Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge: "Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas"
Borde vi inte skippa försäsongen då också? ;-)
Klart skadorna spelar in men nog borde viljan finnas där att ta en direkt avgörande match. Det som saknades idag var vinnarskallarna (vilka är det i dagens Brynäs undrar jag, speciellt när Grana är skadad?) samt målskyttarna. Vid läge 2-1 hade vi tillräckligt mycket chanser för att göra ytterligare minst två mål innan 3e tog vid.
Nu sumpade man sina chanser, igen, och det var kanske bäst det.
Bättre att läka ihop rejält och komma ut som ett krigande lag inför seriestarten.
Varje poäng kommer vara oerhört viktig i år.
Sen får vi inte glömma att det inte bara är Brynäs som åkt ut European Trophy, HV71 och Linköping har väl också gjort det? Det är väl klart att dom är ute, eller? Är väl bara Färjestad och Luleå som går vidare.
Så nej, det säger inte så jättemycket, dock så får man väl säga att Brynäs såklart ska vinna två matcher mot ett lag som Djurgården, trots ett antal skador, så är det bara.
Redigerad kommentar
Bara en liten notis:
Johan Mattson, killen som stod i Djurgårdens mål och gjorde bra ifrån sig...det var honom Sundlöv fiskade efter ifjol men av orsaker jag inte har en aning om nappade han tydligen inte. Då blev det bottennapp..f´låt, Rahm istället.
Huge: " Honken verkar inte ha satts på några större prov."
Det gjorde inte Rahm heller, ändå blev det så jävla fel ;-)
Ingen bra match igår. DIF var bättre. Och försvarsspelet påminner en hel del om våren 2013. Ingen tröst att backarna ser bättre ut när spelarna hamnar fel så ofta. Fixar inte Jonsson taktiken?
Men spelet på försäsongen oroar mej inte särskilt mycket. Det gör däremot spelarmaterialet. Om det nu är så att det finns pengar för ett topplag i SHL varför syns det inte där? Antingen är pengasnacket en bluff eller så är lönesättningen i Brynäs skitfel.
Jag är beredd att revidera målsättningen "bra med slutspel" till "bra med nytt kontrakt". Och så är vi tillbaka på fucking ruta 1.