Brynäs IF

727200 inlägg · 7960 ämnen

Frölunda vs Brynäs

« · 309415 · » Till forumet

Sv: Frölunda vs Brynäs
Lilljanne: " Ligger man nergrävd veckovis missar man mycket."

I somliga fall verkar det inte spela ngn roll om man legat nergrävd veckovis eller om man sett varenda match. Både match- och dom generella spelanalyserna är oftast helt uppåt väggarna från en del håll.

Hur man t.ex kan påstå att försvarsspelet varit under all kritik, när detta väl varit det som i stort fungerat bra hittills, ställer man sig en aning frågande till. Tycker det bara är matcherna mot LHC hemma och Leksand borta som direkt fallit ur ramen.
Clarence: Du tycker att Leksands 5-0 borta mot Luleå tyder på kvalitet.
Skulle vilja påstå att masarna för tillfället är lika ojämna som vi.
Att tappa 4-0 mot VF borta på 5 minuter tyder väl knappast på ngn större stadga i laget.
Undrar om du hade gett Brynäs samma kvalitetsstämpel om vi gjort likadant?
Att slå Luleå borta är inte helt lätt. Leksand har dock alltid haft relativt lätt mot Luleå. Att Luleå i stort sett saknar halva laget gör ju kanske inte saken direkt svårare, om man säger så...

Matchen i går var ju faktiskt helt öppen fram till 56:eminuten, då dom gör 4-2. Man måste även ha lite flyt i såna här matcher. Hade vi fått 3-3 i stället, chanser fanns ju, kunde vi mkt väl ha fått med oss 2 pinnar igår.

Säsongens bästa publiksiffra igår i Scandinavium. Det där med att Leksand skulle vara Sveriges populäraste lag ger jag inte mkt för.
Kommentera

Några intryck från matchen igår.

För det första håller jag helt med GP när han säger att vi var helt med i matchen i 50 minuter och att man sen åkte bort sig. När Frölunda gör 4-2 satsade Brynäs (förstås) stenhårt framåt och öppnade sig bakåt.

För det andra: domaren var katastrofalt dålig. Enda trösten var att båda lagen fick obegripliga utvisningar. Alla var inte obegripliga men många.

För det tredje: förstår mig inte på Jonas Soling. Han var nyförvärvet vi fick vänta ett år på att se, bortsett från försäsongen förra året. Nu är han på isen men knappast med i matcherna. Går inte på mål, åker runt och ser helt oinspirerad ut. Jag menar inte att man ska bänka honom, däremot borde GP och Micke Sundlöv försöka reda ut varför han verkar sakna all motivation, all intensitet. Vi har inte råd med en powercenter på tomgång. Nikga men många.

För det tredje: förstår mig inte på Jonas Soling. Han var nyförvärvet vi fick vänta ett år på att se, bortsett från försäsongen förra året. Nu är han på isen men knappast med i matcherna. Går inte på mål, åker runt och ser helt oinspirerad ut. Jag menar inte att man ska bänka honom, däremot borde GP och Micke Sundlöv försöka reda ut varför han verkar sakna all motivation, all intensitet. Vi har inte råd med en powercenter på tomgång. Niklas Anger anstränger sig i varje byte, Soling finns liksom inte där.

För det fjärde: Micke Lind är det bästa förvärvet vi gjort på flera år. Vilken inställning killen har! Lind var den ende som förmådde röra om i Frölundaförsvaret.

För det femte: Björn Danielsson håller på att bli en av de tongivande spelarna. Vi var många som hade svårt att förstå varför han skulle erbjudas treårskontrakt. Björn var en riktig krigare igår.
Kommentera

Ford Prefect: Citatet hämtat ur Gefle Dagblad. Källhänvisning ska man slarva med. :)
Kommentera

Klev av knullkanoten från Åland ungefär samtidigt som matchen tog slut i Scandinavium. Med träkeps och totalkraschad mage vandrade jag hem och upptäckte att Brynäs inkasserat en ny förlust. Det här var ingen bra dag...
Det är ingen skam att förlora mot Frölunda. Definitivt inte i Göteborg. Det som oroar är att man släpper iväg matcherna. 2-7 i rumpen mot LHC, 2-6 mot Leksand, 2-6 nu igen.
Varför?
Men Björcken visade var skåpet ska stå i alla fall och hans uttalande efteråt är klockrent:
"Vet inte ens om jag träffade honom. Fegt men taktiskt att bara lägga sig ned på isen. Trodde att han var tuffare än så, säger Björck besviket."
Detta alltså efter att boxats med Jens Karlsson.
Kommentera

Lilljanne: Brynäs har hittills släppt in 3 mål i boxplay varav 2 i de sista minuterna i dagens match.. Skäpper FBK in något sådant mål imorgon så leder vi den ligan iallafall.
Kommentera

"Det blev en tuff match, sade Conny Evensson. Jag har inte sett Brynäs så här bra på flera år." Sagt alldeles nyss av mästartränaren.
Kommentera

Lilljanne: bra att det finns återväxt...
Kommentera

Det blir ordning när J20-laget lirar i elitserien. Dom spelar som leksand: låter motståndaren pressa och ösa skott på mål, sen kontrar dom och gör mål på var tredje-fjärde målchans. 5-1 mot dif just nu. Simon Östlund två mål.
Kommentera

sylf: man fick en indikation på att Korhonen är upp eller ner det var väl därför han inte blev förste målvakt i Kärpät
Kommentera

Lilljanne: nöjda är vi när vi tar sm-guld
Kommentera

Lilljanne: Fråga 1: Ja,dom förlorar för att dom är sämre.
Fråga 2: Exakt,dom hade torskat ändå,men att byta målvakt när MK hållit nollan anser jag rätt korkat.
Fråga 3: Han skall stå när den ordinarie målvakten inte är på topp eller när man ligger bra till i tabellen och har råd att chansa.
Fråga 4: Jag är glad över placeringen så här långt,men har JÄVLIGT svårt att ta förluster där man inte kämpar eller går in till match med fel inställning.Gäller dock inte den här matchen.

clarence: Slåpper man in 5-6 puckar i var och varannan match blir det kvalserien.Allra helst när man inte mäktar med att snitta mer än 1-2 framåt.
Kommentera

Clarence: helt rätt det verkar vara hönsgård i försvaret sen att varken soling eller anger klarar av att måla gör ju inte situvationen bättre
Kommentera

Försvarsspelet är verkligen under all kritik. Ok, idag mötte Brynäs ett bra anfall, men att släppa 5-6 puckar bakom sig i nästan var och varannan match är ju fullständigt oacceptabelt.
Kommentera

Lilljanne: Bara att hålla med, Frölunda vinner idag för att dom har folk som kan göra mål på dom chanser man skappar, det har inte vi inte i Brynäs lr iaf inga som har kommit igång.
Kommentera

sylf: 1. Brynäs förlorar inte för att dom är stöddiga. Brynäs förlorar för att dom inte är tillräckligt bra.
2. Den här matchen hade Brynäs förlorat även om Roy eller Cujo stått.
3. Vilka matcher ska reserven stå? Mot mif och ssk?
4. Så länge Brynäs ligger över kvalstrecket är det ett mirakel. Var nöjd så länge det varar.
Kommentera

Lilljanne: Äh, va lite sportsligt ödmjuk så här på lördagafton nu, käre kamrat. 5-0 i Lule kanske tyder på lite kvalité också, va?
Kommentera

Lilljanne: Om man slår FBK och sen slår sig för bröstet så är det bara att beklaga.Dom matcherna som MÅSTE vinnas blir man utskåpade i.TIK hemma,LIF borta.LHC hemma osv.Rädd att det bär söderut i tabellen om inte en uppryckning kommer.

En sak som är jävligt underlig.Hur fan kan man bänka en målvakt som höll nollan i förra matchen ? Helt otroligt !
Kommentera

sylf: Ja domaren tog ett par jävligt billiga utvisningar för Brynäs, fattar inte hur han resonerar. Sen gav han fan i att ge Frölunda en utvisning när dom rev ner D. Johansson när denne kom från utvisningsbåset och fick pucken och hade ganska mycket is att åka på ner mot Lunken.
Kommentera

Det vi saknar mest är väl flax á la Leksand. 23-44 i skott, 5-0 i mål. Only in Dalarna.
Kommentera

Fan att Nicklas Danielsson tappade markering vid 3-1 målet.
Kommentera

RavenLord: Till å med hemmakommentatorerna tycker domsluten är märkliga.Sen att han faller för publiktrycket är ju än värre.
Kommentera

Clarence: Inga överraskningar? Vi slog Sveriges, i särklass, bästa hockeylag för ett par veckor sen. Alla, inkl. du och jag, tippade Brynäs råsist i Elitserien. Dom ligger på slutspelsplats just nu. Ligger man nergrävd veckovis missar man mycket.

Har dom bara finska pinnar i sitt sillstrypargäng? Eller ingår Niemi och Kallio i den hemvävda satsning dom jämt tjatar om?
Kommentera

När Brynäs förlorar gör man det med marginal. När Brynäs vinner gör man det slitsamt med uddamålet. Inte undra på att målskillnaden inte ser snygg ut.
Kommentera

Faan kul för Jocke i mål att det rinner iväg...NOT
Kommentera

aphac: Nä, nåra glada överraskningar skäms vi inte bort med precis. Hedersam förlust idag, jorå. Men hedersamma förluster ger inga poäng.
Kommentera

sylf: Verkar ha varit oerhört upp och ner i bedömningen enligt Live radion...5-2 Trist att det ska rasa iväg så oerhört
Kommentera

aphac: Är det publiken från Sveriges skithål som dömer ?
Kommentera

RavenLord: Mer points från Linds klubba
Kommentera

Clarence:Synd att dom inte kan överraska oss nån gång mot topplag.
det är bara att titta bakåt,Luleå torskar, nått av Mif/SSK losar åxå poäng. det blir nog mycket sånt i årets bergodalbane-BIF.
Kommentera

Clarence: Jo
Kommentera

Jahaja, 3-1. Då är det väl kört igen då?
Kommentera

Så 2min på Kupan för spel utan Hjälm.....Sån jävla kärring regel så de är inte klokt förfan
Kommentera

Clarence: Brynäs verkar inte skapa någonting nu längre..När man lyssnar på matchen så verkar de vara nära 3-1 helatiden..Men nu får Brynäs 2min i PP
Kommentera

Bara det nu inte rasar igen - för vilken gång i ordningen...
Kommentera

2-1 till frölunda bara några sekunder efter att Brynäs klarat av Box-Play som enligt Live Radion var en skit utvisning
Kommentera

Kan Brynäs spela som i denna period lite oftare är slutspel ett faktum...Härlig intensitet och bra forechecking, HÅLL I NU!!!!
Kommentera

Oha Micke Lind säg oha Micke Lind!
Kommentera

danoj: Brynäsare är ett konstigt släkte. Skulle ni mot förmodan vinna matchen. Då kan jag lova att det kommer bli depp på den här sidan. Depp utan like. Så är det jämt. Oavsett om motståndarlaget är klasser bättre än Brynäs. Det kommer att bli sånt depp o alla kommer misströsta. "Brynäs är sämst i ES o vi kommer att åka ur". Så kommer tongångarna vara. Detta även om man trots förlusten ligger på en trygg andraplats i serien. Nu ligger i o för sig inte Brynäs på den platsen men jag kan lova att sådan är mentaliteten.
Kommentera

danoj: Nån som vet om nått hak i sthlm visar matchen?
Kommentera

Jompe:

Så mycket sämre än förra säsongen är vi inte, men vi har dock inte kommit igång riktigt än, är väll endast Luleå och Leksand (sista 5) som har fått smaka på vår absoluta speltopp, och då går det som sagt undan..
I Scandinavium tar ni oss inte, 5-1.
Kommentera

Lilljanne: Tack för ett antal kloka och underhållande inlägg.

Snart dax att åka in till Göteborg och Scandinavium. Ska bli kanonkul att se den här matchen. Förra säsongens matcher var inte så värst kul att se, men Frölunda är sämre än förra säsongen och vi är bättre så jag skulle inte bli förvånad om vi skräller, som kvällspressen brukar säga när vi vinner. Brynäs skräller igen.
Kommentera

Såg just att Olles i Gävle sänder matchen.
Kommentera

20 Lindgren: Om jag minns rätt så har BIF budgeterat med 4400-4500/match de senaste säsongerna. 4600 är alltså inte en skyhög glädjesiffra dom slängt ut sig.

Att ekonomichefen försnillar pengar är såklart helt horribelt. Det enda positiva i det hela som jag ser det är att BIF förhoppningsvis får tillbaka en del av det. Han kommer självklart gå i personlig konkurs och alla tillgångar föras över till BIF, sedan har han en avbetalningsplan och får leva på existensmininum så länge han lever.

Det blir sas oväntade "extrapengar" till klubben. Men självklart hade det varit trettiomiljoner gånger bättre om karldjäveln aldrig fått satt sin fot inom BIF:s dörrar...
Kommentera

70 Rodrigues: Spelar försvaret som dom gjorde i går (vad jag har läst) så är det lätt att vara målis. Jag känner i min vänstra stortå att Jocke och laget kommer lyckas bra i morgon.
Kommentera

Hong Kong: God natt bröder o systrar, see Yaaa!!!
Kommentera

Huge: Om Lundström håller nollan i morgon så kommer jag att byta namn till Huge 2 vare sig du vill eller inte :-))
Kommentera

Hong Kong: Vi får väl se!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tror ändå inte det är fel. Tycker som huge det är rätt match för Jocke att börja med.

Ta du och vaxa fjädrarna nu, så du kan flyga i morgon och komma i tid till matchen.
Kommentera

Huge: Den är väl den normala matchningen som många tränare tillämpar, reservmålvakten, speciellt yngre, ska spela borta och mot ett topplag. Ingen press = bra spel.
Kommentera

aphac: Lysande att bänka 1:a målvakten efter att han hållt sin 1:a nolla!! Only in Brynäs :-))
Kommentera

« · 309415 · »