Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1001228 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Lindström: BT kör nog alla gånger. Stockholm vet jag inte men det lär nog komma upp
Kommentera

Lindström: Hittar du här :-)
Kommentera

65selander: Ja dit MÅSTE man ju bara!! Nån som vet hur det blir med bussar? Vart hitar man hela spelschemat?
Kommentera

Björklöven blev precis i detta nu utslagna av Borås HC. Allt kan hända så också i stundande KS.
Kommentera

65selander:

G.P:s Borås slog just ut Löven......
Kommentera

ÄR det klart att nån Supporter grupp ska åka ? Buss till Dalrana ? ssåfall vilka ? annrs blir det tåg upp :P
Kommentera

65selander: Klart du ska till Vemdalen, du det finns plats ner till Leksand för dig... vänster fram? Funkar det att sitta där ? ;)
Kommentera

sylf: Jha då blir det problem med påsken. Skall man skita i Vemdalen eller inte?

Frågan är ju om Brynäs stockholm kör eller om det blir BT?
Eller rentutav att man kan lura någon i Vemdalen att köra till Leksand t/r :-)
Kommentera

2. Fre 21 mars 18:15 Leksand-Brynäs (OBS Ny matchtid)

:D jiippi :D
Kommentera

Metal Guru: "There has been significant shrinkage!"
Kommentera

Metal Guru: Ja, allt annat än ståfräs!
Kommentera

sylf:
Bad nupp?
Kommentera

arnio:" Omgång 9
Klockan 19.00
Tisdagen den 8 april 2008
Brynäs IF-Leksands IF"

BADNUPP!!!
Kommentera

Omgång 9
Klockan 19.00
Brynäs IF-Leksands IF

STÅFRÄS !!!
Kommentera

Hence:
siffran 7 ska in där, gissa vart. :)
Kommentera

70 Rodrigues:
Brukar det inte räcka med cirkus 20 poäng, dvs segrar efter full tid?
Kommentera

Gusten:
Det gäller att vara på tå hela tiden. Även mot de som man bara ska slå.
Annars...

...har Edvard Munch gjort en fin tavla med det motivet.
Kommentera

Gusten: Tror tyvärr att vi bara har råd med en torsk.
Kommentera

Bissett19: Ja Jesus vad det ska lidas på långfredagen.
Kommentera

Metal Guru: Ja ni fick ju (på pappret) lättast möjliga start. Men var det inte leksand som inledde (åtminstone någon av de första omgångarna) med en 0-5 torsk mot Bajen?
Kommentera

Gusten:

Tror du man gör om det misstaget?.....:)

Leksand-Brynäs på Långfredan,vi ses där Gust:)
Kommentera

Jajjen: Jag tänkte mer på att det inte är HELT omöjligt att fokus hos moringarna ligger liiiite på dubbelmötet. Oavsett om det INTE gör det så kanske mora är möra efter dubbelmötet...för det lär inte gå av för hackor...
Kommentera

Gusten:
Det är svårt att sia om vad som är vinstlott eller inte. Det beror helt och hållet på mentala stabiliteten i laget. Några vinster i benen, och KS kommer gå som smort - poängtapp i två av de tre första matcherna, och det kommer gå troll och baklås i hela verksamheten...

All in, gossar. Inklusive fru, hus och volvo.
Detta ska bli (ouch) kul!
Kommentera

Macahan: Ja i omgång 9 lär det spelas "leksandstars-låten" i högtalarna i LA :(
Kommentera

Gusten: Varför? Efter att ha mött ramstarka Brynäs borta kommer Mora va möra mot Leksand.

Bra däremot är att få mötta det sämsta gänget i första på hemmaplan. 3 lätta! (Torsk där å vi är klara för AS.)
Kommentera

Gusten:
Omgång 9
Klockan 19.00
Brynäs IF-Leksands IF
Kommentera

70 Rodrigues:

om förutsättning för en tränaranställning vore att man hade ett SM-guld skulle det om 50 år inte finnas några ES-tränare på hela jordklotet...
...o det vore ju synd...
Kommentera

Metal Guru: Seriöst...
Kommentera

Det tror inte jag, Gusten:
Omgång sju går på en fredagkväll, och då är Brendl på krogen.
Kommentera

Metal Guru: Intressant! Rent spontant så känner jag att vi drog en vinstlott i just den här sekvensen:

Omgång 4

Torsdagen den 27 mars 2008

Mora IK-Brynäs IF

Omgång 5

Lördagen den 29 mars 2008

Leksands IF-Mora IK

Omgång 6

Tisdagen den 1 april 2008

Mora IK-Leksands IF

Omgång 7

Fredagen den 4 april 2008

Brynäs IF-Mora IK

Kommentera

Peja: "Brynäs var inte intresserade, tror du att Kudroc hör av sig och tackar nej till klubbar som inte är intresserade av hans tjänster?"

Men om du nu bara ville ha sagt att Brynäs inte var intresserade av Kudroc, varför skrev du då inte det med en gång?
Ointresset var väl isf befogat, dvs man tyckte inte att han passade in i laget eller så var han för dyr eller så ville han inte själv komma hit.

Nu antydde du ju att man skulle ha "missat" honom, dvs underförstått: man hade inte en aning om att han öht existerade eller hade inte en aning om hans kapacitet.
Kommentera

Peja:
:D
där har du fel
han är näst sämst
Hutten är sämst
Kommentera

Löven-Borås på TV4 sport.
Kommentera

Kom igen nu och stå samman alle man och kasta inte skit på varandra och på Boorken.
Kommentera

Jajjen: Men nu har han ju inte gjort det. Tycker du denna säsong blev en hit, det var flera inkl jag själv som varnade vad som skulle komma inför den här säsongen, med 2000 mannatruppen och vilandet av spelare.
Kommentera

Bissett19: Ja, jag är arg, ledsen och besviken, svårare än så är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: För mej är det helt OK med en pajas i båset om han tar Brynäs till slutspel varje år.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ääh,du har ju setat spytt hela dan härinne.....
Kommentera

Bissett19: Såg det på sporten alldeles nyss, spydde då, vill inte göra det igen.
Kommentera

Jajjen: Boorken har alltid varit en pajas. Vissa har gått på myten vissa inte. Sen förstår jag inte hur Brynässtyrelsen resonerar, Boorken är inte tillräckligt bra att leda laget i ES men duger i KS, snacka om att idiotförklara sig själva.
Kommentera

70 Rodrigues:

Fram med toarullen o sätt dej ned o kolla klippet......:)
Kommentera

70 Rodrigues: Min poäng: han tog Brynäs till sitt första slutspel på fyra år. Med två kvalserier under dom tre senaste. Och dessutom upprepade han slutspelsplatsen år 2. Hur kan det facit leda till att han blir kallad pajas?

Vem som hade kunnat göra det bättre är helt omöjligt att säga. Det går liksom inte att bevisa nåt hypotetiskt.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, jag ja... upp på barrikaderna, Rodrigues!
Kommentera

AD: Wow, vilka meriter. Vi kan diskutera Boork hur mycket som helst, har aldrig och kommer aldrig att gilla honom.
Kommentera

Go Boork go go go. nu plattar vi till Leksand och Malmö och visar vart skåpet skall stå. Härligt med en serie som vi verkligen har chans att vinna, hehe. Efter att kontraktet är fixat så slänger vi ut alla gubbar över 33 och ser framåt. Skål.
Kommentera

Jajjen: Och? Så du menar att den enda tränare som skulle ha kunnat gjort samma resultat dom 2 senaste säsongerna är Boork?
Kommentera

70 Rodrigues: "Vad gjorde han för underverk som inte en annan tränare hade kunnat gjort"

Tagit SM Guld? Tog Sverige till final i Kanada Cup under Sovjets storhetstid
Kommentera

Förresten, jag påstår att Brynäs vunnit SM-guld mellan 2001 och 2005 om Boork tränat Brynäs. Kan du bevisa motsatsen?
Kommentera

70 Rodrigues: "Kan du bevisa motsatsen?"

Två säsonger med slutspel. Förra säsongen näst minst insläppta mål, pressade HV till 7 matcher i semi.

Nu är det din tur.
Kommentera

« · 1001228 · »