Brynäs IF

723928 inlägg · 7957 ämnen

Hägglund jagas av Leif Boork

« · 677609 · » Till forumet


Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Fredag 17 februari
TPS Åbo - Brynäs, kl 18.30
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Lördag 18 februari
Lukko Rauma - Brynäs, kl 15.00
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Jo tjena!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Kärpät t.ex. är fan så mycket bättre än Frölunda. Kolla hur det gick för VF på deras lilla europaturné. Dom hade inte mycket att sätta emot.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Frölunda satsade inte nämnvärt på den turneringen, det borde du veta!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Frölunda är inte bättre än vad dom visade upp.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Spelade man inte turneringen med ett flertal juniorspelare? Med de ordinarie spelarna i truppen skulle jag trots allt säga att man nog ändå är bättre än vad man nu visade upp.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Ja, du kanske har rätt i att jag nog alltid kommer att ha saker att gnälla på. Samtidigt måste det ju finnas en motpol till alla solskensgossar som mer än gärna plockar upp tvålar i duschen...

Jag kanske tog i lite väl mycket när jag skrev att Brynäs bara värvar från allsvenskan, så är ju inte fallet. Det kanske berodde på att jag nyligen läste i GD att Brynäs var intresserade av tre stycken spelare, som alla huserade i allsvenskan, därav inlägget. Sen har du ju helt rätt i att brynäs letar i andra serier också, värvades inte Sjögren ifrån tvåan t.ex?....

Jag håller dock fortfarande fast vid att max två spelare ska värvas från allsvenskan till nästa säsong, resten ska vara klasspelare som inte behöver en säsong på sig för att komma in i tempot.

Om du vill se allsvenska spelare kan du väl börja hålla på AIK istället, du bor väl i stockholm?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Om du tror det, så kan du inte mycket om hockey!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Stämmer att de bästa lagen i SM-liiga kan slå våra topplag, men däremot de som ligger i botten i SM-liiga håller medel allsvensk klack.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
AD: Japp men det gör ju Södertälje och Leksand också så alltså är SM-liiga bättre. :)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Jaja men enligt en lagkamrat till Honken så är han klar för frölunda för 120 000 eller hur var det?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Han är ju klar för Frölunda varje år vid den här tiden.....
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
AD: Klart att dom finska topplagen kan slå dom bästa i ES i enstaka matcher men i det stor hela så är ES en bättre liga än den finska!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Japp ES är en bättre liga, men håller fortfarande fast vid att Frölunda skulle få mycket svårt mot topplagen.

Men så är ligan stängd och de var tvungen att få tillräckligt många lag, därtill skapades den stor ojämnheten.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Ang omröstningen så ser jag att det är 12 röster på att det är rimligt att värva 4-6 AS spelare till nästa säsong, kan inte någon av er Brynäsare som har röstat så förklara för mig vad som skulle bli bättre med sådana värvningar??
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Skulle mera på att det är andra otrogna som har röstat.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander: Är helt övertygad om att det även är någon/några Brynäsare som också har röstat!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander:
Åh, fan.
Hur mänga typer av otrogna finns det egentligen?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Börja med A och gå till Ö och uteslut mig :-)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander:
Klartecken!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
AD: Kärpet håller bra klass men finska ligan är väldigt ojämn.... men de finns ett par lag som skulle kunna va me å jävlas även i ES
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Jag har röstat på 4-6. Frågan är ju hur många det är RIMLIGT att värva. Beror ju helt på hur bra dom är. Ingen har ju sagt att det är BÄTTRE. Däremot har dom ju uppenbarligen lättare att anpassa sig.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen:
"Ingen har ju sagt att det är BÄTTRE. Däremot har dom ju uppenbarligen lättare att anpassa sig" Jag frågar vad det är som blir bättre och vad har du för bevis att dom anpassar sig bättre??
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Men så löd ju inte frågan. En hel del "klasspelare" har floppat i år och det vet du också. Förresten, i matchen mellan Jonas och Jonas leder Almtorp just nu med 10 poäng (6+4) över Soling - 6 poäng (4+2). Vad har du att säga om det? Undrar om inte LHC snart bryter kontraktet och skickar Soling till AS...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: När Brynäs värvar klasspelare tenderar dessa att vara GAMLA när de kommer hit, eller hur? Inte ofta som någon kommer i sina bästa år om man säger så.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: "Ang omröstningen så ser jag att det är 12 röster på att det är rimligt att värva 4-6 AS spelare till nästa säsong, kan inte någon av er Brynäsare som har röstat så förklara för mig vad som skulle bli bättre med sådana värvningar" Så var min urspungliga fråga, vad har det med Soling att göra?? Kan du vara så snäll och inte förolämpa din egen intelligens igen och svara på fråga??
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Bättre och bättre... det blir är väl ganska likvärdigt. Svårt att svara på din fråga det beror på spelaren i fråga. Är det som Peja säger en ung klasspelare så varför inte men rävar behöver vi inte. Felsner tycker jag dock vi ska behålla.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Peja: Widing kanske kan utvecklass till en klasspelare (inom vissa gränser). :)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Jag menar nödvändigtvis inte att nyförvärven ska unga, men åtminstone inte ha en nedåtgående formkurva i karriären som tex Viitakoski hade när han kom hit.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Så ditt svar på min fråga är att det är likvärdigt att värva 4-6 AS spelare som att värva 1-2 AS spelare och resten med spetskompetens??
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen:"Rävar behöver vi inte" Vad är det som säger att klassspelare behöver vara gamla rävar, det finns faktiskt ruskigt duktiga spelare som är mellan 22-33 år gamla, då är man ingen gammal räv!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: å du tycker att vi skall värva in 4-6 spelare från AS. I så fall så vill jag se förslag på vilka positioner. Sen vill jag gärna veta hur du tänker dig att våra befintliga spelare skall utvecklas till niva bra nog att höja Brynäs rent spelmässigt.

En sista fråga, hur många spelare från Allsvenskan har Boork utvecklat till att tillhöra det övre skiktet av elitseriespelarna?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: "Så Honken, Dackell, Wahlberg, Widing och Felsner spelade alltså i AS eller en lägre rankad serie innan dom kom hit?"

Vad gäller Dackell så spelade han knappt nåt alls innan han kom till Brynäs. Han var nämligen mestadels bänkad sin sista säsong i NHL.

Wahlberg är väl ganska ovidkommande i sammanhanget då han inte längre får spela.

Widing vill jag ge mer tid, men fortsätter han så här så hade vi kunnat behålla Soing, för Widing har samma stil som Soling tycker jag. Å får ut ungefär lika mycket som honom.

Felnser spelade ju enligt många i en riktigt usel liga då det enligt många inte fanns nånting mer att hämta där i samband med Felsners ankomst. Jag vill minnas att Rodrigus gav några förslag som samtliga ni "MiniBoorkar" ratade på grund av att ligan höll för dålig nivå...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
nästa säsonng skall vi satsa högre än 4-6 allsvenska spelare det räcker med t¨å bra än 6 halv bra
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: D e lönlöst, om man inte slickar Boorken och Brynäs IF:s baksida så blir man kallad "Dysterkvist", "otrogen" m.m .m.m. Boorken är kung och ska helst värva 6-7 spelare från AS, då blir det SM-GULD och allt är frid och fröjd!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
bif 90: Om Brynäs går till slutspel i år så lär väl Boork bli helgon förklarad om han inte redna har blivit det redan, är även rädd att Boork kommer att villja värva ännu mera från Allsvenskan när han märkt att vi har klarat oss från att kvala i år med alla dessa AS spelare, men hoppas man har fel och att det inte bli allt för många spelare från AS utan vi får några Klass spelare i stället.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Ja det tenderar till att många härinne blivit fartblinda av hur det gått den här säsongen. Kanske Boork skulle behöva komma in här och "tona ner förväntningarna" lite. ;)

Nej jag hoppas att Sundlöv blankt skiter i vad Boork tycker när det gäller nyförvärv och satsar på klass. Vad är oddset på att 4-6 spelare från AS skall lyckas samtidigt som alla de vi tagit in den här säsongen utvecklas så pass att de fixar att utgöra en stomme.

Vem skall Boork lägga skulden på nästa säsong om det inte går bra? Sig själv lär han aldrig ge skulden. Blir det Molin? Lind? eller någon annan av de gamla i laget? Mest troligt blir det väl att han skyller allt på den mest meriterade spelare som Sundlöv värvat.

Det skulle vara kul att se/höra vad sponsorerna tycker när deras pengar inte används på ett bra sätt. Nej, tycker Boork att det är så kul att odla så kan han gott stanna hemma på Sollerön och odla jordgubbar eller nåt.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
79 Andersson: ja precis lätt han blir det om vi går till slutspel ne jag hoppas han fattar att man vinner inga sm-guld med halva laget från allsvenskan
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
bif 90: Det kanske är så att Boork inte VILL ha ett bra lag som man kan ställa krav på. Då skulle ju Boork vara tvungen att leverera.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: ja men utan bra spelare vinner man inte man måste ha rätt att ställa krav på ett elit lag
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
bif 90: Framförallt så tycker jag att Bryäs har ett ansvar att se till att sponsorers pengar används på rätt sätt. Har man dålig ekonomi så måste man försöka att använda dessa på ett smart sätt.

Pratet om långsiktigt tänkande och allt det där köper inte jag. Man kan satsa långsiktigt med ett lite mer kortsiktigt lagbygge. Vinner man matcher så skapar man harmoni i truppen och våra yngre spelare har råd att misslyckas.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: ja precis man måste satsa ja långsiktigt kan man säga efter säsong efter säsong man måste satsa nu
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Tror jag har missuppfattat frågan lite... jag trodde det menades hur många AS-spelare som är rimligt att värva dvs gränsen för hur många AS-spelare som är rimligt att värva, inte hur många som bör värvas. För min del räcker det med Hägglund och Ryno om han skulle välja oss.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Malmen: Angående Hägglund så lär han inte ha så många es-alternativ om man säger så, men japp Ryno vore riktigt bra om han valde BIF. Hans föräldrar bor i Kumla-trakterna och han kommer inte att flytta alltför långt bort ifrån dom - men Gävle är närmare än vad man tror.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Peja: Nej i intervjun lät det ju som att han ville till BIF vid fönstret men IKO stoppade honom. Det var mer Ryno jag tänkte på att han har betydligt fler alternativ. Men man vet ju aldrig...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: "Jag kanske tog i lite väl mycket när jag skrev att Brynäs bara värvar från allsvenskan, så är ju inte fallet. Det kanske berodde på att jag nyligen läste i GD att Brynäs var intresserade av tre stycken spelare, som alla huserade i allsvenskan, därav inlägget."

Så det föll dig aldrig in att intresset för de 3 AS-spelarna skulle kunna kombineras med ett par ytterligar värvningar av lite högre kvalitet lite längre fram på säsongen eller under Silly Season?
Bara för att det står i GD att vi är intresserade av 3 AS-spelare så betyder ju inte det att du automatiskt behöver sluta tänka lite grann själv.
Eller?

"Om du vill se allsvenska spelare kan du väl börja hålla på AIK istället, du bor väl i stockholm?"

Lika fånigt som att jag skulle uppmana dig att börja hålla på Åbyggeby istället, bara för att du råkar bo i Gävle.
Och ja, jag vill gärna se allsvenska spelare i Brynäs.
I kombination med mer etablerade och på papperet bättre spelare från högre serier.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: "Huge: "Så Honken, Dackell, Wahlberg, Widing och Felsner spelade alltså i AS eller en lägre rankad serie innan dom kom hit?"

Vad gäller Dackell så spelade han knappt nåt alls innan han kom till Brynäs. Han var nämligen mestadels bänkad sin sista säsong i NHL.

Wahlberg är väl ganska ovidkommande i sammanhanget då han inte längre får spela.

Widing vill jag ge mer tid, men fortsätter han så här så hade vi kunnat behålla Soing, för Widing har samma stil som Soling tycker jag. Å får ut ungefär lika mycket som honom.

Felnser spelade ju enligt många i en riktigt usel liga då det enligt många inte fanns nånting mer att hämta där i samband med Felsners ankomst. Jag vill minnas att Rodrigus gav några förslag som samtliga ni "MiniBoorkar" ratade på grund av att ligan höll för dålig nivå..."

Det påstods från visst dysterkvisthåll att vi enbart värvar från lägre serier.
Vilket är en osanning.
Exemplen härovan är bevis på det motsatta.

Dackell spelade helt riktigt sporadiskt sista året.
Men hans kapacitet visavi en AS-spelare här hemma tror jag står sig rätt bra vid en kvalitativ jämförelse. Minst sagt....

Varför skulle Wahlberg vara ovidkommande?
Då han värvades kom han väl de facto från en högre rankad liga än AS?
Och det var ju det saken gällde.

Widing håller jag med om, vad beträffar jämförelsen med Soling.
Soling lyckades bra under sin första säsong i Brynäs, men stagnerade sedan mkt tack vare skadan.
Du dömer tydligen ut Widing redan nu, efter ett par matcher. Ge honom åtminstone en bråkdel av de chanser Soling fick innan du avskriver honom helt och hållet, tycker jag.

Felsner spelade som sagt visserligen i en minorleague i USA, men hans meriter från tidigare ES-spel meriterar honom mer än väl som en bättre spelare än de flesta AS-spelare.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: "D e lönlöst, om man inte slickar Boorken och Brynäs IF:s baksida så blir man kallad "Dysterkvist", "otrogen" m.m .m.m. Boorken är kung och ska helst värva 6-7 spelare från AS, då blir det SM-GULD och allt är frid och fröjd!!"

Skriver man onyanserat och överdrivet, som du just gjorde i ovanstående inlägg, så blir man självfallet klassad som dysterkvist.
Was ist problem? :-)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: "Ja det tenderar till att många härinne blivit fartblinda av hur det gått den här säsongen."

Och hur har det då gått den här säsongen?
Ja, dom flesta "fartblinda", dvs många supportrar och framförallt laget och ledningen, hade väl satt som mål att i första hand undvika KS och som bonus kanske ta en slutspelsplats.
Nu verkar ju dessa kalkyler hålla så här långt, så den där fartblindheten vet jag inte om jag känt speciellt mkt av.

"Nej jag hoppas att Sundlöv blankt skiter i vad Boork tycker när det gäller nyförvärv och satsar på klass."

Så du vet redan nu att Boorken inte kommer att försöka värva någon etablerad klasspelare till nästa säsong?

"Vem skall Boork lägga skulden på nästa säsong om det inte går bra? Sig själv lär han aldrig ge skulden."

Och vem skall få "skulden" nästa säsong, om det istället går bra, dvs ungefär som man tänkt sig eller bättre?
Blir det Boorken du "skyller" på isf? Nä, honom lär du nog aldrig ge skulden för detta. Det blir väl som vanligt: övriga lag är har underpresterat och därmed agerat räddningsplanka åt oss.... :-)
Kommentera

« · 677609 · »