Brynäs IF

726334 inlägg · 7959 ämnen

Ingen vill till Brynäs

« · 491557 Till forumet


Sv: Ingen vill till Brynäs
88Lindkvist:
Ja, det håller jag med om. Huge kommer nog snart med en uppläxning av det yngre gardet, en av sakerna han kanske kommer att nämna är att NHL-spelare inte automatiskt behöver passa in perfekt och förstärka BIF, bara för att de är NHL-spelare (kanske otränade osv).
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: ja eller så ska NHL börja om vi ska ha någon chans men den chansen är inte så stor. Så det är bara att skaffa några proffs för att slippa att åka ner i kvalserien.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Med så många och stora och självsäkra ord har Du förstås rejält på fötterna? Du vet vad som sker i Brynäsorgansiationen? Du tror att de inte själva är otroligt besvikna och att de arbetar för att komma ur situationen? Du tror att de inte själva inser att det var ett misstag att inte värva senast, när de verkligen ansträngde sig för att värva spelare? Sundlöv var enligt uppgift uppe i spelarbussen när All Star Team var här och spelade.

Det är alltså inte så att vi HS-chattare har monopol på intelligens och tankeförmåga och att Brynäs klubbledning inte har det. Det har skett otroligt mycket i Brynäs organisation de senaste 18 månaderna. Vi har legat långt efter de andra klubbarna men avståndet minskar hela tiden.

Varför inte fråga lite intressantare frågor istället? Hur kan det komma sig att SSK och Leksand (dagens exempel) kan värva spelare medan Brynäs inte kan det? Därför att sponsorerna går in och möjliggör det. Innan vi begär Sundlövs huvud på ett fat skulle vi kanske titta lite på sponsorernas agerande. En del har skjutit till pengar men överlag är det enormt dåligt stöd. Ska det behövas en degradering till AS innan Gävle inser vad Brynäs betyder för stan?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: "Skillnaden är att jag helt enkelt inte ställer upp på att bli bedragen år efter år. Havet är stort och det finns andra fiskar.."

Det är ju det jag sagt hela tiden:
Du ÄR ingen Brynäsare.

Varför inte börja hålla på Frölunda, t.ex.
Dom behöver lite gnällspikar. Alldeles för mkt framgång på den kanten..
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe:
Klockrent!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: Vi gnäller på annat :)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
mok:
Ni gnäller väl när det bara är 11500 på matchen istället för 12100...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Poffa: "Om ni vill kan ni säkert få köpa lös Muir från oss. Han håller ju på sin höjd allsvensk klass så han blir en fin förstärkning för er...;-)"

Nu tror jag alla hästarna är ute i Övik. Är det det ett kollektivt storhetsvansinne där uppe, eller är det bara du? Vill minnas att sist Brynäs var på besök åkte vi hem med en pinne, så ett stänk ödmjukhet i all hybrisen skulle kanske behövas.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Appropå antalet åskådare! Hur blir det med den nya superhallen som ska ersätta Gavlerinken! Är det på G eller ligger det på is?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe:
 
Trots att du citerar helt rätt verkar det som att du glömde ironismileyn på slutet och den ironiskt bitska undertonen i inlägget. Synd...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: "Allt jag säger är att vi supportrar bör visa ett tydligare missnöje"

Går det att gnälla mer än vad du gör?

Fast du vet att organisationen är förbättrad och att det tar tid att komma ikapp, så vägrar du inse de villkor som ledning och lag jobbar under.
Din verklighetsuppfattning ger jag inte mkt för.
Du kan mao inte tas på allvar.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Poffa: Du ser alltså inte att jag har med smileyn inom citattecken?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
claesw: Hahah ja där har vi en av sakerna vi gnälle om nu :) Det buades sist mot Luleå när dt bara var 11700 istället för fullsat (12 044). Men det har det gjors i många år när det vart under 10 000 mest för skoj :)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
mok: "Huge: Vi gnäller på annat :)"

Exakt.
Som typ: varför kom inte Alfredsson mkt tidigare? ;-))
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe:
 
Jaha, du fattade den inte, mao?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
mok:
Luleå har aldrig dragit folk! 11700 st -skandaldåligt
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: Nej iaf inte jag. Men många har säkeligen gjort detta. Gäller att finna sina saker
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Poffa: Jo, nog fattade jag den alltid. Men även ironier och smileys har sin plats i diskussionerna och den här tycker jag knappast räcker för att maskera en underliggande arrogans i Ditt inlägg. Min läsning, javisst, men lika fullt min läsning.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
NU TAR NI ALLA OCH KÖR EN SANSAD KVÄLL FRAMFÖR DATORN! ;-)

För nu är hela Moderatorgruppen på Hockey i kväll.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander:
Inklusive claesw som går nu- kram på er : )
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe: Jag har inte ifrågasatt klubbledningens "intelligens och tankeförmåga". Jag har ifrågasatt deras förmåga att driva klubben.

"Det har skett otroligt mycket i Brynäs organisation de senaste 18 månaderna. Vi har legat långt efter de andra klubbarna men avståndet minskar hela tiden." Det påståendet är lätt ifrågasätta också. Bara för att du säger att avståndet minskar betyder inte i själva verket att det är så. Eller sitter du inne med information som inte jag och övriga gör? Nä, trodde inte det heller.

Ja, sponsorerna är de som hjälper Södertälje och Leksand. Varför hjälper inte sponsorer Brynäs? Är det sponsorerna som har slut på pengar eller kan det möjligtvis vara Brynäs som är tafatta i sin sponsorjakt?

Sen om de är besvikna? Det är vi alla..
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe:
 
Släpp "Alla hatar oss"-stilen, den passar sig inte. Om du tittar på vem jag ställde inlägget till så ser du att det var Selander, en person som är rolig att reta då jag vet att han kan ta det och ge igen om han vill.
 
Hela saken baseras på en hatkärlek lagen mellan och det är ett givande och ett tagande. Allt för ofta påminns man om våren -99 av diverse löst folk (Brynäsare) och när man då får chansen att ge igen så tar man den så klart.
 
Glimten i ögat, Jompe. Glimten i ögat...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: "Din verklighetsuppfattning ger jag inte mkt för. Du kan mao inte tas på allvar."

Det var ju synd att jag inte Ditt förtoende.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: "Din verklighetsuppfattning ger jag inte mkt för. Du kan mao inte tas på allvar."

Det var ju synd att jag inte fick Ditt förtoende.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Sundlöv hävdar i dagens tidning att det finns medel för nya spelare men det är "svårt" att få någon spela bara 12 omgångar. Tydligen har han alltid någon ursäkt som går vägen för ishockeyokunniga, såklart!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: "Det var ju synd att jag inte fick Ditt förtoende."

Inget att vara ledsen för. Det finns fler jag inte har förtroende för, så
du är i gott sällskap...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken: "Magico: Sundlöv hävdar i dagens tidning att det finns medel för nya spelare men det är "svårt" att få någon spela bara 12 omgångar. Tydligen har han alltid någon ursäkt som går vägen för ishockeyokunniga, såklart!"

Det räcker om Du tar fasta på det där med "ishockeyokunniga".
Resten av inlägget är för de kunniga, så det behöver du inte läsa.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: ???
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken: Menar du att Sundlöv har fel i sitt konstaterande av fakta, dvs att det är svårare att få hit en spelare för 12 omgångar, än vad det t.ex hade varit om vi varit säkrare på en slutspelsplats?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Huge: Det är nog säkert så som han sa! Det är inte det jag menar heller men om Mr S. och övrig styrelsegäng i BIF hade värvat spelare förra transferomgången då hade inte vi behövt att tjafsa om det, eller hur?
Kommentera

« · 491557