Lindström: Klart vi läser! Bra uppdaterat.
Hur tycker du nyförvärven ser ut? Sticker dem ut? :)
Lindström:
Tack för rapporteringen.... kan du övervaka alla träningar? ;-)
Johan Norrström: Jag har svårt att göra kopplingen mellan Brynäs och tigrar. Visst hade vi "tigern" i laget, men vi har ju även haft stövlar, präster mm
Det lama försöket att skaffa "häftiga" namn för att sälja mer sovenirer är nog ett av de sämsta beslut man tagit i hockeyligan.
Huge och Gurra kanske skulle fira Jul tillsamans. Gurra tjatar om att öppna julklappar medan Huge promt skall se klart ALLA julprogram innan det blir tal om julklappar. Detta förklarar han om och om igen med långa monologer så Gurra SOMNAR efter en stund osv osv...
Inte ett öga är torrt.
Redigerad kommentar
foppa78: Ok, tack för infon...
Blir bättre och bättre, men det är en bit från intresset i ex. Skellefteå tidigare år...
Hade varit kul att vara där...
Slajsarn: Det var en ren NHL "copycat" (ursäkta ordvitsen) med djur som lagets maskotar. När Elitserielagen ville börja tjäna pengar via merchandising så adopterade lagen olika djur eller symboler.
Tigern var det som passade Brynäs bäst (färgkombon, Tigern Johansson) samt att det var ett större, kraftfullt djur (funkar liksom inte med en ekorre..). Men säljer också barngrejer bättre med en djurmaskot.
På senare år har man tonat ned den vinklingen rejält.
Men var glad att du inte håller på en klubb som har en stor blå kossa som symbol...
Huss:
Som jag förstått det handlade valet av en tiger mer om att stadsdelen Brynäs längre tillbaka, typ 60-tal i folkmun kallades Gävles Brooklyn och laget därför hade smeknamnet Brooklyn Tigers.
Huss: Det finns väl någon historik kring uttrycket Brooklyn tigers, för det dök väl inte upp med dom nya symbolerna. Den klassiska sidan "Brooklyn Tigers Tribute page" måste ju fått sitt namn från någonstans?
tompap71: Ok där kom ett förtydligande. Såg inte det innan jag postade min fråga...
Redigerad kommentar