är med. Rödin och Scott är 3 klasser bättre än övriga, exklusive Söderström som också håller hög klass på det han gör...
Kommentera

Kopenga Kickass:
” Men allvarligt talat så måste det väl vara på väg en till back in. Våga tro i stället för att bara gnälla.”

Säkert kan det vara så, men man vill ju från bifs håll helst värva spelare som blir kvar nästa säsong också, och de ska komma nu, vilka spelare kan komma nu som lyfter oss till ett semi lag?
Är det ett gäng björkar och johnare som ska in och göra den transformationen, eller kan vi verkligen få etablera spets nu?

Blir kul att se vem som tar brodeckis plats nu så länge iaf..
Kommentera

Chanzone: Tror nog att Niclas Lundgren valde att bryta kontraktet, aldrig att Brynäs skulle släppa en backpjäs när vi har backbrist..
Kommentera

Peja: Back är väl det minsta av problemen om Rödin har fortsatt problem med foten.
Rödins skadeproblem är ytterligare en sak som Sundlöv inte kunde förutse tillsammans med att Boqvist till hör New Jersey och den döda marknaden i November och framåt.

Denna undfallenhet av våran Sc kommer att stå oss dyrt jag hyser absolut inget hopp om att få in en toppspelare till Brynäs denna säsong.
Kommentera

Carlo: Brynäs bryter alltså kontraktet i förtid. Det innebär säkerligen en ekonomisk kompensation för Lundgren. Vore ju bättre om någon klubb tagit över kontraktet rakt av.
Kommentera

Makita: Vi får väl se om Sundlöv har någon back på ingång innan transferfönstret stänger. Då kan vi bedöma helheten.

Tycker ärligt talat inte det enskilda beslutet att låta Lundgren gå är mycket att diskutera, med tanke på att Brynäs inte ens ville spela karln när flera andra backar var borta. Orimligt att en av lagets dyraste backar sitter på läktaren. Har ingenting emot Lundgren, han verkar vara en schysst kille, men han borde aldrig ha fått det kontraktet av Brynäs. En av våra allra sämsta värvningar, tyvärr.
Kommentera

Makita: Nu händer det grejer! Sundlöv löper amok uppe på kontoret och folk sparkas till höger och vänster.
Härligt Sundlöv, ut med aggressionerna!
Får vi ihop tre femmor till kvällens match?..
#sundlövsparkar
Kommentera

Kopenga Kickass: Rödin verkar fortfarande vara skadad så det går nog bra i kväll vi har en fantastisk bredd.
Kommentera

Makita: Det är väl bra att försvaga deras backuppsättning lite 😜
Men allvarligt talat så måste det väl vara på väg en till back in. Våga tro i stället för att bara gnälla. 💛🖤❤
Kommentera

Carlo: Strålande,Björk värvades in pga backbrist och nu släpper de istället Lundgren, för att citera Sundlöv det räcker med ett skott på foten.
Dessutom till konkurrenten strax över oss i tabellen.
Mycket bra jobb av våran Sc överlever Brynäs i Shl med Sundlöv som Sc så är det ett mirakel.
Kommentera

Dyngklumpen: Kanske därför Brodecki valde att gå vidare då? ;)
Kommentera

Axle San: Tycker det är jävligt äckligt och pinsamt att nästan alls shl lag gaddade ihop sig för att stoppa korttidskontrakten, och nu håller klubbarna som var ledande i att stoppa dem på och skriver en massa korttidskontrakt. Färjestad Hv Linköping med många fler var livrädda över lagen MoDo och Frölunda kunde fått ihop.
Kommentera

Dyngklumpen: En bra ersättare till Brodecki då kanske haha
Kommentera

Sama: Nej usch! Dessutom har Brynäs interna böter om någon filmar. Han skulle bli ruinerad :-)
Kommentera

Sama: Modo tog in Alexander Steen som gjorde 23 poäng på 20 matcher....
Kommentera

Axle San: Glöm inte att det var Matt Duchene som Frölunda tog in, gjorde 14 poäng på 19 matcher..
Kommentera

Johannes Hedberg: Får hoppas på det, 6 backar utan lundgren varav 2 är Lindelöf och Norin, räcker inte långt det. Förhoppningsvis är det en vass forward påväg också
Kommentera

Sama: de släpper inte honom. Jag tror inte de släpper någon alls. Det är troligare att Sundlöv har någon annan på gång.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hade lätt sett Shinnimin i Brynäs. Ingen annan??
Kommentera

Axle San: Det var idiotiskt att stoppa NHL-spelare genom att förbjuda korttidskontrakt. Sedan sa de att korttidskontrakt var tillåtna om någon blev skadad. Så om man fick en fjärdecenter skadad kunde man ta in en NHL-center. Det var så MODO gjorde med Steen så även MODO följde reglerna.

Publiken blev de stora förlorarna på att NHL-spelarna inte kom hem. Personligen förlät jag aldrig Brynäs dåvarande klubbledning för att stå bakom det beslutet. Som säsongskortsinnehavare förväntar jag mig att Brynäs ställer ett så bra lag på isen som möjligt men det gjorde man inte då.
Kommentera

Dyngklumpen: Glädjedödare 😜
Nä men allvarligt så förstår jag ju att han mest troligt inte kommer, men man kan väl få drömma...
Kommentera

Peja: Än värre var jo Modo och Frölunda som tog in spelare med NHL kontrakt.
Vilken soppa den där säsongen var med världsspelare runt om i europa men stopp i Elitserien...
Kommentera

Kopenga Kickass: Berra kommer inte. Hans kropp var sliten.
Kommentera

« · 2033124 · »