1150x200-brynasbanner.jpg

Försäsongsmatcher 2013

« · 1584689 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013
jag måste säga att jag tycker vi går från klarhet till klarhet. Det är långt ifrån serieformen, men det känns som om det kuggar i åt rätt håll. det kan nog bli bättre än vad jag trott tidigare. Nog finns det kvalitet för en mittenplacering framöver, det tror jag.Finnen tror jag kan bli enormt avgörande. Som sagt, inte riktigt där men det går åt rätt håll.
Kommentera

Enaranger: menade rent allmänt. Nokelainen var en av få som kunde passa på bladet.
Kommentera

Linus Wickman:

Var det Nokelainens passningar och avslut som var värdelösa
eller rent allmänt från alla spelare i Brynäs?
Kommentera

Ganska medioker föreställning tycker jag, där det mesta i chansväg kände något slumpaktigt. Brynäs behöver slipa på powerplayet, och ja boxplayet också. Positivt att se Thuresson, Brodin samt Scott. Rödin däremot var riktigt blek och han lär skärpa till sig. Riktigt slarvig i egen zon där han tappade puck ett par gånger.
Kommentera

SiliconValle: PN gjorde två assist i hans debut. Lovande ändå, men avsluten och passningarna var värdelöst förövrigt..
Kommentera

Rumpelstiltskin: Lite flyt med skottet där, bra iaf att Scott fick måla.
Thuresson ser riktigt bra ut, liksom Nordan.
Syns att Nokelainen är en klasspelare, där har Sundlöv gjort ett jättekap.
Såg inte Lindgren men enligt uppgift gör han det bra, en blivande storcenter i vardande.
Tjeckerna såg tröttkörda ut när vi ökade tempot mot slutet.
PP var väl det som inte får godkänt, såg ostrukturerat ut.
Kommentera

Gregs bästa match hitills. Funkade väldigt bra ihop med nokelainen. Förövrigt så tycker jag att thure ser riktigt bra ut, kanske brynäs bästa spelare såhär långt. Hoppas det håller i sig.
Kommentera

KulaShaker: vilket smarrigt skott av scott! Fint att våran kanadensare har fått igång målskyttet! Bra jobbat!
Kommentera

KulaShaker: Kanon:)
Kommentera

Rossa: Scott!!
Kommentera

Löf ser lika dålig ut som förra säsongen tyvärr...
Kommentera

Liverapportering i AB
Hans Abrahamsson: 

Noeklainen har varit okej. Åker mycket och försöker driva på. Alexander Larsson klev av i andra perioden, vet inte anledningen.

Låter lovande med AL :/

Kommentera

Rossa: han såg skapligt ut med nya nummer 16 nyss. Kan möjligtvis har något bra där.
Kommentera

DavyDjoos: Sorry, blandade ihop med finnens nummer
Kommentera

Lindström: Tomas Filippi verkar veta var målet är
Kommentera

Lindström: Scott har väl tränat mer än ett pass!?

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Man kanske inte ska förvänta sig stordåd av någon som tränat ETT pass med laget.
Kommentera

Rossa:Ge honom lite tid, Gunderson var inte precis lysande i början och då var han ändå van vid stor rink
Kommentera

Lindström: Kollar på webben. Obefintligt passningsspel, ser osynkat ut men egentligen som väntat. Bedrövligt pp men även det som väntat. Kedjan Thuresson-Enterfeldt-Brodin jobbar på bra, bäst i första. Larsson Ok. Johansson stabil.
Kommentera

Rossa: Shoot
Kommentera

Nr 41, vilken fruktansvärt bra värvning....
Kommentera

Hur ser det ut ikväll? Någon på plats?
Enligt GD/Stisse ser PPet lamt ut, allt övrigt onämt.
Kommentera

EskilstunaLasse: Helt riktigt. Om så Rahm får tio försäsonger så tar han inte en frisk Honken
Kommentera

Johan Norrström: Killen har vilat i 2 år från hockeyn och är skadebenägen, trots vila. Om Rahm har tagit över förstaspaden i November så beror det inte på att han är en bättre målvakt än Honken utan för att Honken gått sönder...Igen

Idiotvärvning av Sundlöv.

Kommentera

Gurra88:

I November har Rahm tagit över förstaspaden. Sanna mina ord. Fast jag vet inte riktigt om det är positivt eller negativt. :) Fast går det käpprätt åt skogen kan det ju alltid skyllas på att han inte fått någon riktig försäsongsträning i år heller.
Kommentera

TobiasR: Honken som bör vara osäker då. Tror Rahm är förbi honom redan till jul..
Kommentera

tjugo8:

Jo jag fick inte heller datumen att gå ihop riktigt. :)
Kommentera

ska bli sjukt spännande och se petteri lira. Är dock mest intresserad av johansson och hoppas verkligen att han gör en riktigt bra match så han verkligen sätter press på både rahm och honken. Det skulle göra både honken och rahm bättre med tanke på att johansson mycket väl kan komma och slå igenom rejält denna säsong. Vilket gör att varken honken eller rahm sitter helt säker.
Kommentera

Johan Norrström:

Brodin spelar

GD-Sandström som inte hade koll...rättade honom på twitter...

Landslaget samlas nog på måndag...spelar nästa helg...

Kommentera

tjugo8:

Fast Brodin spelar ju inte. Han är uttagen i tre kronor.
Kommentera

Imorgon lämnar man Östergötland för två härliga matcher live i LA...

Nyfikenhet/Fokus:

1. Nocke

2. Scott

3. Brodin

4. JJ/Rahm

5. Underpresterarna 2012/13

Hoppas kunna återge lite synpunkter här om intresse skulle finnas...

Noterade att Sweatt håller i klubba på träning numera...skynda, skynda!

Kommentera

Rossa: "Jag har sett 2st, LIF och på plats igår.
Greg Scott kommer inte göra någon lycklig om han så får spela in sig i 10 säsonger. En totalt misslyckad " spets värvning"."

Ska man ta det du skriver på allvar eller är du bara ytterligare ett okunnigt "antifans"?

Kommentera

tjugo8: Möjligt han sätter 1 av 5 värvningar. Dock kräver jag mer träffsäkerhet
Kommentera

Gurra88: Du tänker på Gunderson, Anderse'n, Ekholm och Svedberg?
Ja, dom hörnstenarna i guldlaget var värvningar som verkligen lämnade mkt att önska.....
Kommentera

Gurra88:
You heard me...
Kommentera

tjugo8: Till viss del?
Kommentera

Gurra88:

Kan jag hålla med om till viss del...

Kommentera

tjugo8:Exakt, samtidigt som värvningarna från sundlöv lämnat väldigt mycket att önska.
Kommentera

Gurra88:

Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare

Kommentera

Rossa: om man ska se något positivt så kanske det är säsongen vi äntligen blir av med Sundlöv. Ersättaren för Lindholm har ju inte kommit än men skulle inte förvåna mig om Sundlöv tycker vi har ersättaren i en skadefri Nordqvist, haha.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag har sett 2st, LIF och på plats igår.
Greg Scott kommer inte göra någon lycklig om han så får spela in sig i 10 säsonger. En totalt misslyckad " spets värvning".
Kommentera

Årets upplaga av Brynäs påminner väldigt mycket om khao, den där ljumma rissörjan utan krydda som man ger till bebisar och gamlingar. Kom och tänka på det igår när jag råkade zappa in på Baksmällan 2. Nu har jag iofs inte sett Sweatt in action ännu, är han god för 40-50 baljor kanske vi klarar oss. Att träningsmatcher inte säger särskilt mycket håller jag med om, men att spelare som aldrig varit speciellt målfarliga helt plötsligt skulle börja skotta in mål när serien drar igång låter väldigt osannolikt. Varningsklockorna ringer, Sundlöv trycker på snooze..
Kommentera

tjugo8: Varför inte anpassa materialet efter ett spel som ledde till guld istället? Låter som en klart mycket bättre idé än att återgå till den defensiva skithockeyn och gneta sig till en kvartsfinal för att sedan inte ha något att säga till om.
Kommentera

tjugo8: Jag säger inte heller ja till Widing. Men sanningen att är att dom säsonger Widing har varit riktigt bra har Brynäs spelat ett lägre försvarsspel med mycket is framför försvarande linje. Det kontringsspel som uppstår då har ju passat honom som handsken.

Håller absolut med om att jag hellre ser Brynäs vinna genom att gneta än att förlora med ett offensivt spel. Men jag tycker samtidigt att det skulle vara trist om den offensiva perionden bara skulle bli en parantes.

Kommentera

Jokern: Ja, visst är det konstigt.
Att INGET lag hittills i historien har kommit på tanken att slopa den dyra Sportchefsposten när all kunskap och insikt går att hitta hos såna som du på såna här forum.
Märkligt....
Kommentera

Rossa: Att ens uttala sig om nyförvärven efter 3 träningsmatcher är absurt, speciellt när vi snackar om transatlanter som inte anpassat sig till svenska förhållanden ännu. Hur många av de tre träningsmatcherna har du sett förresten?
Kommentera

Man har haft problem med målskyttet förra året, vet om att man tappar Järnkrok samt att man troligen tappar Lindholm. Att då inte på plats scouta vare sig Scott eller Sweatt måste ju vara tjänstefel. Tom jag som Läktarproffs ser ju direkt att Scott INTE är en spetsspelare. Hade man följt honom Live i AHL hade man troligen sett detsamma. Jag kan bara inte fatta att man får agera på det sättet och att det får fortgå ! Det är omdömeslöst och oansvarigt.
Kommentera

Rossa: håller med! Det enda vi har bättre än förra säsongen är backarna. Offensiven är helt usel samt målvakterna.
Kommentera

Zzz:

Widing - NEJ TACK! Speciellt inte för ca 250'/mån...Ytterst begränsad spelare på senare tid...Brodin fullgod ersättare...

Är väl bra o rätta spelet efter materialet...

Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare...Så är tyvärr inte läget längre...

Hellre vinna m skitspel än förlora m "attraktivt" spel...

Kommentera

Brynäs nya spelsystem är alltså en variant av 1-3-1 enligt Jonsson till GD. Allt anpassat efter spelarmaterialet.

2011/12 Brynäs spelar modern offensiv hockey enligt media..

2013/14 Brynäs spelar 80-talets hockey..

Det blir alltså en köttmur i mittzon och snabba omställningar i år. Skulle inte Widing ha passat skapligt i en sådant system?

Kommentera

« · 1584689 · »