Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

HV 71-Brynäs IF lördagen den 28/1-12

« · 1463196 Till forumet

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 28/1-12
Burken: "Så då är frågan om det är LJ's gubbe som gör målet? Först kanske du kan svara på om man "zonade" eller om man körde man-man.
Jag vet inte...

Vem som gör målet i det här fallet är väl helt ointressant.
Vi försöker avgöra ifall LJ gör rätt eller fel när han stöter mot puckmottagaren just när denne försöker få kontroll på pucken.

Sen ser det väl ut som man-man på bilderna.
Vilket än mer styrker uppfattningen att LJ gör rätt, iom att han tar "sin gubbe" och inte låter honom vända upp eller avancera mot mål.
Kommentera

Burken: "Nu har jag kollat på situationen ett par gånger. Som det känns så borde LJ ha tagit markering tidigare. I och med att forwarden, såg inte vem det är stötte upp mot blålinjen så skulle LJ ha stött tidigare. Så han gjorde rätt men lite för sent."

Isf snarare: det blev fel men han gjorde rätt...   ;-)
Klart att han i en perfekt värld borde ha tagit sin gubbe lite tidigare men som sagt: allt går fort därute och om inga misstag begicks så blev det rätt tråkigt.
Och vi diskuterar som sagt hans agerande utifrån det läge han befann sig, inte utifrån var han borde ha befunnit sig.
Kommentera

Zappaholic: "Jag tror att många, däribland jag, kollar honom extra noga då det gått så fasligt trögt, därav blir de missar han gör mer tydliggjorda..."

Mmmm, man känner igen det där från tiden med DJ....   ;-)
Kommentera

Huge: "Och vi diskuterar som sagt hans agerande utifrån det läge han befann sig, inte utifrån var han borde ha befunnit sig."

Men hade han gjort rätt från början så hade han inte behövt reparera sitt eget misstag ;)

Fast det är enklare att skylla på Sunken som inte lyckades hålla rent framför egen kasse, och Honken för att han inte limmade den pucken ;)

Kommentera

Huge och Burken: Ska vi inte lägga det bakom oss nu?
Kommentera

Zzz: Har vi inte lagt det bakom oss redan då?
Lite smågnabbigt efterspel bara.
Vissa tänder en cigg efteråt, andra smågnabbas lite...   :-)
Kommentera

Huge: Inget fel med det, alla gillar vi olika saker men problemet är att ni har kapat hela forumet och förlamar all normal skitkastning =).

Nu räcker det med skit på LJ för den här gången. Idag är en ny match med nya potentialla misstag.

Kommentera

Zzz:Vi får hoppas att du får fel ;)

Men som vanligt krävs det ödmjukhet i defensiven och vara noggrann när man ska lägga ut puckarna.

LHC har allt för många duktiga forwards för att vi ska kunna kosta på oss en massa långa anfall i onödan. Då kommer ju oftast utvisningarna.

LHC är sämst i serien när det gäller att dra på sig utvisningar, man skall alltså ligga på som satan och åka skridskor och tvinga fram utvisningar.

Å där avgör vi matchen... ;)

Kommentera

Burken: Ja dom du säger gäller det att ha bra fart på rören, då är vi bäst i serien. Jag tror på seger idag, ska vi gissa på ett frustrations matchstraff på Jämtin? 
Kommentera

Zzz: "alla gillar vi olika saker men problemet är att ni har kapat hela forumet och förlamar all normal skitkastning =)."

Haha, ja där sa du ett sanningens ord.
Det blev en plustryckning från min sida, kunde inte sagt det bättre själv...
:-)
Kommentera

Jaha då åker man upp till LA för att bänka sig i holken igen.

Tror tyvärr på torsk idag och en skadad spelare pga Jämtin.

1-4 sista i tom kasse luktar det..

Kommentera

« · 1463196