Brynäs IF

723316 inlägg · 7955 ämnen

Josef Boumedienne

« · 423462 · » Till forumet


Sv: Josef Boumedienne
Busen: Varför kritiserar du andra lags supportrar då? En konstruktiv och enkel förklaring för en som inte följt erat käbbel vore på plats.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Bissett19:
Byt ut pronger mot Macabe så kanske
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
WarhawK: Fler än jag som har lusläst NHL:s backpoängligor ikväll ser jag ;)
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
micke:
inte direkt men jag gillar macabe för han grym i PP och en av nhls bästa tacklare
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
WarhawK: Fast i slutspelet sög han galla
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Boumedienne istället för Björck är ett bra byte och med alla AHL-matcher i bagaget klarar han säkert av att skicka pucken sarg ut också.
Spännande!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Gusten:
Såg inte så många matcher så vet inte , av det jag såg var det andra backar som sjablade mer
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
micke: Sv: Josef Boumedienne


JanT:

Skatta dig lycklig. Så bra backar som jämförelse och ändå är han lite bättre. Wow!
Poffa @ Örnsköldsvik Igår kl. 23:59 Besvara




Jag tog detta som lite av en förolämning
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
WarhawK: Han var väldigt olycklig i 2-3 matcher i rad då han gick bort sig flera gånger på offensiv blå. I övrigt var han kanon :)
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Gusten:
Han och Leetch bildade ett av nhls bästa backpar i PP och PK , båda dessa i bif det skulle varit mumma det , tur man kan drömma om det iaf för det fanns ju aldrig nån chans det skulle inträffa så
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Busen: " micke: Sv: Josef Boumedienne


JanT:

Skatta dig lycklig. Så bra backar som jämförelse och ändå är han lite bättre. Wow!
Poffa @ Örnsköldsvik Igår kl. 23:59 Besvara




Jag tog detta som lite av en förolämning"



I jämförelse till vad? Annars ska man som människa och inte minst hockeysupporter kunna ta lite förlolämpningar, det handlar om ge och ta. Lite schyssta pikar och psykningar är OK i sportvärlden (om det nu var en sån).
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Gusten: Vad tror ni om denna backuppsättning:Sjödda/Cassel
Danne/Josef Sulku/Niklas
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
micke: Och mitt svar var vad????
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
o Kupan som sjunde...........
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Tycker att Josef ser intressant ut, Han spelade 37 NHL matcher förra året och gjorde 14 poäng, näst bäst av alla backar i Washington. (kanske inte mycket poäng men ändå tvåa)
Bäst var Sergei Gonchar på hela 49 poäng. svårt att slå.

När han sen fick spela i AHL blev han tredje bästa back i laget,
13 matcher 9 poäng. Backarna som kom före han spelade 66 respektive 68 matcher.

Sen har han nog tuffat till sig efter sina år "där borta"
ska bli kul att sen han lira.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Josef har ju spelat i nr 2 i Capitals,men den tröjan är ju upptagen av Niklas A, och 22;an har Mikko.Återstår o se vilken tröja Josef väljer?4:an är väl helig efter Djoos va???26.an efter Hussen,27:an efter Henrik Cedegren o Niklas Anger........kul va??Nä mitt tips är att Josef lirar i 27;an!!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Busen:

Det var som ett svar på detta:

__________________________

Poffa: Ja han ser ut vara i klass med Timander/Hedin. Verkar dessutom kunna tackla!
JanT @ Växjö Igår kl. 23:57 Besvara Visa ämne

__________________________


Ta inte åt dig för allting som skrivs här på HS, då kommer du vara gråhrig någon gång i mitten av nästa vecka.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Nu har Jens Nielsen bestämt sej för Leksand igen.......kanske vore nåt för oss!!!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
O Ratislav Pavlikovsky är klar för Mora..............
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Hjäsp.... En koll på datorn innan man somnar: Josef.......!!??Ok! Truppen breddas, men han kan ju inte legat överst på Sundlövs skrivbord direkt. Här värvas världsspelare hit å dit och vi nyper en farmarback(nästan)..... Till sömn med stormsteg!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
bradberry: Ingen världsback kanske,men han är svensk,o säkert jävligt motiverad,relativt ung.........det gäller o vara positiv!!Jag tror på honom!!

Vad gäller FBK:s värvning av Chara är jag väldigt tveksam,en defensiv back,i ett tokoffensivt lag, stor rink,nä jag tror det blir säsongens kalkon faktiskt,då är jag mer "impad" av Frölundas värvning av Sami Salo,det är en klassvärvning!!!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Gonatt alla Brynäsare,imorrn kommer GB:n vara proppade av sågningar av Josef och Sundlöv,var så säker.............
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Bissett19:
Här håller jag inte med dig , han är grymt stark vid egna kassen och även en spelare som parkeras framför målet i PP .. är övertygad han inte blir en kalkon
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
WarhawK: Men tänk när alla spedkulor visslar runt bena på honom,typ Sedinarna,Björne,Bröderna Ferraro........nä jag tror han får problem med den stora isen,det har visat sej i de senaste Vm-turneringarna han deltagit i.............
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Gonatt alla Brynäsare!!!!!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Bissett19: Gonatt!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Ett bra förvärv har vi gjort, tror mycket på Josef. En stark back som är duktig i man mot man spel och kan göra en hel del poäng, bra jobbat Sundlöv med sportkommiten...
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
The Dude: Jag tror också att detta är en hyfsad värvning. Inte på den nivå som FBK och Frölunda värvat de senaste dagarna, men förmodligen det bästa som resurserna medger. Fem kronor blandat godis, typ. Bommen känner den svenska hockeymiljön och om jag inte minns fel så var han en tung, stabil back.

Sen är det på något vis trist att återigen påminnas om att framgång i den modern hockeyn inte handlar om kunnande, tradition, klubbkänsla, kultur, ungdomssatsning. Det handlar om cash management. Mest pengar vinner. Skillnaden mellan hockey och skoförsäljning blir därmed försumbar. Möjligen är hockeyn något roligare att titta på.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Fler kommentarer om värvningen av Bommen, se länk.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Jompe: Hoppas TJ törs sätta ut Kupan på bänken mot HV när Josef kommer. Då har man faktiskt gjort någonting åt försvaret iallafall. Sämsta man måste bort och inte yngste, vilket säkert är det troligaste.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Sundlöv tycker att invasionen av NHL-proffs i elitserien är en "jävla parodi". Kan det bero på att han inte har stålar att skaffa egna NHL-killar???
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Saxat från Aftonbladet.

"Boumedienne är även en av få svenskar som kan skryta med att ha gjort mål i sin första NHL-match".

Det finns en till som har gjort mål i NHL-debuten som spelar i Brynäs idag. Han gjorde mål efter 5 minuter.
Vem ?
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Kvitttar om någon är missnöjd för nu är det bara att gilla läget!

Får hoppas att han gör rätt för sin existens!, det jävliga är väl om han skulle vara superbra och sedan lämnar oss i November men då får vi väl fixa in någon ny om lyxstrejken pågår!

OT: Spelar Leksand som dom gjorde i går så lär vi inte se Leksand något mer i ES på en längre tid!

Maken till målsumpare får man leta efter, t o m Rodrigues hade satt dom ;-)

Soliga hälsningar från Dalarna!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Makkan: Det är Dackell. Han gjorde väl typ mål i sitt första byte i sin allra första NHL-match.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Och jag var skraj att det skulle bli Anders Eriksson! Inte blir det Kupan som får kliva åt sidan, det lär bli Andersson. Alla ska ju ha klart för sej att Bo Medin ratades av ssk, laget som förväntades slåss med BIF i botten av tabellen. Ssk som förhandlar med Koivu. Det vi har fått är en andra-tredjeback som inte kommer att utgöra skillnad mellan kval- och elitseriespel. Alla andra lag har blivit bättre se´n serien startade.
Mora, en annan tänkt bottenkollega, förstärker ytterligare med Pavlikovski och har dessutom varit nära kontrakt med Nyllet (liksom mif). Den enda fattiga kusinen kvar i Elitserien tycks vara Brynäs. Och i takt med att elitserielagen förstärker blir också dom allsvenska lagen allt bättre. Det är bara att knäppa händerna, gå ner på knä och be för att lockouten slutar snart.
Well, well, det är bara att gå ut å köra som nå´t ljushuve brukar säga.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Falken:
Jajjemän.
Men det kanske finns flera i Brynäs som har gjort det.
Vad vet jag.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Lilljanne:
Jag tror inte att en back vem det nu än är kan vara skillnaden mellan kval och elitseruespel.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Makkan: Vad är då poängen med att köpa en back?
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Lilljanne: Lär inte bli ES för Nyllet. Se länk!
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Lilljanne: För att vi har en långtidsskadad och behöver bredda oss på backsidan kanske.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Alltså, varför så jäkla negativa? Brynäs är absolut inte ett streckgäng, i alla fall i det dom har visat hittills. För det första får vi 3-3 (hade ledning med 2-0 och 3-2) mot ett tippat SM-final lag. Vi förlorar knappt med 4-3 mot ett förstärkt Timrå lag som har en av världens bästa målvakter i mål, hade ju där en ledning med 1-0 i två perioder. Visst, man måste ju även vinna, men nu har det ju som sagt endast gått två omgångar och vi har mött två lag som ska ligga högt upp i tabellen. Jag är inte alls orolig, utan snarare positiv till att vi har varit mycket bra mot MoDo, förtjänade tre poäng där enligt mitt tycke och sedan att vi förlorar med uddamålet mot Timrå; det mest positiva därifrån är väl att vi hade ledning med 1-0 i två perioder och att vi orkar och har vilja att hämta upp 4-1 till 4-3 i slutet av matchen och är nära att få en kvittering, det är ingenting negativt! Och så blir vi ju bättre med Josef Boumedienne i laget, han blir en förstärkning som jag tror kommer att lyckas riktigt bra i Brynäs. Riktigt bra jobbat även där av Sundlöv!


Nu får vi se fram emot matchen mot Luleå på tisdag, där är jag riktigt 100% säker på att vi får med oss tre poäng. Nu är ju även Wahlberg frisk, då är vi nästan fullt manskap.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Falken: Du har rätt om dom två spelade matcherna. Klart godkänt så här långt! Utan lockout är jag övertygad om att Brynäs hade gått till slutspel (och kan fortfarande göra givetvis). Boumedienne är en helt ok värvning ett annat år men inte alls i nivå med andra lags nhl-värvningar i år.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Falken: Okej det är väl beundransvärt att vara optimistisk och ja Sundlöf har säkert jobbat både hårdare och smartare än andra lags sportchefer (med tanke på budget och ekonomi) MEN för Guds skull inse att ALLA lag vi kommer möta (undantaget är nästan bara Mora) kommer att vara lag som ska ligga "högt" uppe.

100 % säker på seger borta mot Luleå med Renberg, Holmström, Wallin och Justin Williams kan man bara vara om man är fullproppad med lyckopiller enligt mig.

Däremot inte sagt att vi ska lägga oss ner och dö...men den här säsongen kommer kräva ett sjuhelvetes till jobb och vi måste nog räkna med en "slutspelsinställning" nästan varje match för att få med oss poäng.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Falken: Vill inte vara nån Besserwisser men vi lirar mot Luleå på Måndag...........
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Bissett19: Hmm, är ovan med att matcher spelas på måndagar, får skylla på det.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Måste bara att jag tyckte att Sundlövs kommentar som stod på text-tv var skön:

-Vi vill ha en defensiv back så Tommy Sjödin kan åka runt och dribbla, sa sportchefen Micke Sundlöv strax innan affären var klar.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Namtrac: Klippt från SSKs gästbok dom verkar iaf tycka att J.B är en bra spelare eller döm själva!

"Mycket märkligt att Josef inte spelar i SSK och väljer att gå till Brynäs. Kan någon fråga Hallin VARFÖR? Jag väljer honom före någon av Tärnström-Hävelid helt klart."

"Håller absolut med, hellre Josef. Men får jag spekulera fritt så skulle det kunna vara så att iom Josefs skada på försäsongen så valde man att knyta till sig Hävelid och Tärnström i stället för att chansa med Josef."

"Visst känns det synd att Bom-Bom tvingas spela i Brynäs, men Bom-Bom gick ju skadad under sommaren och det måste ha varit därför som man valde att plocka in Hävan istället."
Men jag har för mig att Bom-Bom fick sin diagnos rätt tidigt där det framkom att han skulle vara återställd till hösten"

"Hade hoppats på Josef B! men men.. Brynäs ska väl få en NHL spelare dom med! =P

"Vi vill självklart ha samme och Josef istället för några bröder Ferraros, oavsett hur poängflitiga dessa jenkare är.
"

"Men personligen gällande Tärna och Hävan, hade jag faktiskt bytt ut en av dem mot josef."
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Är så fruktansvärd trött på snacket om att det fattas pengar i Brynäs.Bojkotta alla företag i Gävle.De borde utan någon som helst förfrågan från Brynäs,komma självmant med sponsringsmedel.Det har
klagats från tidigare sponsorer"vi får inget tillbaka av Brynäs"men hallå.Ni skall vara stolta över att Brynäs finns i Gävle.Ni skall ej kräva något tillbaka.Ni får ovärdelig reklam när ni sponsrar Brynäs.Sundlöv har gjort ett kanonjobb med de små resuserhan har,inget ont om den mannen.Hade jag haft pengar,hade jag köpt Brynäs och flyttat laget från Gävle.
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
51 Roger: Vi är flera som har varit inne på den tanken. Alltså att flytta klubben från den otacksamma stan. Klubben har ingen framtid där. Eftersom dom flesta brynäsare finns utanför Gävle är det bara regelverket som kan hindra oss. Det är dags att börja kolla upp förutsättningarna. Hindrar stadgarna en flytt får vi ändra dom. Vad säger hockeyligan?
Kommentera

Sv: Josef Boumedienne
Lilljanne:
Helt rätt- flytta på klubben. Vi utanför Gävle ÄLSKAR Brynäs.

I Gävle härskar jantelagen (har fruns släkt där så jag vet) och du får aldrig tro att du är nåt...
Kommentera

« · 423462 · »