Brynäs IF

727179 inlägg · 7960 ämnen

Heja Brynäs

« · 202831 · » Till forumet

Sv: Heja Brynäs
LUNDSTRÖM 6: Nä jag spar min röst till bandyn där de är lite fler äldre i klack o så ;)
När suporterklubb Väst kommer upp stiger åldern och även de i min ålder kan passa in där utan att få känslan av att stå i en skolklass
Kommentera

observant: De va du som skrev och tipsade mig om AUDIOSLAVE tidigare tror jag...laddade hem skivan deras och härligt tungt gung...Judas är bra och Manowar har jag sett Live 3ggr nu
Jag ska skrika och heja och klaga på skitmusiken och folk som inte kan sitta utan ska gå mitt i spelet och träbga sig förbi...blir tokig på dessa jävlar som inte fattar att de finns de som vill se hela matcherna även om det står 0-4
Kommentera

RavenLord: Det var nog jag ja som tipsade om AUDIOSLAVE det är jag nästan säker på ;-) Vi verkar ha samma musiksmak det är bra det och att vi har samma favvo lag i eltserien vi måste bara träffas uppe i gavlerinken nästa gång jag åker dit upp så fort mitt jobb låter mig släppa mig jag återkommer vilken match jag dyker upp där.Ha det bra så länge men vi hörs ju här med jämna mellanrum!!
Kommentera

RavenLord: Men kommer du upp i klacken så höjs ju åldern rejält...

Vi skulle tillåta bandyportfölj även på hockey.
Kommentera

observant: Du har läst mitt inlägg men inte förstått vad jag menar.
Esko är en bra tränare, inte tal om annat, men det visade sig att gordo hade rätt angående hans ideer och dess tillämpning på laget. Hade han fått längre tid på sig så kanske det hade gått, men det lär vi ju aldrig få veta.
Vet inte hur du kommit fram till att Luovi gjort sitt. I år har han väl spelat en handfull matcher, då under Eskos tid. Knappast ngt underlag för att göra en bra bedömning. I fjol och tidigare säsonger har han varit en av de viktgaste spelarna, inte minst defensivt. Han är en ngt av en "Kyrö"-typ, syns inte så mycket men gör oerhörd nytta.
Wågen har kapacitet, det såg vi i slutspelet ifjol och Djoos var oerhört laddad och vältränad inför säsongen. Tyvärr började den gamla njurskadan spöka igen och han har inte alls kunnat göra sig full rättvisa. Lira i evigheter?
Tycker du detsamma om Sjödin?

Alla dessa avbräck har gjort att laget har fått slita hund och de övriga orkar inte hur länge som helst. In med juniorer lite här och där tycker de flesta. Helt rätt, men med viss måtta. Tycker man har provat så mycket som man kan begära. Efter tränarbytet
fick laget en kick och jag tror knappast att upphämtningen vi gjorde, mot alla odds, hade lyckats om vi i det läget hade kastat in ett gäng juniorer. Dom hade helt enkelt inte räckt till för den uppgiften.

Nu säger många: Ja, men det här visar väl att vi haft för tunn trupp.
Naturligtvis har vi haft det, om man jämför med lag som FBK, VF och HV71 t.ex. Knappast en realistisk jämförelse mht lagens ekonomier. Då är vi tillbaka till kärnfrågan: ekonomin
Den satsning man gjorde på nya spelare får väl anses vara helt OK
med tanke på pengabörsen. Det oväntade(?) sponsorsavhoppet har tyvärr gjort att man inte kunnat ersätta några av de skadade spelarna, när man som mest behövt detta.
Att redan från början värva YTTERLIGARE spelare kan väl knappast anses som realistiskt, pengarna fanns inte och 4 långtidsskador är nog knappast vad man budgeterar med innan en säsong, inte ens FBK eller VF, skulle jag tro.
När sedan Eskohistorien gav oss ett negativt handicap gentemot de övriga, så är det väl snarare en jätteprestation att vi ligger där vi ligger.
Och ännu är det inte kört, som många tycks tro.
Ett par vinster och lite flyt med de övriga resultaten och vi är i hamn.
Kommentera

Huge: Jodå huge jag förstår mycket väl vad du menar men jag skrev ju att du o jag lär väl aldrig ha samma åsikt om vissa spelare jag skrev vad jag tyckte om dom nämnda spelare att du sen drog upp Sjödin är en annan sak vissa spelare har ork och sug ändå upp i din ålder o lira hockey men dom är nog få för du var ju 3siffrig ;-) så huge min gamla man det är kanske du som inte förstår du har ju kommit upp i en acceptabel ålder all heder åt din ork här på GB:N det hade barit bättre om du kunde engarera din enorma energi där jag bad dig om för du verkar ju ha sådan kraft att du skulle säkert kunna göra något bra åt den saken fattar inte bara varför du inte gör det!!!
Kommentera

observant: *Grrrr* "Varit bättre" ska det vara o inget annat!!
Kommentera

claesw: Pajaser??? Kasta inte sten i glashus!
Kommentera

observant: Med tanke på åldersskillnaden (gammal=vis),
har det inte föresvävat dig att det kanske är DU som inte förstår?

;-) Ha det, jobbet väntar, återkommer efter matchen till en glad sida, vid förlust.........ja, det gamla vanliga :-/
Kommentera

Magoo70:
Jag har för mig att Soling själv kontaktade Brynäs i hopp om att hitta en utväg ur träskligan i USA. Brynäs roll i denna rekrytering är mer av slumpkaraktär och överensstämmer med den inkompetensbild som allt som oftast målas upp kring Sportkommittén i Brynäs IF.

NHL-lagen är måttligt intresserade av Soling främst pga hans många skador.
Det är å andra sidan bra för Brynäs!
Lite överskattad, men icke desto mindre en udda figur i Brynäs (mindre udda nu när Anger finns i laget) och en publikfavorit...
Och hellre Soling än Karjalainen eller Nylander :-)
Kommentera

Huge: Då är vi så olika vi kan bli för det med förståelsesvårigheter har jag inga problem med jag har klarat mig utmärkt i både skolan o arbetslivet så där har du fel min gamle 112åring eller vad det nu var hahaha!!!
Kommentera

Huge: Jag är full av beundran att du fortfarade jobbar huge är inte du PENSIONÄR eller lirar du svart på något bygge ;-)
Kommentera

gordo: Åh tusan det visste jag inte, men det var ju en halv lycktäff.
Jag håller med dig ang. Kösa att han nog gjort sitt och det kan vi nog räkna med oxå.
Nyllet är ju en hockey arbetare som allt som ofta gör godkända dagsverken och såna behövs också.
Hoppas verkligen att vi tar tillvara på talangerna från J18-J20 till nästa säsong.
Kommentera

Huge:

Förklaringarna till Brynäs nuvarande läge är 5 st:
- Generationsväxling
- Generationsväxling
- Generationsväxling
- Generationsväxling
- Generationsväxling
Kommentera

70 Rodrigues: Haha, tog du åt dig ; )
Ja men va fan, inte kan du tro på seger inför varje match och sedan skrika svordomar under matcherna och sedan tro på ny seger nästa match osvosv...I kväll blir det torsk, det vet du väl...2-4 , därefter DIF-BIF 5-1, BIF-FBK 1-4....Tyvärr...

Eftersom jag är en man full av inkoncekvens, tycker jag helt plötsligt att det är underbart att Aftonbladet nu säger att vi är klara för Kvalserien! Perfekt! Har de någonsin haft rätt??? Deras experter är ju mer framstående än folk här i att följa kappan efter vinden, typ: NU är Brynäs dåliga och MIF vann senast- MIF till slutspel, BIF till kval....haha
Kommentera

claesw: Ja men det är inget fel i att hoppas på seger men sen att det blir förlust efter förlust är ju skit o då kan man reagera sin ilska här bättre här än i Gavlerinken eller hur HUGE??????
Kommentera

observant:
Hoppas gör man alltid, men man ska väl tippa vad man tror
Kommentera

Magoo70:
Vi får hoppas att de värvaransvariga inför 2003/2004 signar upp de juniorspelare man ser kan spela i Elitserien istället för att se dem som billiga bänknötare: Mårs (nu i USA), Jobs, Floberg och Östlund.
Annars kan man ha hur många spelare som helst i truppen men ända inte ha bredden vid ev skador på de erfarna killarna.

Någon, tror det var Kahn, har lagt fram ett utmärkt förslag i detta forum med adress till Sportkommittén:

- Joakim Lundström som andremålvakt
- Mattias Karlsson som påläggskalv och åttonde back
- Niklas Danielsson som het vänsterforward
- Patrik Rönnqvist i rollen som "den nya Huss"
- Jim Engström som ny fjärdecenter istället för Wågström

Om jag vore medlem i muppkommittén skulle jag blixtfort ta ett snack med dito ansvariga i Frölunda och signa Norrena för kostnaden av Rams lön och halva Asplunds lön: för att ställa målvaktsparet Norrena och Lundström på plan 2003-2004!
Kommentera

claesw: Och det man tror hoppas man på eller???eller hur!!!
Kommentera

gordo: Ja det där låter ju bra me juniorerna.
Tycker att det är lite tråkigt med att spelare som Asplund och Bacon inte kan blomma ut ordentligt. Båda har ju varit skapliga talanger i några år.
Nu är väl ingen av dessa lastgamla heller så de kan ju fortfarande utvecklas till att bli hyfsade ES spelare men det hjälper ju inte BIF i denna svåra stund.

Norrena och Lundström låter som en helt OK målvakts duo, lönemässigt blir det nog svårt att matcha andra intressenter ang. Norrena. FBK vill nog oxå ev. vara med i den budgivningen antar jag.
Kommentera

gordo: Drömvärvning men ....en riktigt bra målvakt skulle inte vara fel!
Kommentera

westerlind:
Jodå, ironin flödade, westerlind...

Funderingar för Brynäs sponsorer:
- Brynäs förknippas med turbulens, falanger, nu IGEN även sparkade tränare, en ordförande som utser sig själv till klubbdirektör för att mindre än ett halvår senare bli sparkad (av den styrelse som med ett majoritetsbeslut anställde honom) efter krav från anställda och sponsorer.
- en negativ bild av föreningen i media
- en hyggligt negativ ekonomisk utveckling
- en negativ resultatutveckling för laget
- den ödmjuka inställningen att som sponsor "är det är bara att betala, för det är ju BRYNÄS"...

Hmmm...
Svår nöt att knäcka för de som är ansvariga för marknadsföringsbudgeten på de potentiella företagen?
Är Brynäs IF det objekt som kan skapa affärer och goodwill för de företag som söker exponering?
Tror inte det...

Henning uttalar sig i dagens GD om de fördelar HV, Frölunda och FBK har i och med de stora publikintäkterna.
Ja, varför är det inte fullt till sista platsen i Gavlerinken trots den bländande hockey som spelas där?
Eller är det en ny och glänsande arena man skall bländas av?

HV har rykte om sig att satsa (men har det dåliga omdömet att ha H Lückner som tränare)...
Frölunda har rykte om sig att satsa...
FBK har ryktet om sig att satsa...

Vill sponsorerna ha drag under galoscherna, eller åka BERG- och dalbana med den gamla damen av nostalgiska skäl?
Hmmm...

ÅTGÄRDSPAKET!

eller allsvenskan...
Kommentera

claesw:
Såg samma sak i Aftonbladet och blev plötsligt hoppfull. Det var när de skrev att Brynäs skulle klara sig till slutspel som det senaste raset började. Mot slutspel Brynäs! ;-)
Kommentera

claesw: Klart att jag tog åt mig , det var ju för fan till mig och några till det var riktat!!! Håll dig till simning för fan!
Kommentera

70 Rodrigues: ha ha ha och där vill jag tillägga att han kan ha sällskap av den föråldrade och senila huge ;-) som är en riktig tjurskalle men det är ju så med gamla gubbar!!!
Kommentera

Jompe: Idag så kan du vara lugn för att vi vinner, eftersom jag inte är på plats! Tippar 2-1 str
Kommentera

70 Rodrigues: Underbara nyheter, Rodrigues! Själv ska jag sitta på jobbmiddag hela kvällen så jag missar matchen på Hockey Direkt. Har beställt SMS-service--hur kul är det??

Såg att Aftonbladet tippar vinst med 4-1. Så mycket lär det inte bli, men jag tror faktiskt att vi vinner.

I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska säga om den rätt irriterade diskussionen här de senaste dagarna. Jag tycker mig se en rät stor samsyn vad gäller diagnosen över vad som är fel i klubben. Folk är väl helt enkelt surmagade efter de dåliga resultaten senaste tiden (jag vet att jag i alla fall är det).

Men ikväll vinner vi.
Kommentera

Igor: Det känns lite tryggare nu när Wennerholm skrev att Brynäs åker ner i kvalserien,för någon vecka sen så skrev karln att Brynäs är ett slutspelslag, hur många ggr får man ändra sej som krönikör egentligen???

Jävla pajas säger jag!!!

Nån som håller med om att det känns som sista chansen ikväll???
Kommentera

Bissett: Sista chansen!! Det var nog årets understatement.....:-)!
Kommentera

Bissett: Det har väl varit sista chansen rätt länge nu, eller hur? Jag misstänker att vi kommer att skriva samma sak inför Frölunda hemma i omgång 50; "nu är det sista chansen".
Kommentera

Jompe: Du måste kunna urskilja vad som är smileys o vad som är det du tror att det är!!!
Kommentera

Ja då ska man traska de ynka hundratal meter man har till Gavlerinken i förhoppning att det inte blir en lika tung och trist hemgång som senast mot MIF...Nä nu jäklar tar vi MoDo 3-1 för mer än 3 mål lär ju BIF inte göra(sista troligen i tom kasse) så de gäller att hålla tätt
Kommentera

RavenLord: Skrik fram grabbarna till seger idag, vi som inte kan vara där får skrika förgäves framför datorn istället.
Men på torsdag ska man försöka hjälpa till....
Kommentera

RavenLord: Lycka till Brynäs. Se till att trycka dit MooDooisterna rejält.
Kommentera

prosten: Visst skulle du komma till Röda Kvarn på torsdag??
Kommentera

RavenLord: Åh vad avundsjuk jag blir på dig jag får hoppas att det går bra!!En sak till som jag kan hoppas på är att Cobras tar sig till allsvenskan/Elitserien så att man kan se Brynäs här ja då har man bara några km till isstadion ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ska försöka hinna dit innan matchen, inte 100 på att jag hinner.
Kommentera

Så här kan ni inte hålla på! Det finns dom som blir förbannade när ni är så här negativa. Det kunde va mycket värre. För några år sen kände jag en som dog.

BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA!

M.V.H.

Lilljanne
Kommentera

Lilljanne: Vad är det här, har vi nordkoreaner i laget?
Kommentera

HV 4-5 nu,herrejävlar va dumma i huvet Brynäsarna är.
Kommentera

Lilljanne: Enda hoppet just nu är plötsligt HIV!!!Ja du ska vi korka upp champagnen kanske för att BIF spelar så bra lilljanne;-)
Kommentera

Sylf: Om vi nu har "Huge" tur så vänder HV på ordinarie tid.
Kommentera

65 Selander: 1-5, det gör 2-15 i målskillnad på snart 3 matcher, det är ju alldeles lysande, eller vad säger ni era positva skygglappsstrutsar????
Kommentera

65 Selander: Spelar ingen roll hur mycket hjälp vi får av andra lag så länge vi inte är kapabla att vinna matcher. Malmö får ju inga minuspoäng om dom torskar även om det vore önskvärt.
Kommentera

Kliver inte Brynäs upp ur den här formsvackan blir kvalet nervigt. Skrämmande att man är så långt i från lag som Modo och MIF. Accepterar man att man är avhängda ökar chansen att hinna förbereda sej och toppa formen.
Kommentera

70 Rodrigues: Konstigt lag, HV. Lämnar handikapp med 4-5 mål varje hemmamatch för att sen vända.... Men vad hjälper det Brynäs. De hjälper sig aldrig själva när andra hjälper. Usch!!
Kommentera

rafalski: Det jag menar är att om MIF förlorar så är det bara 3p upp istället för 6p samt att MIF har en match mer spelad!

Ser väl lite bättre ut eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Fy fan vilka pajaser, ingen är värdig att bära Brynäströjan nästa säsong.
Kommentera

Lilljanne: Förbereda sig och toppa formen? Vilken form? Det här laget har aldrig nån form!
Kommentera

Clarence: Av alla pajaslag är hv det största. Så mycket pengar, så litet kunnande. Finns det nån finsk landslagsman som inte spelat i hv?
Kommentera

« · 202831 · »