Brynäs IF

730041 inlägg · 7961 ämnen

Honken o Bäckis till VM i Riga!!

« · 716621 Till forumet

Sv: Honken o Bäckis till VM i Riga!!
Gusten: Min tanke var mest för att se framåt. Jag är tveksam till att det är vettigt att satsa på Lind, Dackell och Molin efter den kommande säsongen. Ingen av dem är ju någon ungdom längre och skall man satsa långsiktigt så måstre man göra plats för yngre spelare. Visst måste ett lag ha mer rutinerade spelare som motvikt till talangerna, men dessa rutinerade spelare måste ju även producera, annars blir det ju upp till talangerna att leverera. "Mellanskiktet" med Månsson, Danielsson, Malmström, Hansen, Hermansson och Widing har ju inte gjort sig kända för att vara några framstående skarpskyttar direkt.

Nej de mest troliga paren blir:

Lind och Dackell
Bäckström och Molin
Almtorp och Malmström
Hansen och Danielsson

Sen skall ju 4 ytterforwards till å dessa blir nog Månsson, Widing, Hermansson och Spets...I samma ordning som paren...
Kommentera

GävleLasse: " Ibland verkar det som att Boork lever efter parollen "Det spelar ingen roll vad man säger, bara käften går" Att han talar emot sig själv i det här fallet är ju uppenbart. Kanske Huge kan förklara för oss ovetande om vad han egentligen menar. ;)"

Om 7-10 spelare i norska landslaget anses hålla ES-klass samtidigt som Hansen och Spets spelar i norska landslaget, så utgår jag ifrån att Boork inkluderar våra norrmän bland dessa 7-10.
Vad är problemet och vari ligger isf det motsägelsefulla i uttalandet?
Kommentera

Huge: 7-10 spelare och på det två första femmorna går det 10 spelare.
Hur Boorken räknar vet jag inte. Men det faktum att Spets knappt får speltid måste ju betyda att han INTE tillhör topp 10. Sen vet man ju inte hur Norrmännen tänker.

7-10 spelare som håller ES-klass måste ju definitivt innefatta dessa spelare

1 Marius TRYGG
2 TRYGG Mats
3 Per-Age SKRÖDER
4 Anders BASTIANSEN
5 Patrick THORESEN
6 Tore VIKINGSTAD
7 Morten ASK

Där har du topp 7 i mina ögon. Sen kommer nog Hansen på 8-10 men Spets.. näe, han kanske blandar god saft... ;)
Kommentera

GävleLasse: hmm borde du inte ha Vikingstad lite högre??? han öste in poäng för Nürnberg i år och var planens gigant mot Danmark
Kommentera

Huge: Lite intressant läsning... Noter att Spets har lyckats skrapa ihop -2 i +/- med begränsad speltid.. Top 10 my ass...
Kommentera

Db_04: Det var ingen ranking, jag kanske var lite otydlig där. Hade jag rankat så hade både vikingstad och Thoresen varit högre upp...
Kommentera

GävleLasse: ah tänkte väll :)
Kommentera

Db_04: väl heter det väll?
Kommentera

Lunkan:
Skönt att slippa agera språkpolis varje gång...
Kommentera

Fin bild på 2 av 4 spelare som slagit igenom i Brynäs
Kommentera

björne: 2 av 4 vm-spelare i tre kronor alltså
Kommentera

« · 716621