Brynäs IF

728112 inlägg · 7962 ämnen

Inför Brynäs - SSK (10/08-05)

« · 551545 · » Till forumet

Inför Brynäs - SSK (10/08-05)
Med mindre än två månader kvar till den allra första matchen för säsongen är det med viss spänning man väntar på att få se dom nya spelarna samt hur spelet ser ut. Snart börjar (ÄNTLIGEN!) hockeysäsongen.

Sitter här förresten med dom två första biljetterna till matchen :P
Kommentera

Sv: Inför Brynäs - SSK (10/08-05)
Falken:

Har dom redan börjat släppa biljetterna ?
Kommentera

Makkan: Jepp. Såg det i Annonsbladet för ett par dagar sedan. Tror det var till vecka 26 dom säljer till, i alla fall till en början.
Kommentera

Falken:

Och förresten är det klart att vi ska spela hemma i dom första matcherna ?Det var ju snack om att vi ska byta bort våra första hemmamatcher till bortamatcher pga hallbygget.
Kommentera

Makkan: Ja du. Som du säger så stod det ju att vi skulle flytta fram matchen mot Leksand till ett senare datum och den andra matchen mot MoDo skulle spelas i Kempehallen. Men tror inget är bestämt. Vi får väl vänta och se.
Kommentera

För dom som vill veta så kostar biljetterna 90kr styck.
Kommentera

Falken: Förra året tog dom slut. Vet att det var en massa som fick vända i dörren.
Kommentera

Busen: Jepp. Som tur kom jag in förra årets trots jag och många andra inte hade en aning om att man kunde förboka biljetterna. Bra att man ute i tid nu i alla fall.
Kommentera

Falken: Vet du vart man kan beställa biljetter till Brynäs-SSK (10/08-05).
Kommentera

79 Andersson: Vet inte om man kan boka via telefon eller internet. Men farsan som fixade biljetter till mig och han åkte till något kansli vid Jernvallen där han köpte biljetter. Du kan om du har den senaste Annonsbladet också se en liten "annons" om biljettförsäljningen till matchen.
Kommentera

Falken: Det ska var SIK:s kansli.
Kommentera

Falken: okej, den har jag nog inte fått
Kommentera

79 Andersson: Det här var det enda som stod om matchen på Sandviken IK sida.

Se även länk.

Elitmatch Brynäs IF-Södertälje SK
2005-06-01

Onsdagen den 10 Augusti klockan 19.00 så spelar Brynäs IF mot Södertälje SK i Sandvikens Ishall.

Biljetter till försäljning sker på SIK Hockeys kansli.

Biljettpris 90:-
Kommentera

Falken: så ni får betala för träningsmatcher? Vi brukar gå gratis på träningsmatcher. Hur det blir i år vet jag inte men det blir nog som vanligt.
Kommentera

svennis: De som är medlem i någon supporter klubb går in gratis när det är Brynäs som arrangerar träningsmatcherna. Annars när det klubbar i distriktet så har de ju träningsmatchen där för att stödja en lokal klubb och då blir det något fel att släppa in folk gratis.

-HF
Kommentera

HF: Nu har man skaffat biljett i alla fall. Ska bli trevligt att se början på en mycket roligare säsong än den vi upplevt nu senast. Fast nog hade man hoppats att de skulle lägga lite mer energi på att värva backar.
Kommentera

Eran hemsida suger varför uppdateras den inte????
Kommentera

mr big: Blind eller?

Hämtat från brynas.se

"Problem med internet- och mail till och från Brynäs kansliet

2005-06-13
Vi har förnärvarande vissa problem med mail trafiken till och från Brynäs kansliet. Internettjänsten är också ur funktion. Detta innebär vissa problem med att uppdatera hemsidan, vår leverantör av bredbandstjänster till Gavlerinken med omnejd jobbar på att lösa det uppkomna problemet. Vi återkommer så snart problemet med bredbandsuppkopplingen är löst."
Kommentera

GävleLasse:

Okej: Jag syftar mer på att eran laguppställning är densamma som ifjol, men erat internet kanske inte funkat sedan dess!

kanske bredbandsbolagen i gävle är överbelastade med arbete eftersom dom inte hunnit åtgärda problemet ännu.

förhoppningsvis kanske dom fått tummen ur ar***** och ordnat det till säsongsstarten för annars kan det bli jobbigt för brynäs ledningen med att behöva sitta och skriva upp allt med blyertspenna!!!
Kommentera

mr big: Med den utveckling Brynäs IF haft de senare åren så har faktiskt en kopieringsapparat inköpts för att slippa skriva om med blyertspenna. ;)

Men visst är det dålig ordning på brynas.se i många avseenden...
Kommentera

GävleLasse:

Jodå, men men så kan det vara ibland.
Kul att ni får en ny arena nu, har varit i gavlerinken många gånger utan att riktigt gillat den.

Ska bli kul att besöka den..
Kommentera

mr big: Sant, Gavlerinken är lite sliten...

Men det stundar nya tider nu. Jag var upp idag en sväng och de har börjat röra på sig däruppe nu. I morgon träder bygglovet i kraft så de kan börja bygget.

Vi får väl se om Mora klarar sig kvar till säsongen 2006/2007 så du får komma på match ;)
Kommentera

GävleLasse:

Ja, int e då jag nå orolig för de eller.
djurgården hv71 luleå ssk och modo värkar inte ha så speciellt starka trupper så om vi skulle hamna bakom dom så har vi inget i es att göra.
och sätter vi handen på hjärtat så kommer vi nog att hamna både före dom och Brynäs :P
Kommentera

mr big: Ja visst finns det lag som inte ser vidare starka ut på pappret. Men nog tror jag att Brynäs kommer att hamna högre i tabellen nästa säsong än nu sist. Sen kan man ju undra vad som händer uppe på Morakansliet...

Är det så här Mora presenterar ett positivt resultat?
Kommentera

GävleLasse:

Det där är slag under bältet, men jag e faktiskt fundersam jag också, men som sagt jag håller på laget mora ik, inte på janne simons som bara är en klubbdirektör.

Rolig info är att det var några läksingar in på mora sidan och beklagade sig över att dom har masen "avmaskaren" och bergkvist i ledningen, och att dom gjärna haft simons istället....
Kommentera

mr big:

"Ja, int e då jag nå orolig för de eller"

Mora får nog vara VÄLDIGT nöjda och ansetts ha skrällt om de placerar sig före ens något av de lag du räknar upp.

Spännande dialekt du har förresten: )

Kommentera

mr big: Slag under bältet? Face the reality...

Nu är det ju så att man håller på laget, inte klubbdirektören. Men nog tror jag att det hörs lite väl mycket trädskoklapper i korridorerna däruppe i Mora.

Sen är jag nog benägen att hålla med claesw i det där med tabellplaceringen. Jag tror att Mora kommer att få det väldigt svårt i år. Räddningsplankan kan väl vara att DIF har det tungt ekonomiskt just nu och ställer upp en ovanligt tunn trupp.

Ett lag som jag däremot tippar väldigt långt ner i tabellen är SSK. De har hamnat i en riktigt tuff grupp i år och det kommer att kosta klinkers att klara sig kvar.
Kommentera

GävleLasse:
Jag (liksom Rodruiges) VET att DIF går till slutspel, basta!
Kommentera

mr big: Ang hemsidan så kan du klicka på spelartrupp för att få fram den aktuella truppen. Svårare än så är det inte!
Kommentera

claesw:

"Mora får nog vara VÄLDIGT nöjda och ansetts ha skrällt om de placerar sig före ens något av de lag du räknar upp."

Är det vad din erfarenhet säger dig? Vad grundar du det på undrar jag?

Jag säger inte att du har fel, jag vill bara veta hur du kan komma fram till ett sådant tvärsäkert uttalande?

Mora IK har efter årsmötet deklarerat att man har som mål att bli kvar i ES. Inte bara den här säsongen, utan för många år framöver. Den målsättningen gillar jag (konstigt vore det väl annars). Det är ingen målsättning man uppnår, eller ens uttalar om man ställer upp med ett gäng man inte tror ska klara av en säsong i ES.

Förvisso är många av importerna något som kan bli antingen fågel eller fisk. Det är svårt att veta så här på förhand om man inte sett dem tidigare. Men till skillnad från dig tycker jag faktiskt att det ser hyfsat bra ut.

Vad gäller Don Simons så är det bara att inse att karln borde delegera ut vissa uppgifter han (förmodar jag) själv tråcklar med. Det blir lätt att man trampar i klaveret då. Annars har Mora, Mora IK och svensk ishockey (speciellt den delen under toppen) honom att tacka för enormt mycket. Och jag skulle inte vilja byta ut honom mot någon annan i ES. Varken sportchef eller klubbdirektör.
Kommentera

claesw: Rodruiges var en ny bokstavskombination på mitt efternamn, tidigare har jag fått läsa Rodreglas, Radragus och rodriquies m.m :-)
Kommentera

Enligt Keb blir det här formationerna i morgon mot Södertälje SK.

Första:
Jörgen Sundqvist - Mikko Kuparinen
Björn Danielsson - Mikael Wahlberg - Lars-Erik Spets

Andra:
Daniel Casselståhl - Daniel Johansson
Ove Molin - Jonas Almtorp - Vesa Viitakoski.

Tredje:
Linus Morin - Henrik Bergfors
Mathias Månsson - Fredrik Stridh - Antti Aarnio.

Fjärde:
Martin Öhrstedt - Tommy Sjödin
Tommi Miettinen - Nicklas Bäckström - Henrik Malmström

Avbytare: Kim Sunna

Saknas gör Mikael Lind (problem med en ljumske), Dackell (känner av sin skada) och Niklas Andersson (bort i USA). Sulku ska enligt Keb få ett nytt skydd för handskadan och testa på träningen. Han kanske spelar, verkar det som.

I målet börjar "Honken". Korhonen går in efter halva matchen.
Kommentera

Falken: Enligt Keb så beräknar "Boorken" att Dackell och Lind är med i Mästarcupen nästa vecka.
Kommentera

Falken:
3-1 till BIF blir det!
Kommentera

claesw: 4-1 tror jag det blir.
Kommentera

Kringlorna ställer upp med följande konstellationer:

Forwards:
Brandner-Kopitar-Dragan, Videll-Gabbe-Kollar, Nyström-Norbäck-Robban och Bemström-Burström-Skröder.

Backar:
Grossman-Petri, Huokko-Berggren, Jonte-Timmy och Fredrik Sontag som sjunde back.
Kommentera

claesw: D.J och Cassel elitseriens stabilaste backpar!? : /
Kommentera

Går matchen följa live på nätet ? ? ?
Om man nu får tid över nu när man har fullt upp med en helt färsk Brynäsare som kom den 5 Aug dvs min dotter som ligger och beundrar Brynäströjan på väggen ;)
Kommentera

Allihopa: Nån som ska gå på isträningen som börjar om 50min? Om ja så syns vi där annars så ses vi på matchen ikväll, eller hur?
Kommentera

RavenLord: 5e augusti? Det är bara att gratulera, hoppas nu att hennes första ord blir Blynäs och inte Mamma eller Pappa ;)
Kommentera

Så där vad nice. Biljetten i hamn. Finns fortfarande biljetter kvar för den som är intresserad.
Kommentera

AD: Ja det eller SAIK borde det bli då hon sneglar upp på den tröjan med :)
Kommentera

Lunkan: Jo hej, det kraftfullaste krutpaket man kan tänka sig. Ihop så blir det väl en 130 kg och 3,20 m dvs ungefär som Zdeno Chara ensam...
Kommentera

RavenLord: Enl Brynäs nyhetsbrev så kör SSK från sin sida någon slags online uppdatering.
Kommentera

AD:

Krossa kringlorna nu, knäck dom totalt.

Välkomna till fmm arena i sept.
Kommentera

65selander: Okej får kolla upp den när det börjar
Kommentera

mr big: Ja, vi ska göra så gott vi kan. Får väl hoppas på liknande resultat som förra året i Jernvallen, 6-2 (mot Timrå). Men som sagt, huvudsaken är att spelet är bra.
Kommentera

Falken:

Mycket sant, ska bli kul å möta er i vinter, då ska jag åka till hemstaden å hälsapå lite (kommer från brynäs innan jag flytta till mora).
Kommentera

mr big: Ja, hoppas vi båda då är lag i mitten istället för botten. Flytta från Brynäs till Mora? Neee :)
Kommentera

mr big:
Brynäs, det är väl den där staden i Gästrikland, där Brynäsån mynnar i havet? Åker du bara förbi på E4:an, är bästa landmärket när du passerar under Brynäs Bro.
Kommentera

« · 551545 · »