Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Försäsongen 16/17

« · 1758307 · » Till forumet

Sv: Försäsongen 16/17
Man måste förstå att NLA inte är någon gärdsgårdsliga. Man kan inte glida runt och göra en pinne per match där genom att lata sig. Visst att det kanske inte är lika defensivt inriktat där som i SHL, men Clark skulle knappast kunna göra så mycket poäng om han bara lallade runt. Så jag förstår inte varför hans inställning skulle ha förändrats nu?
Kommentera

bradberry: Jag tycker det är lite humor med alla märkliga förklaringar som uppfinns här på HS. Nertränad....ovan med utrustningen....svårt att bli motiverad i en gammal islada.... ?

Perfekt. Efter som vi har skrattretande förklaringar, så kan ju du berätta för oss. För du verkar veta exakt. Så fram med sanningen.
För det kan ju inte vara så att några av oss har eller idrottar på elit/amatör nivå och har just kännedom om det vi skriver.
Kommentera

Wesley: Som jag skrev... Lite mystiskt. Jag har inget svar... Men vi får väl hoppas han får ordning på grejerna snart. Sedan är jag ledsen men elitidrottsman till trots, jag finner förklaringarna roliga och inte trovärdiga.
Kommentera

Lunkan: Utrustningsaspekten var ju bara ett litet exempel på en av flera saker som rent generellt faktiskt kan påverka en spelare så här års, om det nu är så att kontraktet ex stipulerar att spelarna måste använda ett visst märke och därmed tvingas byta utrustning.
Finns naturligtvis många andra och betydligt mer sannolika förklaringar,
du får det att låta som att jag på allvar tror att det kan vara en stor anledning, vilket det rimligtvis inte borde vara i Clarks fall.
Vi diskuterar ju hans ev loja inställning så här långt och bevisen som en del framlägger skulle då vara hans dumma och felaktiga beslut i den första försäsongsmatchen.
Det är obegripligt hur man kan dra såna slutsatser när man vet att det mesta måste vara helt nytt för Clark och när man samtidigt vet att det även tas dumma och felaktiga beslut på isen mitt under säsong av redan etablerade och skickliga spelare, utan att nån fördenskull börjar beskylla dessa för lojhet och att ha dålig inställning.
Nu verkar det dessutom vara lite olika uppgifter om Clark, några talar om lojhet och andra verkar inte ha sett nåt av den varan.
Och som nån sa: Clarks rykte och historik talar knappast om nån loj glidare direkt, så varför skulle han nu helt plötsligt ha blivit en sån över en natt?
Kommentera

Huge: Känns typiskt för den här boken att det ska börja kraxas om floppvarning efter en träningsmatch...stor humor.

För övrigt saknar jag 70Rodrigues...
Kommentera

Zappaholic: Rodrigues hade ju såga hela laget inklusive dam och juniorlag.
Kommentera

jorgens3: Han hade ändå glimten i ögat på något vis.
Kommentera

Zappaholic: Ja, det är väl DET som egentligen är den STORA humorn, inte att nån eller några försöker förklara ev tafflighet i en första träningsmatch med ex nedträning eller ovana med ett helt nytt spelsätt.
För vissa är såna förklaringar uppenbarligen väldigt mystiska.... :-)
Sen håller jag med: 70Rodrigues är saknad, man saknar inte kon förrän båset är tomt....
Kommentera

bradberry: Enligt säkra källor beror hans loja inställning och taskiga attityd på en feldesignad kexchoklad han köpte på flyget hit vid säsongsstarten. Du vet en sån där som saknar skåra mellan tredje och fjärde rutan. Sen fick han fel färg på tejpen till benskydden också, så lite materiellt är det alltså. Bäst mot AIK tycker jag Jörgen Sandkvist var. Vilket nyförvärv!
Kommentera

munkas: Hur förklarar man att Jörgen Sundqvist såg mycket rappare och bättre ut än Ryan Gunderson både i plojmatchen och mot Aik?

Han såg tom vassare ut framåt, varför inte såga Gunderson på en gång som väl ingen tycker sett vass ut nu?

Han tränar nog hårdast för att va i form till serien startar!
Kommentera

munkas: haha!
Kommentera

Huss: Förra årets försäsong hade vi en kille som heter Anton Rödin i förstakedjan. Han gjorde inte speciellt mycket väsen av sig då, lojt kroppsspråk och allmänt seg. Dålig karaktär på honom med?
Kommentera

Chris11: Haha. Finns det något annat forum i hela världen där man går bananas över att en spelare ser loj ut i EN träningsmatch?

Snälla alla forummedlemmar. Vi kan väl lite bättre än så här?
Kommentera

Skrubben: Förstår inte varför folk blir oroliga? Jag tycker att spelarna har full rätt att ha dålig inställning till en träningsmatch. Det gäller ju liksom ingenting. I en träningsmatch så handlar det inte om att göra flest mål, utan det handlar om att spela ihop sig med lagkamraterna och bli bekant med spelsystemet.
Kommentera

Skrubben: Det var bättre på den gamla goda tiden när knappt någon såg träningsmatcherna. Då kunde spelarna komma i form utan att få massa skit för dåliga insatser i träningsmatcher. Minns när Lekands tryoutande ryssback blev bästa back i Mästarcupen, det dröjde inte många elitseriematcher innan han fick sparken.
Kommentera

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvlek byter jag ut er direkt."

Sagt av Abris till sina spelare i en paus.
Nåt för Bulan att ta efter, om han nu börjar bli orolig efter att ha läst vissa kommentarer om Clark härinne....
Kommentera

Den stora humorn är väl att kritik mot en insats i enskild match direkt tolkas som att han blir utdömd för resten av säsongen.
Kommentera

Skrubben: Klart vi kan bättre, förlust mot Leksand i helgen, då startas stora motorsågen, det här är bara uppvärmning....
Kommentera

Chris11: Nej, och om du tar av dig de svart/vita glasögonen så har åtminstone inte jag anklagat Clark för att vara loj eller allmänt seg. Det hade jag snarare tolkat som ett tecken på nedträning t.ex..
Kommentera

honken21: Inte alls. Humorn består i att nån öht sitter och ojar sig över en enskild spelares individuella insats i första träningsmatchen.
Vilket inte alls betyder att man tolkar det som att de som ojar sig har dömt ut spelaren ifråga för resten av säsongen.
Kommentera

Huge: Att sedan beskriva honom som att han "gled runt och lekte untouchable star" känns ju så där lagom nyanserat efter första träningsmatchen.
Kommentera

Huss: "Spelmässigt kan du inte dra några slutsatser precis som jag skrev. Karaktären däremot kan du utan tveka bedöma."

Går det verkligen att utan tvekan bedöma en enskild spelares karaktär utifrån en enstaka träningsmatch?
Jag är scheptisk....
Kommentera

dAVydov: Ja, och om han nu verkligen gjorde det och man redan känner till Clarks rykte och historik som spelare, så borde man ju av detta glidande dra den mer logiska slutsatsen att han som ny i laget och ovan med spelsättet hellre tar det lite lugnt och försöker sätta sig in i sin roll och hur laget ska spela, istf att flänga runt och smälla på för att försöka bevisa nåt som alla ändå redan vet att han är bra på.
Typ....
Kommentera

Huge: Den stora humorn består i precis vad jag sa, varför du nu kände dig träffad då det inte var riktat till dig. Finns andra som pratar om oro och att inget talar för att han kommer vara dålig i serien - det är en helt annan sak.

Men förklara gärna det humoristiska i åsikten att Brynässpelare med hundratusentals kronor i lön måste ge tillbaka till betalande supportrar.
Kommentera

Huge: "han som ny i laget och ovan med spelsättet hellre tar det lite lugnt och försöker sätta sig in i sin roll och hur laget ska spela"

Det var väl precis det han INTE försökte göra, då Brynäs vill spela med hög fart och intensitet.
Kommentera

honken21:
I Bulans värld är väl intensitet och fart det enda som inte skall nyanseras... 😃
Kommentera

honken21: Ok. Så bara för att DU uppfattade det som att Clark uppträdde lojt och oengagerat i första träningsmatchen så betyder det att han INTE försöker sätta sig in i sin roll och hur laget ska spela?
Min poäng är ju att just därför att han försöker göra det, så ser han kanske kantig ut så här under inlärningstiden, även om han samtidigt och självfallet försöker spela med både hög fart och intensitet.
Kommentera

Ibland saknar jag hockeyn där man tog det lite lugnare och höll pucken längre inom laget innan man gick in i anfallszon. Per Djoos och Tommy Sjödin var ju experter på att inleda ett anfall med burskydd för att sedan spela runt pucken och leta den perfekta mackan. Nu ödslas mycket kraft på att åka fort och att avsluta mycket men ibland känns det som att vi mest värmer upp motståndarnas målvakter och sliter ut våra utespelare genom att åka längre och fortare än våra kombattanter.
Jag skulle vilja se att vi kombinerar Bulanhockeyn med lite smartness så att vi sparar lite mer på energi och blir lite mer effektiva i målskyttet framöver.
Jag mailar Bulan.
Kommentera

Huge: Blir ju meningslös diskussion om du inte har sett matchen. Ingen som såg den kan tro på att han "försökte" spela med fart och intensitet. Att han inte gjorde en enda tempoväxling är helt enkelt ett faktum, inte fritt för tolkning.
Kommentera

honken21: "Finns andra som pratar om oro och att inget talar för att han kommer vara dålig i serien"

Precis, det är ju det som är humorn: att man ojar sig över Clarks uppträdande i första träningsmatchen och ens orkar kommentera det, och samtidigt säger att det inte är nåt att oroa sig för.
Jag riktar mig heller inte specifikt till dig, om du nu känner dig träffad.

"Men förklara gärna det humoristiska i åsikten att Brynässpelare med hundratusentals kronor i lön måste ge tillbaka till betalande supportrar."

Jag har öht inte kommenterat den åsikten men om du vill byta ämne så Ok.
Självfallet ska välbetalda spelare försöka ge tillbaka till betalande supportrar, kan inte se att nån tycker att det är en humoristisk och dum åsikt.
Är det nåt specifikt som får dig att ta upp frågan?
Kommentera

Huge: Besvärande att du inte kan se synonymen i: "Humorn består i att nån öht sitter och ojar sig över en enskild spelares individuella insats i första träningsmatchen"

Och: "Det humoristiska i åsikten att Brynässpelare med hundratusentals kronor i lön måste ge tillbaka till betalande supportrar"

Åsikten tillsammans med min uppfattning av matchen ligger uppenbart till grund för kritiken.
Kommentera

honken21: Den enda lärdomen det går att dra från träningsmatcher är att de som är bäst då är sämst när serien senare drar igång. Brodecki överglänste klart Rödin t ex. i träningsmatcherna förra säsongen men i serien såg det annorlunda ut.
Jag är säker på att Clarke kommer att prestera bättre än båda Öhlund och Alcén när det drar ihop sig.
Kommentera

honken21: Man behöver inte ha sett en sekund av matchen för att konstatera faktum: det är omöjligt att dra några större slutsatser om Clarks karaktär, inställning, osv utifrån en första träningsmatch.
Diskussionen blir meningsfull först när vi har mer kött på ben, dvs nån gång i oktober.
Kommentera

honken21: Så du är alltså kritisk å alla betalande supportrars vägnar, för att du inte fick se en mer underhållande och rolig hockey av just Clark i första träningsmatchen när du nu betalat inträde?
Är det det du försöker säga?
Kommentera

Hallå folk!!

Nu får ni väl ändå ge er?!!
Det har spelats EN match.
Det är helt omöjligt att veta hur/vad som orsakade vissa spelares prestationer senast.
Ska det vara så här hela säsongen, så får ni fan ta det privat.
För att citera en annan skribent:

Det är roligare att se färgen torka, än att läsa era hårklyverier om vissa spelare😀

Med det sagt.
FORZA BRYNÄS !!!!!!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Återigen (för vilken gång i ordningen?), jag pratar inte om hur det kommer gå i serien.

Huge: Återigen (för vilken gång i ordningen?), jag pratar inte om hur det kommer gå i serien.

Underhållande och rolig? Nej, vart du fick det ifrån vet jag inte. Jag pratar fortfarande om inställning.

Är som sagt så svårt att diskutera med någon som spelar allan. Eller för att citera GW: 'Det är omöjligt att argumentera mot någon som talar mot bättre vetande'
Kommentera

mk: Haha. Tidigare diskuterade vi golf, i "hockeytorkans tider". Men nu har det faktiskt spelats en match. Tycker det är ett fullt naturligt och bra ämne. Likväl som det är fullt naturligt att kritisera spelarna i matchen. Både positivt och negativt.
Kommentera

Positivism: Gillar samspelet Jensen/Lindblom. Tänker hockey likadant. Frågan är om Ponthus är den rätta tredjelänken där.

Ser verkligen fram emot att se Zaborsky. Av det man sett hittills känner jag igen en del från Rödin, framförallt i skridskoåkningen. Är någon slags pondus och extra driv i det.

Min uppställning framåt:
Clark - Granström - Paille
PoW - PaW - Zaborsky
Johnson - Jensen - Lindlom
Alcén - Enterfeldt - Blomqvist
Mannberg - Thorell - Ölund
Kommentera

honken21: "Återigen (för vilken gång i ordningen?), jag pratar inte om hur det kommer gå i serien. "

Precis, så är det men JAG vill påpeka att det nog ser annorlunda ut då. Varför bara prata om det du skrivit tidigare och upprepa det till förbannelse, vi måste komma vidare och inte bara stå och stampa vid matchen mot Gnaget,
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är också en trött upprepning, de flesta härinne har redan konstaterat det.
Kommentera

honken21: "Underhållande och rolig? Nej, vart du fick det ifrån vet jag inte. Jag pratar fortfarande om inställning."

Du vet ju ingenting om Clarks inställning i matchen, det är bara din egen subjektiva uppfattning om hur hans inställning verkar ha varit som du delger oss.
Vad säger att inte Clark medvetet har jobbat på saker som är nya för honom och därmed kan uppfattas som en spelare med loj och dålig inställning?
Och när du sen gnäller över att supportrar som betalat inträde borde kunna kräva bättre inställning så får man ju intrycket att dessa kritiker i första hand är intresserade av det siffermässiga resultatet i första träningsmatchen och inte nåt annat.
Kommentera

Huge: Om man ser något väldigt positivt i 1a träningsmatchen kan man då dra några växlar av det?

Efter vilket nr på träningsmatch är det värt att analysera spelares insatser positivt /negativt?
Kommentera

Det går ju inte att dra någon slutsats om nya spelare efter en träningsmatch. Men många gillar ju att snabbt döma. Ganska många som inte skulle spelat i dagens brynäs om vissa härinne fått bestämma. Tex westerholmarna, Kihlström m fl.
Kommentera

Huge: Det är just det där som inte hade gjort GW stolt. Pladder som "hur vet vi att jorden verkligen är rund - egentligen - bara för att det är vad våra ögon berättar för oss?"

I ditt fall så verkar du ju inte ens ha tittat efter, så då blir det lurigt.
Kommentera

honken21: Absolut. Håller helt med dig.

Men du som har vart med länge. Argumentera mot Huge, det är inte lätt😀😀

Men nu ser vi fram mot att knäcka Leksand😜😜
Kommentera

mk: Oftast håller jag med honom, tyvärr. Han är ju den roligaste att argumentera mot. Han vrider och vänder på varenda sten.
Kommentera

I GD:s rapport från träningen idag kommenterar Bulan Clark så här:
Bulan säger om Clark att han har som de andra nyförvärven skött sig bra. Det är nya spelsystem för dem men det är till 23 september vi ska vara klara. De är bra personligheter allihopa och jobbar hårt.
Kommentera

Skrubben: Jo, de sedvanliga flosklerna, men varför kommenterar han just Clark?
Kommentera

Skrubben: Bulan vet vad han snackar om.
Kommentera

Huss: Någon bad bloggaren att ställa en fråga om Clark till Bulan.
Kommentera

« · 1758307 · »