Brynäs IF

724923 inlägg · 7959 ämnen

Golgatavandering eller Triumffärd...?

« · 245255 · » Till forumet


Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
LHC har ett spel under kvalserien på deras hemsida.. verkar ganska fränt..
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Jompe: Du är ursäktad!
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Jag har den storsta respekt for Djoos och Larsson som Brynasare och som hockeyspelare. Men de ska inte bli sportchef. Det som behovs ar en kille (om damerna ursaktar en sekund) som kan attrahera nya sponsorer, ta tuffa forhandlingar utat och inat, som kan bidra till att skicka ut en signal att nu kommer Det Nya brynas, som kan prata klartext med A-truppen och skramma upp dem pa staplats om de inte haller mattet och som kan ta en hog profil i hela foreningen och visa var skapet ska sta. Kan ni se Djoos eller Larsson gora det? I don't think so... De ar alldeles for innastlade i foreningen och natverken och maktstrukturerna.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Hong Kong: Exakt...Inte ett ljud om KS på CNN under hela veckan, bara en massa struntsaker som kan leda till ett 3:e världskrig.
Om Bush ändå hade lagt ner lite mer energi på att jaga nyförvärv till Brynäs istället för att jaga Usama....

Skämt åsido, Djoos och Larsson verkar vara hyfsade alternativ.
Tycker även att Flygis inte borde vara helt avsågad.

Lassgård?
Blir det hemmamatcher i Gasklockan då?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Det pratas mycket om f.d spelare med bäst före datum någon gång på 70-talet, förutom Huss. Men vad sägs om namn som Djoos och Larsson. Eller varför inte ett av sveriges största Brynäshjärtan Lassgård.

Såg i gårkväll att Bush skulle hålla tal 02.00 svensk tid. Så jag satt uppe halva natten. Snacka om att man blev besviken!! Inte ett ord om hur han trodde det skulle gå för Brynäs i kvalserien. Har karln inte förstått vad som är det viktigaste i världen just nu??

Stödgala för Brynäs med Ledin, Di Leva, Pontus Enhörning och några till är en lysande tanke.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Jag tror du kommer få ditt tack så småningom...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
munkas: Ja tänk...här har man försvarat alla i laget och ledningen med näbbar och klor, och nu förväntar jag mig faktiskt ett samtal, som tack för gott jobb.
Och vad händer? Telefonen lika stendöd som du verkar ha varit i ett par månader.... *snyft*
Otack är vär(l)dens lön......
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Lilljanne: Med Usama som Sportchef tror jag iaf att det blir svårt att beställa flygresa till bortamatcherna......
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: Har Brynäs någonsin hållt i värvningspinnen(förutom på 60-70-talet)????
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: Det vore inte helt fel, fast hur ska de lyckas med det?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Natten: Jo men Brynäs kommer ju på efterkälken med en gång. Pust och stön . Det blir väl några som ingen vill ha till slut i a f.

Tänk om dom kunde ha flyt och få en rysskedja ala Boldin-Davydov-Denisov i så fall
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: Då kollar du på lag som är klara för elitserien kolla på dom andra lagen i kvalserien så ser du att brynäs har "många" spelare på gång.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Lilljanne: Visst blir man lite men bara lite irriterad att andra lag har 25 namn på gång inför nästa år och Brynäs ett. Men dom har väl fullt upp med sportchef nu så dom glömmer att det kan vara smart att kika efter spelare också. Lite irriterad var ordet.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Natten: Nej, det är rätt. Men när spelare som Krykov och Micke Lind dominerar i Elitserien vet man aldrig. Jag önskar bara att några lirare utanför allsvenskan blir Brynäsrykten.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
spookyMulder: Nej, knappast....
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
boldten: Törs inte svara på hur involverad han är i Tik (förhoppningsvis så lite som möjligt). Jag skulle nog tro att han skulle bli smickrad över en sådan förfrågan, men det är ju möjligt att han hellre står i ett bås än "vänder papper". Men det finns väl ingen som betvivlar hans "Brynäshjärta".
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Lilljanne: Proffs betyder nödvändigtvis inte att det är nått toppnamn. Jakob Karlsson och Mathias Lööf ger inte direkt mig nån skämselhicka.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
spookyMulder: Varför inte... Men hur uppknuten är han i Timrå? Och tror du verkligen att han är intresserad...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
boldten: Ja står det mellan två lika kvalificerade namn så klart att den med brynäshjärta går före inge snack om den saken men annars ser iaf jag hellre den mer kvalificerade före den med stort brynäshjärta.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Natten: I Linköping kan man hoppas på två spelare från tyska ligan. Proffs, alltså! Hade vi pengar kunde nog vi också få leva i deras drömvärld.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
boldten: ...Anders Huss...kanske?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Natten: Jag skulle nog gärna vilja se att sportchefen har ett stort Brynäshjärta, för att han riktigt ska slita för vår älskad klubb!
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Igor: Att hoppas på en toppspelare i daxläget när man inte vet vilken serie man spelar i nästa år är att leva i en drömvärld.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Lilljanne: ..."värvningen av Kösa gick dock bra"...:-))
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Igor: Hur många gånger har inte ryktet placerat topplirare i BIF och sen har det bara blivit skit? Minns att Espen Knutsen var så gott som klar för BIF när jurgårn hörde av sej. Värvningen av Kösa gick dock bra.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Igor: Man skall dock till deras försvar komma ihåg att det måste vara ruggigt svårt att värva spelare när man inte ens vet vilken division man spelar i. Kontakter har säkert tagits med några spelare...men sedan är det ju det där stora OM:et...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Igor: USAMA menar du
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Lilljanne: Vår prospect Tarvainen står nu som rykte hos Lule, SSK och HV71 på hockeymagasinet. Den killen lär få ett fett kontrakt i ES nästa år och det lär inte vara med Brynäs. Patetiskt att ens hoppas på en sån spelare kommer till Brynäs.
Om inte BJ ringt förstås ;-)
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Varför snackas det bara om personer som spelat eller annatvis varit aktiv i klubben är inte det att sålla bort en helmassa personer som är mycket mer lämpade för jobbet som sportchef...låt bäste man få jobbet oavsett i vilket lag han spelat.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Fan vet om inte bin Laden redan är engagerad i klubben.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: jag ger mig f.n på att det är Usama förresten. Det är därför han aldrig träder fram. :)
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Jag tycker helt klart att Huge ska få nån roll i Brynäs nästa säsong! Inte en röv kommer att vara torr...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Usama bin ladin, det är ju lysande, vi kan ju bomba igång klubben.....:-) Fast å andra sidan så finns det inte mycket kvar att bomba!!!
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Visst är det stålarna som avgör. Men om det står och väger mellan två klubbar så tror jag att man lyssnar mer på en som har varit med själv i svängen än Usama.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: För min del får gärna Usama bin Ladin komma med kontraktet för påskrift, bara han hjälper föreningen på fötter igen.

Visst kan graden av kändisfaktor spela in en aning vid ev val av klubb men det är nog till syvende och sist summan på kontraktet som är avgörande.
Det viktigaste är att vi får en man (kvinna?) som kan sitt jobb...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Huge: Jag tror det är bra om det är en gammal spelare som folk känner igen. Det smäller nog lite högre för en ung lovande talang om t ex et exproffs kommer och ber dom skriva på än om en vd på Korsnäs kommer..
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Med eller utan Hugesmäck, är det någon naturlag som säger att det måste vara en f.d spelare som blir Sportchef?

Håller med Clarence om att Virus isf är det bästa alternativet.
Hammarström går också bra, tror dock att hans smörjobb som scout blir svårt att matcha. Tord Lundström verkar vara lite som Näslund eller BJ, intresset för hockeyn efter karriären har nog svalnat betydligt.

Vad har vi då för tänkbara alternativ, om vi snackar ickespelare?
F.d tränare?
Någon helt utifrån?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Conny Silfverberg!?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Willy Lindström? Tord Lundström ? Stig Salming?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: Wille vill inte han heller. Nej, "Virus" och/eller Hammarström är fortfarande vad jag önskar.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Nej.men man vet aldrig. Personen har kanske svårt att engagera sig i frågor runt kvalet om han har ett annat jobb som kräver tid (uppsägningstid osv)
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
svedas: Visst, det kan tänkas. Men skulle nåt vara klart finns det väl ingen anledning att dra ut på offentliggörandet.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Salming-nej
Näslund-nej
SPersson-nej
Virus-ej tillfrågad
Willy-?

Vad tror ni om Wille Löfqvist
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Kan det vara så att den som har blivit tillfrågad inte vill gå ut offentligt med det förrän kvalet är över?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Jag fortsätter att grubbla över sportchefsaffären... Hur är läget egentligen? Har "Virus" blivit tillfrågad eller ej? Har en sån som Inge Hammarström fått nån förfrågan? Tacksam för svar - om nån nu har nåt sådant i denna härva, som det är på väg att utvecklas till...
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Talar för Brynäs. Allsvenskarna har inte en aning om vad som väntar.
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Ett faktum inför kvalet är att Brynäs och Linköping den här vintern bara mött 1 av sina motståndare. De övriga fyra har mött 3. Kan detta måhända vara nåt som talar emot elitserieduon, tro?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Jonas: Vi är fullsketna med pengar! Några tusenlappar hit eller dit - so what?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Tor Karlström:
Oj, det var mycket om högre makter där. Influerad av LHC kanske?
Det kan ju ses som ett tecken av ren och skär desperation av elitserielagen att börja åberopa den spirituella världen.
Hur känns det att betala lön till en tränare, vars lag mycket väl kan skicka ner er i allsvenskan till nästa säsong?
Kommentera

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Ursäkta!!!

Jag skrev fel,de ska vara AIK på sista plats inget annat.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 245255 · »