Zappaholic: "Torrt på fötterna? Möjligt, men det jag kritiserade var att han gråter ut i media över domarinsatsen. Ta det direkt med domarna, men gå inte till media och grina. Han vet att HV förlorade mot ett bättre lag, men det ska bortförklaras och skyllas på andra i stället...
Själv tycker jag inte jag kastar all objektivitet överbord för att jag har åsikter om Dahlén.
Att sen Ledin gråter ut än värre i media är ju bara patetiskt. Den snubben är väl inte känd för sitt finlir på isen...eller kastar jag all objektivitet överbord för att jag tycker så? :-)"
Det där med att kasta objektiviteten överbord var mer allmänt riktat, till dom som inte kan hålla med ex en motståndartränare som kritiserar domarna när kritiken faktiskt varit befogad.
Oavsett om man tycker att kritikern gråter ut i media eller inte.
Dahlens kritik faller ju dessutom lite till marken då Welch själv erkänner att han kom sent in i situationen och därför inte hade så mkt att säga om sitt matchstraff.
Och Ledin ska vi bara inte tala om.
Verkar inte ha så många gafflar i lådan, om man säger så.
Lauritzen erkänner att han gått in i en vägg och blivit rejält omtöcknad efter tacklingen.
Ledin frågar vid en tekning lite spydigt och för att retas: Tog tacklingen?
Laurtizen svarar lika spydigt och ironiskt: Nä, den tog inte ett dugg.
Varpå snillet Ledin påstår att Lauritz minsann erkänner att han bara filmat, eftersom han ju "erkände" att tacklingen inte tog och att det således inte skulle vara nån utvisning öht.
Att Ledin själv sen filmar som den värsta Hollywoodstjärna när han får Lauritz klubba mellan benen var tydligen inte lika intressant att berätta...
:-)
Redigerad kommentar
Burken: "Vad jag menar är att om "skon hade varit på den andra foten" så hade du kommit med att man inte kan dra några slutsatser efter bara 2 omgångar."
Men det är ju precis det jag menar också: att man fortfarande inte kan dra några större slutsatser på 2 omgångar men att det iaf är ett klart bättre underlag än dom 2 inledande försäsongsmatcherna, när det gäller att försöka sia nåt om framtiden.
Så ditt yrande om skor på andra foten är inte bara obefogat, det är dessutom helt felaktigt.
Att jag sen raljerar och ironiserar genom att ta seden dit jag kommer trodde jag att du förstod, men tydligen inte.
"Att hela sveriges hockeyexpertis har uttryckt oro för Brynäs backuppsättning visar att oron har varit och ÄR befogad. Fast de är väl bara onyanserade tyckare som inte kan nåt om hockey. Wikegård har 8-9 säsonger i båset på ES nivå."
Nä, dom är inte alls onyanserade tyckare.
Men jag tycker som jag hela tiden gjort: att oron kanske är lite överdriven och att vår backuppsättning inte alls är så usel som vissa experter vill få det till.
Jag själv håller med om att en ersättare för Ekholm måste in om vi på allvar ska konkurrera om guldet och som du är inne på: täcka upp för ev skador framöver.
Burken: " Enorma slutsatser efter TVÅ omgångar ;)"
Ja, här gäller det att ta seden dit man kommer.
Men om jag nu får välja på vilken slutsats som känns mest befogad att dra, så väljar jag nog ändå den som görs efter 2 omgångar i serien istf efter 2 matcher på försäsongen.
Som vissa gjorde.
Ingen nämnd, ingen glömd... ;-)
Fast jag begriper inte logiken i Rodrigues slutsatsdragande.
Han är orolig för vår backuppsättning, efter 2 omgångar.
Men tvärtom full av tillförsikt över våra forwardsuppsättning, efter samma antal omgångar.
Försök bräcka DEN logiska kullerbyttan, den som kan.... :-)
Redigerad kommentar
sniper: "En härlig match som hade det mesta. Det som imponerar mest är backspelet, och framförallt Ryan Gunderson. Bra jobbat med den värvningen Sundlöv."
Ja, dom som snackat om ES sämsta backuppsättning verkar få stå där med skägget i brevlådan och skämmas.
Dom verkar ha missat poängen med att spela mer aggressivt och offensivt. Då ska det i princip inte behövas några riktigt utpräglade defensiva stora pjäser. Dom hänger ju ändå inte med våra forwards i anfallen och vad gör dom isf för nytta? :-)
Har inte sett matchen pga jobb, men har å andra sidan reprisen att se fram emot om nån timme.
Lördagskvällen är räddad... :-)
Peja: " Hur vet du att Ledin filmade?"
Ta inte allt så bokstavligt.
Det är min personliga uppfattning, inget annat.
Inte konstigare än att vissa säger att Sundlöv gör ett uselt jobb, trots att det också bara är personliga uppfattningar och inget man VET.
Ska bli intressant att se dig ställa samma fråga i fortsättningen till de som uttrycker sig på samma sätt.
Du kommer att få en jobbig höst och vinter...... :-)