Brynäs IF

728124 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda - Brynäs 25/9-10

« · 1281922 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

Brynäs straffar var överlag pinsamma, de får träna mer på det.

Frölunda ta mycket rättvist bonuspoängen.. Att vi får en poäng är som sagt ett mirakel

Kommentera

Nästa säsong ska vi köra sten, sax påse i stället för straffar.
Kommentera

Anders Berg: Håller med fullständigt. Måste ha sämst fingertopps känsla i serien.
Kommentera

70 Rodrigues: Lauritz är Brynäs bästa spelare, match efter match. Klart han ska lägga straff!
Kommentera

Länge sen man såg Brynäs sno poäng i 6 mot 5. Svedberg lysande. Liksom Czarneckis coachning sista 5. Genialisk!
Kommentera

rafalski:

Nordans straff är bland det sämsta man sett.Mysko att inte Rödin fick chansen.

Men jag tackar Granström som driver på laget så att vi får med oss en pinne.
Kommentera

MarcusElving: Med hårt jobb så behövs inga mirakel. Bra upphämtning av Brynäs idag. Jag tycker Svedberg är bäste Brynäsare idag. Det måste kännas väldigt skönt för honom att få göra en så bra första match.
Kommentera

Gurra88:

Han tog sten när frölunda valde påse.. Faaaan!
Ta bort denna meningslösa skit.
Först 65 min hockey o sedan blir det lotteri rätt som det är.
Kommentera

Vad tycker ni andra om straffars vara eller inte vara?
Kommentera

Qvarre: Det gäller väl för fan att kunna skjuta en straff på denna nivån? Bara för att vi är sämre i spelformen är det en dålig idé?

En kul comback i svensk hockey. Visst är det små marginaler. Men just där finns poäng att ta. OM man nu som tränare har fingertoppskänsla.
Kommentera

Själv tycker jag att vi ska avgöra bonuspinnen genom lerduveskyte :-)
Kommentera

Qvarre: Jag klarar mig utan straffar.
Kommentera

Gurra88:
Håller inte med. Tycker som sagt att om man inte kan avgöra efter 65 min så är man inte värd mer än en pinne.
kommer ihåg senast de körde med detta jippo o gillade inte det få heller. Skit samma hur det gick i dag anser att det har mycket lite med hockey att göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: glöm inte att det finns en målvakt oxå::
Kommentera

Hur som helst så är det bra att komma igen o ta en pinne.
Sedan att man torskar i lotteriet är inte så mycket att göra.
Svedberg bäste Brynäsare.
Kommentera

Qvarre: Haha. okej. lite svag analys om spelmomentet. Det är underhållning dom sysslar med.. Och straffar tycker jag har väldigt mycket med just hockey att göra.
Kommentera

Straffavgjörande är trams.

Helt ologiskt att en seger på straffar ger lika många poäng
som en seger i förlängning. Det är väl ändå meningen att lagen
ska spela sig till poängen lag mot lag. Systemet från förra
säsongen var helt perfekt. När inget av lagen gjorde mål
i förlängningen så fick de en poäng var. Rättvist och bra.

Om det ska vara straffar så blir förlängningen meningslös, då
kan de lika gärna köra straffläggning direkt.

Det är ju så att till och med många av oss som skriver här
på hockeysnack skulle klara av att göra ett eller annat mål
på straff. Men skulle vi ge oss ut på isen under match så
skulle det bara bli pinsamt. Vi skulle bli totalt mosade.
Men på en straff kan man lungt och stilla strosa fram
mot mål helt oattackerad.

Men kavajnissarna i hockeyligan vill ju ha så kallad underhållning.
Kommentera

Bissett19:

Det är så jävla sant, Granström är den bästa värvningen sedan...ja vem?

Tuulola, kanske.

Alla våra straffskyttar kom för nära målvakten vid avslutet, så antingen

brukar Jussi Bjurling och Svedish stå långt in när dom tränar, eller så var dom

bara nervösa.
Kommentera

faceoff:Absolsut. Men du tycker det va bra straffar idag?
Kommentera

Enaranger: Men nu är det så här,,bara att gilla läget....
Kommentera

Gurra88:
Straffar är ju ett moment inom hockeyn helt klat. Men ska vi köra bonuspinnen genom tekingar då?
Visst, underhållning... Fine. Då är straffar bra.. Kör straffarna i bar överkropp så kanske vi lockar mer tjejer till arenan med :-)
Kommentera

Gurra88: nej,,,,,,,,,
Kommentera

White and gold:

Johan Molin kom tillbaka...;)
Kommentera

Alla som till varje pris vill att seriematcher skall ha en vinnare
kan ju böra kolla på korgboll.
Kommentera

Tycker vi hoppar över de långa matcherna och går direkt på en skills competition och delar ut poängen :)
Kommentera

Enaranger:

Vinnare av vad? 1 fantasi poäng?
Ingen vinnare av det sportsliga. Där var det oavgjort.
Fan vad surt om man missar slutspelet eller bhöver kvala pga straffar / underhållning.
Tror ni att det kommer mer publik till matcherna pga ev avgörande på straffar?
Tror inte jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:

Varenda gång Brynäs tar ut målvakten garderar man sig genom att säga:

Det har inte lyckats på hela 2000-talet, så det kommer följaktligen inte att

lyckas nu heller.

Men fan, våra Guldbabies leverar!

Att sedan Nordquist kommer att bli nominerad till "Most hilarious penalty of

the Year", det är en annan sak...

Det är nåt som inte stämmer med den grabben.
Kommentera

Straffarna som ger rubrikerna(Se Aftonbladet) Supertaland frälste Frölunda... Tycker Järnkroks kvittering var mer frälsande och viktig i själva matchen...i staffarna blir de en frälsare tillslut hur fan de än ber sig åt så ska ju någon avgöra
Kommentera

White and gold:

Ähhh.. Han ville för mycket inför "hemma" publiken att det sket sig, stackarn.
Kommentera

Det var tamefan dom sämsta straffarna jag sett! Men dock starkt att få en pinne.
Kommentera

Aftonhoran har iof inte haft många rätt den senaste tiden.
Allt för en rubrik oavsett vad det nu är.
Kommentera

Skitstöveln:
Vi tog en pinne i hockey..Grymt.. Sedan fick CF en bonuspinne på loteriet.. Skit samma.
Bara att bortse från straffarna o vara nöjd över vändningen.
Over and out bröder.
Kommentera

Va inte stressade. Det är först i år han ska leverera. Han har inte kommit igång bara. Ge han tid! Sanna huges ord
Kommentera

Skitstöveln:Vidriga straffar!

Tack Svedberg för en poäng!
Kommentera

sylf: Aah, Svedberg var bra idag - känns som han får fortsätta även mot Södertälje på torsdag.
Kommentera

Gurra88: "men du har inte varit med om alla de gånger som Huge hävdar att stats inte är viktiga."

Sicket dösnack. Du påstår saker som inte stämmer.
Jag har alltid framhållit att stats absolut säger en del om en spelares prestation men att man bör ta dom med en nypa salt.
Ngt de flesta bedömare uppenbarligen håller med om.
Varför är det så svårt att försöka argumentera på ett ärligt sätt?
Håll dig till sanningen så blir du kanske tagen på en smula allvar en vacker dag.
Likadant när det gäller CZ eller nån annan. Säger man att en tränare kanske har lite bättre koll än vad du och jag har, ja då har man helt plötsligt sagt att CZ är Gud och att han aldrig kan göra fel.
Det är på den dagisnivån du och dina gelikar härinne argumenterar.

Kommentera

Kul å se att Svedberg är riktigt bra idag. Samma med juniskedjan som jobbar hårt hela matchen. Dom tre som jag tycker kommer mest snett på det idag matchen igenom är Clarke, Löf samt Dackell. Har tjatat om det förut och säger det igen, Dacke ska inte lira i en första kedja och allra minst i PP.
Kommentera

70 Rodrigues: "Absolut inte, men det är så typiskt att lag nästan alltid vänder sina negativa trender mot just oss!"

Så du tycker att Frölunda haft en negativ trend när dom först slarvade bort en vinst mot AIK och sen slår Färjestad borta, där dom dessutom gör en riktigt bra match?
Vet du ens vad ordet "trend" innebär?

Kommentera

Skönt och starkt av killarna att ändå bärga en pinne, vi låg fan i uppförsbacke hela matchen.

Plus till junisarna och Svedberg som var grymma idag. Finns en del kritik man skulle kunna vädra....men så tungt som det såg ut och när vi till slut får(tar) en pinne så skiter jag i det.

Skål för Sveriges skönaste hockeylag - Brynäs IF
Kommentera

Huge: okej. vi gör ett test.. säg nått som du tycker cz gjort riktigt dåligt?

Och gällande statsen så använder du endast de när det styrker dina argument. När det gäller Bjuling och svedbergs stats så sa den egentligen ingenting enligt dig??

Och nu när Lauritz råkat vara inne på tre mål mer framåt än bakåt. Ja då är han riktigt bra?

Molins -11 va aldirg något problem?`Molin va ändå alltid bäst förra året?
Kommentera

Huge: varför då ta upp stats i argument?????När man ska ta det med en nypa salt!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Blev riktigt imponerad av Svedberg i målet idag. Uppträdde lugnt och täckte bra. Plus också för Granström som krigade hela matchen och till Sundström som lirade bra dom få byten han fick. Även Rödin gör det bra som hela tiden vill in på mål och avsluta. Resten av gänget får minus. Speciellt Nordquist och Löf. Löf för feg och klen i närkamper och Nordquist har div-2-tempo i sig.

Hur kan NC låta Nordquist teka hela tiden i viktiga lägen???
Kommentera

70 Rodrigues: "HUge: Varför viker vi ner oss som ett gäng kärringar och förlorar??"

Den enda som vek ner sig idag var du och alla andra gamnackar härinne.
Riktigt komiskt att så här i efterhand sitta och läsa alla begåvade kommentarer, när vi till sist visar enorm moral och vänder på ett i stort sett omöjligt läge.

Kommentera

pastorn: Trots det får Rödin inte chansen att avgöra på straff... Får verkligen hoppas på att Bertilsson är spelklar snart så löf får kliva åt sidan. Tror att chansen finns att BIF värvat en till back innan Jul. Nyförvärven ser inte allt för vassa ut, får dock ge Ekholm mer tid att anpassa sig.
Kommentera

faceoff: "varför då ta upp stats i argument?????När man ska ta det med en nypa salt!!"

Kan du inte läsa?
Om jag säger att stats säger rätt så mkt men att dom samtidigt ska tas med en nypa salt (dvs: dom säger inte allt), varför skulle man då inte ta upp statsen om man vill peka på en viss spelare och hur denne har skött sitt jobb?

Kommentera

Tommy: "Med all respekt, Du borde veta att jag inte är av den sorten som sågar och hånar våra spelare. Därför tycker jag faktiskt att det var lite tragikomiskt att du kastade dig över även mitt inlägg där jag lite försynt påstod att JAG inte tyckte att han var till sin absoluta fördel i vårat PP. Blir du aldrig trött på att försvara ALLA spelare och ledare emot ALLA, till o med dina åsiktsbröder i de stora avgörande frågorna?
Eller var det reptilhjärnan som bara slog till?"

Jag försökte rent allmänt argumentera för att Gretzky får oförtjänt mkt kritik härinne men att han samtidigt kan bättre än vad han visat hittills.
Märkvärdigare var det inte.
Det var absolut inget försöka att "kasta mig över" ditt inlägg, mer än att det bara var ett svar på den allmänna kritik han fått utstå och som jag som sagt tycker är och har varit överdriven.
Så svaret var mao egentligen inte riktat speciellt till dig, det råkade bara bli så att jag svarade dig fast svaret mer var riktat till dom som gett Gretzky den oförtjänta kritiken jag talar om.
Märkvärdigare var inte det här heller...   ;-)

Kommentera

Huge: skulle va skoj o höra dig o dina egna kommentarer under en match?????du är aldrig där när det händer utan väntar på andras analyser av matchen/komentarer...när får vi höra ngt av DIG?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????++
Kommentera

faceoff: Om jag inte är där när det händer så beror det på att jag förmodligen gör nåt annat just så.
Det går nämligen att spela in matcherna, trot eller ej.
Sen förstår jag inte vad mina ev kommentarer under match har med försöken att analysera densamm i efterhand att göra?

Jag har bara konstaterat att dom som ofta gnäller över spelarna och att dom ger upp för lätt, är de som först kastar in handduken härinne och börjar gnälla.

Kommentera

pastorn: "Hur kan NC låta Nordquist teka hela tiden i viktiga lägen???"

Han alternerade mellan Granström o Nordqvist på slutet. Båda är bland seriens 15 bästa tekare. Alternativen är väl Hansen (borta idag) och Järnkrok (sämste tekaren av dom här). Vem skulle han valt?
Kommentera

Jajjen: Hansen får en massa skit men en sådan här match med så mycket bp märks det att han saknas.
Kommentera

« · 1281922 · »