1150x200-brynasbanner.jpg

Frölunda - BIF

« · 1225888 · » Till forumet

Sv: Frölunda - BIF
EEEERO!!
Kommentera

Lindström: Ja, en jävligt fin inledning så här långt, men vi måste ha mål!!!!
Kommentera

MarcusElving: Gött å se att alla åker som om dom har eld i baken!!!
Kommentera

sylf: Ja, det brukar bli så :(
Kommentera

sylf: jobbigt läge nu
Kommentera

MarcusElving: Brynäs har börjat bra, alltså kommer sillstryparna att ta ledningen!
Kommentera

sylf: Svagt PP, vi måste vara bättre än så! Men vi vaskade fram en chans som Kahna brände.

Vi måste gå på kropp på Pettersson i Frölunda
Kommentera

MarcusElving: Ja, ett bra PP, BP och 5 mot 5 känns viktigt idag!!!!!!

Herregud vilken miss av Kahnberg!!
Kommentera

MarcusElving: Fan va bra öppnat av hela laget!!! Ja alltså dom som e krya ivf!!
Kommentera

Bra start! Häng in 1-0 nudå
Kommentera

PP nu! Känns riktigt viktigt med ett bra PP idag...
Kommentera

65selander: Har inte sagt nåt annat, konstaterade bara att han hade slalomhjälm! :D
Kommentera

MarcusElving: Var glad att han spelar med tanke på en spricka i käken.
Kommentera

Somervuori spelar med slalomhjälm ikväll! :P
Kommentera

Tredje backparet, Löf-Bertilsson kan få det jobbigt!
Kommentera

Är faktiskt optimist idag och säger att det blir 5-2 till Frölunda. Tyvärr så reder inte BIF ut ett hemmalag som är på jakt tyvärr.
Kommentera

21olsson: Allt under 0-5 i baken är ok med det där laget.
Kommentera

21olsson: Rhodin och Wännström är extra spelare
Kommentera

Truppen ikväll, kom ut på hemsidan nu.

Målvakt
Jacob Markström
(Eddie Läck)

Första femman:
Jörgen Sundqvist
Alexander Sundström
Eero Somervuori
Calle Järnkrok
Andreas Dackell

Andra femman:
Niclas Andersén
Juuso Hietanen
Ove Molin
Jonas Nordquist
Magnus Kahnberg

Tredje femman:
Simon Bertilsson
Simon Löf
Emil Sandin
Jonathan Granström
Jakob Silfverberg
Kommentera

rackham: Gäller den regeln i det egna ledet?
Kommentera

Om Somervuori och Dackell inte skulle komma till start så kanske
vi kan skrapa ihop tre femmor, varav i princip hälften av alla
spelare då är juniorer. I så fall skulle vi möta Frölunda borta
med ett halvt J20-lag. Om det skulle hända så är vi nog då det
mest nederlagstippade lag som någonsin ställt upp till match
i elitserien.

Med såna förutsättningar så ska man inte kunna ta en enda poäng.

Det blir nog stor risk att målskillnaden får en rejäl törn i kväll, även om
Somervuori och Dackell kan spela. För vi har ju, förutom de som redan
saknas, minst tre halvskadade spelare: Somervuori, Dackell och Andersén.

Det kändes bra när vi stog över i torsdags, för då trodde man att vi skulle
få tillbaka lite spelare till matchen mot Frölunda. Men det blev tvärtom.

Tänk om det blir fler skador i kväll.
Då blir inte matcherna mot SSK och Rögle roliga.
Då är vi nere i träsket igen, hastigt och olustigt.
Kommentera

Gurra88: Wännström har jag sett för lite för att säga något om men Rohdin har jag sett några matcher och han är i mina ögon helt klart ett bättre val än Thegel idag.
Kommentera

Pettisbif: Källa på att Rödin och Nolander inte spelar menar du..?
Brynäs kansli typ
Kommentera

teddykgb: KÄLLA TACK!!
Kommentera

64Waern: Känns som Thegel borde vara mer förberedd än Wännström och Rohdin iallafall
Kommentera

tompap71: Ja kanske så är fallet, vem vet.
Kommentera

64Waern: "Varför plockar man inte hem utlånade spelare kan man ju undra när vi har så mycket folk borta...Vi har ju Henrik Thegel i Sundsvall"

För att Thegel inte håller för ES-spel än kanske?
Kommentera

MarcusElving: Riktigt, tycker tom 1 pinne ger bragdguld..
Slängde in en tusing på VF seger..kan åtminstonde få lite deg om vi nu ändå skall torska..
Kommentera

teddykgb: Vinner Brynäs ikväll ska de ha bragdguld!
Kommentera

Rödin Nolander Magsjuka, spelar så klart inte ikväll..
Alla kanske redan vet det, men ändå..

Noll poäng ikväll troligt...Unibet skall få slanta upp..
Kommentera

Huge: Återigen.. Jonsson är försäkrad, så Sundlöv behövde inte trolla fram några pengar för att värva Kokko.
Kommentera

Huge: Han är en mycket bra center? Vad har du för belägg för det? Nordan har inte stått att känna igen vare sig i Brynäs eller frölunda sedan han gjorde sin sorti från Blackhawks/Admirals.

Hans poängskörd den här säsogen bländar inte. Visst kan man skylla på att han har varit skadad. Men en förstecenter måste kunna ta för sig mer än så här för att ens vara med i snacket om den positionen.

Hur länge skall Sundlöv basera sitt lagbygge på spelare som "har varit bra" istället för att de ÄR bra?

Kommentera

rackham: Wännström och Rohdin går bra att använda som energispelare, Thegel är ju inte samma spelartyp.
Kommentera

21olsson: JAG TYCKER ATT LAGET SER BRA UT, 1-4 !
Kommentera

Hitta massor med länkar inför matchen ikväll i länktipset!

Hoppas verkligen Brynäs kan bryta Frölundas svit på 7 hemmamatcher utan förlust. Det är ju även när det ser som mörkast ut (massa skador) som dom brukar överaska den här säsongen. Men det vore göttt med 8 poäng ner till slutspelsstrecket...
Kommentera

64Waern:
"Ta hem Henrik Thegel från Sundsvall", jag har inte följt med hur det har gått för han så jag kan inte uttala mig om det.
Kanske vill Sundlöv att Thegel ska få en hel säsong med mycket speltid i viktiga matcher för att se`n ge han en chans nästa säsong.
Kommentera

För er som inte läst GD idag så har vi en preliminär laguppställning inför kvällens match:

Målvakter:

25. Jacob Markström 32 (27) 92,42

(28. Eddie Läck 33 (13) 91,38

Förstafemman:

9. Niclas Andersén 31 1+2

11. Juuso Hietanen 37 7+10

12. Andreas Dackell 30 7+12

19. Calle Järnkrok 15 1+0

8. Eero Somervuori 37 11+17

Andrafemman:

22. Jörgen Sundqvist 35 3+1

15. Simon Bertilsson 26 1+1

29. Magnus Kahnberg 37 8+7

39. Jonas Nordquist 18 2+6

21. Ove Molin 36 2+15

Tredjefemman:

10. Peter Nolander 33 3+10

5. Simon Löf 37 0+1

7. Sebastian Wännström 10 0+0

31. Jonathan Granström 37 7+14

13. Emil Sandin 34 2+9

Fjärdefemman:

33. Jakob Silfverberg 30 6+4

37. Alexander Sundström 37 2+3

18. Anton Rödin 19 1+0

Extra forward:

2. Joakim Rohdin 5 0+0
Kommentera

Försöker att inte ha några större förhoppningar om poäng ikväll för att slippa bli besviken. Med massa skador och avstängningar känns det som att det blir en svår match.

Dock tror jag att juniorerna kan dra upp ett bättre tempo än vad Brynäs brukar ha. Backar som Kudroc, Niskala och Hedman kan nog bli lite yra i mössan om vi får snurr i deras zon.

Det krävs killer inställning från första nedsläpp och att orka hela matchen. Markström får gärna spika också :)

Vågar inte hoppas på poäng, men jag gör det ändå!
Kommentera

GävleLasse: "Behovet Huge, Behovet.

Har man inte mycket pengar att röra sig med så måste man få ut max av varje krona. Brynäs ligger i nedre regionerna när det gäller spelarbudget. En budget som inte orkar med att ansträngas med inköp av spelare som inte förväntas vara bra förrän nästa säsong. I alla fall om man skall tro dig."

Isf har du läst mitt inlägg som fan läser Bibeln.
I normala fall hade jag kunnat hålla med dig till viss del men nu anser jag att det handlat om ett tillfälle som mkt sällan dyker upp. Nordan var tillgänglig och gick säkert för en betydligt billigare penning än vad han hade kostat som frisk. En sportchef måste kunna vara flexibel i det läget även om det kostar lite grann för stunden. Det har ju visat sig att det ändå funnits resurser att skaka fram vid en ev skada på ngn viktigs spelare, och det fick vi ju också se när Jonsson gick sönder och Sundlöv trollade fram Kokko med de pengar som fanns.
Och ditt yrand omj 82-orna och att Sundlöv skulle värva enbart det gänget i nån sorts egensyfte är bara löjligt. Nordan värvades därför att han är en mkt bra center och en tilltänkt förste sådan framöver.

Kommentera

Tväst:

Koll har man även om de tränar och spelar på en utvecklingsplats. Jag vet inte om stämpeln "våran" är så mycket värd i dagens krassa värld, men så länge de ingår i Brynässystemet vare sig de spelar i J18 eller är utlånade för utbildning till seniorspelare (och kanske tom "over there") är de ju tillgängliga för spel i A-truppen förr eller senare.

Visst är det roligare om man ligger högt uppe i serierna, men hellre bra utbildade spelare än högt upp i serien, förutom i ES då... där råder fan i mig det omvända förhållandet... = )

64Waern ställer också en intressant fråga. De utlånade spelarna. Wännström och Rhodin rankas före Thegel...? 

Kommentera

GävleLasse: Okej. ja då missuppfattade jag dig..

Men nog har jag rätt i att om inte Nordan värvats hade vi haft råd med en yttterligare klassback. Klarar vi oss till slutspel så har det ju funkat ändå. Men om man trillat ut så har ju sundlöv gjort bort sig ordentligt.. En chansning som vi får hoppas går hem iallafall..
Kommentera

64Waern: Förstår inte heller varför man inte hellre tar hem thegel..

I övrigt tror jag det blir bra med järnkrok mellan dackell och somervuori..Tycker dock att Sundström borde belönas för det slit han gjort. Skulle mycket väl kunnat tänka mig att ge han förtroende i första. Tror inte han gjort bort sig.
Kommentera

Tväst:
Varför plockar man inte hem utlånade spelare kan man ju undra när vi har så mycket folk borta...Vi har ju Henrik Thegel i Sundsvall
Kommentera

rackham:
Så klart kan man hitta ersättningsspelare när skadorna dyker upp men det jag bl.a. menar är att vi har bättre koll på våra egna juniorer och dessutom kan betrakta dom som " våra " även när dom representerar andra lag. Vissa årgångar kanske det är svårt att hitta tillräcklig kompetens i jun-laget men det är nog ändå bäst på lite längre sikt.

Jag tycker dessutom att det är positivt rent sportsligt att se Brynäsjuniorer ligga bra till i sina serier.
Tyvärr är det ju en annan sida av problemet att det inte alltid handlar om sportsliga resonemang när pengarna styr så mycket.
Kommentera

Tväst:

Vad jag kan se via hemsidan är det två (juniorer) som inte tillhör A-lagstruppen som är med på laguppställningen i kväll.

Wännström och Rohdin.

Fram till åtminstone 31/1 kan de spela var som helst och inte vara inlåsta i J20 verksamheten.

Det behövs inte ett J20 för att hitta spelare att avlasta på bänken.

Kommentera

Gurra88: Det menar jag inte. Det jag menar är att man måste fokusera på den här säsongen, inte nästa.

Visst ska man ha lite framförhållning men med Brynäs ekonomi så har man inte råd att ha allt frör mycket framförhållning.

Som jag ser det så är det inte offensiva backar vi behöver utan defensiva klippor. Jag eftersöker en back som har blicken och förmågan att slå ett förstapass till en forward på väg upp i banan, inte drälla med pucken och slå sidledspass till avlastande back eller forward. Jag har tröttnat på att se Brynäs bli fastcheckade i egen zon just på grund av att man inte varit snabb nog ur egen zon.

dräll dräll dräll

Kommentera

Huge: Behovet Huge, Behovet.

Har man inte mycket pengar att röra sig med så måste man få ut max av varje krona. Brynäs ligger i nedre regionerna när det gäller spelarbudget. En budget som inte orkar med att ansträngas med inköp av spelare som inte förväntas vara bra förrän nästa säsong. I alla fall om man skall tro dig.

Nej, hade det varit vem som helst utom Nordan så hade inte sundlöv agerat. Men nu var det en av 82:orna och då gick Sundlöv all in... Det är en farlig väg som Sundlöv gått in på. Den blir inte mindre farlig nu när skadorna haglar.

Hade inte nordan köpts in "för framtiden" så hade vi haft pengar att behålla Kudden, var så säker.

Kommentera

Huge: Rätta mig om jag har fel.. L.jonsson blev väl ändå mitt under brinnande säsong? Nordan var klar sedan tidigare.. Kokko är enbart värvad av L.Js pengar..Vilket innebär att värvningen av Nordan var det sista som gick i hamn och där budgeten tog slut..Möjligen Kudrocs kaffepengarkontrakt som vi haft utöver...
Kommentera

Gurra88: Pengar har som sagt uppenbarligen funnits att värva för EFTER att Nordan signades, ngt som värvningarna av Kudroc, Kokko och Grönholm är bevis på.
Att i det läget låta nån annan ta Nordan hade varit tjänstefel. Om man dessutom inte hittade nån ersättar till Jonsson i det läget utan valde att signa Nordan istället, så visar väl det på att man verkligen vill satsa för framtiden och inte bara stirra sig blind på nuet. Och med facit i hand, med alla skadorna, så kan man väl knappast säga att Sundlöv gjort fel?
Hade han istället lagt allt krut på en ersättare till Jonsson som också han hade gått sönder, bara för att man inte vetat i vilken serie vi spelar nästa säsong, så hade han istället blivit anklagad för feghet och att inte ha några framtidsvisioner.
Kommentera

Huge: Tror GL menar att vi skulle ha en ytterligare en offensiv back än L.Jonsson.. Kokko är ju precis som du nämner en ersättare till jonsson.. Hade man inte varvat Nordan hade vi kunnat ha ytterligare en vass offensvi back i laget. Men som sagt, jag gillar nordan och tror att det kan låtsna för honom..
Kommentera

« · 1225888 · »