Brynäs IF

730875 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1694278 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Carl Lejonkräk:

Det är lite konstigt ändå. Det har inte alls blivit den satsning och omstart som Bengtzen och Cahling utlovade när vi språkades i början av året. Då fanns det verkligen en vilja att städa upp och bygga nytt. Känns lite som luften gått ur dessa ambitioner. Man undrar ju lite vad som hänt sedan dess. Någon högre upp i hierakin har väl dragit i handbromsen.
Kommentera

munkas: Olden har väl fortfarande problem med sin axel?
Kommentera

Chris11: sen tar Janne Larsson Ollas plats.
Kommentera

ellis:" Stefan Bengtzéns tankevärld som sportchef. Han borde verkligen ställas mot väggen nu av pressen och, en gång för alla, ge ett slutgiltigt besked till offentligheten om det blir någon adekvat ersättare för Andersén eller inte. Och motivera sitt svar, i vilken riktning detta nu än "

Stefan har ju flera gånger i intervjuer berättat att han letar en klassback som ersättare för Anderse'n.
Kommentera

HitTheLights: ja och sedan kliver Bulan in som ersättare till Enterfeldt
Kommentera

Chris11: Jag tror Sjödda kliver in och tar sista backplatsen själv.
Kommentera

ellis: känns som att det blir lucas carlsson som får kontrakt :/ eller varför inte Rotbakken?
Kommentera

bradberry: "...o man kan ju förundras över att inte GD/AB ser nyhetsvärde i att gräva lite här..."

Nyhetsvärde nr 1 är ändå vad som egentligen försiggår i Stefan Bengtzéns tankevärld som sportchef. Han borde verkligen ställas mot väggen nu av pressen och, en gång för alla, ge ett slutgiltigt besked till offentligheten om det blir någon adekvat ersättare för Andersén eller inte. Och motivera sitt svar, i vilken riktning detta nu än är.

Kommentera

bradberry: Olden är ett större mysterie än självaste Kayser Söse... Jag tror t.o.m bulan har missat att Olden faktiskt är med i truppen. Räknar kallt med att han inte syns till imorgon heller.
Kommentera

bradberry: Såg olden på stan för någon vecka sedan.. så han verkar ju vara i Gävle.. Mailade bengtzén också och han sa att Olden skulle vara tillbaka efter rehabiliteringen av skadan..
Kommentera

bradberry: ...o man kan ju förundras över att inte GD/AB ser nyhetsvärde i att gräva lite här...
Kommentera

munkas: Undrar oxå över Sondre... Har vi ingen " HS-spion" på träningarna längre som kan avlägga lite rapporter...? Nu skulle vi vilja veta status på Ollas, Bertil samt mysteriet Sondre Olden. Kollade hans Twitter. Från att ha varit förhållandevis aktiv är det helt dött från 27 juli.

Sitter han bortglömd på nån mugg som gått i baklås i Gavlerinkens innandöme...?

Vill ha svar och tycker det är frustrerande med allt överdrivet jävla mörkande om skador...

Kommentera

munkas: Ollas är inte med...... såååå, är det skadan som dragits upp igen? Känns nästan som så tyvärr :(
Kommentera

"Ställer ni upp med fullt lag imorgon?
– Bertilsson och Ollas kommer inte att spela. Övriga spelare är redo för match. Exakt vilket lag vi ställer upp med väntar vi med att bestämma. Felix kommer att vakta kassen imorgon."

Då får man chansen att se gästspelaren Olden imorgon då. Kul!
Kommentera

SWEATT:"Det har dock dykt upp nyförvärv dagen efter jag läst i den här tråden, flera gånger faktiskt."

Nu har jag aningen svårt greppa vad du vill få fram. Men om du menar att rubriken har en allmän relevans över SHL  så förstår jag.

Det hade dock varit angenämare om den gällt Brynäs specifikt.

Kommentera

ellis: Det har dock dykt upp nyförvärv dagen efter jag läst i den här tråden, flera gånger faktiskt.
Kommentera

Grynt bra trådrubrik. Undrar hur många gånger jag varit här?

imorrn smäller det!

Kommentera

ellis: Tror inte BZ skapade tråden
Kommentera

HitTheLights: "klart den inte är relevant idag. Det är ju imorgon som är relevant."

Och vad är "i morgon" för dig då? Dagen efter idag, har i alla fall jag alltid trott. Men nåt nyförvärv har ju ännu inte dykt upp "i morgon", trots att trådrubriken existerat i månader vid det här laget...

Kommentera

ellis: klart den inte är relevant idag. Det är ju imorgon som är relevant.
Kommentera

Chris11: "Dags att få liv i den här tråden nu ;)"

Vet jag väl inte. För det här "i morgon" lär ju inte vara relevant  idag heller...

Kommentera

Hoppas BZ annonserar nyförvärvet i denna tråden först :)
Kommentera

Dags att få liv i den här tråden nu ;)
Kommentera

bradberry: Blev lite näthatish där, ber om ursäkt! För mig är Enterfeldt den riktiga ledaren i Brynäs och att han åkte på denna typ av skada när han var i sitt livs form är så sjukt sorgligt.
Kommentera

honken21:"...så är du väldigt farligt ute."

- Tveksamt ordval där känns det som... På vilket sätt är jag farligt ute...?

Vad beträffar Enterfeldt så hoppas jag det framår av vad jag skrev att jag håller honom högt. Dock har hypen växt oproportionerligt sedan han blev skadad.

Kommentera

Gusten: kanske den ända som tycker detta, men med den plånboken vi har som egentligen är till för Andersens ersättare tycker jag det var helt rätt att "ersätta" Enterfeldt med en spelade med HJÄRTA, vilket är precis det Enterfeldt har när han är på isen!
Kommentera

Känns som att Olden eller Lööke borde rankas högre än Alcen men han hade väl stannat i Mora om han inte räknar med speltid
Kommentera

Stende89: Är inte säker på att Blomman och Alcén passar ihop. Ingen av dem är vassa på rören så att sätta bägge två i samma kedjeformation är lite av en risk vid spelvändningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Enterfeldt kanske var tänkt som ett C men i och med skadan väljer man någon som är på isen.

Olden, vad är tanken med han? Skadad? Utlåning? Är han i Gävle? Vad händer??!

Skulle kunna tänka mig Brodecki med Vrana/Johnson och Ollas med Alcén/Blomman.
Kommentera

Chris11: han är inplockad för att Enterfeldt blir borta ganska länge och Bengtzén vill nog ha 14 forwards tillgängliga i fall någon mer blir skadad.
Kommentera

bradberry: Börjar du nedvärdera Sebastian Enterfeldts stora betydelse för Brynäs IF så är du väldigt farligt ute. 
Kommentera

Peja: vad är tanken? Ska man sätta Alcen i 3e kanske? Lite onödig värvning tycker jag..

Lindblom-Scott-Rödin

Ollas-Vrana-Johnson

Alcén-Blomqvist-Brodecki

Westerholm-Westerholm-Mannberg

(Olden, lööke, enterfeldt)

Pudas-Bertilsson

Porseland-Nörstebö

Sunken-Kilström

Zanetti-(Ny back)
Kommentera

Forsberg 1978: Ja, det är ju förjävligt att Enterfeldt är långtidsskadad, likaså sättet smo han blev det på. Ännu värre var det för Fredric Anderberg som blev fult tacklad av Hedman i sin SHL-debut och därefter tvingades lägga av på grund av huvudskada. 

bradberry: Exakt. Det som är märkligt med Alcén är ju att han verkligen inte är någon logisk ersättare till Enterfeldt. Det logiska hade varit att värva en centertyp som kan tillföra i boxplay och i tekningscirkeln. Helst skridskostark. Det är väl den centertypen som Bulan vill ha, och som Vrana är? 
Kommentera

Peja: "Jaken: Håller Enterfeldt verkligen landslagsklass? Han har inte gjort en enda landskamp sedan han kom till Brynäs."

Enterfeldt är ju bra och dessutom viktig rollspelare och nyttig för laget. Dock är det komiskt att se hur bra han blivit i supportrarnas ögon sedan han blev skadad. Han var väl ansedd och omtyckt för sitt gedigna lagarbete, före skadan. Efter skadan har han fått i det närmaste ikonstatus och beskrivs som landslagsman och en absolut toppspelare.

Myten överträffar sanningen vad gäller Entrrfeldts kompetens, är jag rädd...
Kommentera

munkas: Ja där kan man knappast säga att man ersatt rakt av. Svågervärvning..usch
Kommentera

Brynäsgubbe: Jaha ja, Alcen in och Enter ut. Skapligt nedköp. Nu fattas väl bara att Ollas åker på ett bakslag så sitter vi ordentligt i skiten sen. Jäkligt trist för Sebbe men det låg i luften. Hoppas bara det inte blir nån Sulkuhistoria.
Kommentera

Skrubben:

Mmm man ersätter en skadad spelare med en spelare som har en skadefylld säsong bakom sig. Kan bli fågel och det kan bli fågelskit. Time will tell...
Kommentera

Och vad är grejen med Alcén? Vafan.
Kommentera

Skrubben: Tycker det är ett märkligt val... Framförallt Kilas. Folk hoppades ju nästan att han skulle få lämna. Jag ville ha Enterfeldt och Ollas.
Kommentera

Peja: Han var nog kanske på väg i rätt riktning förra säsongen innan en viss jävla typ med namn Hedman sabbade detta!
Kommentera

Skrubben: Japp bra val tycker jag, jag har en känsla av att vi kommer få se en helt ny Kilström i år!
Kommentera

Jaken: Håller Enterfeldt verkligen landslagsklass? Han har inte gjort en enda landskamp sedan han kom till Brynäs. 
Kommentera

BERTIL OCH KILSTRÖM ÄR ASSISTERANDE KAPTENER!!!!!!
Kommentera

Jaha, där sprack ett av alla "om"...bara att hoppas på att de andra infrias. Och att Alcen presterar. Hoppet är det sista som....
Kommentera

Gusten: Jaha dags att Hedman sitter som ett jävla frimärke i sargen i höst!!! Sebbe var en utav dom jag hade sett fram emot mest att se i år!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden:

Såklart väldigt tråkigt med Sebbe.... Alcén? BZ gör sin första säsong med värvningsansvar och jag ger honom chansen att visa att hans lag duger. 

Sommar o värme kom till slut, men kul att matchandet äntligen börjar! :-)

Kommentera

mattias - 74: Hans tid i Mora har varit bra, det borde till och med du kunna se.
Kommentera

HappyX3: Han ansluter till laget idag så visst borde han vara med till Leksandsmatcherna. Hittar inget om hur långt kontraktet är? 1 år?
Kommentera

Bengtzén i intervju med Sportbladet:

"Så Enterfeldt är inte aktuell för spel i SHL-inledningen?
– Absolut inte. Det är inte aktuellt. Det är ett annat tidsperspektiv vi snackar, det är svårt att säga när bara. Det vi vet är att skadan tar längre tid än vad det var tänkt från början."

Enterfeldt kan alltså dröja länge. Då förstår man varför man var tvungna att signa en spelare på en hel säsong. Samtidigt får han ju inte vara för dyr, då backen som ska in kommer kosta en hel del.
Kommentera

« · 1694278 · »