Clarence: Vet inte hur andra tänker,men personligen skiter jag fullständigt i Play In just nu. Vill bara överleva den här jävla säsongen. Och det racet är inte helt över än.
honken21: Nänä lugn och fin det va inget illa menat, jag bara fråga om du verkligen ville ha FBK i playin för vi har ju skitsvårt mot dom och med ynklig mena jag våran ineffektivitet!
Laget spelar ju bra och jag är lite för upprörd!;-)
Gillar inte att man tar ut målvakten så tidigt med bara 2 måls underläge.
När man släpper in ett mål där så är sista 4-5 minuterna av matchen bortkastade.
Det fanns ju fortfarande tid att få in 2-3 så att man haft chansen att ta ut
målvakten senare i stället.
Sen gav domarna HV ett 1-0 handikapp i början som de kunde spela på.
Oftast brukar domarna vara stenhårda på hög klubba. Men tydligen är
alla lag utom HV ansvariga för sin egen klubba.
Tror även det skulle vara bättre att gå in i ett eventuellt play-in som
rejäla underdogs än att gå in som några slags halvfavoriter mot Luleå.
Rossa:Tror du verkligen vi torskar i två raka ?
Du som brukar vara så positiv!
Redigerad kommentar
Huge: Den berömda ineffektiviteten slog till idag igen. Vi får hoppas att det blir islossning som mot Örebro senast. Hålla uppe spelet och sätta några enkla på Växjö.
Sen måste Bulan pricka in rätt målvakt för dagen,just nu är de lite halvskakiga båda två.
Känns på nåt sätt positivt iaf att spelet är bra. Även om det alltid suger att förlora.
Ändrade mig lite i min uppfattning om vad som är viktigt denna säsongen,klart överlevnad är prio1. Men som man kan höra i intervjun med HGK på Gd så snackar vi 4 miljoner i förlorade intänkter på publiktappet.
Kan vi krångla oss till en kvartsfinal vore det fantastiskt sköna pengar.
munkas: Håller helt med om att allt annat än kval är en bonus. Jag ser mer fram emot nästa säsong. Men jag känner mig ändå som sagt inte skräckslagen av en matchserie mot FBK även om de vore favoriter.
Tycker du är onödigt hård mot vår målvaktsduo efter ett par misslyckade ingripanden.
Skotteffektivitet - ja där har det svängt rejält från match till match på slutet, första perioden mot Örebro vittnar om att det mer handlar om marginaler på sin sida. Sen kan vi snacka Djoos i PP hit å dit, men allt hänger inte på det. Och vem ska vi ha där istället? Slovak har drällt med pucken på slutet (och han spelar PP 2). Eklund? Kilström?
"Norra halvklotets sämsta bortalag" - jag har faktiskt ingen förståelse för den typen av snack om man tittar på hur matcherna har sett ut sen Bulan fått ordning på bygget.
Usch denna säsong tär på psyket! Tidigare när vi spelat bra fast förlorat så har man kunnat ta med sig detta men nu blir det bara ännu jobbigare och än mer tröttsamt att vi gång på gång är det bättre laget fast vi får 0 poäng!
Imorn måste vi vinna men Växjö är ju ett topplag och slåss om 2:a platsen så det lär bli en svår nöt att knäcka!
Som sagt längtar tills nästa säsong!!!
Davey_22:
Som stora delar av säsongen sett ut får vi va nöjda med om vi kan slippa kval. Men de berömda marginalerna tycker jag är så små så går vi till playin är inget lag säkert för Bulanboys. Honken hängs för två mindre lyckade ingripande, forwards alla försök mot Wesslau får passera som ineffektivitet.... olika bedömningsskalor som sagt.
Domarna blandade o gav som vanligt, tycker inte dom missgynnade oss så mycket....bara vanliga hemmadomare helt enkelt. Men hur dom kunde missa trippingen på Scott i ett öppet läge är svårt att smälta.
Om man får drömma lite så vill jag ha några hemmamatcher med välfyllda läktare innan säsongen är slut..... inte så kul för Bengtzén om han får börja sitt första riktiga lagbygge med det som blivit över i realådorna!
SnowKing: Tycker nog ända man kan prata om ineffektivitet när man tänker på t ex Djoos alla bra lägen som ändå inte blir farliga. Men klart att Wesslau gör en riktigt riktigt bra match.
Honken får va lite syndabock men han studsar nog upp och gör en kanonmatch snart. Jag är nöjd med våra målvakter. Alla har mindre bra dagar.
Redigerad kommentar