Gurra88: Ja, det är väl för väl att DU tycker dig kunna se vilka som är heta och FÖRMODLIGEN även CZ.
Annars kan han ju alltid slå dig en signal om han är osäker...
Men om vi nu antar att ni båda tycker er kunna se vilka som är heta och CZ vid några tillfällen väljer att INTE spela den eller de som DU tycker är heta, vem av er ska man isf lita på, sas?
Eller snarare: vem av er två tror du har bästa förmågan att avgöra vem som ska spela?
Att vi alla någotsånär kan se vilka spelare som verkar heta, har vi ju redan fastställt så det är ointressant vad gäller sakfrågan.
"Han är bra på mycket, men oerhört feg, vilket han gav svar på tal i utlåtandet inför dagens match"
CZ säger att man kan testa lite mer i en träningsmatch än vad man kan göra i en seriematch.
Innebär alltså att han testar även under serien, bara i lite mindre omfattning.
Att ex testa med Dackell och Hansen i PP måste väl tvärtom anses vara väldigt modigt och nyskapande, eftersom dessa spelare normalt sett har främst andra uppgifter.
Och dessutom: du har inte en susning om VARFÖR man testade med dessa båda i PP under en kortare tid, det kan mkt väl ha berott på saker som enbart tränarna och spelarna är införstådda med och som man anser vara värt att pröva i vissa lägen.
sylf: "Jag har inte kunskaper att leda ett land, men jag tycker Stalin, Hitler och Kim JungIl gjort fel! Jag har inte kunskap att köra buss heller, men tycker att han som körde mig till Kiruna när jag skulle till Ropsten gjorde fel!"
Haha, snacka om att hamna mil från ämnet.
Även om du tycker att busschaffisen gjorde fel som körde dig till fel destination så är det ju ändå han och ingen annan som innan färd sitter på de bästa kunskaperna för att ge sig själv de bästa förutsättningarna att komma till rätt destination, eller hur?
Vi talar alltså inte om konsekvenserna av Hitlers, Stalins eller busschaffisens agerande, eftersom det inte hör till sakfrågan öht.
Konsekvenserna kommer in i bilden enbart när man ska göra en utvärdering kring VARFÖR det blev fel och inget annat.
Och sen drar man ev lärdomar av det och försöker undvika misstagen till nästa gång.
Det ändrar ju ändå inte på faktum att folket under Hitler och Stalin verkligen trodde att deras ledare var bäst lämpade att sköta jobbet, vilket dom förmodligen inte hade nån anledning att betvivla, innan sanningen gick upp för dom.
Sak samma med CZ: finns ingen anledning att betvivla att han är bättre lämpad för jobbet än vad du, jag, Gurra eller nån annan läktarcoach skulle vara.
Ändå hävdar vissa härinne att dom minsann inte har några kunskaper i ämnet men ändå vet hur CZ borde sköta sitt jobb.
Är det inte underbart, så säg....
Lindström: "Finns alltså EN person i universum som kan leda Bif och det är NC."
Vadå EN person?
Kan du inte räkna?
Du glömde ju dig själv och Gurra, två personer utan kunskaper om ledandet av ett ES-lag men som ändå talar om för ansvariga hur dom borde göra...
Lindström: "VAD GÖR DU HÄR INNE DÅ??"
Ja du, det har jag frågat mig själv många gånger....
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: "Jag har inte kunskapen att vara elitserietränare"
Och då har du således inte heller kunskapen att att avgöra hur CZ borde ha matchat i en viss situation.
Du går gärna påstå att du vet hur han borde ha gjort men det rimmar väl isf rätt så illa med att du samtidigt påstår att du själv inte har några kunskaper.
"Asså, jag har ijentlien inga kunskaper om hur CZ borde ha gjort, men jag vet att han gjorde fel...."
Låter ju logiskt...
Huge: Men hur kommer det sig att Czarnecki fortsatte att toppa med samma spelare trots att det inte funkade i match efter match? När han till slut gav spelare som Järnkrok chansen i PP, då producerades det. Men alldeles för sent.
Vi får hoppa att Czarnecki har tagit lärdom av förra slutspelet och provar sig fram, låt spelarna bevisa idag, här och nu på isen att de förtjänar istid.
Svara gärna, jag ger dig sista ordet i den här debatten mellan dig och mig nu. Sen är det "no more to come" från mig i den här frågan på ett tag. Vi får se hur toppningarna ser ut när serien drar igång.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: "Utan att när det såg ut som det gjorde borde han istället låtit för stunden heta spelare få tid även i Powerplay, svårare än så är de inte."
Men om du nu själv säger att du inte har kunskapen, insikten eller informationen nerifrån båset när det gäller ex de olika spelarnas status för tillfället, hur dom passar ihop i olika matchsituationer osv osv:
hur kan du då veta vilka spelare som är "hetast" och som borde fått spela istället?
Tittar du på vem som åker fortast och flänger omkring mest på isen eller vad går du på?
En spelare som för oss lekmän kan se het ut behöver ju nödvändigtvis inte vara det bästa alternativet för en erfaren och kunnig coach nere i båset, som sitter på all samlad information, kunskap och erfarenhet.
Och om tränaren ifråga väljer att matcha en spelare som du och jag tycker ser kall ut, så har han förmodligen en fullt naturlig och logisk anledning att matcha denne spelare.
Eller tror du på fullt allvar att han inte har en aning om vad han gör och bara chansar?
Ännu pinsammare att du ska behöva förklara att det var ironiskt menat..
:-)
Du har så rätt..