Brynäs IF

730589 inlägg · 7961 ämnen

Indianerna - Tigrarna 6/2...

« · 674290 · » Till forumet

Sv: Indianerna - Tigrarna 6/2...
Huss: Det kan man ju inte säga om Widing direkt,vet inte om det nån mer än jag som tycker han påminner om han den där killen som gick till LHC i år,som var ute fyllkörde,som sen fick en landslagsplats så fort han ritade på för LHC(vil inte nämna hans namn)...........
Kommentera

Bissett19: Malmström var riktigt stark mot Modo så låt oss hoppas att det blir ett lyckokast.
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, hade BIF haft samma bestämdhet, vilja samt tuffhet liksom exempelvis Timrå, så hade slutspelsplatsen varit klar för länge sedan, vilket den borde, med tanke på de manfall de andra lagen har haft sedan föregående säsong.

Hade förväntat mig en jäm,n serie, men Mora, Leksand, Timrå, Modo samt Djurgården trodde jag vi skule ha bakom oss.
I mina ögon har Brynäs gjort en knapp godkänd säsong hittills, inte mer.

Behovet att förstärka upp 3:e samt 4.e femman är otroligt stort....
Kommentera

70 Rodrigues: Boorken annonserade ju att laget blir det samma,men att det kan bli lite förändringar i femmorna,jag hoppas att han låter Malmström gå in med Bäckis o Molin igen!!
Kommentera

GävleLasse: Allvarligt, dom måste tuffa till sig, för som det är nu så ber dom nästan om ursäkt för att "Honken"/Korhonen står i vägen, tur att målvakterna säger stopp iaf!!
Kommentera

GävleLasse: Lahti är ingen höjdare heller direkt....
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det kanske skulle behövas.
Kommentera

GävleLasse: Man kanske ska åka upp och ge dom ett par lektioner från "Rodrigues School of kick ass" :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja Brynäsarna är lite för mycket myspys å "we shall overcome", Trilskas man så skall man ha en höger.
Kommentera

GävleLasse: Ikväll måste vi ha folk som är redo att ta och ge stryk framför dom båda målen, i senaste matchen mot MoDo så tycker jag att spelare som Salomonsson kom undan alltför lätt när han höll på med sina neandertalfasoner, en sådan kille ska sänkas utan pardon, dom måste bli mycket tuffare och stå upp för varandra på isen, dom 2:a spelarna borde följa Månssons mönster :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det viktiga är i alla fall att man särar på Sjödda och Öhrstedt då ingen av dem är någon raket på skridskorna. När Kahnberg och grabbarna sätter igång och snurrar i vår zon måste vi vara på tårna. Screening och andra metoder för att skapa ytor måste bestraffas, om inte av domaren så av Brynäsarna själva. ;)

Jag tycker jag att dina nya formationer ser ganska intressanta ut.
Kommentera

Glömde "Kupan" på bänken!!
Kommentera

GävleLasse: Ikväll vill jag se laget så här, då jag tycker att det behövs lite förändringar både på forwards och backsidan:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Andersson Felsner-Bäckström-Molin

2:a Johansson-Lavins Dackell-Danielsson-Månsson

3:e Sundqvist-Casselståhl Hermansson-Almtorp-Malmström

4:e ytterforwardspar: Widing och Gellerstedt

Extra: Spets, Öhrstedt

Som det är nu så åker bara Widing omkring halvt förvirrad, det händer inte så mycket, skulle vara mycket intressant och se Felsner tillsammans med "Bäckis" och Molin, då jag tycker Felsner påminner om Bissett i många lägen. Öhrsted är ständigt en säkerhetsrisk och mot ett så spelskickligt och snabbt lag som Frölunda så gör han sig bäst på bänken, visserligen har inte "Sunken" gjort någon glad dom senaste 2 matcherna, men han har ändå farten att hänga med vid Frölundas snabba spelvändningar. Ikväll så måste puckjäveln in på dom få chanser vi kommer att få. Dom måste ligga hårt på Frölundas backar idag och spela mycket fysiskt, sen vill jag se Hermansson använda sitt direktskott ikväll, har varit lite sisådär med det dom senaste matcherna, har sett lite ängsligt ut.
Kommentera

Bissett19: Så länge det inte är Sören P som dömer så är jag nöjd...
Kommentera

Dagens domare:

Frölunda HC - Brynäs IF
HD Christer Lärking, Solna
LM Henrik Jansson, Göteborg
LM Johan Sjödahl, Göteborg

Hua hua......

Kommentera

Brynäs1912: Å innan Timråmatchen så var den en annan "streak" som det pratades om... Glöm inte det ;)
Kommentera

Brynäs1912:
Att koma ihåg siffror är inte min starka sida. Men nu kommer jag nog komma ihåg det.. till nästa säsong.. ;)
Kommentera

piff: Det är 19 raka matcher, fattar inte hur du inte vet det, det e ju det enda som snackas om innan frölunda-Brynäs o efter matchen.
Kommentera

GävleLasse: Visst är det så, men det finns en del "naturliga avgångar" på backsidan medan det på forwardssidan endast behövs en par kompetenta spelare till. Då främst som center och målskytt.
Sen lär knappast Korhonen nöja sig med att vara andremålvakt ett år till...
Kommentera

Nån här som vet hur många matcher irad som Indians vunnit över brynäs nu?
Kommentera

Vet någon hur man laddar upp filer, alltså såm na får en filtext som man sedan kan kopiera in i hockeysnack. Testade med badanka.com, men dom stödjer inte dom filerna,
Kommentera

Åt en bit mat i restaurangen på Park Inn igår kväll, in kliver Bäckström med agent och familj. tror inte mina ögon när personalen nobbar sällskapet då de inte har något bord!!! dock inser dom sitt misstag men då är det för sent....
Kommentera

Huss: Visst finns det bättre alternativ, det finns det till samtliga positioner i Brynäs. Men man skall nog vara lite försiktig i alla fall när det gäller lagbygget. Det man lagt mest arbete på hela den här säsongen är att bygga ett l a g av Brynäs. De förlorar, vinner, böder och Svettas tillsammans för varandra. Även fast jag hela tiden haft mina bestämda åsikter om Boork som tränare så har han verkligen lyckats med den biten.

Att bara bryta upp den "teamkänsla" som han skapat under en lång och i långa stunder mödosam process vore väldigt dumt och ett rejält kliv bakåt i utvecklingen. Istället så måste man försöka att behålla kärnan i laget och spetsa till laget med spelare som verkligen kan ge laget ett lyft.

Jag hoppas som sagt var att man hittar två defensiva klippor till laget som kan hjälpa upp och komplettera spelare som te x Lavins, D.J och Casselståhl. Sedan gäller det att hitta centrar som är tekningssäkra och är vassa playmakers. En bra playmaker skapar målskyttar, så enkelt är det.

Slutligen så hoppas jag att Boork stannar ett år till och "slutför" den process han dragit igång.
Kommentera

Hoppas vi vinner imorgon, fy fan va gött det skulle va. Om vi kommer till slutspel kommer det bli Frölunda, För Hv 71 vill nog inte ha oss som motståndare.
Kommentera

brynästigern: Han är inte nån vägg! han har väll inte hållt en nolla va? i år alltså! eller? men skjuter vi håga puckar kanske de bli ett "höjdhopp" för kära salo ;)
Kommentera

88Lindkvist: Förvisso sant.
Kommentera

brynästigern: Aja... men de går iaf inte att skriva "Salo vs honken"
Salo kommer bli våran frälsare! ;)
De tror man! han har vart till hjälp för många motståndar lag under alla hans år! :)
Kommentera

Har ju massor med filmer, jag testa de programmet som en hjälpte mig med. Det hjälpte inte, för när man typ ska dra över den i hockeysnackets länk eller i trexten, visas filmen bara. Vet någon hur man laddar upp filmer på hockeysnack?
Kommentera

88Lindkvist: återstår och se vem som får rätt, kross lär det knappast bli i alla fall.
Kommentera

brynästigern: Hoppas? suck* lär er! vi kommer krossa indianerna imorgon! vi ska slakta!! liksom kötta sönder dom.. eller de kanske är svårt utan "the soumi devil" ;)
Kommentera

88Lindkvist: Optimist...självklart hoppas jag ju att vi kan vinna.
Kommentera

brynästigern: Ähh ge er nu! f*n grabbar å tjejer! 3 lätta imorgon ju! ^_^
Sluta va så negativa! lär ju tro och inte bara näää de blir svårt! de är hopplöst, vi kan glömma poäng imorgon mm! honken på G å grabbarna är vassa som ove va igår så äre lungt ju! ;)
Salo kommer hjälpa oss imorgon!! han är från norrland å så.. :P
Oves mål måste vart årets snyggaste mål iaf!
Kommentera

79 Andersson: Nej, det lär bli svårt som sagt var.
Kommentera

brynästigern: jag hoppas på det, men tyvär så lär det väl inte bli så, är jag rädd för
Kommentera

lillovechkin: Törs man hoppas på att vår dåliga statistik mot Frölunda ändras i morgon?
Kommentera

Brynäs1912: Ok..helt perfekt!
Kommentera

Nyss hemkommen från en 40 mila tripp till Gävle, bättre laget men 0 poäng, surt!!!
Tittar på DVD:n från guldet -99, fan vad ett slutspel skulle sitta fint...
Kommentera

Jompe:
Ja, jag tror att Göteborgs bussen med supportrar som just nu är i Skara har dragit upp taktiken med laget. De möttes lite tidigare idag i Örebro, så allt e klart inför morgondagens match:-)

Ta dig in till Hotel Opalen sent ikväll, så kan även du dra upp riktlinjerna för laget imorgon:-)
Hörde att en/några Bskv supporters skulle göra detsamma....
Kommentera

Brynäs1912: Okej, det låter bra det!
Kommentera

brynasaren: är lite dålig på engelska, men jag ska fixa det ikväll, ska träna nu.
Kommentera

Inför morgondagens drabbning.
Kommentera

Brynäs1912: Nu vet jag hur man gör, du går in på rapidshare.de/
och väljer bläddra och letar på filmen.
Sen så kommer det att ta ganska lång tid att ladda upp den,När det är klart står det nere på sidan Your Download-Link: länken som du ska ge till andra för att dom ska kunna ladda ner filen.

När man ska ladda ner gör man så att man går in på länken som man har fått och trycker på Free och då kan man få vänta i ungeför 20-30 sek, när det är klart så ska du skriva in Nummret lr bokstäverna som står där och sedan trycka på download så får du ner filen.

OBS: tror det ändast är 50 mb max som man får ladda upp.
Kommentera

brynasaren: ok, men jag ska snart gå, så vi kanske kan ta det nån annan dag, har film o ljudklipp ifrån förra matchen i scandinavium. Sen har jag även lite ifrån gävle o jönköping.
Kommentera

Brynäs1912: Vänta lite, min bror vet hur man gör, ska bara testa så att det fungerar.
Kommentera

jja, MEn kan ju även skicka dom till typ bskv eller Brooklyn tigers. Det är nästan bättre.
Kommentera

Brynäs1912: Vet inte riktigt, har du dom på datorn? I så fall får du gärna skicka dom på msn men snacka med nån av bröderna Martinsson här på HS. De brukar ju lägga upp filmer ibland så de vet nog.
Kommentera

brynasaren: Jo, men hur lägger man upp dom i hockeysnack då?
Kommentera

Brynäs1912: Okej, från vilka matcher har du filmat då?
Kommentera

brynasaren: Ja, jag ska lägga upp filmerna sen, har ju vissa filmer nu hemma, jag kanske kan försöka lägga upp andra sen senare ikväll.
Kommentera

« · 674290 · »