Brynäs IF

727712 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda–Brynäs

« · 198692 · » Till forumet

Sv: Frölunda–Brynäs
rafalski: Såg du matchen idag? Om inte, vore det inte ide att kanske vänta med kritiken tills du vet lite mer om hur matchbilden varit? Förstår ärligt talat inte vitsen med att tävla med de övriga dysterkvistarna om vem som kan snacka mest skit om laget.
Man hade ju hoppats på lite mer nyanserade inlägg, tyvärr består nyanserna endast av 2 färger, svart och vitt.
Bortsett från att vi torskade idag, en torsk som ärligt talat inte svider speciellt mycket om man skall vara ärlig. Hade vi knipit ngn poäng hade det varit en jättebonus. Det viktiga var istället, som jag ser det, att Malmö samt Leksand förlorade.
Aspens insats vet jag inget om, men flera av de som klagat på honom idag kanske kan ge lite info, ni var väl där och såg matchen, eller? Antingen har han gjort ett par tavlor eller så fick han samma matchstart som mot MoDo i höstas, alla vet vad jag talar om...
Laget för övrigt har väl antingen försökt spela lite gladhockey från start, ngt som Frölunda utnyttjat skoningslöst eller så har man mest haft lördagsmatchen i tankarna. Skottstatistiken var ju dock ganska jämn, vad nu det kan betyda....
Malmö har nog fått slita ont idag, ngt som vi måste utnyttja på lördag. Nu är också Leksand inblandat i träskstriden på allvar, alltid ngt.....
Kommentera

Bissett: Åke Lilljebjörn spelar 2002-03 i London Knighs i British Superleague. Alla goda förslag mottages i detta läge med tacksamhet.

Nu får spelarna sova så skäller Gunnar ut dem i morrn. Michael Sundlöv tar hand om även denna presskonferens?
Kommentera

Huge: Du är fanimej otrolig!!!!!
Kommentera

Bissett: Svider det att höra sanningen?
Kommentera

Huge: Sanningen??Den vet du väl inget om heller va??? Du skriver"Laget för övrigt har väl antingen försökt spela lite gladhockey från start, ngt som Frölunda utnyttjat skoningslöst"
Jo hej du det var ju 1-0 efter 27sek,och enligt mina rapporter så blev Brynäs tillbakatryckta från start och kom ej ur zon första fem min,typ DIF-Bif på Globen.

Sen att BIF råkade vinna skotten,det är ju inte konstigt,VF slutade att spela efter 10 min i första per!!

Du skulle bli en perfekt försvarsadvokat*S*

Nädu Huge Face the reality, det blir Kvalserien iår!!!
Kommentera

Huge: Nej jag såg inte matchen ikväll men något säger mig att jag kommer att behöva ta något lugnande efter att ha sett Hockeykväll.
Scenariot kan ju ha varit att vårat kära Brynäs trummat på mot den stackars Frölundakeepern i tre perioder men sex försmädliga icingpuckar styrdes oturligt in bakom den annars felfria Asplund.
Kommentera

Precis hemkommen från Scandinavium. Har kollat inläggen som hastigast och här råder sedvanlig domedagsstämning.

Mitt intryck av matchen: Ram är fruktansvärt darrig i matchöppningen, släpper förbi allt som kommer i hans väg. Sprider stor osäkerhet i försvarsspelet. Aspen kommer in efter 3-0. Övriga mål kan inte lastas på honom; han gör ett par riktigt svettiga räddningar.

Det märkliga, som jag ser det, är att efter 3-0 vänder matchbilden. Det är ingalunda Frölundadominans, och det är inmte heller så att de börjar spela på resultatet. Brynäs kliver in i matchen. Sista halvan av första och större delen av andra för Brynäs spelet långa stunder. Någon Brynäsare hade pratat med några Frölundaite ri en periodpaus och de menade att hade inte Lundqvist stått hade matchbilden varit en helt annan.

Tredje perioden är förstås en transportsträcka som ska spelas av. Anger hänger vårt enda mål med två minuter kvar.

Slutsats: Jag menar att 6-1 inte speglar matchbilden. Vi får en katastrofal matchöppning; matchen är i princip körd efter 3-0. Men gubbarna tar timeout, byter målvakt och säger at nu kör vi från början igen.

Spelare: Vi har ett gäng spelar som håller god ES-standard och ett gäng som inte gör det. Bäst ikväll Danielsson d.y.; jobbar som en slav, finner naturligt sin plats på isen, skapar saker varje byte. Bra också Molin, Sjödda, Nyllet, Anger, A. Andersson, Miettinen, P3.
Inte bra: Pekkala (osäker, kommer fel in i situationerna, bjuder på indianare i PP, farlig)
Kösa--helt osynlig, dålig ork i tredje.
Janne Larsson--tar nästan bara defensiva uppdrag. In med Danielsson d.y. permanent i den kedjan.
Leittinen--mycket litet konstruktivt spel från hans sida.
Floberg, Jobs--väger fruktansvärt lätt ikväll.
Ram--sades vara lätt skadad. Inte bra alls ikväll.

Vi har alltså drygt halva laget i god ES-standard, andra gänget kan inte matcha tunga lag som Frölunda.

Frörlunda då--vinner de SM? Kanske... De kör en publikfriande, kanonoffensiv hockey men öppnar sig otroligt bakåt. Skillnaden är att de litar komplett på sin målvakt, Brynäsarna är rädda för det.
Kommentera

Jompe: Var det inte Aspen som började???
Kommentera

70 Rodrigues: Jag grät inte, bäste Rodrigues, men det var banne mig ingen picknick, det kan jag lova! Dessutom nykte rsom ett furuplank eftersom jag måste köra hem. Arrgh.
Kommentera

Bissett: Nej, Ram stod först och släppte alltså i de tre första målen.
Kommentera

70 Rodrigues: Tur att du inte fick ledigt från jobbet nu när du vet slutresultatet. Det hade inte varit någon rolig upplevelse antar jag, men jag är ju såklart jättenöjd över resultatet.
Men min handbollstittande brynäskompis var inte glad, satt och muttrade rätt rejält när han såg att det stod 3-0 efter 4-5 minuter.

Och så slapp du att gå till Gävle.......
Kommentera

Jompe: enligt

00.00 GK in Brynäs 25. ASPLUND, Johan
00.00 GK in VFHC 35. LUNDQVIST, Henrik

stats.swehockey.se/online/34/90001229_top_default.htm
Kommentera

Jompe: Det är klart att det är domedagsstämmning när laget åker på råpisk, Brynäs har kommit in i matcher tidigare men ändå inte vunnit, det är ju ändå poängen som räknas, sen spelar det ingen roll om man spelar bra eller inte! Matchen på lördag är den viktigaste hitills anser jag, vinner man då kan man undgå kvalserien, torskar man så är det definitivt KÖRT!
Kommentera

Jompe: Tack för den matchrapporten, starten sänkte oss tydligen idag. Därmed inte sagt att vi vunnit utan densamma.
Jaa, Ramen varvar ju tyvärr kanonmatcher med lite sämre dito.
Om det nu skall vara ngn tröst så har det iaf visat sig att han tänder till rejält när det är frågan om måstematcher och denna var väl ärligt talat inte en sådan.
Som du sett så är det den vanliga visan här under matcherna.
Börjar mer och mer känna mig som Don Quijote.

Bissett: "Jaså, var det Ramen som stod i mål fram till 3-0? Det hade jag ingen aaaaaaaning om....." (Avd: Noll koll) ;-)
Kommentera

Huge:enligt svt.se

För Johan Asplund, som gjorde sin första match i Brynäsmålet sen 28/12, blev öppningen rena mardrömmen; Han fick ingen hjälp av utespelarna.
Gästernas försvarsspel var under all kritik matchen igenom
Kommentera

luring: Jag menar att Ram stod vid de tre första målen, men det kan förstås inte uteslutas att jag har fel på den punkten. Ska kolla med några andra som var där.

Rodrigues: Jag klandrar inte någon för domedagsstämningen. Det jag menar är att har man sett matchen så är man mindre knäckt. Vi stod upp riktigt bra långa stunder. Nämnde inte Kyrö tidigare. Han tillhör (förstås) gruppen bra spelar ikväll.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Och enligt GD så blev Asplund utbytt efter 4-0 målet!
Kommentera

70 Rodrigues: Detv här blir skummare och skummare...
Kommentera

Huge: Vem hade noll koll sa du??Aspen stod till 3-0!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jompe: Det var nog Sundlöf som stod och blev utbytt vid 5-0...:-)
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Undrar om svt.se verkligen visste vilken arena dom befann sig på? (Avd noll koll.....igen)
Kommentera

Tänk att all media alltid har fel när det gäller Brynäs, speciellt när dom förlorar!!!
Kommentera

Bissett: Det kanske var "rafalski" som vaktade kassen, han hade ju matchbilden helt klar för sig..... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ska kolla Hockeykväll, måste koja sen. Ska kolla vidare i målvaktsfrågan.
Kommentera

Ni menar väl ändå inte att ni inte har koll på vem som vakta eran kasse...??!!!!
Kommentera

kan ju ba informera om att det va asplund heeela tiden
Kommentera

fanatiker: Brynäsare har inte koll på särskilt mycket nuförtiden............:-) Vet du vem som stod i mål för Brynäs???
Kommentera

O sen måste jag säga att jag e mycket impad av att ni fortsatte kämpa ända in...Ni lyckades spräcka henkes nolla tyvärr men ni gav aldrig upp..det hade nog jag gjort för länge sen...Brynäs impar..ja helt klart!
Kommentera

Av det man såg av målen så såg det ut som en riktig hönsgård i försvaret. Pinsamt! Vi kan ju konstatera att det var Asplund som stod i målet i alla fall!
Kommentera

O ni gillar asplund....eller....?
Kommentera

70 Rodrigues: Hönsgård ja!!minst sagt!!Såg du Oves självmål??

Shit the same!!Nu måste vi vinna mot MIF på Lördag!!!Nu måste jag sova ska upp 03.45!!!
Kommentera

Bissett: Ja, tyvärr!
Kommentera

Huge: Tränare Persson tyckte bestämt att det här var den sämsta insats som hans lag gjort sedan han tog över som tränare i den 17:e omgången.
- Jag ändrade i laget och körde med tre olika uppställningar under matchen, men inget hjälpte. Frölunda var helt enkelt för bra för oss, sa GP vidare till TT.

Fortfarande posistiv!!??

Gonatt!!
Kommentera

Äntligen är det bevisat! Det går att ha åsikter om matcher man inte har sett. Eftersom dom som varit på plats inte vet vilka som spelar :) Förresten Jompe...var du verkligen nykter :)
Kommentera

Hoppas att alla som klagat på Aspens insats idag skäms en aning.
Har tittat på matchbilderna ett par gånger och kan konstatera följande:
1-0: Flipperspel framför kassen, pucken trycks in under en liggande Aspen.
2-0: 3 mot 1-läge som till sist blir 2 mot 0-läge, Aspen chanslös.
3-0: Frölundaspelare rundar kassen, 2 backar kolliderar framför Aspen, möjligtvis att Aspen kunde ha räddat detta skott.

Av de övriga målen fick man se endast 2 stycken ( lika bra, kanske...)
Det första: Aspen räddar friläget men Frölundaspelaren kan slå in sin egen retur.
Det andra: Aspen räddar åter ett friläge, liggande på rygg kan en annan frölundaspelare lyfta in pucken, brynäsbackarna hinner inte rensa undan.
Kommentera

Huge: Hade jag vaktat kassen så så hade hemresan varit ett rent triumftåg :-)

Skämt åsido så har jag efter Hockeykväll insett att det är inte lätt att vara burväktare bakom Brynäs kalkonbackar (Sjödin undantagen). Maken till virigt försvarsspel får man leta efter.

Vilken rysare som väntar på Lördag !
Kommentera

Bissett: Och att vi förlorade mot Sveriges förmodat bästa lag, med en olycklig matchstart dessutom, betyder naturligtvis att det är kört, eller hur?

Morsning!!!
Kommentera

rafalski: En kombination av deras dokumenterat BRA anfallsspel och våra (idag) ngt virriga backar gör väl att det helt logiskt blir så här. Det vore väl konstigt om vi inte doppade i ngn match, hellre mot Frölunda än mot Malmö, om man säger så....

Kan det ha varit Sylf som stod idag, månntro...... ;-))
Kommentera

Bissett: Ge dom vi har en chans det kan ju inte bara bero på dom
ett lag består ju av fler spelare än målvakter. Försvars spelet kan ju inte va bra när man släppt in så mycke mål som vi gjort...
Kommentera

jorka: som vanligt inget svar men ändå så vill ni ju snacka i hockey snack eller ???????
Kommentera

OK, Bissett, luring, gusten, Rodrigues, rafalski och alla ni andra--jag hade fel. Det var Aspen som stod från start. I stand corrected, som det heter. När jag var i isladan kunde jag ha svurit på att det var ett målvaktsbyte efter 3-0, men jag hade som sagt fel. Beklagar detta. Det enda jag beklagar mer är att jag (faktiskt) var spiknykter...

Var då Aspen så sensationellt dålig? Nej, det var hela försvarsspelet, framför allt i första perioden, som var dåligt. Rehnberg var skadad, vilket märktes. När Djoos är borta har vi ingen back som kan slå en lång passning upp mot offensiv blå. Där har vi ett stort problem; pucken måste transporteras upp istället för att passas. Vad det betyder för tempot i spelväxlingarna förstår alla.

Sen ska man förstås också konstatera att Frölunda är ett bra lag, även om de är långt ifrån osårbara.

Vi måste förstärka denna trupp!!! Lägstanivån är väldigt låg. Andra klubbars sportchefer far runt som galningar och värvar spelare; vi har ingen sportchef, som Sylf torrt konstaterade för ett tag sedan. Vi har inte ens en klubbdirektör; vi har en gratisarbetande styrelseordförande som kvackar som klubbdirektör. Det räcker inte, helt enkelt. Det var tal om att en sportchef skulle anställas--nu har vi inte ens en klubbdirektör.

Svaret att pengarna saknas känner jag alltmer är ett självmål från klubbledningen, som måste fråga sig själv VARFÖR pengarna saknas.

Skyll inte på att Gävle inte är en storstad; jämför med Karlstad, Timrå, Leksand. Vi har nära till Uppsala- ocxh Stockholmsregionerna.

Skyll inte på passiva medlemmar; vi är Sveriges största klubb räknat i medlemsantal, spridda över hela landet. Det finns ett stort kunnande bland medlemmarna, men klubben tycks komplett ointresserad av att dra nytta av den kunskapen.

Skyll inte på att idéer saknas för de finns och har presenterats inför klubbledningen.

Skyll inte på att "det här är redan på gång", för om det är det och om det görs på rätt sätt så borde det väl rimligen visa sig. Show me the money, som det heter.

Skyll alltså inte på de här omständigheterna. Skyll--er själva.
Kommentera

Jompe:I onsdagens Aftonbladet står att sportcheferna i respektive klubb jobbar för högtryck med scouting inför nästa säsong.
Hjälp!!!!!!! Vi har ju för f-n inte ens en sportchef!!!!!!!
Kommentera

aphac: Så du menar att just titeln "Sportchef" skulle vara avgörande för om man jobbar med planering inför nästa säsong?
Kommentera

aphac: ".....med planering inför nästa säsong, eller inte?"
skulle det stå, förstås....
Kommentera

Huge: Jag håller med dig där Huge, varför måste alla haka upp sig på titeln?
Kommentera

Huge: Nej, titeln i sig själv är förstås inte avgörande, det är funktionen det hänger på. Men med klubbdirekörspositionen de facto vakant (en funktion som inte minst sysslar med marknadsfrågor, sponsorer och dylikt) och ingen formell sportchef så börjar man onekligen undra vad som kan bli gjort. Nog är väl en heltidsanställd och avlönad sportchef mer effektiv än att någon annan i organisationen förväntas spela den rollen?

Jag vet att jag är på surt humör idag. Gårdagsmatchen påminde mig ännu en gång om de ofantliga resursskillnader som finns mellan olika lag i elitserien och behovet att modernisera Brynäs och verksamheten.
Kommentera

Huge:Kanske det du som PLANERAR inför nästa säsong?????
Vad jag menar är att BIF inte riktigt är på alerten just nu av olika anledningar.Ingen sammanhållande(Bäckström ska avgå,ingen klubbdirre, ingenting). BIF går omkring och erbjuder olika personer div. sysslor i klubben(säker källa) och då är det väl förståligt att nått blir eftersatt.
Lag som har lugn o ro har ett stort försprång på oss just nu, det borde tom. du fatta.
Kommentera

Jompe: Lösningen är ju bara temporär (förhoppningsvis, kanske man skall säga) och att verksamheten helt skulle upphöra enbart pga lite omgrupperingar i organisationen har jag svårt att se.
För att pigga upp dig lite grann så kan man väl säga att trots de resursskillnader du talar om så lever ju liket trots allt, ngt som inte många trodde i höstas....
Förresten, vem står i morr´n, Aspen eller Ramen??
Äsch förresten, jag frågar ngn annan........ :-)
Kommentera

Huge: Haha, det där lär jag få leva med. På tal om levande lik börjar jag sakta resa mig efter gårdagskvällens Du-vet-vad. Jag tror Ram ska stå--det är han med benskydden, eller hur...? :-))
Kommentera

aphac: EN av anledningarna till att, som du säger: "BIF inte riktigt är på alerten just nu" är väl främst att koncentrationen mest är inriktad på det primära: en säkrad ES-plats.

"BIF går omkring och erbjuder olika personer div. sysslor i klubben
(säker källa)"

Har hört att Berg skall bli ny materialare.... (osäker källa)
Kommentera

« · 198692 · »