Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Jämn tabell - från plats 5 till 11

« · 602409 Till forumet


Jämn tabell - från plats 5 till 11
Här kommer en fingervisning om dagens tabell läge än så länge i ES:
Leksand är inte uträknat men dom finns inte med i dagens tabell (rubrik från 5-11) pga att dom har inte rosat markanden än så länge men SSK finns med på 11 poäng än så länge. Börjar de vinna några matcher så¨blir det ännu jämnare där nere. Djurgården kommer mer och mer. Bremberg och Thorensen m.fl första femman hittar varandra mycket bra och Mora visade mot Frölunda hur bra de kan spela.
Så det kommer bli en mycket tuff säsong i år från platserna 5-12 när Leksand börjar komma igång.

Tabell är tagen från Hockeyligan.se

Plc Lag M V O F GM-IM +/- P
1 Frölunda 13 9 3 1 57-25 +32 32
2 HV71 13 9 3 1 42-17 +25 32
3 Linköping 13 9 2 2 35-22 +13 30
4 Färjestad 13 7 3 3 36-22 +14 24
5 Timrå 13 6 1 6 28-31 -3 19
6 MODO 13 5 2 6 27-27 0 17
7 Brynäs 13 4 4 5 25-30 -5 17
8 Luleå 13 5 0 8 30-38 -8 15
9 Mora 13 4 2 7 25-36 -11 14
10 Djurgården 13 3 2 8 28-45 -17 12
11 Södertälje 13 3 2 8 19-37 -18 11
12 Leksand 13 1 2 10 22-44 -22 5


Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Ha en Gött vecka nu alla Brynäsare ute i landet. Vill höra via web radion på lörda att det är många supportrar i Gavlerinken, minst 5000, både på Lörda mot Linköping och på tisdag mot färjestad. Kom och stötta vårat lag till 2 raka segrar som inte alls är omöjligt...

Hade Gött nu allihopa // Mackan

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Macile: Leksand kommer igång?? Nja, tvivlar på att Leksand kommer ifatt oss. Däremot kommer de att undvika kvalserien, har tippat SSK och DIF.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: hmm. Den 3/11 runt 21 tiden ligger vi på kvalplats om inga under sker i spelet, tyvärr.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Danne66:Tror inte att vi gör det faktiskt, visst spelet kanske bör bli bättre framför allt offensiven. Hoppas att det lossnar för killarna snart.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: Dissa inte Leksand redan nu. Dom kan komma igång.
Visst det kan bli mycket svårt för dem att gå till slutspel elelr att komma 9-10:a men det är inte omöjligt.

Ser fram imot den fortsatta ES säsongen. Det är kul att det är så här jämt från plats 5-12. Blir mer intressatn och spännande då.

Från plats 1-4, är det ingenting att göra åt.
Vi ska gå till slutpsel denna säsong sen så kan vi röra /slå nån av 1-4 gängen där istället, ;)

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Macile: Jag försöker inte dissa Leksand om du nu tror det. De kan mycket väl komma igång och plocka poäng. Däremot tror jag inte att de räcker ända fram till slutspel och med tanke på vad Brynäs har uträttat senaste matcherna så börjar jag tvivla lite granna även där. Nu ska jag inte "måla fan" på väggen ännu men visst bör Boork satsa lite mer på offensiv hockey nu?
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: Jag vet inte vad Boorken ska satsa på. Han vet bäst vad som behövs, antingen det defensiva arbetet eller att vi kommer igång med det offensiva. Han har koll på det .

Liter fullständingt på att Boork tar oss till slutspel i år.

Sen vill jag inte vara skedeglad över att Leksand ligger där dom ligger, det ska ingen brynäsare vara. För alla vi vet hur det är att ligga där nere i botten. Men jag både tror och hoppas att nu är det nya tider och att vi aldrig ska hamna där nere igen.

Men för att vi inte ska hamna där nere så krävs det hårt jobb, både av grabbarna på isen, av grabbarna på kanslit och av oss supportrar på läktaren och utanför arenan/i det civila.
Vi måste se positivt och stötta våra grabbar til segrar.

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: Leksand ligger illa till, de måste börja producera en hel del innan de är på säker mark. Frågan är om det är möjligt och på vilkas beskostnad de undviker kvalserien alternativt tar sig till slutspel. Som det ser ut i dagsläget så är Brynäs en av dessa kandidater att kollapsa totalt och halka i tabellen. Men vi ska inte måla fan på väggen än.

Om vi tar oss en titt på kommande omgångar så har t ex Luleå samma svårigheter som Brynäs att vinna på bortaplan. Och Luleå har en hel drös med bortamatcher, mot "lättare" lag visserligen Brynäs inkluderat. Men ändå.

SSK har ju som sagt en ruggigt svårt geografisk grupp där de har massaor av svåra matcher mot Frölunda, Linköping och HV 71.

Detta innebär för Brynäs att de måste vinna matcherna mot lag som Luleå och SSK. Sedan är det givetvis viktigt att vinna mot Leksand och de återstående två matcherna mot DIF.

Om det skall ske med offensiv hockey eller någon annan hockey får vi se. En sak är dock säker, Brynäs måste bli bättre på alla spelsätt och hitta tillbaka till det fysiska spelet.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Macile: Skadeglad? Nej du, jag är inte ett dugg glad över Leksands position i tabellen. Det finns andra lag som jag hellre ser på plats 11-12.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: jag sa inte att du elller någon annan var det.. Men påpekade att vi brynäsare inte ska vara det... Jag håller med dig. ser hellre några andra lag där nere istället.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
GävleLasse: Kollaps ? Ok, vi har förlorat ett antal matcher nu men det har också varit mot bra motstånd i en del matcher. Det ska inte vara någon risk för kollaps ännu, jag kanske är dum i huvudet men tror faktiskt att vi har en bra chans till seger redan i morgon mot Frölunda! Varför? Just pga att alla förväntar sig en klar Frölundavinst.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: Nä, matchen ska först spelas först. Visst är Frölunda Grymt Stor Favorit imorrn men vi kan skrälla.
Större saker har ju hänt inom sport världen.
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: Man vet aldrig riktigt vart man har dagens Brynäs. Det är lätt hänt att stommen i laget som varit med de tre senaste säsongerna börjar tänka "here we go again", sen är den onda spiralen igång.

Men jag hoppas givetvis att de kan vända den trenden. Steg ett är att göra en bra match imorgon, steg två blir att besegra Linköping och FBK hemma...
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
GävleLasse: Sådana tankebanor ska vi fortast möjligt se till att killarna slår ur hågen snarast! Trenden kommer att brytas rätt omgående det är jag övertygad om, redan imorgon. (se tid. inlägg)
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
GävleLasse: jag håller med dig i det sista du skriver: Göra en bra match imorgon, sen ta 6 poäng, mot LHC och FBK på löra och på tisdag.
Tisdags matchen mot Färjestad hemma går på Canal + föresten.
Så dom som inte kan gå på matchen (alla Gävle bor ska gå dit, ni som slutar runt 19 elelr senare, ni behöver inte, men ni som slutar före 19 och har råd skall gå dit och stötta laget)
Kan se den på Canal + istället...

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Macile: Personligen så tror jag att vi får vara nöjda om vi kan få ihop 3 pinnar på de tre matcherna. Det är SEDAN vi måste börja fokusera. Då väntar matcher mot lag som Mora, Leksand och liknande... DÄR måste vi ha kommit tillbaka till en bättre standard
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Macile: Själv är man ju tyvärr upptagen den kvällen så jag missar även tv-sändningen. Hoppas dock att så många som möjligt tar sig till Gavlerinken publikstödet kan vara nog så viktigt nu när det går trögt för grabbarna
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
brynästigern: jag hoppas också de flesta brynäsare som bor i närheten av Gävle och kan, kommer dit och stöttar och hejar fram laget till seger..
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
GävleLasse: Vi måste stsa på att vinna alla mathcer. vi måste vara inställda och positiva inför alla matcher , att vi kan vinna dem, annars kan vi lägga oss ner på rygg nu och låta folk pissa på oss i munnen redan nu (Norrlands snack)...

Nä, ser att vi minst tar 6 poäng på de 3 närmaste matcherna....
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
GävleLasse: Visst, jag håller med dig!
Mora, Leksand och lag som ligger bakom oss bör vi ju slå men kan vi lugga en o en annan pinne mot topplagen så är det ju bara bra eller hur?
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Vi måste vara positiva till varje match, Fast vi vet att det nästan är omöjligt att vinna den. Vi måste ändå vara positiv inställd och tro på oss själva att vi kan vinna den och stötta laget, både på plats , dom som är där samt i tankarna...

Be några tankar till Gud elelr det du tror på, så kanske, kanske han eller hon kan hjälpa dig och oss till seger i just den matchen :. :)
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Då är det uppehåll och efter våran miss så är det lite tight nedåt där Leksand fortfarande är avhängda. OBS! att några lag har en mer match spelade. Blir ett tufft parti efter upphållet då alla lag troligtvis har förstärkt eller sparkat folk.

Undrar vad vi har eller inte har då?

  1Frölunda19 143277-3947
  2HV7118134159-25 45
  3Linköping18114448-34 38 
  4Färjestad18936042-33 30
  5MoDo 18842-38 26
  6Luleå188948-4825
  7Brynäs186837-42 23
  8Timrå 18736-46 23
  9Djurgården184410343-2818
 10Mora 185211032-5317
 11Södertälje195212034-5617 
 12Leksand 182313031-57

Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
65selander: Råkade hitta en "litet" fel i tabellen , som du har lagt in .
Djurgården har 30 mål sämre målskillnad , altså 43-58 och 1 poäng mer = 19 poäng .
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
Alisandali: Han e ju smygdjurgårdare... det kan inte vara nåt annat... *L*
Kommentera

Sv: Jämn tabell - från plats 5 till 11
65selander: Har roat mig med att jämföra spelprogrammen för de 4 bottengängen fram till omgång 30.
DIF tror jag är det lag som har störst chans att haka på i jakten på en slutspelschans. Jag måste medge att 08:orna överraskat på mig med sin goda kampmoral!

De båda dalalagen har relativt tuffa spelprogram och lär bli kvar i KS-träsket. Det lär bli en mörk vinter i Siljansbygden....

SSK har jag trott på, men är numera tveksam. Vilken j-a derbygrupp! Kolla in SSK's matcher i omgång 20-25. Back-to-back möten med FHC/FBK/HV.
Kommentera

« · 602409