Brynäs IF

727990 inlägg · 7962 ämnen

Försäsongen 16/17

« · 1758307 · » Till forumet

Sv: Försäsongen 16/17
Man måste förstå att NLA inte är någon gärdsgårdsliga. Man kan inte glida runt och göra en pinne per match där genom att lata sig. Visst att det kanske inte är lika defensivt inriktat där som i SHL, men Clark skulle knappast kunna göra så mycket poäng om han bara lallade runt. Så jag förstår inte varför hans inställning skulle ha förändrats nu?
Kommentera

KulaShaker:
Uttalar mig inte i saken Clark, utan principiellt
Kommentera

Jag tror och hoppas att Kevin Clark trampar igång och blir ett lyckat tillskott i Brynäs. Dock kommer jag inte ifrån att det vilar en viss mystik kring hans uppträdande på isen inledningsvis. Jag tycker det är lite humor med alla märkliga förklaringar som uppfinns här på HS. Nertränad....ovan med utrustningen....svårt att bli motiverad i en gammal islada.... 😂
Kommentera

Nu börjar man känna igen tugget här. Det var ju så myspysigt ett tag i somras och alla var så förväntansfulla och överens om allt (förutom golfens varande eller ej i OS då). Clark ligger lite i skottgluggen nu....Kan det vara floppvarning? Vem annars blir årets flopp, respektive flipp?
Kommentera

Snälla. Ni spelar bara allan när ni pratar om utrustning etc. Blir lite larvigt. Helt uppenbart att det handlar om inställning. Jag letar febrilt i reprisen efter en enda bra sekvens från honom. Hittar inte en enda passning med rätt adress, inte en enda tempoväxling. Kan vara det sämsta jag sett i Brynäs. Och ja - det gjorde mig förbannad, som betalande supporter på plats. Oavsett matchtyp och hall.

Men - han levererar säkert i vinter.
Kommentera

Det är knappast något nytt att stjärnvärvningar ser hur sega ut som helst på försäsongen, för att sedan växla upp när serien väl börjar. T.ex. var många dif-fans väldigt oroliga över Matt Anderson, som såg riktig loj ut under hela försäsongen förra året. Och vi vet ju hur bra han blev sen för deras del.

Det finns hur många exempel som helst på detta, och då har det handlat om samtliga träningsmatcher. Nu har det gått en enda träningsmatch hittills. Snälla, ta det lugnt och utvärdera efter ett par SHL-matcher istället!
Kommentera

jorgens3: Än så länge är jag inte orolig han kan säkert bli hur bra som helst om allt stämmer, däremot tycker jag inte som huge att man kan skylla på att han är obekväm med utrustningen. Det är en professionell hockeyspelare vi talar om.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Ja nu ser vi fram emot säsongen med Clark på isen, har sett 4 träningar och han ser vass och laddad ut.

Dagen efter svarta mot vita va Clark till Ljusne och va med och körde på hockeyskolan där med unga hockeykrigare, han skoja och skratta som han gjort dom gånger man sett han i Gavlerinken med.
Kommentera

Huge:

Du har så rätt i det du skriver om Clark.
Man måste också väga in att träningsbelastningen innan match kan variera från spelare till spelare.
Vissa kan välja att träna stenhårt på morgonen innan match och vissa lite lättare. Så Clark kanske just nu är ordentligt nedtränad. Som jag har skrivit förut, så behövs det ett uttalande från Bulan för att få en vettig analys om Clark.
Kommentera

tjugo8: Klart man ska försöka vara en förebild! Men man kan inte begära det!

Om du inte kan sova utan att Clarke flinar åt dig, när han skriver en autograf, så är det ditt problem.
Han gör absolut inget fel.
Kommentera

Huss: "Om en spelare åker omkring och gör dumma saker och fattar felbeslut så har det knappast med utrustningen att göra eller hur?"

Troligen inte, men det var inte det jag sa heller.
Jag säger att det är omöjligt att bedöma en spelares karaktär efter 2 träningsmatcher, där vi inte vet vad som ligger bakom ex ett felbeslut eller dumt dito. Och där ex ovana med utrustningen definitivt kan vara en faktor som kan påverka agerandet så här tidigt på säsongen.
Och jag menar: om nu en fulltränad spelare som är familjär med spelsätt osv, mitt under brinnande säsong kan ta dumma och felaktiga beslut, varför skulle då inte en otränad Clark som är ovana med det mesta så här långt, kunna ta dumma och felaktiga beslut under dom inledande träningsmatcherna?
Kommentera

Lunkan: Jag hoppas mer på dom här orden stämmer och att dom har sett Clark mer än vi gjort här och har mer koll! Bulan Bengtzen och en Nhl scouts ord.

www.gd.se/ishockey/shl/scoutens-jattehyllning-till-kevin-clark-sa-bra-ar-brynas-nyforvarv-han-borde-bli-en-favorit#Ishockey

www.expressen.se/sport/hockey/shl/poangkungen-kevin-clark-klar-for-brynas/
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Både Brynäs o jag tycks tycka att det är en skyldighet o självklarhet att ställa upp på dylikt, spelarna bör gärna också ha ett riktigt juste bemötande mot supportrar/intressenter, vad de känner innerst inne spelar mindre roll

"Svenskt"??? Så du menar att i NHL o internationell fotboll tex strävar inga spelare/klubbar efter att vara "good citizen"
Kommentera

Huge: Har han inte vant sig med utrustningen efter 2v på is är det obra
Kommentera

Huge: Hur är det med läsförståelsen? ;-) Om en spelare åker omkring och gör dumma saker och fattar felbeslut så har det knappast med utrustningen att göra eller hur? Nåja, det är säkert en bra hockeyspelare men de dumheterna bör han sluta med. Paille tycks i varje fall ha anpassat sig snabbare.
Kommentera

Brynäs bekräftar iallafall på sin hemsida att matchen mot leksand på lördag kommer livesändas det gillas :)
Kommentera

Huss: "Spelmässigt kan du inte dra några slutsatser precis som jag skrev. Karaktären däremot kan du utan tveka bedöma."

Nja, jag vill nog vänta lite längre än en ploj- och en träningsmatch där ovana spelare mest försöker hitta rätt i åkningen och vänja sig med utrustningen, typ....
Kommentera

Huge: Spelmässigt kan du inte dra några slutsatser precis som jag skrev. Karaktären däremot kan du utan tveka bedöma.
Kommentera

Huss: Låter mao som en typisk tidig försäsongsmatch som det inte går att dra några större slutsatser av mer än att det är alldeles för tidigt att dra några större slutsatser av i stort sett nånting....
Kommentera

Metalman: Var där och såg matchen på plats. Paille spelade enkelt, jobbade hårt och fattade rätt beslut. Clark gjorde precis tvärtom tyvärr. Alla kan iofs göra en dålig match men det som oroade mig mer med Clark var inställningen. Han tog en onödig utvisning, tacklade efter avblåsning (frustration) och kroppsspråket var sådär. I övrigt en coachseger för Melin, han fick matchen till Allsvensk raggarhockey och höll tempot uppe I 2 1/2 period, sen var gnagarna helt slut. Sista 10 orkade de inte ens försöka anfalla.
Kommentera

Metalman: Dom ska va sega nu!
Kolla hur dom tränar nu så fattar nog vem som helst det inte är nu dom ska va som bäst och piggast!

Då hade jag vart orolig om dom va toppad nu haha
Kommentera

Metalman: Då vet jag inte vilka förväntningar du egentligen har på Gunde. Vi spelade inte med några riktiga PP-formationer, vilket gjorde att han inte fick glänsa i den spelformen. I 5v5-spelet gjorde han det jag förväntade av honom. Uppspelen från egen zon till forwards var fläckfria som vanligt och dom (få) gånger han hade läge att hålla i pucken på offensiv blå, gjorde han det bra.
Kommentera

tjugo8: Tycker att du går igång väl häftigt på vad som uttrycks i en enda tweet...
Kommentera

Såg matchen mot AIK igår..och kan ju säga att det var mer än bara Kevin Clarke som var seg...Ryan Gunderson var ju ingen höjdare heller..piggast var väl jensen kedjan
Kommentera

tjugo8: Känns bara för svenskt! Alla ska vara "förebilder" och bla bla. Huvudsaken han bidrar på planen, sen kan man försöka vara en "förebild". Men man får inte glömma bort att vi är människor. Sen att sitta på kvällen och skriva autografer, är nog inte så jäkla roligt. Men han gör det vilket fall. Sen om någon tar åt sig av att han inte ser så "lycklig" ut, är deras problem.
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Tycks som du inte begriper vad som krävs av utövare och klubbar idag för att engagera supporters, publik o övriga intressenter och därigenom få verksamheten att gå runt, och att detta är högst på Brynäs prio
Kan mkt väl tänka mig att deltagande i liknande aktiviteter som i torsdags är inskrivna i kontrakten
Kommentera

honken21: Jag tror att det handlar om förväntningar.. Sen ska jag säga att det var ett par stycken som jag tyckte utmärkte sig positivt. Blomman, Felix, Jensen för att nämna några
Kommentera

Powerfade: okej. Intressant ändå hur man kan ha så olika syn på en match ;-)
Kommentera

honken21: Han var inte någon dominerande spelare på något sätt men det var så många fler än han som inte gav speciellt mycket så jag tycker att kritiken mot just honom känns fel. Men han låg rätt i banan och deltog i spelet tycker jag.
Kommentera

Powerfade: vad tyckte du om Kevin?
Kommentera

Ser bra skummt ut på sargen utan reklam i hörnen😳
Man såg tydligt ivf att det var en träningsmatch, noll närkamper och duttande i allmänhet.
Blandades och gavs från dom flesta håll, skönt att det äntligen börjar nu!
Kommentera

Powerfade: Hade det varit en seriematch - ja. Men nu var det ju för fasen första träningsmatchen för säsongen. Ytterst sällsynt att man bänkar en tilltänkt ledande spelare redan i första träningsmatchen.
Kommentera

honken21: kollat matchen nu. .det var ju inte många i laget som körde pä soeciellt mycket.
Tokseg tillställning om du frågar mig.
Kommentera

Här har ni målen i AIK - Brynäs.

www.youtube.com/watch?v=NQP0b6CZGNg
Kommentera

Powerfade: högst tveksamt, han har inget att vinna på en sån tidig markering.
Kommentera

Huge:
Fel fel fel fel... som Brasse skulle sagt... 😂
Kommentera

Auchinleck: Ta bort Widings tokkörande utan tanke och du har Brynäs spel idag: tokkörning MED tanke.....😊
Kommentera

Huge:

Öööh, men Huge... det är ju Brynäs spel nu... 😂
Bra beskrivning by the way...
Kommentera

För oss fattiga stackare: Det går att streama matchen i sin helhet gratis idag.
aikhockey.solidtango.com/video/intinor-20-aug-18-09
Kommentera

TobiasR:" Ja jag tycker att det är en självklarhet. Var det något mer? "

Ja, jag undrar varför du tycker att det är en självklarhet. Ska vi inte ge nyförvärv mer än en träningsmatch att visa upp sig innan vi beslutar i vilken formation de ska spela?
Kommentera

honken21: Om det hade varit inställningen som det hängde på så hade nog Bulan bänkat honom..
Kommentera

honken21:
Ang Clarke. Varför slänger du inte iväg ett mail till BZ och Bulan och frågar vad dom tyckte om hans uppträdande under AIK matchen och hur hans dagsform är vetja.
Kommentera

Huge: Samma för flera andra nyförvärv, det hindrade inte dem från att åka skridskor. Det är ingen ursäkt öht. Uppenbart i mina ögon att det handlar om inställning.
Kommentera

honken21: Ny i laget, ny liga, nytt spelsätt, ny påtänkt roll, ja det mesta torde vara nytt för Clark.
Kanske smartare i det läget att ligga lite lågt och i första hand försöka "se och lära" istf att försöka impa på Bulan genom att agera yster påläggskalv på grönbete genom att tokköra utan tanke a la Widing på uppåttjack....
Kommentera

jorgens3:
Är det någon spelare vi hittils ska vara besvikna på så är det Thorell... har han ens varit med hittils??
Clark har visat att han har många kvalitéer redan. Så lägg ner och döm honom. Jag gillar egentligen inte att döma Thorell heller men där kan vi snacka om frågetecken. Oavsett säsongen har ju knappt börjat.. minns tex Brodeckis succe försäsong ifjol. Minns sedan hur hans säsong var... nån nämnde Scott. Han var typ kass på hans första försäsong.

Såhär vill jag se laget mot Leksand:

Rautio (Sandström)
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Pudas
Fälth - Zanetti
Carlsson
Zaborsky - Pa.Westerholm - Clark
Johnson - Granström - Paille
Lindblom - Jensen - Po.Westerholm
Enterfeldt - Blomqvist - Ölund
Alcén

PP1:
Gunderson
Clark
Johnson
Pa.Westerholm
Zaborsky

PP2:
Fälth
Jensen
Lindblom
Granström
Paille/Po.Westerholm
Kommentera

dAVydov: Måste ändå understryka hur dålig han faktiskt var, och hur lite skridskor han åkte. Om det var någon skada/sjukdom som hämmade så pass mycket så att han var på denna nivån så hade han aldrig fått spela från början. Om han har något individuellt träningsprogram som gör att bara han är otroligt mer nedtränad än alla andra just nu så fine. Vilka är de andra 997 anledningarna?
Kommentera

honken21: Visst ska man få kritisera spelare för dåliga prestationer. Men när du skriver att han "gled runt och lekte untouchable star" så känns det iaf för mig som att du drar lite väl stora växlar ändå. Borde finnas 1000 andra anledningar till att han inte presterat på topp ännu.
Kommentera

Rumpelstiltskin: nu var det ju inget genomgående tema i hela laget, utan snarare bara han som gled runt och lekte untouchable star. Tror knappast det är populärt hos Bulan, oavsett träning/match. Alla andra kämpade och slet.
Kommentera

honken21: Ja, en sketen träningsmatch. Minns själv när man spelade träningsmatcher. Man gled genom och väntade bara på seriestart.
Kommentera

tjugo8: Nope, så länge han sköter sitt på isen så.
Kommentera

« · 1758307 · »