Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15

« · 1666458 · » Till forumet

Sv: HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15
Forsberg 1978: Att du kallar Brynäs för ett "ynkligt lag" efter denna match, och de andra som varit på sistone, är inget annat än just - ynkligt.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kan instämma i dem som tycker att laget förbättrats spelmässigt med tränarskiftet. Men det är ändå alltför låg klass utan pålitlighet från match till nästa. Oavsett motstånd i play in blir det respass.
Kommentera

Rossa: Du menar 2 raka?
Kommentera

Att vi har så svårt i Jönköping. Men efter ikväll förstår man ju varför.
Kommentera

Clarence: Vet inte hur andra tänker,men personligen skiter jag fullständigt i Play In just nu. Vill bara överleva den här jävla säsongen. Och det racet är inte helt över än.

Kommentera

Rossa:tre raka, kan du utveckla det ?

Kommentera

honken21: Nänä lugn och fin det va inget illa menat, jag bara fråga om du verkligen ville ha FBK i playin för vi har ju skitsvårt mot dom och med ynklig mena jag våran ineffektivitet!

Laget spelar ju bra och jag är lite för upprörd!;-)

Kommentera

Nu måste vi satsa på Starky. Honken tillbaka i Honken-misstag, det håller inte.
Kommentera

Davey_22: Har också skrivit tidigare för längesen att detta bara känns som en hopplös och bortkastad säsong beroende på ett för dåligt lagbygge innan säsong. Jag tror dock kvalhotet är undanröjt och att vi i alla fall får känna lättnad över det.
Kommentera

Forsberg 1978: Haha, jaja jag förstår ;-) FBK verkar ju inte vara i form och vi var bättre spelmässigt mot dem senast. Kan vi vara det i en matchserie så borde det kunna löna sig - tänker jag. Tror absolut kvartsfinal är möjligt men sen skulle det bli tufft.
Kommentera

Gillar inte att man tar ut målvakten så tidigt med bara 2 måls underläge.
När man släpper in ett mål där så är sista 4-5 minuterna av matchen bortkastade.
Det fanns ju fortfarande tid att få in 2-3 så att man haft chansen att ta ut
målvakten senare i stället.

Sen gav domarna HV ett 1-0 handikapp i början som de kunde spela på.
Oftast brukar domarna vara stenhårda på hög klubba. Men tydligen är
alla lag utom HV ansvariga för sin egen klubba.

Kommentera

Clarence: Vi ligger riktigt bra till för att slippa kvalet. Men jag har sett konstigare saker hända. Men menar också precis det du säger,slipper vi kvalet så känns den lättnaden större än oron över vilka vi får i eventuellt Play in.
Kommentera

Lunkan: 2 ska det vara...
Kommentera

honken21: Jag är förvirrad ska vi hoppas på DIF eller LIF vinst imorn, jag hoppas nog ändå på DIF faktiskt, för det där jävla kvalstrecket sabbar mitt liv!
Kommentera

Djoos har snittat 3.20 i PP istid per match och inte gjort mål. Vi behöver byta ut honom illa kvickt kvickt. Borde gjorts för trettio omgångar sen iofs.
Har vi tur så kan vi få Luleå i Play in, det vore väl det bästa. Hellre Luleå än FBK.
Kommentera

Forsberg 1978:

Hoppas på Djurgården.
Tar hellre risken att möta Färjestad än Västerås, Malmö, Rögle eller Karlskoga.
Kommentera

Enaranger: Jag hoppas på LIF. Får väl ångra det efter sista omgången...
Kommentera

Tror även det skulle vara bättre att gå in i ett eventuellt play-in som
rejäla underdogs än att gå in som några slags halvfavoriter mot Luleå.

Kommentera

Rossa:Tror du verkligen vi torskar i två raka ?

Du som brukar vara så positiv!

Kommentera

32 skott o 1 mål. Det är uselt😠
Kommentera

70 Rodrigues:Hellre 32 skott än 7 som fusk IF snittar!
Kommentera

Äh, skulle vi mot förmodan hamna i kval på något märkligt sätt så gör vi köttfärs av allsvenskalagen som vi spelar nu...
Kommentera

honken21: Lagen som ligger under Brynäs vinner ju ändå aldrig matcher. Att de ska börja vinna flera matcher i rad nu på slutet känns minst sagt osannolikt. Tror faktiskt att både Modo och ja, tyvärr, även Leksand klarar kontrakten. 
Kommentera

honken21: Du verkar ha en rejäl övertro på ett lag som dansat runt på kvalstrecket sen mitten på november.. Nu när vi dessutom har fått tillbaka Sperrle och Kohronen i målet, har en skotteffektivitet på 0,2 % och är norra halvklotets sämsta bortalag tycker jag nog att ett uns av självinsikt vore på sin plats. Allt utom kval är en ren jävla bonus den här säsongen.
Kommentera

Lunkan: Ja mot FBK men inte mot lapparna
Kommentera

Såg precis 3-1... Ja Honken gör en Honken. Seriöst, står han och drömmer? Visste att vi skulle få se sånna här mål med honom i kassen. Det är oundvikligt och har varit det under en lång tid.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det målet är helt jäkla otroligt svagt faktiskt. Måste vara en koncentrationsgrej ?
Kommentera

Davey_22: Har nu sett matchen i efterhand.
HV utspelat efter noter i 50 minuter. Domarna missar 3-4 solklara tvåor som vi skulle haft. Lika tät som Honken var i Luleå, var han otät idag. Wesslau gör en idiotmatch och grisen Jämtin avgör i öppen kasse.
Fy fan vilken skitkväll, inte alltid det bättre laget som vinner. Bra analys av Bulan, med det här spelet finns det inte en chans att vi kvalar, vilka vi än får möta i play-in så hänger dom helt klart på gärsgår'n.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nojig som fan för att Läxsand ska börja vinna..Men om dom förlorar imorgon då måste dom ta in 8p (målskillnad medräknat) med 9p kvar att spela om. Då borde det vara klart. Bryr mig inte om play-in nu utan vill bara att det ska vara klart att Brynäs spelar i SHL 15/16 också...
Kommentera

Då räknar jag på att Brynäs förlorar resterande matcher...kan bli så att MODO hemma i sista blir vår räddning, förhoppningsvis går det inte så långt menmen
Kommentera

Huge: Den berömda ineffektiviteten slog till idag igen. Vi får hoppas att det blir islossning som mot Örebro senast. Hålla uppe spelet och sätta några enkla på Växjö.

Sen måste Bulan pricka in rätt målvakt för dagen,just nu är de lite halvskakiga båda två.

Känns på nåt sätt positivt iaf att spelet är bra. Även om det alltid suger att förlora.

Ändrade mig lite i min uppfattning om vad som är viktigt denna säsongen,klart överlevnad är prio1. Men som man kan höra i intervjun med HGK på Gd så snackar vi 4 miljoner i förlorade intänkter på publiktappet.

Kan vi krångla oss till en kvartsfinal vore det fantastiskt sköna pengar.

Kommentera

munkas: Håller helt med om att allt annat än kval är en bonus. Jag ser mer fram emot nästa säsong. Men jag känner mig ändå som sagt inte skräckslagen av en matchserie mot FBK även om de vore favoriter.

Tycker du är onödigt hård mot vår målvaktsduo efter ett par misslyckade ingripanden.

Skotteffektivitet - ja där har det svängt rejält från match till match på slutet, första perioden mot Örebro vittnar om att det mer handlar om marginaler på sin sida. Sen kan vi snacka Djoos i PP hit å dit, men allt hänger inte på det. Och vem ska vi ha där istället? Slovak har drällt med pucken på slutet (och han spelar PP 2). Eklund? Kilström?

"Norra halvklotets sämsta bortalag" - jag har faktiskt ingen förståelse för den typen av snack om man tittar på hur matcherna har sett ut sen Bulan fått ordning på bygget.

Kommentera

Forsberg 1978: Hoppas också på DIF
Kommentera

Usch denna säsong tär på psyket! Tidigare när vi spelat bra fast förlorat så har man kunnat ta med sig detta men nu blir det bara ännu jobbigare och än mer tröttsamt att vi gång på gång är det bättre laget fast vi får 0 poäng!

Imorn måste vi vinna men Växjö är ju ett topplag och slåss om 2:a platsen så det lär bli en svår nöt att knäcka!

Som sagt längtar tills nästa säsong!!!

Kommentera

Det måste väl inte vara en back som står på blå i PP?
Tycker Djoos skulle varit borta därifrån sedan länge...
Kommentera

Davey_22:

Som stora delar av säsongen sett ut får vi va nöjda med om vi kan slippa kval. Men de berömda marginalerna tycker jag är så små så går vi till playin är inget lag säkert för Bulanboys. Honken hängs för två mindre lyckade ingripande, forwards alla försök mot Wesslau får passera som ineffektivitet.... olika bedömningsskalor som sagt.

Domarna blandade o gav som vanligt, tycker inte dom missgynnade oss så mycket....bara vanliga hemmadomare helt enkelt. Men hur dom kunde missa trippingen på Scott i ett öppet läge är svårt att smälta.

Om man får drömma lite så vill jag ha några hemmamatcher med välfyllda läktare innan säsongen är slut..... inte så kul för Bengtzén om han får börja sitt första riktiga lagbygge med det som blivit över i realådorna!

Kommentera

honken21: Jag håller med dig i det mesta du skriver. Det är en stor skillnad på lagets insatser under Bulan jämfört med tidigare. Jag vill tro, möjligen för att hjärtat sitter där det sitter, att det finns en stor potential i laget. Om självförtroendet kan få sig en liten kick till uppåt kan Brynäs bli en obehaglig överraskning för många lag. Det är ju egentligen inga stora mirakel som krävts för att fler av de senaste matcherna skulle vunnits.
Kommentera

Vuollerim: Det känns så surt att vi inte får de päng jag tycker vi förtjänar om man ser till spelet i stort i flertalet matcher under Bulan. Vi skapar chanser och ligger på men vi sätter inte chanserna. Igår kanske man delvis kan lasta Honken men samtidigt gör vi ju bara ett framåt och då hade det ju inte hjälpt ens om Honken varit på topp. Mot FBK dominerade vi ännu mer och känslan är samm mönster i fler matcher. Spelet ser bättre ut men poängen trillar inte in i förtjänad mängd tyvärr.
Kommentera

Vuollerim: Samtidigt går Brynäs för 100% i varje match för tillfället medan vissa motståndare i princip bara inväntar slutspelet. Väl framme i slutspelet kommer de andra att vara beredda att offra lika mycket som Brynäs för att vinna matcherna.
Kommentera

SnowKing: Tycker nog ända man kan prata om ineffektivitet när man tänker på t ex Djoos alla bra lägen som ändå inte blir farliga. Men klart att Wesslau gör en riktigt riktigt bra match.

Honken får va lite syndabock men han studsar nog upp och gör en kanonmatch snart. Jag är nöjd med våra målvakter. Alla har mindre bra dagar.

Kommentera

Davey_22: Plus att Wesslau har maxflyt ett otal gånger, då han inte har en susning om var pucken är men ändå lyckas rädda.
Nä, Honken kan egentligen inte lastas, 2 billiga mål i baken ska vi ändå klara av med en nomal utdelning framåt.
Här ser man vad en bra målvakt gör, mot Örebro gjorde vi väl 3 mål på 5 skott, typ.
Och Honken räddade oss mot Luleå, så vi ska inte gnälla för mkt på hans missar igår.
Att i Jönköping spela ut ett HV som verkar ha hittat tillbaka till gammalt gott äckligt disciplinerat slag, tyder på  att vi fortsätter utvecklas på ett bra sätt under Bulan/Petter.
Fan, dom fick ju inte låna pucken under långa stunder och tvingades på hemmaplan ställa upp i styrspel för att få ner farten på oss.
Hoppas Kakelmannen såg matchen igår, han brukar ju skryta över hur enormt rolig hockey HV spelar och hur tråkiga Brynäs alltid är att möta....
Kommentera

Huge: Alla har dåliga dagar. Men kan inte släppa ett handikapp på två mål. Blir inte lättare att vinna. Hv:s 3-1 mål ska han ta alla dar i veckan. Om han inte ska ta det målet, ska han inte stå i Brynäs.
Kommentera

mk: Ok. Så Honken ska aldrig stå mer i Brynäs?
Varför sa du inte det efter Luleåmatchen, utan väntar tills han gör ett misstag?
Flera anfallare missade upplagda lägen, ska dom heller inte få spela mer i Brynäs?
Vet inte om du försöker skoja eller vara allvarlig.
För din egen skull hoppas jag på det förstnämnda...

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ang Honken: Honken ska givetvis stå i Brynäs Det är en bra målvakt, mycket bättre än jag trodde han skulle vara. Men iom att du säger att det är otur att han inte tar 3-1 målet, så säger jag att det är ett mål han ska ta.

Tror att du inte ville förstå vad jag menade. Utan du förutsatte att jag ratade Honken, vilket jag inte gör.

Sen Ang Wesslau: Ju bättre man är, ju mer tur får man. Eller man står rätt bara.
Enligt ditt sätt att tänka, så måste Starky haft en massa tur bara hela säsongen. Eller?
Kommentera

mk: Idag vill jag se ett Brynäs som går all in. Jag vill att de spelar som om det vore karriärens viktigaste och sista match. Vinner vi så är kontraktet i princip säkrat.

Det gäller för Bulan att lösa anspänningarna inför match samtidigt som laget är taggat och på tå. Här tycker jag han verkar veta hur han ska göra.

Det MÅSTE påverka spelarna att spela back to back, även om spelarna inte påstår det. Högt tempo, hård press på Växjö, grym intensitet och en helvetisk skridskoåkning. Då tror jag vi kör slut på dem.

Leksand å sin sida har FHC hemma. Den matchen borde göttlaborgarna vinna.
Kommentera

mk: "Om han inte ska ta det målet, ska han inte stå i Brynäs."

Går inte att tolka på nåt annat sätt än att du inte vill se Honken i Brynäs öht.
Speciellt det sista (inte stå i Brynäs) är ju en uttrycklig önskan, som jag ser det.
Finns heller inget annat i ditt inlägg som antyder att du skulle mena nåt annat, och just därför så skrev jag också att du för din egen skulle måste skämta och underförstått, mena nåt annat.
Nu har du förklarat vad du menat, men din formulering gjorde ju att den inte går att tolka på nåt annat sätt än att du inte vill se Honken i Brynäs.

Och ang Wesslau så har jag öht inte uttalat mig om ev tur under hela säsongen.
Jag konstaterar bara att han i den här matchen har mkt flyt och står på huvet, liksom både Starky och Honken också gjort ett par gånger när dom räddat oss.
Att Wesslau, Starky och Honken sen (likt alla spelare) har mer tur desto mer dom tränar, är som bekant en välkänd "klyscha" som Ben Hogan är upphov till.
Nån tyckte att han haft tur när bollen studsade på en sten och in på green, och påpekade detta för Hogan.
Som lakoniskt svarade: "Konstigt, ju mer jag tränar, desto mer tur har jag..."

Sen vet jag inte hur du läser mina inlägg, men var har jag sagt att Honken har otur när han släpper in 3-1?
Så här skrev jag:

"Nä, Honken kan egentligen inte lastas, 2 billiga mål i baken ska vi ändå klara av med en nomal utdelning framåt."

Mao: det är den dåliga effektiviteten som i första hand fäller oss, inte Honkens tavla vid 3-1. Vi ska klara av en målvaktstavla och ändå vinna, med de chanser vi skapar framåt och som normalt sett borde ge minst 4 mål i utdelning.
Kommentera

Zappaholic: Så som laget uppträtt så här långt under Bulan, förutom vid bortaförlusten mot LHC, så har jag inte kunnat skönja några större anspänninga som skulle vara resultat av det pressade tabelläget sas.
Tvärtom, man är snarare förvånade att det inte sett MER anspänt ut än vad man kunde förvänta sig.
Och som du säger: han verkar ha verktygen som krävs i det fallet, där TJ nog hade en ngt mer begränsad låda att plocka ur.

Sen tror jag att backtoback-möten drabbar spelarna mer på ett mentalt än fysiskt plan sas. Vi orkade ju galant med att stå upp mot ett utvilat FBK senast efter att ha spelat kvällen innan, så där tror jag som sagt att det mer handlar om att man första tappar skärpan i ex avsluten, än att man tappar orken.

Har Växjö öht nåt att spela för? Dom borde ju iaf ha det iom att en andraplats istf ex en fjärdeplats borde ge nån sorts fördel i slutspelet.

Leksand borde rimligtvis ha en omöjlig uppgift, deras målskillna är ju dessutom värt en pinne.
Nä, det kommer att stå mellan oss och Djurgården i kampen om vilka som får FBK eller Luleå. Gäller att hålla 2-poängsskillanden kvar till internmötet på Hovet i veckan, vilken fight det kan bli, speciellt om vi då samtidigt har säkrat nytt SHL-spel och kan spela ut på allvar.
Kommentera

Huge: Håller helt med dig.
Det man själv vet när man håller på med lagidrott är att alla ledare är olika.
I detta fall syns det att Bulan kommit in med extremt mycket energi.
Laget har fått till ett helt annat grundspel och spelet över alla delar ser mycket bättre ut. Försvarsmässigt ser det stabilt ut, alla vet vad de ska göra.
Under TJs sista tid fanns det inga grunder att luta sig tillbaka mot och gick pucken ner i hörn så hade spelarna noll koll på vad de skulle göra.

Energi, grunder, självförtroende är det som gjort att Brynäs höjt sig avsevärt.
Allt detta jävla gnabb i CMore om att TJ tog fler poäng än Bulan är bara löjligt. Till att börja med så hade han ju så pass mycket fler matcher på sig.
Men du kan aldrig ta fler poäng OM inte spelet är bättre. Under TJ var spelet uruselt.
Det syns klart och tydligt att spelet höjts sig ordentligt.
Kommentera

Huge: Det är alltid effektiviteten som avgör en match eller:) Så det gäller att minimera misstagen:)
Kommentera

5–0 Linköping. Då är vi förbi i målskillnad... :)
Kommentera

« · 1666458 · »