Skrubben:
Henrik Harrysson lämnade Bif i feb tydligen, för en tjänst som Filmkonsulent på Landstinget (???)
Han började i Bif redan 2008 tydligen, ansvarade för Arrangemangsregi, marknadsföring, hemsideproduktion och rörligt media.
Kan man märka en försämring sedan februari...?
Skrubben:
Enl hans sida på Linkedin
Extraknäckte kanske...
Brynäsgubbe:
Kollade in detta tidigare, HVTV All Access, riktigt bra faktiskt
Brynäs en bit efter...
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:
De måste ju naturligtvis dra ner på sina kvalitetskrav o gå på kvantitet...
Skiter väl jag i om klippen är lite ruffiga ut o "stötta i kanten", bara man ser/hör vad som sägs o att det är ett rejält flöde på inslagen...
Se tex GDs kvalitet o tid till det sänds...mycket bra (dock kan man undra varför de gör inslag på typ 38 s, 47 s osv...är väl bara o köra på när man väl fått ett tillfälle)
För min del skulle det vara helt OK med intervjuer i textform.
Det går oftast snabbare att läsa en sån intervju, än att se ett helt klipp.
Men det tar i och för sig tid att skriva ner en intervju i textform också.
Men om det skulle gå snabbare och kräva mindre resurser att publicera
intervjuer i textform så tycker jag det är helt OK. För i en intervju så
tillför ju egentligen inte rörliga bilder så speciellt mycket.
Det som är mer intressant att få rörliga bilder på i så fall, är ju från
träningar och träningsmatcher.
Redigerad kommentar
tjugo8: Verksamheten bedrivs inte med det egna kapitalet (om firman inte går dåligt förstås), den bedrivs med årets intäkter.
Har du 1000 på banken och tjänar 100 har du sämre förutsättningar än om du tjänar 1000 och har 100 på banken.
Redigerad kommentar
Skrubben:
Mkt bra TV, HVTV All access, ny säsong,
Producerat av HVs kommunikationsansvarig o extern fotograf...
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:
9 minuters intervju m en delprojektledare...
När såg Ni en spelarintervju på 9 minuter...?
Ny intervjuförmåga dock
Skrubben:
När gjorde Silfverberg nåt liknande? Lifs ordförande verkar för övrigt rätt vettig
Och kan fortfarande inte smälta att det gjorde 9 min intervju m en delprojektledare för En Bra Start...
Skrubben:
Blir lite beklämd när En Bra Start uppmärksammas så medan Bz postar info stort som ett julkort...
Redigerad kommentar
Skrubben:Det handlar även om att det är RÄTT person som sköter intrvjuerna. Ett amatörmässigt framträdande gör saken bara värre. Sedan måste et finns en bra tanke bakom så det inte blir i samma anda som man sett förr.
Typ samma sak som när man presenterat nya spelare, I stort sett samma text om den där pusselbiten. Det känns som om de har en template där man barabyter ut namnet.
Peja:Den enda skillnaden där är väl att Bengtzén skriver sina "brev" till fansen på hemsidan. Det är visserligen väldigt bra, men jag tycker det kan göras mer!
Exempelvis har man inte hört en knyst om hur många säsongskort som är sålda. Varför inte göra någon slags stapel på hemsidan/social medier som visar det? Helt enkelt en större marknadsföring angående säsongskorten. Risken finns faktiskt att folk glömmer bort säsongskort om Brynäs inte kontinuerligt påminner folk om den. Dels på hemsidan men kanske framför allt på sociala medier. Postar dom något på Facebook får 60 000 personer reda på det, vilket är en väldigt stor skara.
Sedan har inte ett enda videoklipp lagts ut sedan säsongen tog slut. Avstämning med Bengtzén, intervju med nyförvärven, intervju med fystränaren, reportage om försäsongsträningen. Vi som ändå följer Brynäs varje dag kanske det inte spelar någon roll för. Men dom "normalintresserade" glömmer lätt bort Brynäs under "off season". Då kan dessa saker vara bra att lägga upp för att uppehålla intresset även under våren/sommaren.
Sedan gillar jag Luleås och Leksands live-sändningar, som man har när nyförvärv presenteras. Detta kanske är något som tar väldigt mycket resurser att förbereda, men något som förmodligen skulle uppskattas av väldigt många.
Ja listan kan göras lång.
Peja:"I just det här sammanhanget skulle nog Brynäs även tjäna på kvantitet istället för kvalitet vissa gånger, känner jag"
Mycket vettigt sagt. När killen svarade på mailet, fick man intrycket av att varje klipp som läggs upp ska vara av perfekt kvalitet. Det skulle schemaläggas och det skulle redigeras osv. Det räcker med att bara ta upp en kamera, och låta en reporter ställa några frågor. Det bör inte ta mer än en timme egentligen.
Förmodligen skyller man på nedragningar på kansliet, men att göra detta någon gång per vecka borde inte vara några problem.
Brynäsgubbe:
En dag kanske vi är lika duktiga som KHK...
Har Brynäs ingen medieansvarig?
Det enda vi får höra från Brynäsledningen är att Melin inte gillar vår
kritik och att vi har ett bra lag!?
Inte ett enda yttrande från klubben på deras egen hemsida i detta
prekära läge. Mycket märkligt.