Brynäs IF

730609 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1002453 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Ar en svang pa gran canaria och har lite god semester. Men sa laser man att boork ar tillbaka. Klart han tar chansen nar den kommer.. Men jag skulle ge en stor penning till den som kan fixa bort de IDIOTER i klubbledningen som ens kommer pa tanken att ta tillbaka en sparkad tranare. INGEN spelare vill ha tillbaka honom, det racker for att inse att det har inte kommer att ga vagen.. Idioti pa hog niva.. ses i allsvenskan grabbar..
Kommentera

tjugo8: Ett gäng tyckare som lika gärna hade kunnat hämtats direkt från gatan, vad gäller sakkunskaper. För det är väl i egenskap av sakkunniga dom är där, förmodar jag. Eller?
Den ende med cred var ju Staffan Olsson men så är han ju också själv gammal spelare och numera tränare.
Han tog ju direkt död på myten som vi lekmän har att spelare och tränare alltid måste vara sams och gilla varandra för att det ska funka.
Det viktiga är att spelarna respekterar tränarens yrkeskunskaper.

Swedbergs populistiska åsikt om Östblom och att han skulle sakna heder bara för att han nu valt att kliva åt sidan för den goda sakens skull, och det dessutom på egen begäran (kanske hade varit läge att ta reda på det först, Malin...) visar ju bara på hur ihåliga såna här tyckarprogram är när man bjuder in ett gäng som (för det mesta) enbart består av amatörer och lekmän som vet exakt lika mkt som mannen på gatan.
Kommentera

Bissett19: Vafan är det Mylingen som gjort nidbilden på OÖ i Sportklubben??
Kommentera

Bissett19: Fullt i klass med Pucken, Keb, Anrell och Nyström :)
Kommentera

Gusten:
ÄNTLIGEN får vi höra sanningen...!!!
Malin Swedberg (el va f-n hon heter e ju med)
Kommentera

Gusten:

Patrik sjöberg
anders timell
Eskilssons fruga
Paolo Roberto.

Ett gäng kunniga hockeytyckare...:)
Kommentera

70 Rodrigues: Dom ska diskutera Brynäs hjärta i Sportklubben med Peter Jihde med start NU på TV4 sport.
Kommentera

Clubsport: Brynäs kommer att få stora problem med
ALLA lag, DEt finns ingwet hjärta i Brynäs och det är d som kommer att fälla dom. Dom tog tillbaka Boork, det största misstaget, vi ska vara glada om vi kommer 4 a
Kommentera

Jajjen:
Växjö var ju bättre i 2 perioder, att sen VIK trampar ifrån i tredje gör ju inte att Brynäs behöver få skrämselhicka. VIKs backsida är rätt klen, framåt ser det bättre ut. Backlund och Berglund kommer att kunna oroa BIF ordentligt.
VIK har en bättre målis...
Kommentera

Poffa: Jaha, du menar sådant som händer hela tiden, oavsett?
Kommentera

70 Rodrigues: Det som gör att man verkligen blir tagen på allvar är att man kan föra sig i en diskussion. Exempel på sånt är att inte angripa andra skribenter, kalla dem för nedsättande namn och att kunna föra sig rent allmänt.
Kommentera

70 Rodrigues:

Det va hemskt va du sluggar omkring dig ikväll ? Chilla ner lite med öknamnen nu.
Kommentera

Jajjen: Man tar dig mer på allvar, men som mån ga andra fjollor som tycker o tänker och sen springer och gömmer sig, varför inte stå upp för vem du är?
Kommentera

70 Rodrigues: Tror du att det här är riksdagen?
Kommentera

70 Rodrigues: Få mej inte att garva!
"Stå för vem fan du är och visa det."

Blir mina åsikter bättre då?
Kommentera

Jajjen: Spelar en jävligt stor roll, bevisar ju bara vilken hycklare du är, varför inte visa vem du är och stå för vad du tycker. Men det är OK, du är ju en JA sägare som smyger upp bakom uppbådet och bara håller med, skrattretande. Stå för vem fan du är och visa det.
Kommentera

70 Rodrigues: "Varför så hemlig?"

Spelar det nån roll? Här? När jag vill påverka är det inte genom att skriva på en sån här sida. Ohemlig eller hemlig.
Kommentera

Jajjen: "Jag tror han stod på tur efter Boork."

Jag tror DiLeva stod före Boork men tackade nej!!
Kommentera

Jajjen: Varför ska Brynäs IF förbereda sig, det ordnar sig ju ALLTID, det är ju deras slogan.
Kommentera

Medlem: Jajjen
Lag: Brynäs IF
Från: Förorten
E-post: Dold

Varför så hemlig?
Kommentera

Enl. swehockey.se spelar Rögle och Mif mot Danmark innan KS (det måste väl vara derby båda gångerna). Nån som vet om Brynäs ska träningsspela? Möta SSK eller Luleå måste ju va helt bortkastat.
Kommentera

Davey_22: Man kan ALDRIG bli Leksing.
Kommentera

Jajjen: Frågan är om man vill leva om man vet att man ska bli leksing imorgon ? ;)
Kommentera

Jajjen: *ASG*
Kommentera

Jajjen: Same shit, different name!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vet inte vad som är värst. Bli kallad leksing eller få veta att man ska dö imorrn.
Kommentera

Jag ber er allra ödmjukast att inte använda
Gud och Jesus i era inlägg. Tack!
Kommentera

Davey_22: "Men varför tillfrågade ingen Di Leva inför KS ?"

Jag tror han stod på tur efter Boork.
Kommentera

Jajjen: Det kan jag ju inte, det vet ju både du och jag. Du kan ju inte bevisa att du ska dö imorgon, en precis lika idiotisk fråga.
Kommentera

Jajjen: Jesus tillhör väl Hv 71:s organisation ? Men varför tillfrågade ingen Di Leva inför KS ?
Kommentera

70 Rodrigues: Inte ens om Gud var headcoach och Jesus ass. skulle det hjälpa Brynäs. Förfallet har pågått alldeles för länge. Omöjligt styra upp en säsong som sett ut på det här sättet i 6 månader.

Hade Boork haft laget hela säsongen hade vi spelat slutspel nu. Motbevisa det du!
Kommentera

Jajjen: Dina försvarsinlägg om Boorken tenderar att fallera när du sågar laget som du gör, har du inget förtroende för att Boork ska lösa detta?
Kommentera

Jajjen: " Hur fan ska Brynäs rå på VIK ", låter som dem skulle vara the freakin Detroit Red Wings, nä du..dom kan säkert gneta emot i 2 perioder och sen falla hedersamt mot Brynäs. Max.

Och ja, du får sopa till mig hårt med detta uttalandet om jag får fel.
Kommentera

Jajjen: Boorken har ALLTID varit en idiot, har aldrig gillat honom och kommer ALDRIG att göra det. Han bedriver ett ledarskap som är såjävla förlegat så det finns inte. Ericsson, ABB, Volvo, SAAB hyllar hans insatser, host host!!
Kommentera

Davey_22: Handlar det om Brynäs är jag jävligt allvarlig. Både Rögle och VIK (det lär bli dom) kommer göra livet surt för BIF. Brynäs får tufft att ta en fjärdeplats.
Kommentera

70 Rodrigues: Que?

Boorken är en idiot eftersom han satt oss i klistret. Gäller det bara Boork? Och för alltid?
Kommentera

Jajjen: Kom igen nu, nu ser inte jag matchen själv, men jag har sett Växjö en hel del,och det faktum att dom knep en playoff-match mot Västerås visar att VIK inte är nåt stabilt lag. Men du var kanske inte allvarlig ?
Kommentera

70 Rodrigues:

Har Mönsterås ngt Hockeylag?
Kommentera

Jajjen:
Nu har du verkligen slut på argument, pinsamt. Kom gärna fram och diskutera någon gång.
Kommentera

70 Rodrigues: Sandlin tog oss till kvalserien 95/96. Är han också en idiot?
Kommentera

Huge: Om du hade läst mina tidigare inlägg i samband med Boorkens anställning, utan att sortera som du alltid gör, så tyckte jag att det var fel att anställa honom, men jag gav honom en chans, fast max på två år, det är det han brukar kunna fixa innan han fördärvar klubben han befinner sig i. Ok, han eller något tog oss till två slutspel, VEM har försatt oss i denna situation vi befinner oss nu?
Kommentera

Sitter å slökollar på VIK-Växjö. Hur fan ska Brynäs rå på VIK (om det nu blir dom)? Sådär bra har Brynäs bara spelat 3-4 gånger den här säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: "Men både du och jag vet att Östblom inte var den ultimata lösningen..."
Kommentera

70 Rodrigues: "Det kallas för HYCKLERI, hur jävla svårt kan det vara att erkänna att man gjort och gissat fel?"

Ja, det är nog bara du härinne som tycker att man gjorde fel att anställa Boork som städgumma. Han fick klubben på fötter igen och laget fick omgående respekt.
Hur jävla svårt kan det vara att erkänna att du har fel när du säger att man aldrig borde ha anställt honom?
Exakt VAD tycker du isf att han gjorde så oerhört fel de första åren när han tog oss till 2 slutspel?
För det kan väl inte vara så enkelt som vi alla misstänker härinne att du har fått honom på hjärnan och lider av nån sorts personligt agg mot honom?
Kommentera

Jajjen: Har jag sagt att jag har den ultimata lösningen? Isf tala om för mig vart någonstans jag sagt eller skrivit det?
Kommentera

Jajjen: Heja Jajjen!! Du sköter mitt jobb utmärkt... :-)
Kommentera

Bissett19: här inne ver det livat men vem hade kunnat tro nåt annat ;-)

Jag har inge koll på historiken för jag är sällan online men jag tänkte bara hiva ur mig min spontana reaktion på Brynäs agerande:

Vad fan skall de göra? Det är ett desperat läge som kräver desperata handlingar... Boork kan laget och Czarnecki kan motsåndarna så varför skulle inte det kunna funka? För att de gamla rävarna i klubben inte drar jämnt med Leffe? Ja kanske... För att Czarnecki är ett oprövat kort? Ja kanske... vem fan vet? Ja förutom Nyström, Ekwall och alla andra tyckare som hakar på mobben som älskar att sparka på Brynäs som redan ligger ner.

All skit som sägs och skriva kanske funkar som en form av tändvätska för laget o plockar fram det där jävlar anamma i spelarna som vi har saknat i så många matcher den här säsongen, det är iaf vad jag hoppas. Sen har det ju blivit så att Brynäs inte ens är favoriter när KS drar igång och det kanske också är positivt att få slå lite ur underläge hur konstigt det än kan låta...

Jag tolkar texten på brynas.se att OÖ och TT ville bli befriade från all press "Både Olof Östblom och Tomas Thelin har själv önskat en förändring om Brynäs skulle gå till kvalspel." så varför allt gnäll?

Det är bara att hoppas att Brynäs gjort rätt nu så att vi är kvar i ES även nästa säsong för jag menar, vad kan vi annars göra?
Kommentera

70 Rodrigues: Vilken var den ultimata lösningen? Vad hade räddat Brynäs säsong? Och varför sitter du på den kunskapen? Och varför är inte du åtminstone i styrelsen om det nu bara var du som hade svaret? Många frågor blev det. Ta en i taget så fixar du det här.
Kommentera

munkas: Det kallas för HYCKLERI, hur jävla svårt kan det vara att erkänna att man gjort och gissat fel?
Kommentera

Bissett19: Ja, det gick ju också bättre ett tag, men tyvärr så sket det sig(shit nu kommer det en Huge bortförklaring) . Men både du och jag vet att Östblom inte var den ultimata lösningen, så att du ens tar upp det bevisar bara på hur slut på argument du har.
Kommentera

« · 1002453 · »