Brynäs IF

728248 inlägg · 7962 ämnen

Hägglund jagas av Leif Boork

« · 678523 Till forumet

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues:
Jag tror att både Boorken och Sundlöf inser att en 7-8 plats är maximalt vad den här truppen klarar av som den ser ut nu. Kanske någon placering till om man lägger till ett års erfarenhet och taktisk utveckling sedan i höstas.

Jag tror också båda dessa herrar har någon inbyggd vilja att nå högre och att det då behövs ett par namn som lyfter.

Sen är väl vi supportrar inte ensamma om att efterfråga något annat än lågbudget ”hoppas undvika kval” år efter år.
Både supportrar och sponsorer (och förvisso en del spelare) kräver att vi siktar högre både vad gäller spelare och målsättning, inte minst med en ny arena i ryggen. Det är väl bara Leksand (vilka annars), och kanske SSK som inte har stigit i graderna med en ny arena.
Kommentera

Pelle Borås: Hoppas verkligen du har rätt gällande herrarna Boork och Sundlöv och att dom börjar visa en högre ambitionsnivå, för än så länge har jag inte sett en tillstymmelse till någon sådan ambitionsnivå.
Kommentera

Pelle Borås: Just detta med att alltid ha ambitionen att sträva uppåt och att bli bättre är en viktig ingrediens när det gäller nyförvärv. Exempelvis så var Miettinen väldigt noga med att Brynäs skulle satsa när han förnyade kontraktet senast. Att det sedan gick som det gick är väl bara ett bevis på att även spelare har krav på det som händer i laget.

Frågan kvarstår dock om Brynäs vågar sticka ut näsan och säga att målet nästa år kommer att sättas i samma ambitionsnivå som resten av Brynäs framtidsplaner, Arenabygget etc.

Allt utom slutspel nästa säsong skulle vara ett rejält kliv bakåt oavsett om vi klarar oss till slutspel i år. Gör vi det så tycker jag att målsättningen för nästa år måste vara snäppet värre till nästa säsong. Exempelvis att vi tar oss till slutspel och åker i kvarten så måste målet vara semin nästa säsong...

Om vi ser på målsättningar överlag så måste Brynäs vara lika tydliga som ambitiösa. Om man ser på brynäs som ett företag och medlemmarna som aktieägare så blir kraven att alltid sikta högre. Utveckling.
Kommentera

GävleLasse: Nån som har koll på hur det gått för Miettinen i sin nya klubb?
Kommentera

Lunkan: På 18 matcher för SC Langnau har han gjort 11 poäng, 3 mål och 8 ass.
Kommentera

GävleLasse:
Håller med. hade man haft rätt organisation efter guldet 99, så hade man varit längre i utvecklingen inom föreningen.
På vissa poster finns det personer som mest liknar Kalle Anka.
Börjar se ut som FBK, slutet o håll allt inom gruppen. Parodin var ju när du jag Rodrigues samt Anneli satt på möte i december. Dagen efter får man läsa i Aftonbladet att Micke W ev. skall arbeta i organisationen.
Var ju ingen stor nyhet precis, men varför kunde de ej nämna det vid mötet ?

Nej, bort med klubbchefen som säkert kan bidra med sin kunskap på annat håll inom föreningen samt införskaffa en ny valberedning.
Ny ordförande tar jag för givet att vi får.
Medlemsrådet är till för oss medlemmar, men det har jag för egen del märkt föga av. Således byt ut!
Kommentera

GävleLasse: "Huge.. försök att bemöta h e l a inlägget nu istället för att ta ut en mening.....;)"

Ja, men om jag har invändningar mot vissa delar av ett inlägg men i stort håller med om allt annat, så blir det ju lite svårt för mig att få fram vad jag inte håller med om, om jag inte får gå i svaromål mot just de meningar som jag opponerar mig emot.... :-)

Ang det långsiktiga bygget så måste jag isf fråga VILKA personer det är som skulle sitta kvar och hämma utvecklingen, sas.
Har det inte bytts ut tillräckligt med folk i ledningen eller behövs det verkligen ännu mer nytt blod?
Jag ställer frågan då jag själv inte är insatt i hur det hela har skötts sedan "nystarten".
På mig verkar det iaf som att tåget tuffar på rätt hyggligt på de flesta plan.
Ny arena ger nya inkomster som i sin tur genererar möjlighet till nya och kvalificerade spelarköp.
En nystart med en del gamla stötar behöver ju inte betyda att man fortsätter i gamla hjulspår.Den erfarenhet och engagemang som finns på dessa händer är inte att förakta och bör tillvaratas i största möjliga mån.
Ang lagbygget så har väl ingen påstått att ALLA nyförvärv skulle fortsätta att utvecklas och bli ännu bättre. Men erfarenheten visar väl att iaf någon eller någrabrukar höja sig några snäpp. Bra så, och inget som varken oroar eller får en att bli lyrisk.
Kommentera

« · 678523