Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15

« · 1666611 Till forumet

Sv: HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15
Vuollerim: Samtidigt går Brynäs för 100% i varje match för tillfället medan vissa motståndare i princip bara inväntar slutspelet. Väl framme i slutspelet kommer de andra att vara beredda att offra lika mycket som Brynäs för att vinna matcherna.
Kommentera

SnowKing: Tycker nog ända man kan prata om ineffektivitet när man tänker på t ex Djoos alla bra lägen som ändå inte blir farliga. Men klart att Wesslau gör en riktigt riktigt bra match.

Honken får va lite syndabock men han studsar nog upp och gör en kanonmatch snart. Jag är nöjd med våra målvakter. Alla har mindre bra dagar.

Kommentera

Davey_22: Plus att Wesslau har maxflyt ett otal gånger, då han inte har en susning om var pucken är men ändå lyckas rädda.
Nä, Honken kan egentligen inte lastas, 2 billiga mål i baken ska vi ändå klara av med en nomal utdelning framåt.
Här ser man vad en bra målvakt gör, mot Örebro gjorde vi väl 3 mål på 5 skott, typ.
Och Honken räddade oss mot Luleå, så vi ska inte gnälla för mkt på hans missar igår.
Att i Jönköping spela ut ett HV som verkar ha hittat tillbaka till gammalt gott äckligt disciplinerat slag, tyder på  att vi fortsätter utvecklas på ett bra sätt under Bulan/Petter.
Fan, dom fick ju inte låna pucken under långa stunder och tvingades på hemmaplan ställa upp i styrspel för att få ner farten på oss.
Hoppas Kakelmannen såg matchen igår, han brukar ju skryta över hur enormt rolig hockey HV spelar och hur tråkiga Brynäs alltid är att möta....
Kommentera

Huge: Alla har dåliga dagar. Men kan inte släppa ett handikapp på två mål. Blir inte lättare att vinna. Hv:s 3-1 mål ska han ta alla dar i veckan. Om han inte ska ta det målet, ska han inte stå i Brynäs.
Kommentera

mk: Ok. Så Honken ska aldrig stå mer i Brynäs?
Varför sa du inte det efter Luleåmatchen, utan väntar tills han gör ett misstag?
Flera anfallare missade upplagda lägen, ska dom heller inte få spela mer i Brynäs?
Vet inte om du försöker skoja eller vara allvarlig.
För din egen skull hoppas jag på det förstnämnda...

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ang Honken: Honken ska givetvis stå i Brynäs Det är en bra målvakt, mycket bättre än jag trodde han skulle vara. Men iom att du säger att det är otur att han inte tar 3-1 målet, så säger jag att det är ett mål han ska ta.

Tror att du inte ville förstå vad jag menade. Utan du förutsatte att jag ratade Honken, vilket jag inte gör.

Sen Ang Wesslau: Ju bättre man är, ju mer tur får man. Eller man står rätt bara.
Enligt ditt sätt att tänka, så måste Starky haft en massa tur bara hela säsongen. Eller?
Kommentera

mk: Idag vill jag se ett Brynäs som går all in. Jag vill att de spelar som om det vore karriärens viktigaste och sista match. Vinner vi så är kontraktet i princip säkrat.

Det gäller för Bulan att lösa anspänningarna inför match samtidigt som laget är taggat och på tå. Här tycker jag han verkar veta hur han ska göra.

Det MÅSTE påverka spelarna att spela back to back, även om spelarna inte påstår det. Högt tempo, hård press på Växjö, grym intensitet och en helvetisk skridskoåkning. Då tror jag vi kör slut på dem.

Leksand å sin sida har FHC hemma. Den matchen borde göttlaborgarna vinna.
Kommentera

mk: "Om han inte ska ta det målet, ska han inte stå i Brynäs."

Går inte att tolka på nåt annat sätt än att du inte vill se Honken i Brynäs öht.
Speciellt det sista (inte stå i Brynäs) är ju en uttrycklig önskan, som jag ser det.
Finns heller inget annat i ditt inlägg som antyder att du skulle mena nåt annat, och just därför så skrev jag också att du för din egen skulle måste skämta och underförstått, mena nåt annat.
Nu har du förklarat vad du menat, men din formulering gjorde ju att den inte går att tolka på nåt annat sätt än att du inte vill se Honken i Brynäs.

Och ang Wesslau så har jag öht inte uttalat mig om ev tur under hela säsongen.
Jag konstaterar bara att han i den här matchen har mkt flyt och står på huvet, liksom både Starky och Honken också gjort ett par gånger när dom räddat oss.
Att Wesslau, Starky och Honken sen (likt alla spelare) har mer tur desto mer dom tränar, är som bekant en välkänd "klyscha" som Ben Hogan är upphov till.
Nån tyckte att han haft tur när bollen studsade på en sten och in på green, och påpekade detta för Hogan.
Som lakoniskt svarade: "Konstigt, ju mer jag tränar, desto mer tur har jag..."

Sen vet jag inte hur du läser mina inlägg, men var har jag sagt att Honken har otur när han släpper in 3-1?
Så här skrev jag:

"Nä, Honken kan egentligen inte lastas, 2 billiga mål i baken ska vi ändå klara av med en nomal utdelning framåt."

Mao: det är den dåliga effektiviteten som i första hand fäller oss, inte Honkens tavla vid 3-1. Vi ska klara av en målvaktstavla och ändå vinna, med de chanser vi skapar framåt och som normalt sett borde ge minst 4 mål i utdelning.
Kommentera

Zappaholic: Så som laget uppträtt så här långt under Bulan, förutom vid bortaförlusten mot LHC, så har jag inte kunnat skönja några större anspänninga som skulle vara resultat av det pressade tabelläget sas.
Tvärtom, man är snarare förvånade att det inte sett MER anspänt ut än vad man kunde förvänta sig.
Och som du säger: han verkar ha verktygen som krävs i det fallet, där TJ nog hade en ngt mer begränsad låda att plocka ur.

Sen tror jag att backtoback-möten drabbar spelarna mer på ett mentalt än fysiskt plan sas. Vi orkade ju galant med att stå upp mot ett utvilat FBK senast efter att ha spelat kvällen innan, så där tror jag som sagt att det mer handlar om att man första tappar skärpan i ex avsluten, än att man tappar orken.

Har Växjö öht nåt att spela för? Dom borde ju iaf ha det iom att en andraplats istf ex en fjärdeplats borde ge nån sorts fördel i slutspelet.

Leksand borde rimligtvis ha en omöjlig uppgift, deras målskillna är ju dessutom värt en pinne.
Nä, det kommer att stå mellan oss och Djurgården i kampen om vilka som får FBK eller Luleå. Gäller att hålla 2-poängsskillanden kvar till internmötet på Hovet i veckan, vilken fight det kan bli, speciellt om vi då samtidigt har säkrat nytt SHL-spel och kan spela ut på allvar.
Kommentera

Huge: Håller helt med dig.
Det man själv vet när man håller på med lagidrott är att alla ledare är olika.
I detta fall syns det att Bulan kommit in med extremt mycket energi.
Laget har fått till ett helt annat grundspel och spelet över alla delar ser mycket bättre ut. Försvarsmässigt ser det stabilt ut, alla vet vad de ska göra.
Under TJs sista tid fanns det inga grunder att luta sig tillbaka mot och gick pucken ner i hörn så hade spelarna noll koll på vad de skulle göra.

Energi, grunder, självförtroende är det som gjort att Brynäs höjt sig avsevärt.
Allt detta jävla gnabb i CMore om att TJ tog fler poäng än Bulan är bara löjligt. Till att börja med så hade han ju så pass mycket fler matcher på sig.
Men du kan aldrig ta fler poäng OM inte spelet är bättre. Under TJ var spelet uruselt.
Det syns klart och tydligt att spelet höjts sig ordentligt.
Kommentera

Huge: Det är alltid effektiviteten som avgör en match eller:) Så det gäller att minimera misstagen:)
Kommentera

5–0 Linköping. Då är vi förbi i målskillnad... :)
Kommentera

« · 1666611