Brynäs IF

726298 inlägg · 7959 ämnen

Frölunda-Brynäs 1/2-05

« · 500148 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Jag förstår men nu är det som det är. Vi måste fortsätta stötta killarna och "tro" på att vi håller oss kvar i ES. Jag tror faktiskt att vi vinner alla hemmamatcher plus borta mot Mora och det borde räcka.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: En riktigt seriös sponsor kräver öht inget tillbaka, mer än att ledningen spenderar pengarna på bästa möjliga sätt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Bra! Jag som Brynäsare är givetvis tacksam till alla företagare som ställer upp. Det är Ni som har hållit Brynäs kvar i ES. Jag syftade på många andra.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Självklart står sponsorerna i kö när IK Huge kallar.... ;-)

Annar slår du huvudet på spiken. Huvudproblemet är pengar och inget mumbojumbo som många är inne på.
Den nya ledningen har bara påbörjat ett arbete som skulle ha startats långt tidigare. Anledningen till senfärdigheten var bl.a gammal slentrian och en rätt stor hemmablindhet.
Tyvärr så har lockouten stoppat upp det hela, förhoppningsvis tillfälligt.
Tittar man på topplagen så har det ändå tagit rätt lång tid för dessa att komma dit dom är i nuläget.
Tror inte att det kommer att gå snabbare för vår del i satsningen mot att i första hand bli ett stabilare mittlag.
Det är kalla fakta...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Pengarna kommer dock inte till klubben hur som helst, hur gärna Vi än vill det... För mig spelar det ingen roll om sponsorerna blidkas genom att "bjudas på middag" eller att föreningen höjer sitt marknadsvärde genom att sätta lite karaktärer på olika poster, som syns i media och får med sig mediaintresset, istället för som det ser ut i dagsläget när personer i föreningen enbart beklagar sig... Hade t.ex. Sundlöv i diverse intervjuer slutat vara så timid och istället rytit till, som vissa inom andra klubbar gör, så hade det nog också gett större respekt... Och Henning och de andra håller sig ju så långt borta media dom kan, rätt väg att gå???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Men nu är det nämligen så att jag själv sponsrar föreningen(kommer alltid fortsätta) och har själv upplevt ett negativ inställning från vissa personer som sitter/satt i organisationen. Du kan ge dig f..n på att jag och många andra inte kräver att bli bjudna på ena och det andra som du nämnde. Många företag har egentligen inte råd med sponsring men ställer upp ändå.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Intäkterna skulle behöva öka dramatiskt för att kunna värva ett konkurrensmässigt material till nästa säsong. Tyvärr innebär kvalserien att även om vi klarar den att vi kommer ut sist på spelarmarknaden. När sponsorerna i Gävle dessutom föredrar Gefle IF, GGIK, IK Sätra, IK Huge, Valbo och alla andra klubbar i Gävle (i alla fall känslomässigt för dom klubbarna får ju inga pengar heller) så ser det ju bara mörkt ut. Jag tror den nya ledningen i Brynäs vill väl men dom jobbar i tung motvind med lockouten, motvilliga sponsorer och otåliga fans.

Jag säger som Lilljanne brukar - in med pengarna så kommer resultaten. Brynäs kan inte förväntas hävda sig år in och år ut med lägre omsättning än övriga lag.

Vill man ha ett elitlag får man lägga upp slantarna.
Sedan kan ju sponsorerna gnälla på att de inte bjuds på middag en gång i veckan. Och är det inte det så är det något annat.

Så frågan är om pengarna kommer, någonsin.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Vi har ju inte haft ett stabilt lag heller denna säsong. Är vi inte uppe i 40 spelare? Det är ju inte lätt att spela ihop ett lag då det förändras under alla dessa tranferfönster. Hörde en intervju med Roger Melin på sportradion idag, och LHC satsade på att ta hem tre BHL spelare. Nu blev det dock fyra men det gick ju bra.

Tittar man på poängligan så hittar man ju Huselius i topp på 48 poäng, Morrison på 8:e plats med 38 pinnar och Knuble på 10 plats med 34 poäng. Dessa tre värvningar kan ju klassas som en hit! Dessa tre spelare har väl i princip varit med från start, Huselius har väl haft en del skador och spelat 32 matcher men leder ändå poängligan.

Som sagt, så här med facit i hand så är det ju ganska enkelt att konstatera att man skulle ha varit ute och värvat tidigt, och inte som det blev nu, lite desperat på slutet.

För ett tag sedan var det någon som visade en intressant tabell där ju fler omsatta spelare i laget dessto sämre placering i tabellen.

Vet igentligen inte vart jag vill komma, men det känns som vi verkligen måste rikta in oss på kvalserien i vår, och börja den mentala laddningen för den. Om Malmö fortsätter som dom gjort nu så lär ju deras självförtroende växa...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Det kan nog heller inte vara lätt att vara tränare till dom killarna som man spelat ihop i flera år, tror jag. Det kan vara svårt för Kyrö att bänka tex. Molin, Dackell, m. flera...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Japp, och en tränares roll är viktig där, att få laget att jobba rätt och dra åt samma håll, samt att fungera inom organisationen, samt att stå för sina ideér och åsikter, och kunna och våga kritisera, samt vara en karaktär och en representant för föreningen utåt, samt att det gärna får finnas fler karaktärer i organisationen på diverse positioner... Det ger rätt besked åt sponsorer, för då först vet dom att klubben kommer att synas i media... Då kan man satsa kosing, och då kan klubben inhandla spelarmaterial etc... Går oftast genom att bygga bakifrån, men karaktärerna saknas anser jag...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bradberry: Det var väl inte direkt hoppsan/hejsan säsongen 95/96 vad jag kan erinra mig. Betydligt värre faktiskt, hängde kvar på målskillnad i sista matchen i KS. Spelade dessutom SM-final året innan och hade tillråga på allt förstärkt truppen!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Det är som sagt varken du eller jag som har ju valt Kyrö till tränare. Han har säkert gjort det bästa men det räcker inte. Det vi måste kräva är en bättre organisation och framförhållning i BIF!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Gillar Kyrö egentligen, och han har gjort ett jäkla bra jobb efter förutsättningarna... Men frågan är väl mer vad vi behöver i framtiden för att reda ut all denna attityd som verkar finnas, då man inte längre kan kritisera något, allt verkar så känsligt... Tyvärr saknar Brynäs dom där riktiga karaktärerna som utåt sett syns och hörs...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Visst, men, nog kan man coacha på olika sätt??? Få ut det mesta ur spelarna... Få dom att visa ett jävla anamma... Visst Kyrös lugn är ju bra ibland, men tyvärr verkar det smitta av sig på fel sätt, det ser alldeles för lojt ut...

Hoppas Kyrö klarar av att ryta till och få dom att svettas ut varenda svettdroppe och få alla att dra åt samma håll...

Men nästa säsong, med nya spelare, troligtvis inte bättre än dagens, vem ska få fason på dom, och se till att dom inte gör lika många bottennapp som dagens upplaga???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Det är inte bara tränarens ansvar, för sjutton gubbar! Hur känd var Melin innan han kom till BIF? Man måste ha en fungerande organisation som får förtroende för sponsorer och naturligtvis publiken. Det gör man genom att sätta in rätt folk på dom poster som finns i föreningen idag samt göra lite förnuftigare värvningar. Är det så att man vinner matcher då kommer även publiken och intäkter. Föreningen ska även kunna ställa upp för sina sponsorer med typ fribiljetter, jippos, etc...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Jag tycker diskussionen är otydlig. "Reda upp all denna oreda". Det är väl styrelsen, sportchefens och marknadsansvarigas jobb. Vi behöver en coach. Jag tycker Kyrö har visat stor talang. Vad har han fått för spelarmaterial att jobba med i jämförelse med övriga lag.

Jämför laguppställningarna ikväll och jag är då inte förvånad över 6-0, snarare skottstatistiken 40-37.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
70Igor: Att vara jobbig är en bättre egenskap än att vara mesig ibland...
Är inte stormförtjust i Wikegård, men vem fan ska reda upp all denna oreda?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Jag orkar inte bli arg över en förlust längre.
Då har det gått långt.
Ballongen har spruckit.
:-(

Men hockey är ju bara en sport :-(
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Vad är det Wikegård har fixat egentligen förutom att vara jobbig bisittare i 3:an? Svara gärna konkret med dom resultat som meriterar honom för coachjobbet.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Usch vad otydligt man skriver ibland...
Menar att vi behöver en ny tränare som vågar stå emot tryck från alla håll och stå för åsikter och klaga på det mesta han ogillar helt öppet... Och att Wikegård borde isåfall vara bättre än Flygis och mer lyckad än Esko... Nej, nu måste jag koppla bort detta ett tag (till Torsdag 19.00 iaf)...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Det menar jag också, att får jag välja mellan Flygis och Wikegård väljer jag Wikegård, och då vi ändå haft Flygis, så kan vi väl lika gärna chansa med att det går bättre än det gick för Esko...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
A_x_e_l: Så lite flax som jag då jag i morse när jag yrvaket tänkte sätta 100kr på ett spel på Unibet men sidan låste sig "trodde jag" så jag klicka stop eller gick tebax och la om de hela men höjde till 150 och det gick iväg fint.....När jag kom till jobbet så logga jag in på Unibet och såg att båda gick fram och att jag totalt då satsat 250...men de var ju bara bra det visade det sig ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:
Det är skillnad på Flygis och Wikegård.
Wikegård är lite mer verserad.

Vi behöver bryta lallmönstret.
Det fixar Wikegård.

Vi behöver bryta kompismentaliteten.
Det fixar Wikegård.

Vi behöver restaurera mediakontakterna.
Det fixar Wikegård.

Vi behöver söka EU-pengar för att fixa finansieringen av arenan.
Det fixar pappa Wikegård :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
RavenLord: Hoppas Brynäs Själva kommer på samma sak och tjänar in lite kosing........så vi kan storhandla till sommaren.........dem kan ju passa på att lira resultatspel när dem ändå är igång........det värsta är väl att de inte har några pengar att spela med :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
65selander:
Du har en viktig poäng. Förberedelserna inför KS är avgörande för utgången av KS. Desto tidigare de börjar desto bättre.
KS är ett mentalt helvete att komma igenom...

MoDo har vi haft skapligt lätt för. Något säger mig att de dock är bättre nu när de slipper idiotfokusen på Foppa.
SSK kör vi över på lördag!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Jag måste beundra dom som inte är oroliga för situationen idag och för framtiden... Medans vi är tvungna att köpa diverse piller för att lugna våra nerver (lite ironi), så verkar många tycka att det är helt fel att klaga över allt detta, och säga att det nog löser sig etc.

Ja, dom borde fixa en tränare som kan hantera alla typer av spelare med rätt pondus... Vet dock inte om jag gillar just Wikegård, men ok, för sakens skull, att det krävs förändring, har Flygis tränat BIF så kan ju Wikegård... Det måste bara ta slut på allt meseri, hela attityden föreningen rakt igenom måste genomsyras av proffsighet, inte amatöranda som det känns idag...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Inte ens min otur i spel lyckades hjälpa BIF idag då jag tog med dem i 2 lir och i vanligt fall så spricker man på laget man bygger spelet kring och har med i alla liren.
Så 390+ får man trösta sig med då det inte blev några poäng

Spel Odds Resultat Insats Värde
Västra Frölunda HC - Brynäs IF 1 1.30 6-0 150.00 347.49
Sverige - Kazakstan 1 1.20 7-5
Tjeckien - Frankrike 2 1.10 26-31
Tyskland - Kroatien 2 1.35 26-29
Spel tagna 2005-02-01 05:42 2.32


Spel Odds Resultat Insats Värde
Västra Frölunda HC - Brynäs IF 1 1.30 6-0 100.00 231.66
Sverige - Kazakstan 1 1.20 7-5
Tjeckien - Frankrike 2 1.10 26-31
Tyskland - Kroatien 2 1.35 26-29
Spel tagna 2005-02-01 05:42 2.32


MoDo - Luleå HF 1 1.70 5-2 30.00 91.49
Västra Frölunda HC - Brynäs IF 1 1.30 6-0
Kärpät - JYP 1 1.38 2-1
Spel tagna 2005-02-01 16:50 3.05
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Kommer det inga vinster snart så har vi självförtroende som en ångest drabbad självmordskandidat när KS drar igång och då får vi möta MIF i första matchen.
 
Om nu inte ett under händer så att vi kan masa oss upp till ingemansland vilket snart inte är realistiskt.
 
Tror knappast att vi kan rubba MoDo på torsdag nu när dom har fått dit Näslund mfl däremot SSK kan vi ha en chans emot på lördag nu när Jokinen har dragit hemåt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:
Ja, det är det som är poängen.

Och så byte av sportchef mitt i alltihop.
Kontinuitet var det...

En kraftfull signal vore att engagera Wikegård som tränare.
Men han ÄR JU SÅ OBEKVÄM för Brynäsetablissemanget... vojne vojne.

Lite stake och profil skulle kunna bryta lallmönstret föreningen är inne i...

Nänä.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: skulle inte förvåna mig om dom hoppar in nästa år...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Ahlbom: Drömmar är drömmar ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Nej. Visst kan Brynäs få backar till laget, men frågan är om det blir förstärkningar jämfört med dagens backar... Brynäs gör verkligen bra reklam denna säsong, och säsongen innan, och innan....
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: deras drömmar är väll att spela i a-laget kommande säsong eller har jag helt fel? ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:
Inte så säker på det...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Samt otroligt många 10-åringar som drömmer om en plats i Brynäs...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:
Inte så säker på det...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Custemo och ett knippe ur alla lägre divisioner....
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:
Omformulera frågan...
Vilka backar vill till Brynäs???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
sylf: Nej det hade inte jag heller gjort. Jag har inte sett eller hört nåt från matchen men enligt siffrorna är det utklassning. Honken verkar iskall...

Bara att glömma och kämpa på nästa match.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
sylf: Om det blir en "vanlig" säsong, nästa säsong, undrar vilka backar i dagens lag som vi kommer att ställa upp med (om vi är kvar i ES)??? Sulku, N.Andersson??? Resten nya... Tuulola ersätter Sjödda... Synd om Sjödda att få en sån start som sportchef att ersätta detta backbestånd med ES-mässiga spelare... Fast, vanligtvis brukar det göras klart med någon innan KS avslutas, så det blir väl Sundlöv som letar ersättare... Hmmm, vilka bra backar vill till Brynäs???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
GävleLasse:
Skulle väl vilja påstå att VFHC strukturerat byggt upp laget med spelare där stommen kamperat tillsammans i tre-fyra säsonger. Kallas kontinuitet.
Saknas fullständigt i Brynäs där de akuta åtgärderna och enkla (och billiga)lösningarna avlöser varandra...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
GävleLasse: Nej,men jag hade inte förväntat mig en förnedring heller,allra helst inte som ett av lagen slåss för livet.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
men varför deppa? vi slog dom ju nästan idag... frölunda fick det avgörande målet i slutminuterna ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
sylf: "Det hjälper ju inte att Luleå också får stryk hela tiden.Brynäs vinner ju ALDRIG sina egna matcher" Idag har du rätt, vi får se hur det går på torsdag och lördag. Läget kan se helt annorlunda ut då.

Men du kanske hade förväntat dig vinst idag?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
rackham: Nej Frölunda har ju haft turen att inte ha så mycket skador och har kunnat spela ihop sitt lah under de matcher som varit. Brynäs har ju varit tvunget att dribbla runt en del...Sånt skapar inte stabilitet.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
GävleLasse: Det hjälper ju inte att Luleå också får stryk hela tiden.Brynäs vinner ju ALDRIG sina egna matcher.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Danne66: Nej det är tungt just nu. Men iofs så var detta ingen match man räknat med att vinna, hoppats har man ju men man är ju samtidigt realist.

Tur i oturen är ju att Luleå fick däng de med.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
sylf: Phillips 3-4 iaf...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bradberry:
Legionen klarar inte av att producera. Det behöver inte vara konstigare än så.
VFHC är ruggigt samspelta med en stomme som är en kombination av gammalt och ungt.

Brynäs. En ej ihopspelt Främlingslegion med en stomme av skadade 30+.

6-0.

Synd.
Syndlöf.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Helvete, det här kommer inte att sluta väl, ojojoj.
Kommentera

« · 500148 · »