Brynäs IF

728230 inlägg · 7962 ämnen

Försäsong 2017/2018

« · 1835061 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2017/2018
Mittzon: Fast Boqvist borta länge, Mannberg osäker, kanske något lättare på Palushaj och då Liljewall inte levererat som tänkt förstår jag honom. När vi dessutom har CHL i år som sliter extra så känns detta som en klok värvning.
Kommentera

Anders Berg: Håller verkligen med nu när vi vet att det bara gäller 7 veckor. Då kommer han vara högmotiverad att prestera på topp för att få ett nytt kontrakt i SHL. Och vi känner ju alla till hur bra han kan vara när han presterar som bäst.
Kommentera

Skrubben: haha, då behöver man inte dra några stora växlar av detta. Men en fin tillgång de första matcherna.
Kommentera

Johansson känns som en bra värvning. Varit jäkligt bra i FBK. Mest förbannad på att BZ måste börja nagga på reservkapitalet redan innan säsongen börjat.
Kommentera

ellis: ja det är i dom tankarna jag går också.
En spelare som ganska nyligen gick ut med att han ratat ganska många SHL kontrakt eftersom det inte var FBK. Skulle helt plötsligt "nöja" sig med korttidskontrakt? Låter konstigt.

Kan ju vara en klausul dom har internt i Brynäs också. Vem vet.
Kommentera

Skrubben: "Kanske är det anpassat så att det går ut till Boqvist är tillbaka?"
Inte otänkbart, men i så fall ett märkligt villkor som Johansson gått med på som jag själv aldrig skulle godkänna, hur desperat jag än skulle vara att få spela hockey. Nä, hoppas han är skriven säsongen ut (ingen dålig spelare) - även om Boqvist skulle vara tillbaka före jul.
Kommentera

honken21:

Man får väl ha en spelare på korttidskontrakt som ersättare
till en skadad spelare, så länge som den skadade spelaren
beräknas bli borta.

I så fall kanske Johansson har ett kontrakt som sträcker sig till
antingen den 30 november eller 31 december.

Men om Boqvist kan spela JVM. Då kan kanske någon annan
klubb gnälla, Om Johansson spelar några matcher i slutet på
december om Boqvist är på JVM.

Så ett kontrakt till och med 30 november är kanske mest troligt.
Kommentera

honken21: "Skadade spelare klausulen" måste innebära att man värvat honom på korttidskontrakt. Det får man egentligen inte göra i SHL, men om man ska ersätta en skadad spelare är det tillåtet. Hur långt kontraktet faktiskt gäller vet jag inte. Kanske är det anpassat så att det går ut till Boqvist är tillbaka?
Kommentera

Skrubben: Under storhetstiden var det ju hårdare tag på träningarna än under matcherna sägs det. Kanske finns förutsättningar för det nu också.
Kommentera

KLUVEN?! Det här var tamefan oväntat - på ett mycket positivt sätt. Vilken spelare vi får in. Att vi avskytt honom tidigare är väl bara en komplimang. Men korttidskontrakt - vad innebär det?
Kommentera

Aldrig gillat Johansson, men hans stats är fina. Avskydde Kahnberg också och det funkade ju 👍
Kommentera

Davey85: Kluven här med då han känns väldigt mycket Färjestad och Värmland. Skills finns ju dock onekligen.
Kommentera

Hahaha. Jag har alltid hatat Johansson i Färjestad. Vi får se hur han och Granis kommer överens efter deras bråk i slutspelet 2011 😬
Kommentera

majk: Ja, det låter logiskt. Stod ju ingen kontraktslängd eller liknande.
Kommentera

Charles: minns hans ständiga filmningar.
Kommentera

Davey85: Är det att man får ha spelare på korttidskontrakt vilket annars inte är tillåtet. Annars förstår inte jag heller.
Kommentera

Tjurn : den hade jag inte räknat med när jag vaknade imorse. Bra jobbat Bengtzen :-D
Kommentera

Rumpelstiltskin: gillade inte Salmela's attityd innan vi värvade han :P
Kommentera

Oj, namnkunnigare än jag räknat med. Vad menas egentligen med klausulen de nämner på hemsidan?
Kommentera

Tjurn : vet inte vad jag ska tycka om den här värvningen. Alltid avskytt Johansson i bollklubben.
Kommentera

Tjurn : Bengtzen är fan en gud

Han har endå legat runt 40poäng senaste shl säsongerna
Kommentera

Skrubben: micke Johansson klar😊
Kommentera

Herregud. Nu händer det grejer. Detta var ju också mycket positivt.
Kommentera

Sätt in Sara Grahn :-)
Kommentera

Brynäsgubbe: Tänkte samma. Som det där exet alla har och som man skickar ett sms till 0155 från krogen...
"Hej, är du vaken?" :)
Kommentera

bifhjärta: Fan lider med Honken. Han är vårt andra-alternativ när inget annat duger. Sedan dumpar vi honom. Hoppas det inte är så nu.
Kommentera

bifhjärta: Enligt Abris dementerar Honken...
Kommentera

Pettisbif: håller faktiskt inte riktigt med vart man ska sätta in Bjurström.
Varför inte låta honom vara där han får mest hjälp att visa hur bra han är?
Låt honom va kvar med Jensen/Clark.
Byt Asklöf mot Palushaj i 2a å Liljewall mot Asklöf i 4e så ser det nästan löjligt bra ut:

Bjurström-Jensen-Clark
Palushaj-Ölund-Caporusso
Paille-Granström-Ikonen
Alcen-Blomqvist-Alcen

Matchen igår var annars inte så mycket att hänga i julgranen.
Men plus till Ölund, Bjurström, Ikonen och Caporusso som var bra!
Ikonen verkar ha snurrat igång efter värnplikten. Skönt!
Ölund kommer vinna vår interna poängliga. Var så säkra.
Caporusso börjar komma in i spelet mer och mer och har dessutom lite "gubbe-i-låda" stil å dyker upp när målchanser ges.
Jag håller med i Pettis jämförelse mellan Sudden och Bjurström, såklart endel skillnader. Men stor, stark, snabb och skicklig med pucken. Han ska bli riktigt rolig att följa!
Kommentera

Bengtzéns tur i MadHawks podcast.
Kommentera

munkas: "Sitt ner i båten." What?
Kommentera

Lindström: Var detta känt? Konstig tidpunkt för en planerad operation eller?
Kommentera

munkas: Ja eller varför inte Kilas, A.Boqvist och Palushaj
Kommentera

Skrubben: Liljewall måste spela som Alcen, rakt, hårt och enkelt.
Är knappt styrfart på det han gör, Hutten kom tillbakas allt är förlåtet 🤣
Kommentera

bradberry: Haha. Håller verkligen med. Man ser ingen som helst utveckling på honom heller sedan premiärmatchen. Till exempel hade Ikonen och Louie en dålig start på försäsongen men har sedan dess växt för varje match. Liljewall står kvar och stampar.
Kommentera

Steenm: Inte nån supermatch idag heller men vi vinner. Ett viktigt skäl till det är att vi har många skickliga spelare med målsinne. Då vinner man ofta såna här "hafsmatcher". Det är en sak som jag tar med mig från försäsongen. Vi har ett gäng "naturliga" målgörare: Capurosso, Palushaj, Clark, Öhlund, Blomman, Asklöf m fl. Det är riktigt bra när vi ser fram emot en jämn serie.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ganska hafsigt spel idag. Men byter vi ut Liljewall, sunk och Zanetti mot Palushaj, Fälth och Kilas blir det 400% bättre. Sitt ner i båten.
Kommentera

Steenm: Ja, känns som vi kan bocka av två av de nya transatlanterna på Bengtzéns plussida. Däremot hans inhemska L-värvningar, Larsson och Liljewall, finns det frågetecken kring, tycker jag.
Kommentera

Haha Örebro... Gillar killen som garvar i bakgrunden.
Kommentera

Louie, vilken köng!
Kommentera

Caporusso igen! Han imponerar.
Kommentera

Är faktiskt besviken på Larsson så här långt han behöver verkligen steppa upp!
Kommentera

Larsson klenast/kladdigast sen Ola S?
Kommentera

Brynäsgubbe: Reduceringen...
Kommentera

Där kom den...
Kommentera

...men Liljewall ser ju ut att spela i en annan liga på isen. Hänger inte alls med i tempot. Steppar han inte upp kan jag inte se han i någon kedja från start...
Kommentera

« · 1835061 · »