Brynäs IF

730883 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 1627093 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher

TobiasR: "Så otroligt överskattade bara för dom kom 2a i grundserien förra säsongen"

Om Frölunda är överskattade eller inte återstår att se men det faktum att de kom tvåa i serien förra säsongen kan ju delvis förklara varför många tror på dem.

Kommentera

Vad är det alla ser i Frölunda som är så jävla bra? Själv tycker jag inte att dom ser speciellt skrämmande ut. Har bara en massa unga juniorer samt några gubbar i Lundqvist och Kahnberg. Sen målvaktssidan ser ju inte alls bra ut. Så otroligt överskattade bara för dom kom 2a i grundserien förra säsongen. Har inte något bättre lag än Brynäs på pappret.
Kommentera

Silfver: Jag tycker att det ska bli intressant att se Skellefteå denna säsong. Till skillnad från dig är jag inte övertygad om att de kommer att fortsätta vara ett topplag. Delvis eftersom de per automatik kommer att ha stora förväntningar på sig. Sevc, Lehtonen och Zackrisson är sylvassa värvningar och de har en del utvecklingsbara spelare, men tappen är många och tunga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: De flesta säger att Elitserien kommer vara jämn i år, med ett par undantag i toppen. Men jag tycker det känns som vi redan nu har 3 olika nivåer (block)

1) Frölunda, Växjö, Färjestad och SAIK
De har starkaste trupperna alternativt har många rutinerade spelare som kan leverera

2) Linköping, Brynäs, Luleå, Örebro
Mittenlagen, tillräckligt starka trupper för att undvika botten men för tunna för att slåss om topplatserna i serien.

3) Djurgården, Modo, HV 71, Leksand
Bottenlagen, här ser Leksand faktiskt ut att vara det laget som har bäst chans att undvika en kvalserie.

Kommentera

Skrubben: "Man har en helt ny tränare som aldrig hållit till i högsta serien tidigare. Man har tappat stora stjärnor som Klasen, Olausson och Fransson, och givetvis inte kunnat ersätta därefter."

Det låter lite som Brynäs anno 11/12 du beskriver, Vi hade en, i ES sammanhang helt oprövad tränare och hade inför säsongen tappat två tunga namn i Kahnberg och Somervuori.

Vi vet ju båda hur de gick den säsongen ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Att du säger att Luleå kommer vara ett av fyra lag att slåss om guldet visar bara din inkompetens som "expert".

Man har en helt ny tränare som aldrig hållit till i högsta serien tidigare. Man har tappat stora stjärnor som Klasen, Olausson och Fransson, och givetvis inte kunnat ersätta därefter.

Skulle nog säga att Brynäs är mindre underskattat nu än säsongen 11/12. Dessutom kom vi på fjärde plats förra året. Kan vi återupprepa den placeringen kan allting sedan hända i ett slutspel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Håller med, jag tycker att allt sämre än en semifinalplats är ett misslyckande.
Kommentera

Honken: Guld är ju på intet sätt en orealistisk målsättning för Brynäs kommande säsong. Laget placerade sig på fjärde plats i serien förra säsongen och har haft en skaplig silly season dessutom har det lag som var överlägset bäst i serien och senare också tog guld försvagats betänkligt. Om vi nu ponerar att Brynäs realistiskt faktiskt kan knipa en fjärdeplats så vorde det väldigt märkligt att inte gå för guldet.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Realistiskt eller inte, Tommy Jonsson satsar alltid på guld. Brynäs vinner ju guld med jämna mellanrum. Inte som Leksand, som senast vann guld när folk hade svartvit bild på tvn...:) Skämt åsido, man måste ju tro på sitt lag om man ska komma någonstans.
Kommentera

mattias - 74: Tror du misstolkar å det grövsta, finns väl inte en enda supporter, spelare eller ledare som tror att man vinner guld för att en seger i en betydelselös träningsmatch.... AB hade ju en fin rubrik typ "vann över värsta rivalen, satsar på guld". Den som är något sånär insatt visste väl att det hade man gått ut med redan under upptaktsträffen att det var målet. Trodde faktiskt du hade bättre koll Mattias.

Guld eller inte, chanserna är iallafall enligt mig större än för Leksand, vad det nu säger.

Kommentera

70 Rodrigues:

Nu skall jag ge min syn på saken. vet att inte alla vill det men det ger jag blanka fan i ;)

För det första. TJ hade gått ut och sagt i AB att laget går för guld. No shit? Trodde alla lagens målsättning var att spela för guld innerst inne? 

För det andra: Man måste vara realist och inse att Brynäs tillsammans med en del andra lag, b.la mitt kära Leksand inte har en trupp för att vinna SM Guld denna säsongen.

Som jag ser det så står det mellan Frölunda, Växjö Färjestad och Luleå. Dessa 4 lagen har de absolut jämnaste och bredaste trupperna i SHL. 

Jag lägger ingen större vikt vid träningsmatcher som den som igår. Brynäs vinner i sudden över Leksand och många Brynäsare " inte här inne " börjar ropa på en topplacering? Träningsmatcher betyder inte ett skit i slutändan och det vet nog de flesta 

Leksand slog EX Förjestad med 5 - 2 i säsongens första träningsmatch, jag tror lik förbannat att FBK kommer långt före oss i tabellen när den summeras i Vår. 

Det delas inte ut några SM Guld i September, har aldrig gjort ;)

Tack för mig 

Kommentera

70 Rodrigues: Nu är du ogin. Tyckte kanslipersonalen var grymma ikväll ;-)
Kommentera

reven: Varför skriva något positivt om TJ eller kanslipersonalen om jag inte gillar dom? Har skrivit massor med positivt genom åren när det gäller andra saker. Du får väl söka bakåt genom åren😃
Kommentera

reven: Bra att Brynäs kunde vinna i en förlängning! Hoppas du observerar detta, apropå påståendet om tystnaden vid en seger. Förresten, vad är det för halmstrån du menar? Det är nog snarare såna som du som griper efter dessa när det gäller Brynäs slagkraft kommande säsong...
Kommentera

reven: Varför skriva något positivt om TJ eller kanslipersonalen om jag inte gillar dom? Har skrivit massor med positivt genom åren när det gäller andra saker. Du får väl söka bakåt genom åren😃
Kommentera

70 Rodrigues: närå, blev inte arg. Vet att du älskar ditt Brynäs, därför retas jag lite och kastar skit åt ditt håll. Det tål du! ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Haha, komedi. Men att dra Brynäs konstant mothårs går bra? När skrev du senast något positivt om TJ, Brynäs, kanslipersonal eller laget? Det är ett konstant gnäll.
Kommentera

Zappaholic: Hoppla hoppla, blev du lite arg nu😃. Har en 4-åring som ska badas o nattas, det går före.
Kommentera

Jajjen: Jo, men samtidigt är vi stabilare än Frölunda. De kör lite "rysk roulette" med sin framtid lite väl ofta. Det krävs utsålda hus i Scandinavium för att det skall gå ihop för dem. Dvs. de måste satsa i princip varje år, bära eller brista.
Kommentera

Huss: 2 segrar, 1 OT seger, 1 OT förlust och 2 förluster.
Gosh, det är ju en match kvar, hur skall vi hålla oss kvar i landet lagom rent statistiskt?
Kommentera

70 Rodrigues: ett skämt klarar du att läsa av va? Annars är du mer än lovligt korkad.

För övrigt missade jag alla dina inlägg när vi ledde matchen...för det var väl ändå inte så att du började kluttra i forumet när baklängesmålen trillade in?

Man kan ju tro att du bara satt och väntade på att det skulle ske så du fick chansen att skriva klagovisor igen :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Klockrent!
Kommentera

Huss: Brynäs behöver en stabil och konsekvent ekonomisk grund - 6-7000 i publiksnitt, länets stora företag som sponsorer OCH stöd av kommunen. Då först kan vi hota Frölunda och dom andra drakarna, mer än slumpmässigt. Det lär inte bli i år.
Kommentera

tjugo8: Nöjd har han varit hela försäsongen i varje fall, vid vinst, oavgjort eller förlust. Känns tryggt på något sett.
Kommentera

När kommer TJs första "det tänker jag inte stå o berätta här" ?
Kommentera

Zappaholic: Om du tror att det sitter folk här som vill att laget ska förlora så är du mer än lovligt lallig. Bara för att man inte konstant drar Brynäs medhårs så betyder inte det att man vill att det ska gå åt helvete.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Mycket jämnt spel, va? Vilken jävla match såg du?
Kommentera

Zappaholic: Det är ju för jävligt att det ska behövas en förlängning för att spöa masarna. Vad gör sportchefen?
Kommentera

reven: Sett till försäsongen och om man jämför trupperna så finns inget som pekar på att Brynäs blir bland topp 4. Å andra sidan inget som pekar på att vi hamnar bland bottenlagen heller. Ytterligare ett år i landet lagom drickandes mellanmjölk när vi åker ut i kvarten.

Glada överraskningar: Westerholmarna, Westlund, Eklund, Lindgren och Andersén.
Negativa överraskningar: Olden, centrarna Nordan o Enter, Sunken, Starky + skadorna

Kommentera

Och där vann Brynäs i förlängningen. Jag är ledsen om mysribban slaknar för vissa av er nu som hade hoppats på förlust. Otur.
Kommentera

Zappaholic: Joråsatt, vi kommer inte att få några medaljer, oavsett.
Kommentera

Jörgen "Supersopan" Sundqvist avgör! Brynäs vinner. 
Kommentera

70 Rodrigues: jag tycker det finns en del detaljer kvar att slipa på. Delas guldmedaljerna ut i september eller?
Kommentera

Clarence: skönt att du vet saker som är omöjligt att säga. Jag tycker det är så lustigt att det finns människor som griper efter halmstrån och sedan baserar sin analys på det. Än mer lustigt är det att dessa personer är helt tysta så fort det går bra för laget men väsnas direkt vid lite motgång.

Det pågår försäsongsmatcher just nu med allt vad det innebär.
Kommentera

Zappaholic: Vad tycker du själv, är det en bra period? Leksand stressar o tvingar oss till junismisstag.
Kommentera

hahii: "gillar att sossarna kör moderatpolitik i det här. Allt till en stor klubb. Inget till de små."

Fast det stämmer ju inte överhuvudtaget om man ser till helheten...  
Kommentera

70 Rodrigues: Söndertryckta? Haha, ja eller hur...
Kommentera

Brynäsgubbe: Clarence pratar om årets lag.
Kommentera

Jajjen: Tänker på de senaste två säsongerna. Du kan inte förneka att varit vanligt att Brynäs tappat ledningar. Ofta på kort tid.
Kommentera

Clarence: Det räcker med ett tapp. Men vem kan dra slutsatser efter två? Är du gud?
Kommentera

reven: Du/ni kan ta laget i försvar hur mycket ni vill, det här kommer inte bli bra - ens i serien!
Kommentera

5 min kvar, 2-2, Brynäs är söndertryckta och tar utv. TJ står lugn som en filbunke i båset
Kommentera

Jajjen: Minns inte hur det var mot de finska lagen,men i alla fall: räcker det inte med i så fall två ggr?
Kommentera

Clarence: Upprepade? Har Brynäs "tappat" i fler matcher än den här och mot DIF?
Kommentera

Clarence: haha, är du seriös? Serien har inte ens börjat.
Kommentera

Clarence:No shit, kom du på det nu? Nobelpriset till dig...
Kommentera

Brynäsgubbe: Detta kommer vi få leva med hela säsongen. Laget är för ostadigt, opålitligt och i betydande delar orutinerat. Därför dessa upprepade tapp.
Kommentera

Börjar det inte bli lite tröttsamt att vara nervös ända in på målsnöret när det gäller Brynäs? Så länge man inte leder med 5 mål vet man aldrig hur det kommer sluta ens med 2 minuter kvar av matchen. Nu är förvisso 2-0 ingen stor ledning, men gång... på gång... på gång händer detta. Till den grad att det blivit "typiskt Brynäs" och man går och väntar på det. 
Kommentera

70 Rodrigues: fast nu vet vi ju inte om han tappade den. Kan lika gärna slashats ur händerna på honom...
Kommentera

Zappaholic: Ja, tänk att det var fippelsunken som tappade klubban, lagets sämsta back.
Kommentera

« · 1627093 · »