Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

HV 71 - Brynäs IF 11/12-2010

« · 1319581 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Brynäs IF 11/12-2010
tompap71: Annars kunde man tro att det var Morgan Johanssons lillebror som bjöd på tacklingen...   :-)
Kommentera

Bissett19: Aha, den dumme fan!
Kommentera

Huge:

var det inte lillebror Törnberg som bjöd på bentacklingen? Såg så ut, har storebror som idol kanske...
Kommentera

sylf:

Klockren period av Brynäs.
Tyvärr så har vi en småländsk domare emot oss i Mållgan Johansson som kommer vända matchen.
Kommentera

sylf: Vi äger ändå matchen så här långt.
Borde ha varit 2-0 sett till chanserna.
Och några tendenser till omotivation eller oinspiration kan jag iaf inte se, som en del har befarat.
Tvärtom.
Om inte HV spottar upp sig så har vi en bra chans att bärga 3 pinnar.
Kommentera

Huge: Ja, jag tycker det är domarna i ett nötskal, silar mygg och sväljer kameler!
Kommentera

sylf: Ja, det är för sorgligt.
Först släpper han ett par solklara HV-utvisningar, tänker främst på bentacklingen/trippingen på Silfverberg.
Sen hittar han en liten handpåläggning av Eero....
Kommentera

MarcusElving: Va ere för jävla mongo som dömer?
Kommentera

sylf: Går ju inte för sig att HV ligger under på hemmais, alla domare viker ner sig i Kinnarps Arena, tyvärr!!
Kommentera

Ähh, Eero.. PP för HV nu!

jobbigt jobbigt så här i slutet på perioden.

HV är som bekant grymma i PP

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Domaren kände sig tvungen att hitta en utv, herregud va simpelt!
Kommentera

sylf: Måste bero på NC:s grymma coachning ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Börjar redan mattas av!!
Kommentera

70 Rodrigues: hehe ;)

Laine är alltid farlig.... Usch, skulle verkligen vilja se honom i Brynäs!

Kommentera

MarcusElving: Vi är ju ES mest vältränade lag, blir inga som helst problem ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Lars Jonsson har idag skjutit årets första slagskott!!
NU VÄNDER DE!!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kan vi hålla upp det här spelet och intensiteten så kan det bli poäng ikväll. Tror dock inte att Brynäs orkar spela på det här sättet en hel match, har aldrig hänt förut..

Fortsätt trumma nu och ta inga dumma utvisningar!!

Kommentera

sylf: Som man ska göra :-)
Kommentera

MarcusElving: Ja, kanske om vi hade 25 Karelin i laget....
Kommentera

sylf: Härligt! Så ska det se ut hela matchen...
Kommentera

Huge: Rödin har legat bakom mål i första bytet två matcher i rad nu... :P
Kommentera

MarcusElving: Helvete va aggresivt dom spelar!!
Kommentera

Usel coachning av CZ.
Hade räknat med 0-1 mkt tidigare eller iaf efter högst 24 sekunder, som senast mot Timrå...

Kommentera

25 sekunder senast, ca 40 den här gången...

trevligt

Kommentera

MarcusElving: Så där ja 0-1 :-)
Kommentera

MarcusElving: JC 0-1 :-)
Kommentera

MarcusElving: JONTE DIREKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jag tror på 4-1 till HV! Hietanen gör Hattrick och Laine sätter fjärde målet.

Jag hoppas på 1-3 till Brynäs. Silfverberg, Ekholm och Nordan målskyttar för BIF.

Kommentera

70 Rodrigues: HV har plockat in en till filmande Åsa-Nisse idag, lillebror Thörnberg!!!
Kommentera

Zzz: Han verkar rädd i flertalet situationer, läge börja jobba med hans psyke kanske :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är inte helt lätt att komma tillbaka efter en hel säsongs rehab. Sen har han haft lite otur med skador även den här säsongen. Men som du skriver spelar han långt ifrån "normal" nivå. Jag tror han hittar tillbaka efter julupehållet om han får vara skadefri och träna på ordentligt.
Kommentera

Hv71 borta känns som en riktigt tuff uppgift. Jag räknar absolut inte med några poäng ikväll. Poäng eller till och med vinst skulle vara en riktigt skön bonus.

Brynäs har ju plockat väldigt mycket poäng på senaste tiden, frågan är om spelarna är motiverad och villiga att offra en tand ikväll?

Nycklarna i mina ögon blir att hålla sig undan utvisningsbåset samt att Greiss är på tårna, då kan det kanske bli någon pinne..

Kommentera

Bissett19: Ja, men du vet vad jag menar!
Kommentera

70 Rodrigues:

Han gjorde ju bara 7 matcher förra säsongen...
Kommentera

70 Rodrigues: han har ju fått sin tupp nu! Nu jävlar kommer vi få se en ny Lasse Jonsson! :)
Kommentera

Vad har hänt med LJ egentligen, karln är ju ljusår ifrån förra säsongen?
Kommentera

Gusten: *ASG*
Kommentera

Bissett19: Sinnet rann över när gubben berättade att han egentligen var leksing!
Kommentera

GävleLasse: "Du menar att först få stryk borta av SSK för att "revanschera sig" hemma matchen efter genom att bli nollade och få stryk av nykomlingen AIK med 0-3?"

Visar bara att det kanske inte alltid funkar varje gång.
Inget annat.

Kommentera

GävleLasse: Det har faktiskt praktiserat med framgång av många lag, också av BIF som du säkert vet, att man har fått ledigt från träningen om man har varit extremt trött i skallen eller fysiskt.

Träningar med lägre fart är ingenting man önskar sig då detta fastnar i huvudet och det tar ett tag under kommande match att komma i gång. Då är det bättre att ta en kort och intensiv träning i stället om man nu ändå skall träna.

Kul att höra om Pavels målmedvetenhet och ambtion. Tydligt skall man träna och utveckla också det som man bra på, precis som skrivits tidigare.
Kommentera

Treklövern1912: Haha... Har ni samma leverantör av medikament?

Ingen träning alls skulle ju bara få dem att slöa ihop ännu mer ;)

När jag bodde i Gävle så följde jag Brynäs träningar väldigt noggrannt och jag kan lugnt tala om att vid såna här tillfällen som inför sista matchen innan ett uppehåll så är det knappast hårda träningar. De kör iofs samma och samma men med kägre fart mindre Geist osv.

Tränarens visselpipa har inte ens ekat klart förrän de flesta av spelarna redan står i duschen. Det gäller i synnerhet de gamla spelarna.

Rätt kul att se den "Late" Brendl stanna kvar efter varje träning för att åka idioten och avsluta med att skjuta 50-100 skott...
Kommentera

Bissett19: Shit, har "snuten" börjat jobba under cover :)
Kommentera

Huge: "
Och som sagt: i vissa lägen kan det vara bättre att INTE vidta några åtgärder efter en plattmatch, utan istället låta samma spelare ta revansch på sig själv i nästa match.
Brukar kallas för fingertoppskänsla..."

Du menar att först få stryk borta av SSK för att "revanschera sig" hemma matchen efter genom att bli nollade och få stryk av nykomlingen AIK med 0-3?
Kommentera

Huge: Såg inte matchen men om du säger att det fanns trötta huvuden så är det troligt att det är så, vilket också bekräftas av att spelet var slarvigt.
Coacherna har sett det och vidtagit lämpliga åtgärder för att spelarna blir alerta och pigga till dagens match.
Kanske bara lättare träning och ihopsnack hur matchen skall spelas. (Kanske ingen isträning alls.)
Kommentera

Huge:

Lasse snackade med Nolander.
Gusten tog ett kvartsamtal med Nolanders farsa;)

www.hockeysnack.com/medlem/bissett19/filebrowser.php?fileid=2122&folderid=

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse: "Jag hade ett långt snack med Peter Nolander under försäsongen året efter och det var väldigt kul att höra vad han hade att berätta om deras insats. ;)"

Och vad sa då Nolander om insatsen mot Färjestad i sista omgången?
Känns meningslöst för diskussionen om du säger A men inte B.
Kan det tänkas att han möjligtvis sa nåt om bristande motivation eftersom vi redan var klara för slutspel men att man ändå borde ha gjort en bättre insats och kände att man slarvat bort chansen att få slippa just Färjestad i kvarten?

Kommentera

GävleLasse: "Du behöver INTE håla med. Du behöver bara respektera att JAG tycker så... Ge upp med dina försök att övertyga mig. Du har varken kunskaper eller kött på benen för att övertyga mg."

Varifrån har du fått intrycket att jag inte skulle respektera din(a) åsikt(er)?
Bara för att jag har en annan åsikt och torgför den på här på forumet?
Det är väl inte konstigare än att DU försöker övertyga MIG om att du har rätt.
Eller har jag missat nåt?

"Jag kan inte bevisa att inget händer men det skulle förvåna mig mycket."

Jag kan inte heller bevisa att nåt händer.
Men jag kan ju anta att en erfaren tränare gör nånting efter att han ansett att laget gjort en dålig insats.

Du antar uppenbarligen att inget händer och att tränare inte vidtar några som helst åtgärder, om han anser det vara befogat.

Och som sagt: i vissa lägen kan det vara bättre att INTE vidta några åtgärder efter en plattmatch, utan istället låta samma spelare ta revansch på sig själv i nästa match.
Brukar kallas för fingertoppskänsla....

Kommentera

sylf: Tips: 6-2
Kommentera

GävleLasse: Hoppas att han laget inte hamnar i den situationen att Jonsson behöver slänga sig. Det är bättre om forwards kommer att göra det.
Sedan tror jag också att Jonsson, så proffesionell som han är, kommer att slänga sig vid behov. Han är som tjuren Ferdinand, lägger sig framför målet och luktar på puckarna.
Kommentera

Bissett19: Visst fan, Laban den gamla stekarn!!!!!
Kommentera

« · 1319581 · »