HitTheLights: : Övertro är din subjektiva bedömning, jag tycker du har samma tro om Enter. Han lär knappast nå upp i någon vidare matchform förens framåt jul.
Men jag håller med om att Lindblom över en hel säsong kanske inte alltid platsar i topp6. Juniorer har en tendens att dippa under säsongen.
Det handlar inte om övertro på Enter, utan vem man ska lägga pressen på i första hand. Oskar Lindblom har ännu inte fyllt 19 år och gjort en säsong i ES.
I Enters fall handlar det om att han har rutinen, erfarenheten av Bulan och rönnkan spelet. Det var tack vare Rönnqvist och Bulan han fick sitt uppsving i Luleå. Han fick landlagsplats då också.
Jeklund:
Rödin - Vrana - Scott (Här blir det åka av)
Ollas - Enterfeldt - Johnson (Tyngd och fart)
Westerholm - Westerholm - Brodecki (Har kan det bli leka av om dom är på det humöret, har också farten om dom är på rätt humör)
Olden - Blomqvist - Lindblom ( Kan bli seriens bästa fjärdekedja)
Extra: Löke - Mannberg
Redigerad kommentar
HitTheLights: Enterfeld är ju en perfekt tredjecenter. Lindblom har fler offensiva verktyg (utvecklingsbara) och är väl ganska given top6 med normal utvecklingskurva.
Vilken övertror ni har på Lindblom. Han var ju helt under isen efter JVM. Men det kanske ni har glömt. Det ska inte läggas någon press på honom i vinter. Han ska få utvecklas i lugn och ro.
SWEATT: Möjligen är jag enögd, men jag förstår verkligen inte hur de flesta experter kan se t.ex DIFs trupp som så pass mkt starkare än våran. Tittar man på deras top 6-fw, så rätta mig om jag har fel, men visst ser väl vi minst jämnbördiga ut? Deras backsida tycker jag definitivt inte ser starkare ut än våran.
Jag hade nog velat se (i nuläget)
Rödin - Scott - Johnson
Ollas - Vrana - Lindblom
Westerholm - Westerholm - Brodecki
Olden - Enterfeldt - Blomqvist
Bertilsson - Porseland
Kilström - Pudas
Sundqvist - Zanetti
Lindblom gjorde 15 poäng på 37 matcher sin första säsong. Silfverberg gjorde 4 poäng på 16 matcher sitt första år när han var lika gammal som Lindblom. Året efter gjorde han 16 på 48.
Allt handlar inte om poäng. Det finns mycket annat att ta i beräkning.
Vinna teknikar. fysiska spelet, Screena åt sina medspelare mm. Det defensiva jobbet osv. Enterfeld skulle kunna byta plats med Scott. Scott är egentligen ingen center.
Wesley: Och vilken av våra centrar ska du peta ut på kanten?
Lindblom gjorde 15 poäng på 37 matcher sin första säsong. Silfverberg gjorde 4 poäng på 16 matcher sitt första år när han var lika gammal som Lindblom. Året efter gjorde han 16 på 48.
SWEATT: Tycker väl att dom top 6-spelarna vi har är: Rödin, Scott, Vrana, Johnson, Ollas och Lindblom
Nu höjer du Lindblom lite för mycket till skyarna. Han är bra, ingen snack om saken.
Enterfeld ska in i stället för Lindblom.
HitTheLights: Tycker väl att dom top 6-spelarna vi har är: Rödin, Scott, Vrana, Johnson, Ollas och Lindblom
Kedjorna man sätter ihop av dom spelarna kommer bli bra oavsett hur man gör.
Skrubben: Fantastiskt! Tänk att få mönstra en andralina med Ollas - Vrana - Lindblom istället för Wallace - Nordan - Brodin.
Borde skilja många många poäng på dom två kedjorna.
Lunkan: Jadu. Sämre än många(alla?) där iallafall.
Nästan samtliga spelare som kommit från KHL har visat sig hålla hög klass i SHL.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Om man börjar titta igenom poängskörden av spelare som kommit till SHL från KHL ser man att Vrana är på nivå med del flesta. Det kanske inte säger sådär jättemycket men men. Är väl egentligen bara Thoresen som sticker ut. Alla har ökat sitt poängsnitt, de flesta ganska mycket. Spännande.
Matcher och PPG i KHL | Matcher och poäng efter KHL-sejour
Vrana (BIF): 182 0.53 |
Anderson(DIF): 342 0.61 |
Thoresen(DIF): 292 0.97 |
Gulas(FBK): 26 0.19 | 79 63
Thörnberg(HV71): 210 0.66 |
Harju(LHF): 81 0.31 | 14 12
Micflickier(LHF): 11 0.27 | 54 47
Rajala(LHF): 21 0.57 | 31 27
Thuresson(MIF): 47 0.53 |
Wilson(MoDO): 99 0.60 |
Thomas(MoDo): 114 0.59 |
Ericsson(SKAIK): 56 0.41 |
Pesonen(SKAIK): 203 0.55 | 20 26
Zackrisson(SKAIK): 108 0.36 | 52 35
Hennessy(VLHC): 94 0.44 | 20 13
Gynge(VLHC): 137 0.52 |
Kiiskinen(VLHC): 77 0.43 | 46 36
Anttila(ÖHK): 16 0.38 | 74 40
Hudacek(ÖHK): 147 0.38 |
Lehtonen(ÖHK): 71 0.42 | 44 21
Redigerad kommentar
SWEATT: skriver man bara och killen faktiskt spelat en del i Europa... Ja.
Den största delen spelade han för Riga som ligger i? Ja, vart ligger de där baltstaterna?
Redigerad kommentar
J F K: Wilson har bara presterat på andra kontinenter säger du? Vet du var Khl spelas?
Mestadels i Asien så ja, en annan kontinent.
Skrubben:Bara ännu en skribent som blandar ihop tror och hoppas.
Inget nytt under solen...
Wesley: Personligen ser jag inte Enterfeldt som en andracenter...jag ser hans styrkor i defensiven och tycker han möjligen är en center för en 3e lina. OM man inte har 2 extremt starka offensiva spelare bredvid honom. Men självklart kan han få bevisa att jag har fel =)
Sen tycker jag det är vansinne att sätta Lindblom i en 4e kedja med enbart defensiva uppgifter, gå in och spela 0-0 i varje byte t.ex. En riktit offensiv spelare som skall användas till att göra poäng framåt. Då är det bättre att låna ut honom tills han är redo för en offensiv roll.
Olden har väl också varit en offensiv spelare hittills, men där ser jag dels inte samma talang, men sen tror jag även att han klarar en roll som powerforward bättre än Lindblom.
Spännande att se vad vi får in för back nu.
JFK - Ni andas optimism nu i ert läger, jag tror inte på ert "lagbygge" i år heller, och tror att ni får svårt även i år. Tunn stomme - mkt legoknektar..det brukar sällan fungera. =P