Brynäs IF

723731 inlägg · 7956 ämnen

Inför Brynäs - Luleå

« · 1186196 · » Till forumet


Sv: Inför Brynäs - Luleå
70 Rodrigues: Ja det verkar som att Sundlöv brända ALLT på Nordan. Vi var ju några som varnade för skaderisken på den tunna backsida.

Naiva svar i stil med "Men vi hade ju inga skador förra säsongen" var det man fick här ifrån.

*suck*
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
På torsdag ska det vara så klart!!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Låter som att det är sista matchen för Kudroc på lördag :-(

Om slovaken Kristian Kudroc, som enligt sitt kontrakt ska spela sin sista match mot Linköping på torsdag, nu får förlängt är däremot osäkert.

– Vi vet inte än, det handlar väl i första hand om ekonomi och det har vi inte, tyvärr. Sedan vill vi vänta och se hur det är med Lasse också, menar Brynäs sportchef Micke Sundlöv.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
AVGÅ: Nä, det där med humor kan vara jobbigt ibland.
Särskilt om man saknar självdistans....
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
P: NSD är ju för f-n en blaska och ska ha en ansvarig utgivare. Finns inte tillstymmelse till varken nyhetsvärde, debattunderlag eller åsikter. Det där torde inte kunna ens kunna sortera under kategorierna ironi eller parodi. Bara rena och skära osakliga personangrepp och saklösa påhopp. Var det någon som skrev att det var kul? Du gillar säkert också "Roast på Berns" eller vad det där d-la skitprogrammet heter. Totalt talanglöst.

Vilka meriter, spelat gitarr med Ulf Lundell. Känns rätt långt ifrån något att ha på CV:t att kunna spela plink-plonk telecaster bakom en blek kopia av mespop världens sämsta, d v s Bruce Springsteen. Han kan komma igen när han spelat bakom Ozzy! Vilket ÄGG!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
För den som inte läst det, lite mer kött på benet(!) angående Jonssons skada...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Peja: Ja, håller med dig om att det är den stora skillnaden mellan de båda.
Dackell har kylan när han väl kommit in i zon och har därmed fler valmöjligheter när han ska sätta upp spelet.
Det märks vilken respekt motståndarna har när Dackell väl har pucken under kontroll.
Att han är dokumenterat skicklig på att ex ragga åt sig puckar i sin forechecking har ju alltid Calle Johansson påpekat i CanalPlus-sändningarna där Brynäs figurerar.
Enligt Calle var Dackell en av NHL:s absolut bästa på att just sno åt sig puckar som såg helt omöjliga ut, sas.
Han talade tydligen av egen erfarenhet eftersom han själv flera gånger hade blivt "rånad" på trissan av Dackell...
:-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Partyjack: Både Dackell och Molin kan ta in pucken, skillnaden är att Dackell avslutar transporten med en utmärkt passning medan Molin inte gör det. Således blir den sistnämndes pucktransport mer eller mindre förgäves.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Peja: Att sätta Hansen på backplats i pp är inte helt klockrent det heller.
Två matcher i följd har det resulterat i att han åkt ut pga att han klarat av "backspelet.

Annars, vilket spel igår. Lauritzen, herregud vad bra han var.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jompe: Ja nog var det härligt att sitta i ett halvtomt Läkerolen och se Brynäs spela sin bästa period på x antal år.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Peja: "Att Molin skulle vara lagets bästa pucktransportör är ju bullshit, det är Dackell som är det."

Typ lika kanske?

Däremot måste Dacke ha det absolut vassaste bollsinnet i hela ES, särskilt nu när Törsthalsen lämnade DIF inför denna.
Dackell står nästan varje match för någon helt brutal nedtagning på klubb-bladet, allt ser så enkelt ut.

Synd bara att han tappar i speed och närkampsspel för varje år som går nu.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Peja: Jag håller om om Dackell. Jag bävar verkligen inför hans avsked, känns jävligt svårt att ersätta honom. Inte baraspelmässigt, han har ju ett enormt Brynäshjärta och är den viktigaste spelaren i Brynäs. På och utanför isen.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
andreasknox: Äsch, Sverige? Fotbollslandslaget menar du? De är inte bättre än så här - jag glädjer mig över Brynäs seger istället! Brynäs IF har jag gillat sen jag var 7 år, de är en del av min familj, mer eller mindre. Fotbollen är bara en kul hobby, för mig alltså.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jajjen: Ja, Dackell var fantastisk. Det var han även i föregående match. Att Molin skulle vara lagets bästa pucktransportör är ju bullshit, det är Dackell som är det.

Illa att Jonsson blir borta ett tag. Ännu mer illa att Czarnecki verkar låta Nolander ta Jonssons plats i powerplay. Nolander vågar ju nästan aldrig skjuta och när han gör det handlar det nästan uteslutande om riktigt dåliga skott. Hoppas Bertilsson kommer tillbaka snart och tar den platsen. Han är en bättre powerplayspelare än Nolander.

Självklart ska Kudroc stanna. Han bidrar med stabilitet och är tuffare än övriga Brynässpelare. Och han kommer givetvis bara att bli bättre ju längre tiden går, han kommer att komma i bättre form.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jajjen:

Ok, då är vi överens att Jompe är skillnaden.

Vi kan se fram emot en grym nästa säsong... eller hur Jompe! = )
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jajjen: Ingen som kommenterat Dackells insats igår? Vilken pondus! När han kliver in på isen ser t.o.m. Abbotts ut som skolpojkar som vill ha hjälp med läxorna.

Jompe: "Brynäs brukar spela bra när jag är på resa."

Inte varit utomlands sen -99?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
P: Vet du inte hur långsint en lapp är? Dom kommer aldrig glömma period 1 igår.

rackham: "Eller så är det Kudroc som är skillnaden."

Yeah, right! Och hans känsliga handleder.

arnio: "Det är för dyrt att gå på hockey för många, tuffa tider nu faktiskt..."

Ungefär hälften av gävleborna har i runda slängar 15-20.000 kr mer per år att sätta sprätt på. Eller är det bara skolungar och arbetslösa som är brynäsare i Gävle?

Skit i fotboll! Gå på hockey!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Hong Kong: Vettefan om jag håller med... känns som en väldigt billig och infantil humor.

Det man däremot kan konstatera är att uppbackningen från
NSD -> LHF kontra AB/GD - > BIF ej är jämförbar.

Jantelagens Mecka (Gävle) förnekar sig inte ens i lokalpressen.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
rackham: Brynäs brukar spela bra när jag är på resa. Kanske ett tiggarbrev till medlemmar och sponsorer?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Hong Kong: Absolut.
Den som inte uppskattar det han skriver saknar nog lite självdistans.
Känner framförallt igen det han skriver om Hovet och bortamatcherna där.
Men jag kunde ändå inte låta bli att svara i hans blogg och undra över hur det gick igår?
;-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jompe:

Du får ta en sväng igen.
Eller så är det Kudroc som är skillnaden.

Hmmm...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Hong Kong: Kolla reprisen på Brynäs-Luleå idag på morgonen. Underbart att se vilket självförtroende man spelar med nu. Inte så mycket dumpande in i anfallszon utan mer varierade alternativ för att komma in i zon. Mer spel ut ur egen zon istället för sarg ut och sen jaga puck i mittzon. Och vi har fortfarande kvar ett sparkapital i Bröderna Dyhr som snart kommer att leverera. Eero började igår, mer kommer att komma. 4-0 mot Luleå är riktigt bra.

Självklart måste man förlänga med Kudroc. Vilken stabilitet han bidrar med i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
P: Läser man vad han skriver med en gnutta ironi och humor, så tycker jag han var rolig.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
P: Hahaha - ja det kan man fråga sig. En sådan som får luft från en nerskiten toalett.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jag såg 1:a perioden av er igår.
Mycket bra spel. Trevligt o fartfyllt!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Vad är det här för stolpskott??!

"Mest känd för sin ”Gävlebock” som man, trots inpregnering, inte lyckas freda från de lokala pyromanerna. Gärningsmännen går oftast fria. Mitt tips till Polisen är att kolla alibin för Jimmy Nordin och Håkan Hemlin. Två av Gävles största profiler och stora fans av Systembolaget."

"Mikael "Cecilia" Sundlöv är tillbaka i arbete. Kul. Efter att ha fått sin klänning sönderriven av Andreas Jämtin efter en incident i spelargången har Sundlöv gått i terapi för att bearbeta chocken. Sundlöv golade ner Jämtin och fick skadestånd i Tingsrätten i form av ett presentkort på Lindex. Grattis Mikael."
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
rackham: haha.....det kostar ju ännu mer :) men vilket år som helst ska jag ha en stol där uppe :)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
dreamland:

Åk tåg, dreamland, åk tåg... = )
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Anders Berg: Jaja okey blir bara lite less på att det ska klagas på namn när
det finns lite värre saker..(tex att sverige torska) Men jag är väl en bondjävel
då! Det kan kan ta då jag fick in drygt 5000 på NHL hockey!! (otroligt) =D
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
arnio: håller med...hade jag bara råd att sitta och åka 26 mil t.o.r varje hemmamatch så skulle jag ha säsongskort direkt, tur att tv finns för såna som mig
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Helt ok att nobba Brynäs för att se på VM-kvalfotboll, att gnälla på fansen som inte kommer är bara löjligt.
Det är för dyrt att gå på hockey för många, tuffa tider nu faktiskt och det är säkert många som skulle vilja gå oftare men som kanske är studenter eller arbetslösa. Kolla bara på hur många som kom när det kostade 50 spänn.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Sågat Lauritzen rätt rejält några gånger, så måste ju inflika med - fy fan vilken bra match han gjorde igår.

Bara hoppas att han och övriga laget kan hålla ångan uppe nu!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Anders Sundin i Aftonbladet:

"Nu väntar hela Gävle på Magnus Kahnbergs första mål."


Host, host... då skulle vi nog får bygga ut arenan va...

Kärntruppen på matcherna är väl sådär 4000 av 93000 inv.
Och sen har vi alla som inte är Brynäsare.

Ja, ja...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Huss:


Har du en VIP-biljett?
Vad kostar det att sitta på isen? = )
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
andreasknox: Tycker bara att man ska stava spelarnas namn rätt, känns respektfullt, bland annat. Eero kan de flesta stava till, efternamnet är det sämre med.

Jag är en "prettotönt"... Du är en bondjävel då, eller?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
20 Lindgren: Hietanen sköt precis innanför blå, satt precis framför....
Även solen har fläckar ;-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Har nån av dom som jobbade med matchprogrammet slutat?
Årets upplaga är under all kritik. Brynäs har alltid haft ett högklassiskt matchprogram. Men årets... Ingen krönika, inte en rad om motståndarna och dålig spelarpresentation. Att inte skriva en rad om motståndarna är fn respektlöst!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
88Lindkvist: Fyfan! Otäck skada, måste vara sällsynt att spelare skär sig på det där sättet. Dock är man väl ganska oskyddad runt vaderna så det är kanske inte så konstigt.

Jävligt olyckligt i alla fall och tråkigt för Jonsson.
Kommentera


Sv: Inför Brynäs - Luleå
Värst va Jonsson blev bra så fort han blev skadad...

Strålande match Brynäs,...

Domarn iParken måste ha varit mutad...minst 3 felaktiga offcide, var verkligen bollen över linjen?

Modo-Rögle 2-3 hahaha

Laur var grym idag och även Markan

Eero..äntligen!! Ketchup nu?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
20 Lindgren: Nja, mitt i slottet var väl att ta i. Mitt i slotten för mig är mitt i mellan tekningscirklarna. Men från blå var det ju inte heller såg jag nu när jag tittade igen.. So, i got your point!

Hur som helst en jäkla bössa! :D
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
MarcusElving: Från blå? Det var ju mitt i slottet! Väldigt välgörande i vilket fall som helst.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
dreamland: Juuso visade ju att han kan skjuta från blå ikväll i alla fall! Jävlar vilken rökare han fick på (1-0 målet)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
andreasknox: Hoppas att de förlänger med Kudroc nu......blir kanske svårt att ersätta LJs uppåkningar men i egen zon kan det ju inte bli nån fösvagning om bara Bertil kommer tillbaka för LJ har ju varit en katastrof i egen zon hittills i år......får hoppas att Juuso tar ett kliv framåt med mer ansvar
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Måste sägas att publiksiffran idag är BORTGLÖMD!

Den var mest pinsam!


Däremot har vi ett Brynäs som kommit in i andra andningen - nu tycker jag att det ser ganska lovande ut.

Eller jag kanske ska skriva TYCKTE - efter vad jag läste om Jonsson. Om det stämmer att han blir borta minst en månad, dvs ca 12 (!) matcher!!! Nu hänger inte allt på en spelare, men Jonsson är egentligen inte bara en spelare - har han en enorm betydelse i Brynäs.


Jävligt skööönt med 3 poäng idag iaf - och Ni som var där gjorde ett grymt bra jobb. Hoppas "svikarna" skäms rejält.


Tack för mig - heej!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Jajjen: Kudroc bidrar med tuffhet och styrka, speciellt framför eget mål! Brynäs har tidigare haft svårt att rensa framför mål och släppt in skitmål pga att spelarna får stå och slå som idioter på korta returer.

När Kudroc är inne har det varit rent framför Markan hittills, han har haft tid på sig att plocka upp korta returer och så vidare.

Sedan inger han respekt, vilket jag tycker är viktigt.


Sedan i spelet med puck har han absolut inte gjort bort sig heller.

I mina ögon är det solklart att han tillför en hel del.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
Brynäs och Lauritzens första period var nått i hästväg! Äntligen dax för Lauritzen att blomma ut, imponerande.
13 insläppta mål på 8 matcher är mäktigt.

Jonssons skada kommer minst sagt olyckligt, och där fick väl Kudroc kontrakt säsongen ut. Då kanske han tom kan få en tröja i rätt storlek...
5026 i publiken en lördagkväll med hockeyfesten på plats är bedrövligt, hoppas alla som stannade hemma för att se Sverige få stryk ångrar sig.

Fn så fult Abbot bröderna spelar!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
pastorn: Kudroc är sanslöst överskattad. Så här långt har han inte visat nånting mer än att han undviker misstag. Och ersätter Jonsson gör varken han eller nån annan tillgänglig. KK kan fylla kvoten "stor gubbe" i Brynäs.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
MarcusElving: Tror inte Kristians vara eller inte vara hänger på masens skada. Pengarna styr.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - Luleå
MarcusElving:

KÖNSORD!!!!
Kommentera

« · 1186196 · »