Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda-Brynäs 10 februari

« · 1125308 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Bissett19: Widing borde säga åt Sundlöv att sköta sitt jävla lag istället :)
Kommentera

Peja: Widing borde sköta sig själv!
Kommentera

Izah: Det är väl precis det han gör när han tackar nej till fortsättning i Brynäs.
Kommentera

Izah: Widing borde sköta Sundlövs jobb, kan inte bli sämre.
Kommentera

Peja: Ingen förlust i mina ögon, inte som han "spelar" nu
Kommentera

sylf: Du kanske skulle göra det, du verkar ju initierad!!
Kommentera

Izah: Alltid svårt att säga på laget påverkas av att spelare lämnar. Beror delvis på vem/vilka som ersätter. Tycker inte att Sundlövs track record är speciellt imponerande på den fronten, med tanke på hur han valde att ersätta t.ex Kristan, Bäckis och Brendl.
Kommentera

Peja: Det är alltid lätt att sitta bakom en dator och tycka och säga, men ingen vet vilka förutsättningar som finns, hur ekonomin ser hur, långsiktiga mål för föreningen.

Sedan kan man tycka att vissa klubbar lyckas bättre än andra när det gäller ekonomi, värvningar, tränarbyte o.s.v.

Ingen här inne är helt insatt i alla turer och saker så visst spekulera på men jag finner det roligt när vissa här inne tror, på fullt allvar, att de skulle lyckas bättre på alla sätt och vis när det kommer till Brynäs.

Varför kan man inte glädjas åt framgångar och irriteras över förluster på ett sunt sätt. Det har verkligen i vissa fall gått för långt, känns som någon masspsykos och tycker man inte på samma sätt, ja, då kan man lika gärna hänga sig i närmaste isahll.

Varför kan man inte samlas runt något som berör och som de flesta har i sitt hjärta, Brynäs IF:
Kommentera

Izah: Jag kommer att fortsätta följa laget oavsett vilken division vi lirar i, givetvis föredrar jag ES....

Men, det är ingen katastrof om vi åker ner. Nya förutsättningar, nya utmaningar, nya spekulationer.

Hockeysnack med andra ord! :-)
Kommentera

Izah: "Du kanske skulle göra det, du verkar ju initierad!!"

Som jag sa tidigare, det skulle inte bli sämre!
Kommentera

JanT: Förhoppningsvis så skall jag på utlandstjänstgöring till hösten och slipper man gnället här oavsett var Brynäs spelar.

Men för vissa verkar en eventuell nedförflyttning vara något som kommer att generera psykoterapi, självmord samt odiagnostiserad apati!!
Kommentera

sylf: Taj du jag sätter min döda mormor på att det skulle det bli!!
Kommentera

Izah: Taj?
Kommentera

sylf: Tja ska det vara.

Jag e blatte så jag har problem med erat språk ok?
Kommentera

Izah: Vet inte om jag vill ha din döda mormor.
Kommentera

sylf:

Jag satt och kollade på eran match också och det var ingen höjdarmatch från er sida, en hel del individuella misstag och stundtals uselt spel och kvalserien kommer närmare men det kan bara bli bättre. Bara bryta ihop och komma igen som nån sa....
Kommentera

sylf: Du kan ju ta mitt jobb då, du kan säääkert göra det bättre än jag!!
Kommentera

Izah: Spärrvakt?
Kommentera

sylf: Skulle du klara det? Nä du jag e ekoutredare.
Kommentera

Izah: Du reder ut ekon alltså....

hohooooo, ekar det?
Kommentera

sylf: Inte lika ihåligt som dina argument i alla fall!
Kommentera

Izah: Det enda argument sylf har haft härinne är att alla är skithögar som borde avgå.
Det är på den nivån hans analyser mestadels ligger.
Inte mkt att bry sig om.

Värre med många andra som normalt sett är hyggligt sansade i sina omdömen.
Nu har man helt tappat fattningen pga en förlust borta mot ett erkänt svårspelat Frölunda.
Tittar man på matchen lite objektivt så gör vi en bra match.
Det är deras ngt slumpartade PP-mål som fäller oss i kombination med egen oförmåga att förvalta de chanser vi trots allt skapar.
Alternativt: Honken gör en kanonmatch och stoppar oss från att måla ett par gånger.
Med den här utgångspunkten är det helt underbart att läsa alla negativa gamnackar som redan kastat yxan i sjön.
Skulle vara kul (eller förresten: inte speciellt kul...) att sätta ihop ett lag med spelare som sylf, munkas, AVGÅ och andra skitkastande gaphalsar som kräver att spelarna ska jobba stenhårt och aldrig ge upp, när man själva kastar in handduken vid minsta lilla motgång.
Det räcker ju att motståndarna gör första målet så kommer börjar man grina.
Patetiskt, det är vad det är...
Kommentera

Huge: Tack!!

Nu ska jag återgå att vara glad och positiv över allt jag har.
Kommentera

Huge: "Det enda argument sylf har haft härinne är att alla är skithögar som borde avgå."

Stämmer! Alla som varit med och satt klubben i den här sitsen borde avgå.

"Tittar man på matchen lite objektivt så gör vi en bra match."

1-4 i röven, bra??

"Det räcker ju att motståndarna gör första målet så kommer börjar man grina."

Näe, det där stämmer inte, inte ens om Brynäs gör första målet så vinner man. Laget gör bara ett mål per match, då vinner man inga matcher. Den enda som kunde göra mål skeppade dumlöv till Ryssland.
Kommentera

Huge:

"Det räcker ju att motståndarna gör första målet så kommer börjar man grina.
Patetiskt, det är vad det är..."

Nu pratar du om Brynäs IF va?
Kommentera

Bissett19: Nä, jag talar om bla dig.
Kommentera

Huge:

Du har verkligen ingenting negativt att säga om Brynäs en enda match. Fantastiskt.
Kommentera

mattias - 74:
Negativt om Brynäs?
Är du galen.Otur,dåliga domare osv...

14 raka bortatorskar,6-21 de senaste 6 matcherna verkar inte röra Huge i ryggen.
Kommentera

mattias - 74: Ungefär lika fantastiskt som att 97% av skribenterna härinne aldrig har nåt positivt att säga om Brynäs en enda match, skulle jag tro....
Kommentera

Huge:

Problemet är väl att sylf, bisset .mfl ser att det är på väg att barka åt helvete för Brynäs i år igen. 6 raka förluster och farligt nära kvalserien. Hamnar i en kvalserie i år igen så är jag inte lika säker på att ni klarar er kvar, så illa är det anser jag. Personligen vill jag inte att ni skall hamna i kvalserien för jag saknar matcherna mellan brynäs - Leksand och dom skall inte spelas i kvalserien eller i allsvenskan. Jag såg matchen igår och om du på fullaste allvar menar det du skriver att ni gör en bra match så får du nog ta och se den igen när den går i repris. Det fanns inte många glädjeämnen i matchen igår om man är brynäsare. rikta in dig på att åtminstone försöka kritisera brynäs lite. Det är bara bra med lite kritik emellanåt. Fråga oss Leksingar om hur kritiska vi varit i 3 år nu !
Kommentera

Bissett19: Härligt.
När vi nu gjort en omstart efter uppehållet och försökt nollställa allt och inte titta bakåt så mkt, så gör du helt rätt i att älta den dåliga bortatrenden.
Det känns oerhört konstruktivt och upplyftande i det här läget måste jag säga.
Vi är i ett läge som vi med glädje hade tagit alla dar i veckan innan säsongen startade och gårdagens match var ett klart fall framåt jämfört med tidigare insatser.
Nu gäller det att bygga vidare på det och se möjligheterna.
Vanlig sund och enkel idrottspsykologi som du, Pucken och många andra borde ta del av....
Kommentera

mattias - 74: "Problemet är väl att sylf, bisset .mfl ser att det är på väg att barka åt helvete för Brynäs i år igen."

Vem är det som INTE ser att det kan bli KS i år igen?
Problemet är väl isf att man verkar vara jätteförvånade över att vi hamnat i det här läget, trots att man själva trott på det scenariot sen i höstas.
Förklara gärna det logiska i den reaktionen...
Kommentera

Huge: Sett ur ett idrottspsykologiskt perspeltiv så visar väl insatsen igår på att de problem man haft under en lång period kvarstår. Det kanske är lika bra att inse att man helt enkelt inte räcker till?

Att sitta och kalla supportrar för patetiska när de i sin besvikelse bara lyfter fram det negativa är precis lika patetiskt som att helt enkelt inte se hur illa det är.

Bortförklaringar och liknande ger inga poäng. Jag hade hopp om att det skulle ha blivit förbättringar under uppehållet men icke. Sen spelare det ingen roll om det är "otursamma misstag" eller Brist på skärpa i avsluten som gör att vi hamnar i bottenträsket och mest troligt får kvala oss kvar spelar ingen roll. I slutändan är det fortfarande slutresultatet som räknas.

Hur lätt blir det för marknad att sälja loger när laget spelar i AS?
Kommentera

Izah: Och äntligen fick du krysta ur dig vad du jobbar med. Det märktes att det ville ut. Kul! Grattis till nya jobbet!
Kommentera

Gusten: Ekoutredare?.. Hörde du ekot? ja, var det en uggla? ja det var det nog, men vilken sort? hmmm.
Kommentera

Huge:

Så du tycker inte man skall få kritisera sitt eget lag som sylf m.fl gör ?? Kritiken är väl befogad tycker du inte det ?
Kommentera

GävleLasse: Som jag ser på saken så tycker jag att man skall försöka föra en konstruktiv diskussion oavsett tabellplacering. Det är min motivation för att skriva här inne.

Nu till saken; Brynäs IF är utan tvivel inne i en negativ spiral där vi så att säga riskerar "att åka ut med badvattnet rätt ner i avloppet".

Kan man inte se den utvecklingen så sitter det ett par rejäla skygglappar monterade på skallen.

Jag tycker inte att jag är negativ i dagsläget, snarare realist.

Däremot så tycker jag man kan bespara sig rena personangrepp på ledning och spelare. Sundlöv gör nog så gott han kan, men jag är tveksam till att han är rätt man på rätt plats. Brynäs IF hade behövt en sportchef som kunnat trolla med små medel, det kan inte Mikael Sundlöv.
Kommentera

Gusten: Nya jobbet? Det jobbet har jag haft längre än vad många har levt!!!
Kommentera

Nu måste det bli poäng mot LHC och vinst möt Rögle annars ser det tungt ut, riktigt tungt.

Visst har vi fortfarande chansen och vi kan verkligen ta LHC hemma för i Läkerolen på torsdag blir det full koncentration och dax för Markan att storspela igen.

Rögle tar vi på ren rutin.
Kommentera

JanT: Det är något som många med dig har hävdat länge. Skall Brynäs komma ur den onda spiral de befunnit sig i de senaste sex åren så måste Sundlöv bytas ut.
Kommentera

GävleLasse: Sundlöv och ett 15 tal spelare!!
Kommentera

sylf: Nja, så illa är det inte. Det Brynäs behöver är en eller helt två målskyttar. Ett par spelare som kan producera. En kombo med en vass center och en sniper skulle göra mycket. Sen skulle ju inte Douglas Murray vara fel att ha i backbesättningen.
Kommentera

GävleLasse: Nej det sjuka är att med tre klasspelare hade vi kanske varit med i toppen. Men vi har ju en bra trupp med en sjuhelvetes till gruppdynamik.
Kommentera

Gusten: JA, man förlorar verkligen som ett lag... De har ju i alla fall jävligt kul på sina resor. Å det är väl därför man håller på med elitidrott. Resultaten är sekundära.
Kommentera

Bröderna Abbotts skulle inte var helt fel att få in till nästa säsong. Hårt arbetande forwards som passar bra in i en hårt arbetande trupp.
Dom finansierar vi med tre junisar i fjärde kedjan, fan va enkelt att vara sportchef...
Kommentera

Gusten: Glöm inte att man inte vet vad man får.........
Kommentera

Izah: ... Och du vet inte vilka personer som sitter här inne.

Hur vet du att folk här inne inte har insyn i verksamheten?
Hur vet du att de inte skulle lyckas bättre än vissa i den nuvarande Brynäsledningen?

Och så vidare.

Hela ditt resonemang bygger på en rad olika antaganden om alla andra skribenter på hockeysnack.

Du ställer frågan: "Varför kan man inte glädjas åt framgångar och irriteras över förluster på ett sunt sätt. Det har verkligen i vissa fall gått för långt, känns som någon masspsykos och tycker man inte på samma sätt, ja, då kan man lika gärna hänga sig i närmaste isahll."

Vem är du att avgöra vad som är "sunt"? Det är väl upp till var och en.

Det är ju du, och inte de som klagar, som berättar hur man ska tycka och agera...
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att ett lag behöver ha minst två producerande kedjor. Därmed inte sagt att Brynäs behöver värva 6 nya forwards. Det finns ett flertal spelare i den nuvarande truppen som jag kan tänka mig att ha i någon av dessa två kedjor, men de behöver kompletteras med väl genomtänkta spelartyper. Det behöver inte vara stjärnspelare, men som sagt, genomtänkta värvningar som tillför de egenskaper som behövs för att komplettera de andra spelarna.
Kommentera

varför sätter dom inte in Rödin o co, det kan ju fan inte bli sämre.
Kommentera

Ingenting i spelet igår var positivt, ingenting. Trenden pekar rakt ned i kvalserien.
Offensiven och defensiven är båda som bortblåsta.
Spelarna såg igår helt uppgivna ut i sista perioden.

NCs snack om att han tycker att Brynäs gjorde en bra match och mest verkar gräma sig över missade målchanser var näst intill skrattretande, Jag skulle vilja se att han blev förbannad nån gång och gav laget den sågning som de förtjänar, det är inte läge att vara nöjd efter en förlust i dagsläget.
Förlusten igår var inte hedersam den var PINSAM.
Pinsamt var även slagsmålet på slutet, en Brynäsare fick dyngstryk och en gjorde sköldpaddan. Snacka om att vika ned sig!

Nu till lite optimism.
Brynäs med det lag som skämde ut sig igår kan spela bra hockey det har dom bevisat många gånger.
Spelchemat ser grymt bra ut med alla hemmamatcher.
Fler lag har stora problem, varken Rögle, Modo eller Dif presterar vanligtvis bättre än Brynäs och Brynäs har de bästa målvakterna.

Dagens pognos:
Kvalserien 30%
Ingenmansland: 50%
Slutspel: 20% !!!!

Slutsats: vi har fortfarande chans till slutspel så häng inte allt för mycket läpp.
Kommentera

« · 1125308 · »