Brynäs IF

730875 inlägg · 7961 ämnen

Idol 2006

« · 787541 · » Till forumet

Sv: Idol 2006
Gidde: Jag har hållit på Markus ända sedan början, men han steg ännu högre när man fick se honom i hockeyutrustningen ;-)
Kommentera

Gusten:

Lite lustigt att höra juryn.

Markus har varit stabilt bra från första stund, medans Erik ju har en bättre formkurva.

MEN!!
Erik är fortfarande inte lika bra som Markus, men likt förbannat så gnäller juryn på Markus, men prisar Erik.

Ja, Erik är duktig, men inte lika bra som Markus, än!

Johan är 5-6 klasser efter, minst!!!
Kommentera

Gidde: Jag hoppas du får rätt, men det skulle inte förvåna mig om Markus råkar göra EN dålig delfinal pga nåt obskyrt jävla tema och Johan tar sig till final pga sina förortsanhängare i fjortonårsåldern.
Kommentera

Gusten:

Så kan det gå!!

Men det spelar ingen roll...
Mina favoriter till finalen är Erik & Markus, så nästa vecka åker Johan, you bet!! ;-)

Felicia var en favorit tidigare, men sista veckorna har Erik gått förbi...
Kommentera

Gusten:

har du redan insett det? Kanske blir folk av dig och knogen också =) ORSINGAR :)
Kommentera

Jävla skitprogram!!!!!
Kommentera

74050: Självklart kommer jag ihåg det, teve-historia på min ära.
Före det sa jag alltid tuppskinn. Nu blandar jag...å ibland får jag ståjuck...eh...menar tupppäls...fan...tuppjuck...SKÅL!
Kommentera

74050: Jag är helt säker på att han sa STÅFRÄS.
Kommentera

Gusten: Kommer du ihåg diskussionen första VMt i skidor efter att Gunde hade lagt av? Han var experkommentator i TV och debatten gällde huruvida han hade sagt att han fick STÅFRÄS eller STÅPÄLS när Dählie jobbade sej ner för upploppet.
Kommentera

74050: första period i avgörande matchen
Kommentera

Bissett19: Tro det eller inte men spelade in sammandragen och Larinovfemmans första period är det svettigaste jag sett.

Dessutom har prosten bränt ner filmen på DVD åt sej och mej. Äger ingen VHS längre.

Barnen halvintresserade. Kuddsnack nu. Tror jag tittar på matchen för 638e gången.
Kommentera

STÅPÄLS!!!!!!!!
Kommentera

Bissett19: Dom får nog inte se hockeyn även om dom vill. 74050 är nog såld nu. ;)
Kommentera

74050: Hur blev det med Canada Cup bandet från-87,de tre finalmatcherna mellan Ryssarna o Kanada är ju rätt okej,tror nog dina tjejer uppskattar dem.....:)Eller?
Kommentera

Gusten: Tack för din skarpsynta och djuplodande analys!
Kommentera

Zara Hurtig...vilken lyckost!!
Kommentera

Gusten: mm två minuter kvar oh vad spänande
Kommentera

10Maja : Helt rätt. 2 minuter kvar till showen!
Kommentera

Bissett19:

Seså..Var inte lessen i ögat..Den ÖDMJUKE farbror gud har en axel över..Det har min fru lovat att jag har..:)

Kommentera

gud: Eftersom du tycker att jag bara skriver dynga så vacklar på att svara,men hmm,nä här vi alla bröder,vi rangordnar inte varann,vi är ett gäng Tigrar.Möss är vi bara när våra frugor smäller i dörren:)
Kommentera

Gusten: så klart så hissar jag felicia och mm jag vet inte vem jag villl ska åka ut men kanske johan.:)
Kommentera

Bissett19:

Och alla som väger under 100 kg är möss..Så vilka i denna GB är man eller mus??

Kommentera

Bissett19:

Vaa faaan..Då är du också min idol... 

Kommentera

gud: Jag då,jag är större än Tony,kroppsmässigt iaf,men det kanske inte var det du syftade på:)
Kommentera

Bissett19:

Japp..

Han är stor jävla buffel som behövs för att skaka liv i HS lite då o då.. Sedan så kanske han inte ska vara en av dom som ska hålla ordning på denna GB med tanke på just att han är en stor jävla buffel som skakar liv på HS lite då o då..

Så han är klart min idol..70 Rodrigues..Mannen, Myten, Legenden..

Kommentera

Bissett19: Haha jahapp Idoltråden ute igen då ;D
Kommentera

gud: Talar du verkligen sanning nu?......:)
Kommentera

Gusten:

Vaa faan..70 Rodrigues är ju min idol också..

Kommentera

Gusten:

Nej jag lovar gusten puss och kram
Kommentera

mattias - 74: Nu börjar jag tänka på den där gången du gjorde falukorv i ugn igen...fan får inte bort dom här metaforerna i huvudet.

Förstör inte några fler maträtter nu är du snäll ;)
Kommentera

Bissett19:

Pastejköket ?? Nej här kör vi klassisk fistfucking på dalavis =)
Kommentera

Gusten: Ja vafan skriver du,Markus är ju Övertorneås enda riktiga hunk.

Blir nästan larvigt att tippa ikväll då nörden från Vänersborg Johan kommer att tokryka.Men lägger ändå in en brasklapp för att gå emot min dotter på att det kan vara Felicia som kan ryka.Gardering där:)

Men jag säger som Felicia sjunger ikväll till Johan,I´sorry.

Mattias:Jag som bara trodde att där var en skröna med handen rakt upp i pastejköket,men tydligen inte,KUL.

Kommentera

Gusten: Puss på dig broder :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Du och Molin är mina idoler

/kramiz
Kommentera

Gusten: Vad är Idol för något????
Kommentera

Gusten: Jag har inte talat ont om Markus, men Erik är en liten sketen wannabe, skriande åsna

ett under att Erik klarat sig så långt
Kommentera

OLZ UB06: Han har ryckt upp sig rejält...men ska vi vara helt ärliga så är väl hela bunten wannabe´s :) Eller vafan skriver jag?? Markus är ju en fullfjädrad entertainer!!
Kommentera

65selander: De där minnena var det av smärtan när "The lady in red" visade sig vara en skotte? Everybody hurts...
Kommentera

Gusten:
Erik ska bort.. han är en wannabe
Kommentera

Gusten:

Skål ?? Va fan har du fått Hemkört av grannen idag med !
Kommentera

Gidde: Mina tummar är helt blåa!
Mattias däremot har minst en tumme som är brun ;)

Heja Markus och Nybro...skål!
Kommentera

70 Rodrigues:

Vet inte vad har har fått det där med knytnäven ifrån faktikst :)
Kommentera

Gusten: Skall man gå på låtval så är väl Markus min favorit. Oj oj vilka minnen utav den låten :-)
Kommentera

mattias - 74: Hallå, grabben bor i Orsa, vad förväntar du dig egentligen :-)
Kommentera

Gusten:

Återigen en klockren analys som stämmer bra överens med min egen efter att ha lyssnat på repen...

Nu håller vi tummarna att Johan (äntligen!!) åker ut! :)
Kommentera

Gusten:

Du är fan rubbad... Sök hjälp :)
Kommentera

Det är med en klump i halsen man konstaterar att det börjar närma sig slutet på Idol-2006.
Nu återstår bara tre små godispåsar.
Kvällens gott & blandat-påse innehåller tre underbara praliner och en inte lika fräsch seg råtta.

Temat för kvällen är tjusigt gosiga kärleksballader.
Vi i Idolklubben hyser därför stora förhoppningar om att vinna över lite skeptiker ikväll.
Speciellt den lille fikusen Mattias74 (som förmodligen tagit nicket efter den lite avancerade sexställningen Borlänge-sjuttiofyran, helt enkelt en 69:a med en redig knytnäve rätt upp i krysset) ;)

Värmningen gav undertecknad en känslomässig resa utan dess like. Ena stunden briljant artisteri, nästa stund kräkreflex-OS.

Här är startfält och weapon of choice:

Markus
The lady in red/Chris de Burgh
Everybody hurts/R.E.M
Under första låten känns Markus ganska slentrian. Men jävlar i min lilla låda, när han river av R.E.M-klassikern så är det konstant tuppskinn och nog fan rinner det till lite i tros…kallingen.
Ett garanterat hallelujamoment för Kishti.

Felicia
Kiss me/Sixpence none the richer
I´m sorry/Dilba
Felicia har gjort ett ganska bra låtval, men såg osäker ut på repet och kan hänga på detsamma i kväll om hon inte schäjpar up sig. Men nog hissar vi Felicia ändå, eller hur Maja? :)

Johan
Time after time/Cindi Lauper
Unfaithful/Rihanna
Hoppas verkligen att skränjohan hade en dålig värmning, annars blir det svårt att nå någon större promillehalt ikväll pga alla kräkningar.
Time after time är en all-time favourite hos undertecknad. Jag har redan varit i kontakt med Cindi och hon är på väg till Idolstudion med ett avsågat hagelgevär! BAM BAM!

Erik
If i used to love you/Daniel Lemma
Bed of roses/Bon Jovi
Dagens andra ljuvlighet, Erik gör ett riktigt bra intryck i en skön version av Lemmas alster.
Lite väl skrikit i låt nummer två dock.

Sitter säkert: Markus och Erik

Frysboxen: Johan och tyvärr kanske Felicia

Visste ni att…

…Danny är Sveriges sjunde sexigaste man enligt Plaza Kvinna?
…att Markus tycker att det är skönt att mysa?

Gusten – Nu tom på maginnehåll, tack Johan
Kommentera

Gusten: Skit! Jobbig chef?

Då har den killen rätt nick...

Jag ser fram emot din skarpsynta analys.
Kommentera

74050: Vi får se om det blir någon "inför-Idol" idag. Jag är på jobbet och har bara hunnit kolla in repetitionen tre gånger under arbetsdagen.

Men eftersom jag blivit "nedbubblad" av en massa folk som längtar så får jag väl försöka knåpa ihop något. Framför allt arnio har varit på mig som en igel ;)
Kommentera

Hörru Gusten!

Barnen kommer hem idag (seppad) och den stora tjejen (8 år) ska ha med sen en kompis hem. För att inte skämma ut henne helt med att tvinga barnen kolla på nån gammal Canada Cup match från -87 vill jag därför som ödmjukast fråga.

Hur ligger landet?
Kommentera

« · 787541 · »