Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Introlåt

« · 1178090 · » Till forumet

Sv: Introlåt
arnio: Det ska vara knäpptyst efter ett bortamål, det finns inget värre än när nån ska försöka göra sig lustig över ett baklängesmål. Minns med obehag att man i slutet på 80-talet spelade Beethovens 5:a och nåt obegripligt musikstycke som gick nåt i stil med "kära vänner så kan det gå, ibland när inte haspen är på..." Dett har ärrat min själ för evigt.
Kommentera

Sv: Introlåt Kommentera

"Nu har de skitit i det blå skåpet, nu är det krig!"

Har inte klippet men kanske nån annan har det? Skulle vara kula att se på jumbotronen efter bortamål..
Kommentera

HF: "DÅ har jag varit på kansliet och diskuterat detta. Som väntat så är det spelarna som väljer låt till introt. De yngre spelarna får komma med förslag och sen beslutar spelarrådet. Detta kommer inte att bli någon förändring på då spelarna känner att det är viktigt att det är de som valt låten.

Henrik, som sköter introt med mera, var dock intresserad att få låtlistan som finns här på omröstningen så kanske han kan lägga in några av dessa på andra ställen i stället. Så han kommer att få den av mig. HAn var förövrigt glad att det kommer kommentarer från fans och han är intresserad att höra mer vad ni tycker. Så har ni kommentarer eller förslag så skicka dem till mig här på HS eller på [email protected] så ska jag framföra dem.

Sedan hade han ett önskemål om hjälp. Under inmarchen inför andra och tredje perioderna så kommer olika sekvenser från filmer att spelas upp, lite beroende på vad det står i matchen. Tex talet i inledningen av Gladiator, "What we do in life, echoes in to eternity" mm. Han vill helt enkelt ha förslag från er vad ni vill se för sekvenser. Så skicka förslag till mig även här så vidarebefodrar jag dem.

Vad gäller introt för i år så kommer det att bli väldigt snarlikt som förra året rent låtmässigt. Videosekvensen består av små korta citat från spelarna, typ "Jag gör allt för att vinna", "Jag viker aldrig ner mig". Det kommer att börja gå en reklamfilm som är snarlik på tv idag. Den ska gå både här och i Uppland och Hälsingland, så håll utkik.

En annan sak, mållåten som var under träningsmatchen är, till min fasa, den som kommer att användas. Jag framförde ett starkt ogillande och han skulle kolla om de kunde hitta något alternativ. Mitt förslag är "Måååål igen". Här går det självklart att påverka, så kom med förslag.

Till sist kan jag meddela att nya souvenirerna är på gång, jag har sett ett urval och det ser riktigt bra ut. De har en kollektion med mer supporterinspirerad stil. Sen finns en kollektion som är mer diskret. Till sist har de en helt egen kollektion för Selander (eller om det var för kvinnor) som går i rosa."

Det är ju skitbra!!! Kul att kansliet är intresserade av detta! Våra låtar kan ju som sagt spelas under andra delar av matchen. Till nästa säsong so kan kanske fansens lista ges till spelarna och kanske de gillar något av vårat föralag.
Det där med förslag till filmsekvenser är ju kanon, bara ut och leta.

Bra jobbat HF !!!!!!
Kommentera

Gurra88: Håller med dig faktiskt. Det är en sommarplåga som man är hur less som helst på. Men den är trots allt trallig och klappvänlig
Kommentera

HF: Rap das armas, som ni nämde är ju en riktig sommarplåga, som man kan spy på.. men visst, det är bra gung i den, och det kan nog behövas i stela läkerolen... Inte helt dåligt som mål-låt ändå skulle jag vilja påstå..

Men vad är intro låten? Samma låt som förra året känns ju väldigt lökigt..?
Om inte hur svårt kan det va att få veta vilken det är?
Kommentera

70 Rodrigues: Första 1.10 på denna är ett grymt intro
Kommentera

Bissett19: Jajamensan, urk!
Kommentera

HF: Låter bra att utbudet är till det bättre. Vet att Håkan på shopen har varit mer än förbannad på NHE.

Nu har ju de själva fått tagit fram hur sakerna skall se ut. Är jag inte helt fel så är det ett Gävle-företag som trycker o s v.
Ny jacka blir det på lördag iaf. :-)

Kommentera

MarcusElving: barabababababa, typ =) Tror den är nån slags hitlåt just nu. Råkade ställa in P3 i bilen under nåt tillfälle och då spelades den där. Ska försöka leta på den.
Kommentera

HF: Vad var det för låt när de målade i träningsmatchen då? Kommer inte ihåg?
Kommentera

Clubsport: Ja, jag tycker den är grym. Men Introt kan vi ju inte påverka så det gör ju detsamma.. :P
Kommentera

MarcusElving:
Klockrent, Last Look At Eden it is!
Kommentera

DÅ har jag varit på kansliet och diskuterat detta. Som väntat så är det spelarna som väljer låt till introt. De yngre spelarna får komma med förslag och sen beslutar spelarrådet. Detta kommer inte att bli någon förändring på då spelarna känner att det är viktigt att det är de som valt låten.

Henrik, som sköter introt med mera, var dock intresserad att få låtlistan som finns här på omröstningen så kanske han kan lägga in några av dessa på andra ställen i stället. Så han kommer att få den av mig. HAn var förövrigt glad att det kommer kommentarer från fans och han är intresserad att höra mer vad ni tycker. Så har ni kommentarer eller förslag så skicka dem till mig här på HS eller på [email protected] så ska jag framföra dem.

Sedan hade han ett önskemål om hjälp. Under inmarchen inför andra och tredje perioderna så kommer olika sekvenser från filmer att spelas upp, lite beroende på vad det står i matchen. Tex talet i inledningen av Gladiator, "What we do in life, echoes in to eternity" mm. Han vill helt enkelt ha förslag från er vad ni vill se för sekvenser. Så skicka förslag till mig även här så vidarebefodrar jag dem.

Vad gäller introt för i år så kommer det att bli väldigt snarlikt som förra året rent låtmässigt. Videosekvensen består av små korta citat från spelarna, typ "Jag gör allt för att vinna", "Jag viker aldrig ner mig". Det kommer att börja gå en reklamfilm som är snarlik på tv idag. Den ska gå både här och i Uppland och Hälsingland, så håll utkik.

En annan sak, mållåten som var under träningsmatchen är, till min fasa, den som kommer att användas. Jag framförde ett starkt ogillande och han skulle kolla om de kunde hitta något alternativ. Mitt förslag är "Måååål igen". Här går det självklart att påverka, så kom med förslag.

Till sist kan jag meddela att nya souvenirerna är på gång, jag har sett ett urval och det ser riktigt bra ut. De har en kollektion med mer supporterinspirerad stil. Sen finns en kollektion som är mer diskret. Till sist har de en helt egen kollektion för Selander (eller om det var för kvinnor) som går i rosa.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl som vanligt, se vilka låtlistor de hade i NHL för ett år sedan. Rangers körde Kevin Rudolfs "Let it Rock" under hela presentationen.
En ny Song2?
Kommentera

70 Rodrigues: Grymt, mäktigt
Kommentera

GävleLasse: Dom första 59 sek av den här låten skulle vara ett grymt intro.

Se länk!!
Kommentera

Huge: ja om inte annat så kan det i alla fall vara ett trevligt inslag runt matcherna...

Fast hmnen måste nog skrivas med ostämd gitarr med tanke på att flertalet i klacken befinner sig i målbrottet...
Kommentera

MarcusElving: hitman eller nått..vad han nu heter
:P
Kommentera

GävleLasse: Kör hårt.
Det är det här jag talar om: lite förnyelse istf att mala på i samma hjulspår år efter år.
Om vi nu inte lyckats leda svensk hockey på rinken (ännu) så borde vi väl iaf kunna gå före vad gäller matchinramningen...
:-)
Kommentera

Gurra88: Jo iofs! Men vem var det som visste hur det skulle se ut? Och varför kunde inte denne berätta? :P
Kommentera

Hong Kong: Ja tänk om någon kunde skriva en hymn. Nånting enkelt som verkligen sätter sig och är lätt att lära sig. Det blir att stämma upp guran tror jag :)
Kommentera

MarcusElving: Men att skicka det är ju gratis.. testa skadar ju inte, och säg att du har många fans i ryggen...

Nån sa ju att han visste hur introt va, kan inte han säga det, om han nu vet förstås..
Kommentera

Gurra88: Nej det tror inte jag heller, 6 dagar kvar till hemmapremiären. Jag tror nog att introt är klart i vilket fall! Annars vore det konstigt..
Kommentera

MarcusElving: Bra jobb.. skicka din version till Catarina carlsson eller vad hon heter i Brynäs.. Men förmodligen kommer hon inte orka göra nått åt saken.
Kommentera

Hong Kong: Njaaa! Jag vet inte om jag håller med där. Jag tror precis tvärtom, att de flesta kommer hålla takten lite bättre när det är färre BPM än typ förra säsongens "Infinity". Testa klappa för dig själv när du lyssnar på låten. Inga problem alls :D
Kommentera

Hong Kong:

Amen !
Kommentera

MarcusElving: Det är för seeeegt. Med en BPM på runt 80 så kommer många tappa handklappartakten efter 10 sek.
Kommentera

Jag gjorde mitt bästa att sätta ihop Europes Prelude med själva låten "Last look at eden". Mixtrade även in lite bilder för att höja känslan lite! En sak är ju säker, det blir ingen redigerare eller så av mig inte. Men i alla fall, jag tycker att man kan föreställa sig låten i Läkerol Arena och den är ju förjävla mäktig alltså! :D

Säg att spelarna kommer in omkring 53-54 sekunder på det här klippet, klockrent tycker jag!
Kommentera

GävleLasse: På tal om hymner. Så är nog det här den bästa jag har hört. Verkar lätt att sjunga med, lagom tempo, lagom lång.

www.youtube.com/watch?v=qDKQffyqcpI&feature=related

När jag säger bäst, så räknar jag inte med Y.N.W.A. Den spelar i en egen divison, som någon annan aldrig kommer upp i.
Kommentera

Huge:
Det var inte mycket hårdrock över förra säsongens intro "Infinity"
Kommentera

Gurra88: ja jag gillade inte förslaget.. Det är en sak att man tycker att en grupp/låt är skitbra.. men den ska passa liksom..
Kommentera

GävleLasse: Uppkastningarna?:)
Kommentera

GävleLasse: Sen den här när vi går hem... *ASG*

www.youtube.com/watch?v=Q5UrVdvk1Ao&feature=related
Kommentera

Huge: Då är jag mer inne på att löra någonting klassiskt.

Typ Wagner
www.youtube.com/watch?v=7AlEvy0fJto&feature=related
Kommentera

Gurra88: Det enda som som ryckte var mitt huvud vid uppkastningarna ;)
Kommentera

tjugo8: "För icke-besökare i LA/GR kan jag avslöja att det var ca 10 år sedan introt bestod av "hårdrockupplägg"..."

Hårklyveri.
Termen "Hårdrock" står för tung och taktfast musik och därför använde jag den termen då den bäst illustrerar det saken gäller.
Sen får alla musiknördar ursäkta ifall jag inte använt den EXAKTA beskrivningen på den musikstil som introna representerar.

Eller så är det så att man slutat spela tung taktfast musik sen 10 år tillbaka och gått över till jazz, country eller svenska folkvisor.
Vilket jag starkt betvivlar....
Kommentera

tjugo8: No more sorrow var väl ändå väldigt grötigt:/.. inleder bra , men mynnar ut i en ända sörja.. nej tack..

Blindside - Fell in love with the game... Inte det klassiska glammiga som många är ute efter.. nytt, hårt, och medryckande..

www.youtube.com/watch?v=FWIJzyq75p0
Kommentera

Huge: Det känns någolunda mer fräscht än Brynäs hej.. Men å andra sidan är du ju 57 år och tycker att gammalt är bäst.. Därför klandrar jag dig inte för detta.
Kommentera

Huge:
"Och så kör vi vidare med samma gamla hårdrocksupplägg..."

För icke-besökare i LA/GR kan jag avslöja att det var ca 10 år sedan introt bestod av "hårdrockupplägg"...

Realistiskt (inte bara önska sin favvolåt) inser ni att LP No More Sorrow är oslagbar...det handlar om att få igång taktfullt handklapp från 6000 negativa jantar...

RÖSTA FÖR LINKIN !!!
Kommentera

Huge: Hehe. Jodå, det där om Arameniska osv... var ett försök till skämt, men empirisk erfarenhet visar faktiskt att tyngre musik typ hårdrock lockar fler att öppna plånboken, inte nödvändigtvis i hockeysamanhang, men sannolikt.

Klart man ska vara rädd om gamla traditioner men på många vis, och nu snackar jag inte musik, har Brynäs varit fast i ett sådant tänk allt för länge och det är enligt mig en orsak till att föreningen är där dom är idag. Hade man släppt traditionstänket tidigare så kanske vi vore en av de stora idag.
Kommentera

tompap71: "du Huge, det var jag som var mån om Hietanen."

Kanon, det är jag med.
Min poäng är egentligen att man ska vara aktsam om gamla traditioner så att dom inte försvinner.
Typ Fahlanders Brynässång, som är en klassiker.
Nu tror jag iofs inte att den kommer att försvinna från repertoaren innan match, men man vet aldrig hur ledningen påverkas av bl.a unga supportrar som saknar känslan för det gamla kulturarvet.

Har absolut inget emot att man spelar hårdrock eftersom det knappast finns nån annan musikform som passar in i ett koncept där det gäller att elda upp både spelare och publik inför match.
Kanske inte så lyckat med nån indisk raga eller sonat av Beethoven innan match... :-)
Jag är en hygglig fan av hårdrock och speciellt AC/DC (om deras musik nu kan klassas som hårdrock, jag vet inte...)
Såg dom live 1982 på Göta Lejon i Stockholm och det var en upplevelse.
Kom dock i kontakt med bandet redan runt 1970, när en kompis hade spelat in "It´s a long way to the top..." på sin gamla rullbandspelare (Tandberg) och sen var man fast.

Sen vet jag inte om du skojar när du hänvisar till den där Armeniska undersökningen?
Låter dock inte helt osannolikt att hårdrockmusik får kringförsäljningen att gå upp....
Kommentera

4-1!
Kommentera

J20 leder med 3-1 inför sista!
Kommentera

Gurra88: "Ja göra Brynäs ännu mer omodernt, ja varför inte.. Kanske skulle bygga upp gavlerinken igen som den en gång såg ut.. Och ringa hem bisset, och Djoos och fråga om dom inte kan köra på några år till?"

Exakt.
Och så kör vi vidare med samma gamla hårdrocksupplägg med rök och raketer.
Det som man började med samma år som Sundsvall brann och som du fortfarande tycker är modernt.
Du har verkligen lyckats ge ordet "modern" en helt ny innebörd.
Nu fattas det bara att du vurmar för cheerleadersupplägget också, så talar vi om helsvenska traditioner...
Kommentera

65selander: fy fan på ren svenska. Frågan är vad som är värst, klippet eller att du hittade det o valde att dela med dig ;)
Kommentera

65selander: HELVETE!
Kommentera

65selander: Åh h-vete! Jag som precis ätit äggröra!
Kommentera

tompap71: På tal om hudproblem :-))
www.youtube.com/watch?v=VNOxn-paCHs
Kommentera

« · 1178090 · »