Brynäs IF

727905 inlägg · 7962 ämnen

Hoppas Malmström avgör SM-finalen!

« · 765882 · » Till forumet

Sv: Hoppas Malmström avgör SM-finalen!
GävleLasse: Jag tror att i Boorks lagbygge så är det bara att underordna sig laget. Börjar man gnälla, kritisera osv åker man ut. Det är laget som är det viktiga, inte enskilda spelare. Väldigt synd på Malmström, tycker jag men nu är det historia.
Kommentera

Huge: Det är ju just det som varit det ledandeargumentet, "man kan inte leva på gamla meriter" detta har även du påtalat när vi nämt att Malmen har varit jämn i sin produktion...
Kommentera

Huge: Sifferbög, är det en lightversion av statistikbög???
Kommentera

GävleLasse: "Utdrag ur Brynäs interna skytteliga:

14. Johannes Salmonsson (F) 9 1 0 1 18
15. Jonas Almtorp (F) 5 0 1 1 0
16. Mikael Lind (F) 9 0 1 1 10

Vem skall bänkas?"

Ingen.

Att enbart leka sifferbög är inget seriöst sätt att bedöma en spelares prestation.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
BFG:Glöm inte mockasinerna till skolan:-)
Kommentera

BFG:" Ja men då har vi ju tränarsidan säkrad för många år framöver sen då? När du och Gävlelasse tar över tränarsysslan i Brynäs.. Faaan vad bra det måste gå då.."

Äntligen så har du förstått. Får du vara vaken så här länge, ditt lilla kinderägg??
Kommentera

BFG: Jag tycker mig skönja en viss ironi här... ;)

Lägg dig inte i karlsnack, plats i korgen... ;)
Kommentera

arnio: Visst har i backar men flertalet är offensivt lagda och vi behöver förstärkning med mer defensivt lagda backar. Som det är nu så kan vi inte räkna med att Lavins är i form när han kommer. Skadan under försäsongen lär ha påverkat hans förberedelser negativt så det kommer ta ett tag innan han kommer upp i kapacitet.

Om vi summerar läget...

Tillgängliga backar idag:
3. Daniel Johansson, Tillgänglig men blandar friskt med insatserna
7. Sjödin, Backlippan
8. Nicholas Angell, värvad som OFFENSIV back
10 Peter Nolander, är även han värvad för sina offensiva kvaliteter
15 Daniel Ström, kontrakt oktober ut.
22 Jörgen Sundqvist, har även han sina bästa kvaliteter i offensiven.

Skadade eller på andra sätt otillgängliga:
2. Niklas Andersson, Håller inte riktigt, utlånad.
4. Linus Morin, Precis tillbaka efter långvarig skada, Lär spela j20 för det mesta.
5. Antti Hulkkonen, Troligen borta för säsongen
28 Daniel Casselståhl, Skadad 6-8 veckor
29 Rodrigo Lavins, formen?
32 Jonathan Carlsson, Junior och ingen man våga satsa på i nuläget.

Massor av backar? 4 av sex backar är tänkta att vara offensiva
Massor av backar?
Kommentera

70 Rodrigues:

"Det tjatade vi ju om redan förra säsongen att dom skulle göra, då hade kanske Miettinen och Viitakoski presterat det dom kan? Man får vara glad sålänge det håller i sig, man är ju rätt luttrad :-)"

Ja men då har vi ju tränarsidan säkrad för många år framöver sen då? När du och Gävlelasse tar över tränarsysslan i Brynäs.. Faaan vad bra det måste gå då..
Kommentera

GävleLasse: Vi har väl ingen backbrist? Vi har ju massor av backar och Lavins är på ingång.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är nog en ganska hopplös uppgift. Brynäs inte det enda laget med backbrist just nu.

Bara inte det blir nåt slags Deja vu från förra säsongen när Simon Skoog presenterades i samband med första bortamatchen mot DIF...
Kommentera

GävleLasse:" Som det verkar så har Ström sitt kontrakt som i en ask..."

Ja, hua! Hoppas verkligen att Sundlöv letar med ljus och lykta efter en ersättare för Hulkkonen.
Kommentera

70 Rodrigues: Jo man kan tycka det...speciellt när stora delar av spelarmaterialet är detsamma. Det är väl självförtroendet som har blivit bättre.

Hur som helst, vi får se hur det blir framöver, det är ju en del skador:

Saxat från brynas.se:

Antti Hulkkonen
Antti har som bekant drabbats av en allvarlig knäskada. Leif Boork vill dock inte säga att han är definitivt borta resten av säsongen. Klart är dock att det handlar om en frånvaro under en längre tid för den finske backen.

Daniel Casselståhl
Daniel fick en motståndare över sig i en olycklig situation i matchen mot Färjestad. Utgången blev olycklig och Casselståhl har fått en ledbandsskada. Nu blir det rehabträning under 6-8 veckor.

Johannes Salmonsson
Johannes fick en hjärnskakning i senaste matchen och vilar mot Djurgården. Han är dock spelklar mot Skellefteå nästa vecka.

Som det verkar så har Ström sitt kontrakt som i en ask...
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs har äntligen frångått sin betonghockeytänkande på bortaplan och detta har burit frukt"

Det tjatade vi ju om redan förra säsongen att dom skulle göra, då hade kanske Miettinen och Viitakoski presterat det dom kan? Man får vara glad sålänge det håller i sig, man är ju rätt luttrad :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är det så. Men tabellen ljuger inte, så enkelt är det. Vad är skillnaden då? Brynäs har äntligen frångått sin betonghockeytänkande på bortaplan och detta har burit frukt. Vi har ett väldigt bra bortafacit så här långt och det har varit fyra svåra bortamatcher om man ser på de trender som Brynäs haft de senaste tre säsongerna.

Skellefteå 3-3
Det har visat sig mycket svårare att ta poäng där uppe i grytan, få lag vinner komfortabelt...

Timrå 1-3
Timrå har gått som tåget den här säsongen så den förlusten var ju inte oväntad...

Luleå 4-0
När nollade vi Luleå på bortaplan sist?

Frölunda 2-2
En match Brynäs borde ha vunnit, dessvärre så backade Brynäs hem för tidigt och släppte in Frölunda i matchen. Det har pratats om att domaren var enögd men det skall inte spela någon roll. Brynäs dominerade så pass att de skulle ha avgjort tidigare.

Hur som helst...
1+3+1 på bortais är fullt godkänt tycker jag.

Visst ska man vara ödmjuk för det är fortfarande väldigt tidigt på säsongen, men man får passa på att njuta när man kan. Det är ju inte så ofta man får det som Brynäsare...
Kommentera

Peja: Visst är han bra defensivt. Men varför ger Boorken honom förtroende i PP i match efter match? Kan man bänka spelare för att de inte håller måttet så måste man ju även kunna flytta spelare från t ex PP när de inte levererar. Nej det lyser favorisering och inkonsekvens lång väg.
Kommentera

GävleLasse: Finns vissa skribenter här på Gb:n som skulle suicidera om Boorken bad dom att göra det. Lätt att bli fartblind och bländad av tabellläget, men det är många omg kvar och som Brynäsare ska man nog vara lite mer ödmjuk.
Kommentera

GävleLasse: Tycker också att Lind producerar på tok för lite nuförtiden men samtidigt är det svårt att ställa honom åt sidan när han gör ett ruggigt bra jobb i boxplay!
Kommentera

JanT: "Malmström har tillhört en av mina favoritspelare, men det är historia nu. Leverar man inte, får man sitta på läktaren."

Han satt inte på läktaren igårdagens match. Han gjorde en förhållandevis bra match med tanke på den nya miljön.

Utdrag ur Brynäs interna skytteliga:

14. Johannes Salmonsson (F) 9 1 0 1 18
15. Jonas Almtorp (F) 5 0 1 1 0
16. Mikael Lind (F) 9 0 1 1 10

Vem skall bänkas?
Kommentera

JanT: Då kan du som sagt sätta Lind, Sebastian Karlsson, Salmonsson m.fl på bänken isf!! Det här är en personlig vendetta från Boorks sida, det är jag helt övertygad om!!
Kommentera

JanT: Både Kristan och Nolander har imponerat så här långt. Vill dock se Kristan när laget är i en svacka, det är då han bevisar vad han står.
Kommentera

70 Rodrigues: "malmström-affären" har spårat ur fullständigt. Försäljningen av en spelare som inte bidragit med någonting av värde innevarande säsong renderar i nya proteststormar mot Boork samtidigt som vi presterar den bästa hockeyn på år och dag!

Upp och nedvända världen om du frågar mig!!!

Malmström har tillhört en av mina favoritspelare, men det är historia nu. Leverar man inte, får man sitta på läktaren.

PS. Har du någon synpunkt på Kristans prestationer i kassen? Eller varför inte en analys av Nolanders backspel? ;-)))
Kommentera

JanT: "Inte ett j-a ord om lagets prestation på isen, bara samma gamla vanliga gnäll och samma gamla vanliga domedagsprofetior.

Bedrövligt"

Kom in i matchen nu, va fan har du varit, dra upp huvudet ur hålet. Den/det enda som är bedrövligt är du. Märker att du blir lite kinkig när folk här på Gb:n kritiserar "den store" Boork. Det har ju skrivits spaltmeter med positivt om Brynäs här på Gb:n men det väljer du att inte se.
Kommentera

Huge: Top4 i ES, vi spelar skjortan av FBK, äntligen lite drag under galoscherna. Samtidigt lämnar en spelare som bidragit med noll och intet innevarande säsong truppen.....

Inte ett j-a ord om lagets prestation på isen, bara samma gamla vanliga gnäll och samma gamla vanliga domedagsprofetior.

Bedrövligt!

Jag säger bara; Robert Kristan! (snacka om att bli dömd på förhand)
Kommentera

58 Larsson: Fakta: enligt gammal tradition där "Sverige" var stockolm och det andra socknar runt om så lever denna väldigt konstiga geografiska indelning vidare.

Min åsikt är att den geografiska indelningen är felaktig, alltså byggt på FAKTA

Se till att ha nåt på fötterna...
Kommentera

58 Larsson: Som sagt var. Allt ligger i betraktarens öga...
Kommentera

GävleLasse: Om du nu baserar dina åsikter på fakta borde då inte Gävle ligga i Norrland.
Kommentera

Huge:

Ja, magistern.
Kommentera

Huge samt Gävle Lasse: All sanning ligger i betraktarens öga. Därför vinklas allt. Allt.
Kommentera

GävleLasse: För att citera dig själv häromdan: Nu får du allt ge dig... ;-)

Håller inte med riktigt om att många är snabba med att hitta negativa saker om Malmen. Tvärtom så tycker nog de flesta, inklusive jag själv, att han varit en klar tillgång för laget. Men det handlar ju inte om det, utan om vad han gjort hittills i år och vilka förväntningar man haft på honom denna säsong.
Oavsett vad som ligger bakom hans "avgång" (eget initiativ med eller utan påtryckning från Boork, sas), så har man uppenbarligen gjort bedömningen att det finns andra spelare som är mer värda att satsa på inför framtiden.
Och att Malmström inte är oersättlig på ex samma vis som en spelare som Bäckis, Sjödda eller Dackell.
Kommentera

Huge: Så det skall alltså vara charmigt? Nej personligen så försöker jag alltid att basera mina åsikter på fakta och inte vad en tidning citerar, det blir allt som oftast fel i dessa citat.

Allt som skrivs har en vinkel och därefter så skarvas det en del för att få citaten att gå i samma linje som valda vinkel.

Det jag tycker är lite komiskt är att det är jäkligt många som är snabba med att hitta negativa saker med Malmström nu när han dragit vidare till Frölunda. Varken Pucken Persson eller Kebban har srivit nånting negativt om Malmen innan. De har tvärt om berömt honom för att alltid göra ett gott dagsverke och han har gjort sig könd för att alltid vara i den skara som kämpat mest.

Men omdömena verkar förändras... Vem blir näste som får lämna? Det kanske är lika bra att du sätter dig och skriver ner allt dåligt du kan leta fram om samtliga spelare. Hur låter det nästa säsong när Bäckis dragit? "Nej han sköt för lite, det finns bättre yngre killar att värva"
Kommentera

GävleLasse: "Så nu DUGER sportexpressen... hur ska du ha det? Antingen så skriver de en massa "skit" eller så är det en "trovärdig källa", du kan inte hoppa fram och tillbaka beroende på vad du vill ska vara sant."

Ja, varför skulle inte Sportexpressen duga när dom bara citerar ngt som Malmström sagt?

Du måste ngn gång lära dig att se skillnaden när jag kritiserar media och journalister för deras EGNA åsikter och teorier och när jag drar fram ngt som media bara citerar från ngn spelare eller liknande. Vilket var fallet denna gång.
Ibland tycker jag att media har rätt även i de egna analyserna, och då har jag inga problem med att framhålla det. Typ när jag anser att Pucken har rätt angående Malmströmaffären. Och ibland tycker jag att media har fel och då framhåller jag det. Så vad är problemet? Om du tycker att det är att hoppa fram och tillbaka så är det väl isf ditt eget problem. Med att inte förstå skillnaden mellan de två olika sakerna.
Min citering från Sportbladet i detta fall åtföljdes dessutom inte av ngn kommentar eller värdering av det som skrevs. Jag ville bara visa vad Malmström hade sagt i frågan för att kanske få lite mer kött på benen, sas.
Min remark om att Boorken säkert vet vad han gör, var generellt menad och hade som sagt ingen direkt anknytning till själva citatet.
Att ibland hålla med och ibland inte hålla med om ngt som media skriver, är väl det som är charmen.
Eller vad säger du, rackham? :-)
Kommentera

rackham: Det skulle snarare kunna missuppfattas som "Kjellgranskning"

Av valfri Kjell för enkelhetens skull..
Kommentera

GävleLasse:

Visst är magister Huge charmig! Det är detta förhållningssätt som magister Huge lär ut till vardags, kallas källgranskning... = )
Kommentera

Huge: Så nu DUGER sportexpressen... hur ska du ha det? Antingen så skriver de en massa "skit" eller så är det en "trovärdig källa", du kan inte hoppa fram och tillbaka beroende på vad du vill ska vara sant.
Kommentera

Supporterklubbar i gävle och runt om kan ni inte tillsamman göra en banderoll till bäste Malmström när han kommer med sitt Frölunda. En hyllning till honom. Vore väldigt vackert gjort av supportrarna. Och ett bevis på att vi beklagar det som hände men älskar malmen likväl
Kommentera

Poffa: Tycker inte han är konsekvent i sina bedömningar,silar mygg o sväljer kameler.Tog billiga utvisningar o missade massor med solklara utvisningar,det märks att han varit borta ett år från hockeyn
Kommentera

65selander: Annars bangar nog inte Malmström det, ja, om vi skippar djuret i bilden, alltså.
Kommentera

sylf: "Sämst var han i alla fall inte,det var Rönnmark."

Ja, han kunde ha plockat någon göteborgare ytterligare. Speciellt i slutminuten när Salomonsson nätade i öppen kasse, men blev avblåst för offside. I momentet innan så var det ju en klockren hakning på modoiten på blå...
Kommentera

65selander: Getteäckligt:)
Kommentera

Bissett19: Varför sög han getpung?
Kommentera

Bissett19: Du är mycket för att suga getpung du, hur smakar det?
Kommentera

Poffa: Tänk att det tog en minut innan en MoDoit skulle kommentera det,då vann jag mitt vad:)

Rönnmark sög getpung!!!

Kommentera

Bissett19: Och vad var det för fel på honom nu då?
Kommentera

Lunkan: Hehe....det var nåt Rönnmark missade idag;)
Kommentera

Bissett19: Tack (man måste vara konsekvent).
Kommentera

sylf: Malmström var iaf med på plan till "The bitter End" enl mig varken bu eller bä men det tar nog ett tag och komma in i spelet där nere.
Kommentera

sylf: Tack
Kommentera

Lunkan:Det var en match där Rönnmark plockade ut Frölundait på Frölundait,så det blev mycket boxplay.Men det syntes att var lite ovan med omgivninngen.Men när Lillis plockade målvakten Gistedt så var han inne på toppningen iaf.

Kommentera

Lunkan: Av det jag såg var han varken bättre eller sämre än någon annan,i ett uselt Frölunda! Sämst var han i alla fall inte,det var Rönnmark.
Kommentera

« · 765882 · »