Brynäs IF

726312 inlägg · 7959 ämnen

Frölunda-Brynäs 1/2-05

« · 499281 · » Till forumet


Frölunda-Brynäs 1/2-05
Frölunda-Brynäs 1/2-05

Laget:

Målvakter:
Johan Holmqvist (Antti Jokela)

Backpar:
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen
Chris Phillips, Daniel Casselståhl
Daniel Johansson, Marc-Andre Bergeron
Niklas Andersson

Kedjor:
Andreas Dackell, Petr Sachl, Ronald Petrovicky
Björn Danielsson, Tommi Miettinen, Vesa Viitakoski
Jonas Andersson, Micke Lind, Ove Molin
Jonas Soling, Jacob Johansson, Henrik Malmström
Nicklas Danielsson
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Bissett19: Såg precis MIK-FBK, ex Brynäsarna hade det inte lätt. Kenneth osynlig, AA darrig, Petré katastrof och Lill nyllet bänkad ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Bissett19: skulle inte Bergeron och Phillips spela med varandra? jag menar till och med Bergeron kommer vara dålig, när han spelar med Johansson
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
AD: Ja man blir lite fundersam över hur de möstrar backarna. Jag hade helst sett att DJ fortsatte sin bänkning men det e klart, det e ju lite brist på bakcar. Kanske en sen förstärkning är på G?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Mm, backarna borde omarrangeras. Detsamma gäller tredje- och fjärdekedjan i mina ögon. Tror fortfarande att Malmström och Soling skulle få bättre fart på sitt spel med en spelande center mellan sig istället för mediokra Johansson.

Varför inte sätta Micke Lind mellan Soling/Malmström, spela dem som tredjekedja, och låta Johansson spela center mellan Molin och Andersson som fjärdekedja istället?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Namtrac: Ja jag tycker det också.
Jag läste också att miettinen och philips skule vara med eller??
Eller stämmer det inte?? men philips har varigt borta länge nog tycker jag iaf...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
88Lindkvist:
Jodå, båda ska vara med.

Angående Soling/Malmström. Har tidigare argumenterat på det här forumet om hur mycket, framförallt, Soling skulle tjäna på att har en spelande center i sin kedja.

Titta bara på hur han oftast gör sina mål. de är främst på två sätt; antingen med fart och på genombrott eller ståendes framför mål.

Det senaste målet han gjorde, det mot Mora, var exempelvis en retur på ett backskott. Målet innan det var ett genombrott där han tryckte in pucken mot FBK.

Kyrö borde sätta en spelande center med Soling och upprepa "Fart i mittzon" som ett mantra inför matcherna. Men då behöver ju Soling någon som kan ge honom pucken i rätt läge också, det kan inte Johansson.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Namtrac: Ja men ska DANIEL JOHANSSON SPELA SÅ ÄR DET BARA Å GE UPP SKA HAN DET?? Jag tycker att soling ska spela och att Dackell ska vila upp sig tills vidare.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
88Lindkvist:Molin spelade i sista perioden med Sachl och Petrovicky mot Linköping.Det såg bra ut,men med Kyrö bakom rodret så får nog Viitakoski yttligare en chans att dra ner tempot i den kedjan.BIF har med nyförvärven fått upp ännu mer snabbhet bland forwards och då kan man inte ha en spelare som hasar skridskor en halv zon efter.Nä,Vesa gå i fängelse utan att passera GÅ!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
88Lindkvist:Ska D:J spela då blir jag fullkomligt skogstokig!!!!!!!. Detta är inget personligt påhopp på honom,det är för lagets bästa.Faaaan om det är sant!!!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
aphac: Ja exakt inte för å vara taskig men brynäs är väll så smart att vi förlänger kontraktet med honom. HAN ÄR EN FARA FÖR OSS.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
88Lindkvist: han är väll leksing i smyg och ska ha ner oss till kvalet och där hjälpa leksand till ES ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Ahlbom: DJ ska visst spela med Bergeron ikväll..Vi får se om han tänkt över sin insats under matchen han var bänkad. MEN, jag vill åter igen påminna er att gå in på swehockey.se och titta över statsen, I synnerhet +/- Med stöd av dessa KAN man inte lasta dj för att Brynäs ligger där de ligger.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
GävleLasse: Statistiken kan kyssa sig!! Alla får städa efter D.J och mot HV visade han verkligen att han inte vill vara med.Spela back på det jäkla sättet får ju en annan att framstå som rena muren i korphockeyn där man inte får tackla. Tja,kanske en värvning på gång där.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
aphac: Att ta HV matchen som exempel är väl dåligt, var det NÅN förutom Honken som gjorde ett försök? Däremot så håller jag med dig, jag skulle gärna vilja se nån annan istället för DJ men Kyrö vill annat.

Men att belasta EN spelare för den matchen är lågt. Och hur du än vänder och vrider på det så är ju statistik grundat på verkligheten. Sjödda -16 Philips -14 DJ -4. Däremot så är jag lite besviken över att man skall slänga bort Bergeron offensiva kvaliteter på att han hela tiden måste vara med hemåt och ge DJ stöd.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
aphac:
Tycker inte vi skall vara alltför hårda mot D.Johansson.
Han är redan med över de namn som jag inte anser platsar eller bör spela för Brynäs kommande säsong.
Daniel Johansson, Jakob Johansson, Ove Molin,Tommy Sjödin, Jonas Soling, Daniel Casselståhl + någon/några till bör få flytta på sig..
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
stefan Bskv: Ja enligt plus minus är Molin sämst i Brynäs med -22 Det är bara honken som har sämre (-23) Men det är ju ganska förståligt.

Vad tror du om Brynäs chanser stefan? KLarar vi oss undan kval?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
GävleLasse: Det beror nog visst på hur du vänder verkligheten... Tar du verkligheten i +/i siffror så får du rätt... Tar du verkligheten som ett uttryck för prestationen på isen under den istid man har fått och mot vilka lagdelar man har spelat och i vilka spelformer så har du nog en verklighet som säger att Sjödin och Phillips har haft större och mer krävande uppgifter än DJ, och prestationen trots redovisad sämre +/- statistik anser jag vara större hos Sjödin och Phillips jämfört med DJ. Sen att Sjödin har gjort en sämre säsong än förr, är inget att orda om... Att lasta DJ för den matchen, njae, kanske inte, men han var en bidragande orsak, liksom i många matcher denna säsong, och säsongen innan... Han tillför ingenting mer än en junior, varvid en junior borde vara vettigare att spela, för där finns ju en möjlig framtid, DJ är numera passé.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Jag tror att det största problemet har varit att de använt DJ i boxplay och där är han på tok för dålig. Men jag tycker i alla fall att det är intressant med statistik och mycket kan förklaras genom den.

Titta på våra forwards tex, enligt plus/minus är Soling JJ Malmström den bästa kedjan, i alla fall defensivt. Och ser vi tillbaka så har ju den kedjan gjort sig känd att jobba hårt och visa mycket vilja. När man sedan tittar på de förväntade målskyttarna så är det en helt annan visa. Molin -22 Viitakoski -11 Lind -12

Bäste brynäsare ligger på 17:e plats i totala poängligan som ende Brynäsare i top 30 det säger allt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos:Nu har du hittat den röda tråden ang. D.J. Tillför inte mer än en junior,alltså in med junioren, framtiden måste få komma fram även i bakåtsträvande förening som BIF. Det kanske man själva kommer på en dag.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
aphac: D.J. är den "sämste" spelaren tillsammans med Custemo de senaste tjugo år.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
p j davydjoos: Sen har jag givetvis inte missat alla de misstag som INTE renderat i baklängesmål... Jag är inte blind *L* Så ingen skulle bli gladare än jag om vi kunde byta ut D.J mot en bättre back. M.Andersson väger lite för lätt, även fast att använder kroppen mer än D.J så räcker han inte till tycker jag. Jag minns med fasa vad som hände i första peroden mot Mora när han tappade pucken precis framför Honken efter att ha försökt stå emot en tackling...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Hårda ord ang D.J,tänk riktigt ordentligt så tror jag du hittar minst fem stycken som är sämre!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Bissett19: Hoppas du pratar BIF och inte hela ES!Hittar du fem backar som är sämre än D.J , då är du riktigt duktig!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
aphac: aphac: Bocken skrev faktiskt fem spelare,men okej,fem backar ska väl inte vara så svårt att hitta!!

1.Herman Hultgren
2.Jussi Pekkala
3.Andreas Custemo
4.Jan-Ove Mettävainio
5.Henrik Petre´

Utan rangordning!!!!

Jag tycker inte heller att D.J har haft nån höjdarsäsong direkt,men att säga han är den sämsta vi haft på tjugo år är väl i det hårdaste laget va?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Att jämföra D.J med Custemo är ju inte sjysst, tycker jag! D.J är i grunden klasser bättre. Dock har han denna säsong fått problem att hänga med i tempot då alla NHL-importer höjer standarden på spelet. Detta i sig har fått till följd att självförtroendet gått i sank och ja.....just nu hör han nog till en av E.S absolut sämsta backar, så är det bara.

D.J har dock aldrig byggt sitt spel på skridskostyrka utan mer varit en Djoostyp (sämre exemplar dock). Det gör att mot sämre motstånd, d.v.s. en E.S utan NHL-importer, kommer hans spel mera till sin rätt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Off topic: Vill ni ha en riktig högtidsstund så här på tissdasseftermiddan så läs tråden i FBK:s GB om Gaboriks brutna funger. Det var någon som tipsade om den på Café. Helt hysteriskt rolig läsning.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Jompe: Visst är det det. Där visar Scim och Numo sin förträfflighet i humor. Kanske en av de roligaste trådar som någonsin författats i HS historia.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Dragan 2k:

Själv tycker jag ju att Sinuhe är allra roligast.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Dragan 2k: Vi ses inte ikväll, tyvärr. Tänker fira segern i skärgården bland de andra Brynäsarna ;-) Massiv underskatning från er i förening med att Brynäs spelar ut hejvilt kommer att bli er lott ikväll. Frölunda vaknar inte förrän i tredje och då är det för sent. 2-3. Lundh kastar vattenflaskor på Kuparinen, Alfredsson och Phillips, gamla kompisar från Ottawa, passar på att "settle some old scores" med gemensam promenad ut i omklädningsrummen som resultat och Molin åker åttor runt Sami Salo. Det blir vackert, nästan pastoralt.

Det är väl ingen som tror på Johnsons migrän? Den gamle Brynäsaren vill förstås inte möta sin moderklubb.

Fast ni kommer att vinna skottstatistiken.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Usel tippare som man är-->Frölunda vinner med 6-0;-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Roxio: 2-4
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
D.Johansson är antingen sjuk eller fetpetad enligt swehockeys line up
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Gusten: Det är väl kanske lika bra.
För att han ska lyckas komma tillbaks till ES klass och få en ny tändning då måste han byta lag så snart som möjligt. Jag är väl medveten om att D.J skrev på 1+1 men det innebär också att han bör kunna flytta på sig om klubben och han kommer överens, eller?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Med den där uppställningen så tror jag vi kan knipa tre poäng i kväll. Mitt tips: 2-4. Frodo avgör i öppen kasse!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
ekan68: Hoppas att du har rätt!

HEJA BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
bocken: Ja, vi får strax se! Man kan ju inte ge upp innan nedsläpp i alla fall. ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
1-0 Sami Salo
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
3:20 tog det! :(
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
A_x_e_l: jaha då var det slut då
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
AD: Det blir tufft ja......men än är det ju inte kört
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
AD: det är ju 56 minuter kvar!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
A_x_e_l: Hörde på sportradion att Frölunda vunnit 15 matcher i rad mot Brynäs hemma i Scandinavium
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
AD: Det här vänder vi.
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Lundström 6: PP nu så då har vi ju chansen.........
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
A_x_e_l: Nu börjar raset! 1-0
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
Mycket väntat och därför man spelat mot BIF idag för förstagången någonsin vad jag vet.Så 250 kr på den här raden sitter fint till 2.32 ggr pengarna

Västra Frölunda HC - Brynäs IF 1 1.30
Sverige - Kazakstan 1 1.20 7-5
Tjeckien - Frankrike 2 1.10 26-31
Tyskland - Kroatien 2 1.35 26-29

En stor skam och synd men jag brukar inte ha tur i spel så ska de bli som det brukar ska jag spricka på en match med ett mål och eftersom de bara är Brynäs match kvar så borde de bli oavgjort så att jag går bort.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
munkas:

Aldrig lätt att få ett mål i början emot sig, inte lätt att slå Vf i deras hall ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
2-0 Niklas Andersson
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 1/2-05
mattias - 74: är det slut nu då?
Kommentera

« · 499281 · »