Brynäs IF

727179 inlägg · 7960 ämnen

Heja Brynäs

« · 202484 · » Till forumet

Sv: Heja Brynäs
70 Rodrigues: Tycks som att du har gallrat fram de självklara vinstmatcherna.. Hv71 kan dock vara mänskliga emellanåt..
Kommentera

Huge: Och jag har sett:

Brynäs-Djurgården 0-1

Brynäs-Timrå 3-4

Djurgården-Brynäs 7-1

Brynäs-Frölunda 0-2

Brynäs-Modo 0-1

Brynäs-MIF 0-4
Ska se:
Djurgården-Brynäs på torsdag

Brynäs-Färjestad på lördag

HV71-Brynäs den 15/2

På alla matcher jag hittills sett har Brynäs mäktat med att göra 4 mål och självklart förlorat! Du har ju sett dom vinna så jag förstår att du är positiv.....:-)
Kommentera

Huge: Jaa du grabben, jag har en känsla av att om några i ledande position varit något mer kritiska (eller varför inte bara räknekunniga) så hade läget varit ett annat. Brynäs visar just nu symptom som tyder på att ryggdunkarna varit vanligare än örfilarna. Vi har förmodligen bara oss själva att skylla. Men huvudsaken nu är att nåt görs och att ryggdunkandet tar slut. Vad föreslår du?
Kommentera

Huge: United we stand..
Kommentera

Lilljanne: Äh det var säkert Westerlind från HS *asg*
Kommentera

Få se nu......Sylf, Rodrigues, Lilljanne....
Nu fattas det bara några stycken till så är den positiva lilla myshörnan komplett :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Men det är ju en positiv nyhet! En blivande motståndare i kvalet tappar sin bästa spelare.

Det är nog precis som dom här New Age-grabbarna säger: om alla bara tänker positivt sprider sej vibbarna till spelarna också. Karma, broder, karma!
Kommentera

Huge: Allt är skit,laget är uselt och inget kommer att ordna upp sig.DET är fakta !!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad vore guldet -99 utan IK Huge??
Jag säger bara: Meeeeeeeeeelker........
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag skrev väl att det blir den sjätte på torsdag men det blir faktiskt den femte. Räknade in en vinstmatch mot SSK som jag nu
kom på, spelades i våras :-)

Alltså: DIF-katastrofen i höstas, SSK borta, Luleå och LHC hemma.
Kommentera

Lilljanne: Färjestad fortsätter att värva nya spelare, idag blev det klart att Calle Steen från Bofors stannar säsongen ut i FBK, han gjorde 29 p på 27 matcher i allsvenskan och hade bäst +/- i laget. När tror du vi får se ett nyförvärv i Brynäs, dom kanske plockar någon kanonlirare från IK Huge eller Strömsbro?
Kommentera

Lilljanne: Du har fått det hela om bakfoten.

1) Jag tycker också det är jobbigt samt kan även konstatera att kvalserien hotar, spelet går tungt, vi har ekonomiska problem etc.
Detta är dock fakta. Pessimism är väl mer en känsla av att allt är skit, inget kommer att ordna upp sig och laget spelar konstant uselt. Detta håller jag och några till inte med om, ngt som tydligen retar en del..

2) Jag efterlyser ju mer försök till analyserande av alla de som spottar ur sig invektiv och diverse andra saker efter varje förlustmatch. Eller du kanske tycker att dessa "analyser" är djuplodande?
Risken finns ju att resonemanget, eller snarare bristen på resonemang, är likadan vad gäller övriga frågor (styrelse etc)
Kommentera

Jag var förresten på Stockholms central i kväll. Såg en kostymklädd snubbe i Brynäshalsduk som klev på Gävletåget. Han var j-vligt lik Bill Gates. Och den 31 är inte förrän på fredag.
Kommentera

Huge: Vilka 6 matcher är det du har sett den här säsongen?
Kommentera

Huge: 1) Du kallar oss som säger att det ser ut som skit för pessimister. Det antyder att du påstår motsatsen, dvs att det ser bra ut.

2)"Snacket vid dessa tillfällen är väl så långt ifrån "Analysera läget" man kan komma. Jag tror att om man inte någorlunda objektivt klarar av att analysera en match, mht motståndarens spel, skador, matchinledning mm mm, så får man det nog ganska svårt med att analysera hur jobbet sköts i övrigt i föreningen."
Kommentera

Lilljanne: "Eller är din poäng att det ser bra ut?"
Var har jag påstått att det ser bra ut, och var har jag påstått mig ha ensamrätten på analyserandet?
Kommentera

Lilljanne: Klockrent inlägg.Allt ÄR skit just nu därför skriver vi om det.Ingen hade väl varit gladare än alla "pessimister" här om vi räknade in 2 trepoängare i veckan och lirade klapp-klapp hockey i varenda match.Nu har vi inte fått sett en enda toppmatch på snart 2 säsonger och det stinker.En av kvartarna hemma mot FBK undantagen,men vann vi den ?? nejdå.
Kommentera

Huge: Du missuppfattade helt min poäng. Om nåt är dåligt måste det få sägas. Men du är mer inne på den nordkoreanska modellen. Det jobbiga i vårt läge är inte att tycka att det mesta är skit - det jobbiga är att det mesta ÄR skit. Vi ligger näst sist, kvalspelet är med största sannolikhet att vänta och vi har världens underskott att vänta ekonomiskt. På vilket sätt är det pessimistiskt att säga det? Och, du, är det inte ganska kaxigt att påstå att du har ensamrätten på analyserandet här? Till sist, på vilket sätt vill du bidra till att få ordning på klubben? Eller är din poäng att det ser bra ut?
Kommentera

Lilljanne: Titta på vår sida efter en förlustmatch så kanske du förstår vad jag menar. Snacket vid dessa tillfällen är väl så långt ifrån "Analysera läget" man kan komma. Jag tror att om man inte någorlunda objektivt klarar av att analysera en match, mht motståndarens spel, skador, matchinledning mm mm, så får man det nog ganska svårt med att analysera hur jobbet sköts i övrigt i föreningen. Det är allt t-j-a-t-a-n-d-e om det negativa som jag, och glädjande nog några till, hänger upp sig på.
Jag har aldrig förvägrat varken dig eller ngn annan att vara pessimist. Jag tycker bara att det måste vara jobbigt med den inställningen att inget är bra. Dessutom förmodar jag att det hos de flesta anses sprida dålig stämning.
Kommentera

LotharHsand, Huge: Ni har förväxlat diskussionen/gnället på denna sida med stödet till Brynäs! Tror ni att jag åker upp till Gavlerinken (45 mil t.o.r. (nej, inte du Tor!)), ställer mej på läktaren och sjunger: -Vi har taskig ekonomi tjalalala fem mille back tjalalala ledningen suger tjofadderittanlambo! Självklart stöder jag (och troligtvis alla andra gnällspikar också) Brynäs på läktaren eller när vi träffar fiendesupporters. Brynäs spelare har allt mitt stöd. Vad jag för fram här på GBn har självklart ett helt annat syfte. Hur ska vi som inte är nöjda med en elfteplats och ett 5 miljonersunderskott kunna förändra nåt om vi inte får: 1) analysera läget 2) definiera problemet 3) ta fram alternativen? Är det bara vid årsmötet man får kritisera? Hur tycker ni, LotharHsand och Huge, att vi medlemmar ska diskutera Brynäs? Som i Nordkorea: i slutna rum och sjunga långa hyllningssånger om ära och berömmelse? Eller ska vi göra som i alla kända demokratier: ta diskussionen öppet och utan omskrivningar, hur plågsamt det än är? Och apropå pessimism - tycker du, Huge, att John Pohlman är en pessimistisk tok när han säger att imorron blir det regn eller tycker du att han, med SMHIs samlade resurser bakom sej, kanske har en schysst uppfattning om vad det faktiskt blir för väder? Eller blir du nöjd först när han förutspår sol varje dag, året runt - även om det alltid ösregnar?
Kommentera

svedas:
Fira Jul igen, det hjälpte i alla fall förr i tiden!
Om inte det hjälper skicka dit Kjell Enhager för ett rejält peptalk.
Grabbarna kan ju lira, det sitter i skallen!
Kommentera

Sylf: Jag har hört att Sjödin blivit erbjuden men tackat nej till landslagsspel, dock ingen säker källa. Någon som vet?
Kommentera

70 Rodrigues: Svar: ja ;-)
Kommentera

Huge: Man räknar med det scenariot,att komma 9-10 är förödande för klubben.istället kommer man att gambla,med oss supprtrar på halstret.
Kommentera

gordo: Helt rätt. Jag tror också att Sjöddas avsikt med uttalandet kan ha varit att sätta ordentlig press på , så att man gör sitt yttersta för att komma upp med ngt.
Kan ju också vara ett sätt att avdramatisera det hela en aning för att få spelarna att försöka slappna av en aning och därmed lösa upp den krampaktighet i spelet som visat sig de senaste matcherna.
Som du vet så är jag inte så där jätteinsatt i arbetet i ledningen men vad jag förstått så beror väl den största delen av underskottet på att budgeterade sponsorsbidrag uteblivit. Jag vet inte om det går att gardera sig mot sådant. Är ett sponsorsåtagande bindande juridiskt sett, eller kan man bara dra in stödet huxflux?
Ett sätt att gardera sig isf är väl att man presterar bra på isen.
För att kunna göra det så krävs det pengar. För att få pengar krävs det bra prestatio..... ja, du vet vad jag menar..
Revisorerna är nog isf inte det man borde oroa sig för mest, utan medlemmarnas reaktion, om det nu blir ngn sådan, med kraft bakom.
Du undrar vem som vågar. Det kanske är så att hela ledningen har beslutat sig för att "gambla" en aning, vem vet...
Ett kvalspel med lyckat resultat skulle nog rädda upp en hel del, man kanske helt kallt räknar med detta scenario.
Kommentera

Huge: Så det är du som vet vad som är riktigt och inte???
Kommentera

Huge: Med det dom presterade då ,som nu,är det lätt att förstå varför dom ligger där dom ligger.Dom har helt saknat eget spel.Om det sen beror på skador,dåliga domare, otur eller taskigt med isso är egentligen ointressant.Det dom ledande borde insett redan då var att laget måste förstärkas,helst med flera spelare av klass.Då kanske inte sponsorerna backat ur heller.Det kostar att förstärka,visst,men det som kan hända fram i maj kan bli dyrare än vad dom räknat med.Snålhet bedrar vishet.
Kommentera

Sylf: Att alla dysterkvistar tyckte så i oktober var väl helt normalt
men skillnaden är väl att Sjödins uttalande idag är riktigt, det var inte svartmålarnas i oktober...
Kommentera

Huge:
Med tanke på situationen Brynäs befinner sig i sedan oktober 2002 och det spel som Brynäs presterar för tillfället så behövs det ingen professor i psykologi för att förstå att pressen är STOR på spelarna. Pressen skapar energiförluster hos spelarna och ledarna.
Man orkar inte...
Man vågar inte...

Att Sjödin som klippa i laget finns i den artikeln i AB gör att energiförlusterna om möjligt blir ännu större hos de övriga i laget (som har pressen på sig i högre grad: Janne, Ove, Roger mfl).

Med ett förväntat minusresultat i den aktuella storleksordningen (5.000.000 kr) och på det sätt det har uppstått skall nog styrelsen var lite försiktiga med ytterligare utgifter om de skall beviljas ansvarsfrihet på årsmötet...
Har de verkligen tillvaratagit Brynäs bästa i sitt ansvar som styrelsemedlemmar i BRYNÄS IF?
En viss revisor kan säkert ställa rätt jobbiga frågor...

Givet detta inte helt omöjliga scenario blir handlingsutrymmet lite begränsat när det kommer till nyförvärv.
Men det är som Sjödda säger: Ibland måste man chansa!

Vem vågar?
Kommentera

En reflektion över Tre Kronor.Vad har Björn Nord och Rickard Persson som Sjödin inte har ?? svar: INGET !!!
Kommentera

Huge: Sjödin sa ju bara vad många här sagt och förstått sen i oktober ??
Kommentera

Magoo70: Just det--glömde att Henning håller presskonferens och presenterar något jetlaggade personer, Markus Näslund, Joe Sakic och Peter Forsberg, som tre nyförvärv sedan Mariekex gått in som huvudsponsor. Gunnar Persson säger att han vill gärna testa dem först, "men det är klart att man är intresserad..." Kösa går och surar eftersom han "kom inte från Skutskär till Brynäs för att vara dörrvakt".
Kommentera

65 Selander: Det jag menar är låt motståndarna klaga, vem bryr sig nu är det poäng som räknas och inte vem som är trevligast.
Kommentera

Jompe: :o) japp detta låter fullt rimligt. Tilläggas kan väl att SK med Bäckis i spetsen hittat ett nyförvärv som enligt utsago "- Kommer gå rätt in i laget.."
Allt enligt kristall kulan...

;Mot FRamtida Segrar!
Kommentera

Jompe: Hoppas att ni får rätt sen så tror jag att alla vi skiter i hur vi vinner bara att vi vinner!
Kommentera

Magoo70: Allt detta låter fullt rimligt, med ett stort undantag; Lahti skulle aldrig döma i vår favör! Det var där scenariot sprack. Tyvärr, tyvärr.

Till Ditt scenario kan läggas att Wernblom får matchstraff efter att ha tacklat en linjedomare in i Brynäs avbytarbås efter wash-out vid möjlig icing-avblåsning och att Wikegård hämtas av en vit bil med madrasserat passagerarutrymme efter matchen och får böta för att han missar presskonferensen.
Kommentera

65 Selander: Denna vecka kommer vi Brynäsare kalla Värstings Veckan då allt hände.Spår i kristall kulan att det blir så här...

Blir en knapp vinst mot mOdO med 2-1.

I Globen kommer de tillresta BIF fansen att nypa sig i armen eftter att Tigrarna spelar ut helt mot DIF í 2 perioder och leder med 2-0.
I sista perioden så reducerar DIF till 2-1 men Rammer spikar igen och vi vinner med 2-1, stort jubel i BIF klacken.

Mot FBK blir det gris hockey av värsta slag, BIF spelar en ryggsäcks hockey som FBK inte gillar. FBK spelarna söker empati hos domaren Lahti men han visar ut FBK arna på löpande band. Värst utmärker sig Jörgen Jönsson för att han snackar ut sig efter 10 min efter att åkt på en klockren tackling av #11 Danielsson.
Matchens lirare blir #11 Danielsson efter att ha gjort matchens enda mål.......

Eller?

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

65 Selander: Det kanske i detta läge kan vara lite lättare att möta ett lag som inte är inblandat i de nedre regionerna. DIF blir nog en svår nöt att knäcka men vi får väl göra vårt bästa i Globen för att bärga en 3-poängare. LHC lyckades ju knipa en pinne mot FBK, vilka hade 4 spelare borta plus en avstängd Nordström.
Kan vi hoppas på samma laguppställning för värmlänningarna på lördag? :-)
Kommentera

Huge: Det är som du säger om vi vinner på tisdag samtidigt som MIF förlorar mot HV. Då är vi lika igen skillnaden är att MIF har MoDo och Timrå nästföljande matcher och vi har DIF och FBK

Vi måste ha en skrällseger minst, helst två på nästföljande matcher tors och lör.

Då j-r kan man le igen *hoppas*

/Patrik
Kommentera

Huge: Ja det kommer bli stenhårt! I alla fall om Brynäs visar lite mera vilja än mot Malmö! Tror nog att det är kval som gäller för oss nu är jag rädd. Hyffsat mycket poäng kvar att spela om men Brynäs form på senare tiden och oförmåga att göra mål kontra att dom över oss ska förlora sina matcher är ett riktigt stort frågetecken! Men jag HOPPAS! Hoppet är det sista något lag kan ta ifrån oss!
Kommentera

Tyvärr, Huge. Önskar att så vore fallet. Önskar att jag vore den bankiren!

En intressant jämförelse är när Ericsson--på den tiden ett blomstrande företag--gick in som storsponsor för MFF samtidigt som de rasade ner i superettan. Se där en stor nationell sponsor som satsade stort på klubb i kris, och se hur det gick! Det är sådana exempel man ska hålla under näsan på stora nationella sponsorer!

At sen Ericsson gick åt hyllebären är liksom en annan story.
Kommentera

Jompe: De lämpliga spelarna sitter tyvärr på sjukbänken, det är det STORA problemet, förutom att det fattas pengar.
Känner du ingen tät bankir som kan ställa upp med lite kulor??
Kommentera

Tomas HOCKEY: Det kan mycket väl räcka med en vinst i morgon mot MoDo så kan det vända, så små är nog marginalerna just nu.
Tyvärr så verkar det som om nerver och det hårda matchandet har gjort att det börjat bli lite krampaktigt spel just när vi inte behöver detta.
Nåja, MoDo i morrn ser jag inte som ngn omöjlighet och grabbarna kommer nog laddade till max, väl medvetna om att det kan vara sista chansen...
Kommentera

Huge och Rodrigues: Jag är rätt säker på att hade pengarna funnits så hade lämpliga spelare också funnits...Klubbledningen spelar ett högt spel just nu och hoppas att den existerande truppen ska fixa nytt ES-kontrakt, antingen direkt eller via kvalserie. Slutspel hade förstås varit mumma men finns förmodligen inte med i någon kalkyl. Att gå till banken och be om mer pengar är ingen option. Återstår sponsorerna... Transferstopp 31 januari.
Kommentera

Huge: Ibland behöver det inte vara dom stora åtgärderna för att vända en trend! Ett litet tillskott kan oxå få allting på fötter igen!

Kanske dom ska skaffa lila underställ? ;)
Kommentera

gordo: Håller med om att det inte lät bra på Sjödda men han sade nog det som de övriga i laget så smått börjat tänka på.
Man har säkert hygglig koll på marknaden men antingen är det totalbottenskrapat i kistorna och lån- eller hyrvarianten helt utesluten, eller så tittar man febrilt på alternativ, främst avseende det sistnämnda.
Jag tror tyvvär på det första alternativet, annars borde ju en sån som Fokin inte varit så svårhittad. Hoppas jag har fel.
Som det känns just nu så vore nästan vadsomhelst en injektion för att vända trenden..
Kommentera

Jompe:När Brynäs ska förstärka så finns det aldrig några spelare, undrar hur dom andra lagen hittar spelare? Visst fan dom har ju sportchefer som är ute och letar!!!
Kommentera

gordo: Håller med precis vad gäller behov av spelarförstärkningar. Tyvärr läg inget hända. Sjödda har förstårs rätt när han säger att åker vi ner i allsvenskan blir det ekonomiska avbräcket ännu mycket större (för att inte tala om vad spensorerna skulle sägha, eller våra chanser att behålla lovande spelare eller kunna rekrytera nya spelare) än kostnaden att plocka in en gubbe eller två för att säkra ES-kontraktet. Men enligt Henning finns det inga spelare att köpa...
Kommentera

Huge:
Artikeln med Sjödda idag i AB var väl inte den bästa laddningen inför veckans matcher. När den som stått upp och krigat som mest erkänner att det luktar Kvalserie då är det illa för laget. Hur skall de andra orka nu när Sjödda är trött!?

Inga signaler om nya spelare, Huge...

Det som skulle behövas just nu:

En defensiv back som rensar allt i egen zon, typ Fokin (vilken björn framför kassen och vid sargerna!)

En "Messier-spelare" med hjälmen nedtryckt på halsen och pondus för tio... dvs i Brynäs fall: Lindström, Johan (född i Valbo 1975)
Stackars den som maskar på träning och match när Lindström är på plats!

En MÅLSKYTT!
Andra lag hittar förstärkningar (och det är inga duvungar direkt som Frölunda! och Färjestad! plockar in inför slutspelet!)
Har Brynäs noll koll på agent- och spelarmarknaden?
Kommentera

svedas: Bra idé. Nä, nu måste jag upp till Globen för att köpa biljetter till matchen i morr´n. En signal om att ngn ny spelare var på ingång vore en nåd att stilla bedja om i detta läge.
Ngn som hört eller sett ngt? Gordo?
Kommentera

« · 202484 · »