Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1004297 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
rackham: Morin och Sunna vill väl visa upp sig ;-)
Kommentera

65selander:

Förbaskat spännande match.

Ses i Rocklunda......:)
Kommentera

65selander:

Ja, det är ju i princip på hemmaplan det... också... = )
Kommentera

rackham: VIK ett steg närmare match mot Brynäs. Vann nyss på SD mot Borås. Loppan sprätter in den
Kommentera

rackham: Boorken ska bort efter KS oavsett, så enkelt är det.
Kommentera

Ove Myling:

Själv tycker jag att Boorken vore lämpligare som Klubbdirektör med ett tidsbegränsat uppdrag att rensa upp i organisationen...

Men det här med camp låter intressant och det förutsätter att Brynäs tar ett större ansvar för utvecklingen av spelare. Vår utvecklinsansvarige får väl göra rätt för lönen!
Kommentera

Huge: "Snarare: ES fjärde bästa PP-lag slipar och förbättrar sitt PP ännu mer...."

Men det är ju bara statistik och går inte att lita på... eller vad brukar du skriva?

Ungefär som när du nämnde att Mads Hansen var bra defensivt för att han har plus i +/- staistiken, men att Dackell inte är dålig defensivt trots att han har en av elitsereins sämsta värden i samma statistik...

Hur ska du ha det, farbror struts?
Kommentera

70 Rodrigues:

Hur skulle det "stora" se ut?

Detroit Red Wings nöter PP med Brynäs inför KS...? = )
Kommentera

Huge: "Mao: i det fallet var tränarens roll en aning överskattad. Spelarna visste redan hur man i stort skulle spela och några större förändringar skedde inte. I det läget hänger det mer på att spelarna tar sig i kragen och jobbar hårdare, eftersom det oftast handlar om rent mentala saker som brist på självförtroende."

Men, enligt dig, isf behövde man väl aldrig sparka Boork om man ändå skulle köra på efter hans riktlinjer. Boork fick väl gå för att man inte gillade hans ideér, tex slutade man ju med rotationssystemet (eller missade du det!)

"Till skillnad mot när spelet totalhavererat och öht inget funkar rent spelmässigt och man inte kan bestämma sig över spelsätt och strategi eller taktik etc.
I DET läget är tränaren däremot en central figur som är viktig i sammanhanget."

Om man inte anser att spelet totalhavererat efter 7 raka förluster, då vet inte jag iaf när det gjort det. Men du har säkert ett svar på det?

Maken till förvirrade inlägg från dig har jag inte sett, åtmistone inte på senaste dygnet!
Kommentera

70 Rodrigues: "ES sämsta lag ska gnugga PP mot ett av AS sämsta lag."

Snarare: ES fjärde bästa PP-lag slipar och förbättrar sitt PP ännu mer....
Kommentera

rackham: Kul grej. Boork har en massa att komma med. Själv hoppas jag att han blir sportchef nästa såsong.

En rolig grej som Brynäs skulle kunna ha är ett typ av rookiecamp. Där man bjöd in talangfulla spelare och juniorer och lät dem visa upp sig under 2-3 veckor innan övriga laget går på is, känns som att Boork å Czarnecki skulle kunna få ihop ett sånt "camp" ganska bra!
Kommentera

rackham: Det är som vanligt med vissa Brynäsare, man nöjer sig med det lilla :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Kanske det, men som B-styrka funkar det...
Kommentera

Ove Myling: "Så tränaren är överskattad? Det betyder alltså att om två lag möts så vinner alltid de laget med de bästa spelarna? Spelaran spelar inte efter några linjer som tränaren har dragit upp, utan de kör på bara. Och det mest intressanta, det e ingen skillnad mellan tränare, alla är ungefär lika bra/obetydliga."

Lär dig för helsike att hålla isär debatterna. Det blir mkt enklare då.
Saken gällde Östbloms övertagande av tränarsysslan från Boork och i det fallet fullföljde OÖ i princip Boorks ideer.
Mao: i det fallet var tränarens roll en aning överskattad. Spelarna visste redan hur man i stort skulle spela och några större förändringar skedde inte. I det läget hänger det mer på att spelarna tar sig i kragen och jobbar hårdare, eftersom det oftast handlar om rent mentala saker som brist på självförtroende.
Till skillnad mot när spelet totalhavererat och öht inget funkar rent spelmässigt och man inte kan bestämma sig över spelsätt och strategi eller taktik etc.
I DET läget är tränaren däremot en central figur som är viktig i sammanhanget.
Kommentera

rackham: ES sämsta lag ska gnugga PP mot ett av AS sämsta lag.
Kommentera

Almtunaspelare sliper formen med Brynäs

ISHOCKEY. Säsongen var över trodde Almtunaspelarna, men faktiskt inte riktigt. Ett tiotal spelare åker nu nämligen norrut till Gävle för att bli "sparringpartners" till Brynäs.
Brynäs håller på och slipar formen inför kvalseriespelet som inleds nästa vecka. För att få hjälp med att gnugga power play på mest matchlika sätt väljer därför Leif Boork att plocka med ett gäng spelare ur sitt gamla lag.
- Det ska bli roligt. Man vill ju inte att säsongen ska ta slut och så behöver man ju träna lite och Brynäs är ju inte så dåliga heller, säger Johan Berggren, som är en av spelarna som ska vara med.
Han tror inte att han spelar till sig en tröja till kvalserien, men han kommer att gå för fullt.
- De vill ju ha motstånd, då måste man gå för fullt, säger Berggren.

Källa: UNT.se
Kommentera

Huge: "Med risk för att låta tjatig: det är främst förlängningen med Boork och att spelarna av olika anledningar inte lyckats genomföra dom på förhand tilltänkta ideerna, som är boven i dramat."

Men Boork fick ju sparken efter 11 omgångar, man hade 44 omgångar på sig att rätta till det. Så att kalla det boven i dramat är ett riktigt overstatement. Snarare lednigens handlingsförlamning när det gällde att sparka vissa och skaffa in nya på olika positioner!

"Vi är inte där än, men förhoppningsvis på väg, trots årets dikeskörning."

Brynäs är snarare på väg nedför diket och ut över stupet.
Kommentera

Huge: "Nä, jag säger inte emot dig.
Du resonerar med facit i hand. Varför sa du inget i våras om att dessa nyförvärv skulle bli vårt fall och att dom skulle spela ner oss i KS?"

JAg tycker att det största problemet var att Sjödda, Molin och Dackell fick förnyat förtroende. Denna trio, med höga löner, kunde ersättas med nyförvärv man åtminstone hört namnet på eller som spelat i ES förr (Enda är väl Brendl).

Sen är det ju svårt att veta hur bra nyförvärven var, eftersom jag inte sett de flesta av dom. Men man hoppades ju att Sundlöv som är sportchef skulle ha bättre koll på den detaljen. Vilket han med facit-i-hand inte hade!

"Tveksamt, men möjligt.
Iom att tränarens roll ofta är mkt överskattad så anser jag att Östblom kunskaper vad gäller det rent hockeymässiga är nog så tillräckliga för att träna ett ES-lag."

Hmmm, den store hockeykunnaren har talat. Så tränaren är överskattad? Det betyder alltså att om två lag möts så vinner alltid de laget med de bästa spelarna? Spelaran spelar inte efter några linjer som tränaren har dragit upp, utan de kör på bara. Och det mest intressanta, det e ingen skillnad mellan tränare, alla är ungefär lika bra/obetydliga.

Men nu tror jag gamle farbrorn får gå å natta, han pratar iaf i nattmössan.

"Spelet hade ju inte på nåt sätt totalhavererat när han tvingades ta över.
Hade det varit på det viset så hade däremot en helt ny tränare med helt annorlunda ideer kunnat vara en bättre lösning.
Men vi hade lika gärna kunnat komma toksist ändå. Det är en hypotetisk fråga som är ointressant."

Nej, Brynäs spelade ju riktigt bra. MAn låg bara sist ändå! Visst hade vi kunnat komma toksist ändå, det vet man ju aldrig, men... med en tränare som varit med i svåra situationer tidigare hade vi haft en bättre chans. Om inte du anser att allt beror på spelartruppen då?
Kommentera

munkas: Med risk för att låta tjatig: det är främst förlängningen med Boork och att spelarna av olika anledningar inte lyckats genomföra dom på förhand tilltänkta ideerna, som är boven i dramat.
Bl.a Timrå har lyckats fortsätta med det spel dom alltid haft och har sedan ett tag varit ett mer etablerat mittenlag.
Vi är inte där än, men förhoppningsvis på väg, trots årets dikeskörning.
Kommentera

Mikael Sundlöv s k sportchef är den sämsta värvningen som Brynäs har gjort någonsin. Hur kan en människa fått sitta kvar så länge som fyra år när man under den tiden har spelat två ggr i kvalserien. AVGÅ.
Kommentera

Ove Myling: "Det här kommer kanske som en nyhet för dig, men det är faktiskt förenigens medlemmar som väljer styrelsen. Och medlemmar som varit det i hela sina liv, är de oxå lekmän?"

Ja, dom måste väl vara totala lekmän iom att dom själva som medlemmar valt en inkompetent styrelse?
Så varför skyller du inte istället på dig själv som medlem, när det i själva verket alltså är DU som är upphovet till problemen?
Kommentera

Huge: "Jämför du med klubbar med någotsånär liknande förutsättningar som oss, så tycker jag inte att dom har lyckats så värst mkt bättre."

Jo, det har dom verkligen. Inför denna säsong hade t.ex Brynäs och Timrå liknande förutsättningar. Vilket lag tycker du lyckades bäst? Tycker du att Sundlövs värvningar kan jämföras med Timrås nyförvärv?
Timo Pärssinen, Riku Hahl, Mika Pyörälä, Petr Tenkrat, Petri Kokko...
Ja tack!

Man kan istället konstatera att nykomlingarna i elitserien, efter ett ynka år , kommit ikapp och sprungit förbi Brynäs. En stor jävla flopp kallar jag det!
Kommentera

munkas: Tänkte på en rolig grej, vet inte om det sagts härinne förr..men men.
Nu har väl Sjödda bara gjort två mål iår, men ...när han gör mål spelar dom väl "...Because I'm T´n´t, dynamite..." de gjorde iaf det förr. Så rätt de visade sig vara!

...Because i´m Tommy n´Tina, dynamite.... Klockrent, va?
Kommentera

Ove Myling: "JAg ska använda ditt favorituttryck, med-facit-i-hand så visade det ju sig att det var dåliga värvningar eftersom Brynäs kom sist i elitserien, fet-sist. Man vann minst antal matcher och förlorade mest antal matcher.
Säger du emot mig?"

Nä, jag säger inte emot dig.
Du resonerar med facit i hand. Varför sa du inget i våras om att dessa nyförvärv skulle bli vårt fall och att dom skulle spela ner oss i KS?

"Hade han ersatts med en rutinerad elittränare, som åtminstone lett ett seniorlag förr, tror iaf jag att Brynäs kanske kunnat klara sig undan kvalserien."

Tveksamt, men möjligt.
Iom att tränarens roll ofta är mkt överskattad så anser jag att Östblom kunskaper vad gäller det rent hockeymässiga är nog så tillräckliga för att träna ett ES-lag. Han har även visat att han inte är rädd för att bänka folk som normalt sett är orörbara sas.
Spelet hade ju inte på nåt sätt totalhavererat när han tvingades ta över.
Hade det varit på det viset så hade däremot en helt ny tränare med helt annorlunda ideer kunnat vara en bättre lösning.
Men vi hade lika gärna kunnat komma toksist ändå. Det är en hypotetisk fråga som är ointressant.
Kommentera

Huge: "Frågan är om du eller jag som lekmän och oinsatta i hur ett ES-lag sköts är kapabla att bestämma vem som isf är bättre lämpad?
Åtminstone du och dina kompisar verkar ju iaf veta exakt vem som är bäst lämpad och hur man ska få bästa resultat.
Själv avstår jag att göra den bedömingen och litar istället på att expertisen vet bäst."

Det här kommer kanske som en nyhet för dig, men det är faktiskt förenigens medlemmar som väljer styrelsen. Och medlemmar som varit det i hela sina liv, är de oxå lekmän?

Så du tycker alltså att Brynäs IF:s anställda har gjort ett bra jobb iår?

"Tja, jag vet inte om du eller dina kompisar är normalbegåvade individer.
Ni har iaf hittills bortsett från dessa faktorer, när JAG har påstått att dom faktiskt spelar in. Då har det hetat att jag skyller på otur, skador osv.
Hur ska du/ni ha det nu?"

Jo, dom faktorerna finns...för alla lag inte bara för Brynäs. Alla lag får räkna med att olika faktorer kan spela in. MEn det viktigaste är lagets kvalitet och kan inte skyllas bort med otur etc.
Kommentera

Ove Myling: "Så din utgångspunkt är alltså att: på varje position i Brynäs sitter den som är bäst lämpad för jobbet? Dessa kan inte bytas ut mot någon annan som gör jobbet bättre."

Min utgångspunkt är att på varje position sitter personer som styrelsen ansett vara mest lämpliga för jobbet. En styrelse som i sin tur är sammansatt av personer med mångårig erfarenhet och har lite olika bakgrund för att på så sätt kunna ta ett så korrekt beslut som möjligt.
Dessa kan absolut bytas ut mot nån som kan göra jobbet bättre.
Frågan är om du eller jag som lekmän och oinsatta i hur ett ES-lag sköts är kapabla att bestämma vem som isf är bättre lämpad?
Åtminstone du och dina kompisar verkar ju iaf veta exakt vem som är bäst lämpad och hur man ska få bästa resultat.
Själv avstår jag att göra den bedömingen och litar istället på att expertisen vet bäst.

"Hur kan det komma sig att Brynäs år till år ofta misslyckas, medans andra klubbar med liknanfe förutsättningar lyckas. Kan det vara så att de har folk med ännu bättre kompetens än dom i Brynäs?

Jämför du med klubbar med någotsånär liknande förutsättningar som oss, så tycker jag inte att dom har lyckats så värst mkt bättre.
Sen Boork tog över tycker iaf jag att hans första två år var ett bevis på att vi är på rätt väg, både vad gäller laget och föreningen i stort.
Denna säsongs bakslag till trots, som än så länge inte kan sägas vara nån riktigt vägvisare hur det kommer att se ut i framtiden.

""Saker som man knappast kan förutsäga innan säsongen börjar (tränarbyten, skador, formsvackor, motståndarnas utveckling, tur, otur, mm mm you name it....)"

Ojoj, så enligt dig kan inte ett gäng normalbegåvade individer räkna ut att dom här sakerna kan ske? "

Tja, jag vet inte om du eller dina kompisar är normalbegåvade individer.
Ni har iaf hittills bortsett från dessa faktorer, när JAG har påstått att dom faktiskt spelar in. Då har det hetat att jag skyller på otur, skador osv.
Hur ska du/ni ha det nu?
Kommentera

Huge: "Nu börjar du fan i mig bli tröttsam.
Var jag ensam härinne om att i våras tycka att Brendl, Hietanen, Sundström, Kankanpeerä, Andersén och förlängningen med Angell var värdelösa värvningar signerade Sundlöv?"

JAg ska använda ditt favorituttryck, med-facit-i-hand så visade det ju sig att det var dåliga värvningar eftersom Brynäs kom sist i elitserien, fet-sist. Man vann minst antal matcher och förlorade mest antal matcher.
Säger du emot mig?

"Som sagt: att laget sen under resans gång gått knackigt kan ju inte gärna Sundlöv lastas för, även om jag förstår att du och vissa andra tycker det."

Vem är det som är sporsligt ansvarig i föreningen...hmmm...just det Sundlöv. Vem ska isf annars ta på sig ansvaret? Eller ska vi följa din linje med att det var otur, formsvackor, skador etc.

"Men om du nu tror att Boork hade gjort ett bättre jobb om han fått fortsätta, förstår jag inte hur du isf kan totalsåga Östblom?"

För att han är en rutinerad elittränare som presterat på den här nivån!
Att sparka Boork kanske var rätt, men inte om man ser vem han ersattes med. Hade han ersatts med en rutinerad elittränare, som åtminstone lett ett seniorlag förr, tror iaf jag att Brynäs kanske kunnat klara sig undan kvalserien.

"Att en mer etablerad tränare i det läget hade gjort det bättre är mkt tveksamt. Börjar man i det läget plottra och ändra totalt på det mesta går det oftast åt skogen rejält."

Hallå...är det någon hemma? Vi kom toksist, hur skulle det kunna gå sämre? Det får du förklara?
Kommentera

Huge: "Jag litar på att de som sysslar med sakerna i sitt yrkesliv vet förutsättningarna och utefter dessa tar det bästa beslutet utifrån sin yrkeskunskap. Att det sen kan bli fel i slutändan beror ju på en massa saker som tillkommer under resans gång sas. Saker som man knappast kan förutsäga innan säsongen börjar (tränarbyten, skador, formsvackor, motståndarnas utveckling, tur, otur, mm mm you name it....)"

Så din utgångspunkt är alltså att: på varje position i Brynäs sitter den som är bäst lämpad för jobbet? Dessa kan inte bytas ut mot någon annan som gör jobbet bättre.

Hur kan det komma sig att Brynäs år till år ofta misslyckas, medans andra klubbar med liknanfe förutsättningar lyckas. Kan det vara så att de har folk med ännu bättre kompetens än dom i Brynäs?

Isf kunde vi väl ha kvar Esko Nokelainen som enligt sin yrkeslivserfarenhet tog de bästa besluten han kunde. Det här är elitverksamhet, misslyckas man bytts man ut. Man kan inte jämföra det med vilket annat jobb som helst. Når man inte resultat åker man ut!

"Saker som man knappast kan förutsäga innan säsongen börjar (tränarbyten, skador, formsvackor, motståndarnas utveckling, tur, otur, mm mm you name it....)"

Ojoj, så enligt dig kan inte ett gäng normalbegåvade individer räkna ut att dom här sakerna kan ske? Är det här helt nya förutsättningar alltså?
Nej, naturligtvis inte, dom här sakerna kan påverka varje år, kan man inte räkna ut det då borde man nog inte jobba med hockey!
Kommentera

Ove Myling: "Det e du nog jävligt ensam om härinne att tycka. Hur kan han ha lyckats när vi kommer sist, förklara det för mig?"

Nu börjar du fan i mig bli tröttsam.
Var jag ensam härinne om att i våras tycka att Brendl, Hietanen, Sundström, Kankanpeerä, Andersén och förlängningen med Angell var värdelösa värvningar signerade Sundlöv?

Som sagt: att laget sen under resans gång gått knackigt kan ju inte gärna Sundlöv lastas för, även om jag förstår att du och vissa andra tycker det.

"Min ståndpunkt var ju oxå att försöka få en mer etablerad tränare istället för Doffen som enligt mig inte är vatten värd. Verkar som BIF håller min linje numer oxå!"

Men om du nu tror att Boork hade gjort ett bättre jobb om han fått fortsätta, förstår jag inte hur du isf kan totalsåga Östblom?
Han har ju mer eller mindre bara försökt fullfölja Boorks ideer och bara gjort smärre justeringar från Boorks tid, som jag ser det.
Han kom dessutom in i ett tufft läge och har gjort vad man kan begära.
Att en mer etablerad tränare i det läget hade gjort det bättre är mkt tveksamt. Börjar man i det läget plottra och ändra totalt på det mesta går det oftast åt skogen rejält.
Jämför Boorks tankar på hemsidan när han säger att det i nuläget inte gäller att förivra sig och ändra på för mkt.
Kommentera

Huge m fl: Hur orkar ni?

Dag efter dag, år efter år. Vuxna människor.
Kommentera

Ove Myling: "Och på samma sätt hyllar du allt de gjort utan att du heller vet förutsättningarna."

Och?
Jag litar på att de som sysslar med sakerna i sitt yrkesliv vet förutsättningarna och utefter dessa tar det bästa beslutet utifrån sin yrkeskunskap. Att det sen kan bli fel i slutändan beror ju på en massa saker som tillkommer under resans gång sas. Saker som man knappast kan förutsäga innan säsongen börjar (tränarbyten, skador, formsvackor, motståndarnas utveckling, tur, otur, mm mm you name it....)

"Andemeningen är: De har naturligtvis en annan inblick en gemene man, men kommer man sist har man ju alltid misslyckats oavsett om olika beslut slagit ut på ett negativt sätt!"

Självfallet.
Vem har förnekat att årets säsong har varit ett misslyckande, sett till de förhoppningar man hade?
Det viktiga är att man drar rätt slutsatser av misslyckandet, som enligt min mening till största delen berott på förlängningen med Boork som tränare inför denna säsong.
En förlängning som jag och en del andra var lite tveksamma till när tränarfrågan var på tapeten.
Å andra sidan kan man säga att fjolårets insatser gjorde att en förlängning inte kändes helt felaktig heller.
Vilket visar hur svårt och komplicerat det kan vara när ex ett sånt viktigt beslut som att bestämma ny tränare ska tas.
Kommentera

Huge: "Samma här. Är ditt utlåtande på nåt sätt facit och en korrekt bedömning?
Sundlöv har gjort ett utmärkt jobb vad gäller det mesta i värvningsväg. En och annan mina går alla sportchefer på, så även Sundlöv.
I stort har han dock lyckats bra enligt min mening, om man ser till det lagbygge som han tillsammans med Boork var med om att skapa inför säsongen."

Det e du nog jävligt ensam om härinne att tycka. Hur kan han ha lyckats när vi kommer sist, förklara det för mig?

"Ove Myling: "Jag sa redan från början att Doffen inte skulle göra ett bättre jobb en Boork.´"

Nu är du där igen....
Hur vet du att Boork hade gjort ett bättre jobb om han fått fortsatt?
Med tanke på att spelarna satte sig på tvären så är väl sannolikheten isf mkt stor att han gjort ett sämre jobb?"

JAg sa aldrig att Boork skulle göra ett bättre jobb (även om jag tror det). Jag sa bara " att Doffen inte skulle göra ett bättre jobb"

Och som du säger: Med facit i hand fick jag rätt. Brynäs låg sist när Boork gick och Brynäs låg sist när Doffen gick. Det kan inte ens undgått dig!
Min ståndpunkt var ju oxå att försöka få en mer etablerad tränare istället för Doffen som enligt mig inte är vatten värd. Verkar som BIF håller min linje numer oxå!

Och om Sjödin är vi ju överrens, även om du inte tyckte saå när saken skedde.

Så att jag påstår saker med facit i hand går fet-bort! Allt detta sa jag ju tidigt på säsongen och se vart vi nu är!
Kommentera

Huge: "Det du gör är att tvärsäkert konstatera att allt gjorts fel, utan att öht ha en aning om förutsättningarna som de ansvariga haft att jobba efter."

Och på samma sätt hyllar du allt de gjort utan att du heller vet förutsättningarna.

Men om nu Brynäs kommer sist i Elitserien och sen styrelsen säger vi gjorde de bästa enligt förutsättniganr, då vägrar iaf jag att känna någon sympati. De har misslyckats.

Sedan går de ut och säger att "vi ska bli topp fyra" för att sedan komma sist. Då har ju det gjort en bedömning av läget och sedan misslyckats, det e en enkel slutsats som du också måste kunna dra.

Det här är dessutom elitverksamhet, och lyckas man inte har man gjort sitt, det e inte ett lag för 10-åringar där man kan säga: "attans vi tog kanske fel beslut, men det gör inget för nästa säsong börjar vi med slagskott å då blir allt sååå annorlunda"

Andemeningen är: De har naturligtvis en annan inblick en gemene man, men kommer man sist har man ju alltid misslyckats oavsett om olika beslut slagit ut på ett negativt sätt!
Kommentera

Huge: Jag tycker inte att Danielsson är svårbedömd. När laget var som sämst, när laget behövde honom som mest, svek han. Han är en veteran som ska vara en av spelarna som laget kan luta sig emot när det går tungt. Han klarar uppenbarligen inte av att vara den pålitlige spelaren som han ska vara i kristider. Jämför det med tex Micke Lind, som har spelat bra i stort sett hela säsongen när han har varit skadefri. En sån här dålig säsong gör att man vet vilka spelare som man kan lita på när det blåser och vilka som man inte kan lita på.
Kommentera

Ove Myling: "Jag sa redan från början att Doffen inte skulle göra ett bättre jobb en Boork.´"

Nu är du där igen....
Hur vet du att Boork hade gjort ett bättre jobb om han fått fortsatt?
Med tanke på att spelarna satte sig på tvären så är väl sannolikheten isf mkt stor att han gjort ett sämre jobb?

Att han nu kommer tillbaka som en nödlösning som känns Ok, är en annan diskussion.

"Jag sa redan när Sundlöv tillträdde att han inte var rätt man för jobbet"

Samma här. Är ditt utlåtande på nåt sätt facit och en korrekt bedömning?
Sundlöv har gjort ett utmärkt jobb vad gäller det mesta i värvningsväg. En och annan mina går alla sportchefer på, så även Sundlöv.
I stort har han dock lyckats bra enligt min mening, om man ser till det lagbygge som han tillsammans med Boork var med om att skapa inför säsongen.

"JAg sa när det stormade om Sjödins lön att han inte var värd den."

Beror väl på hur mkt han tjänar i förhållande till andra spelare och hur man värderar hans insatser denna säsong.
Men jämfört med fjolårets insats och den lön han då uppbar så har han säkert varit en aning överbetald denna säsong. Har dock spottat upp sig betydligt på slutet och kommer att vara en av våra viktigare spelare nu i KS.
Så om vi nu fixar nytt kontrakt så har han nog totalt sett ändå haft en någorlunda rättvis lön.
Kommentera

Peja: "Men ja, tidigare säsonger har han tillfört det som du skriver."

Just därför som jag också tycker att hans fall är svårbedömt.
1 säsong där hela laget i stort gått knackigt säger kanske inte så mkt..
Kommentera

Ove Myling: "När du svarar på frågor och backar upp dina påståenden med andra ord än" De är proffs de vet vad de gör, mycket mer än några onyanserade skribenter", då ska jag sluta kritisera dig!"

Men om dessa proffs nu tar sina beslut baserat på de förutsättningar som bara dom känner till, kan man då alltid påstå att deras beslut varit felaktiga bara för att slutresultatet inte alltid blir som man tänkt sig?
Återigen: här har du ditt och många andras facit i hand-resonerande som är så ointressant.
Att ett slutresultat blir annorlunda än det man från början tänkt sig beror faktiskt på flera orsaker än att man från början tagit ett totalt felbeslut.
Det finns ett utländskt passande uttryck för saken:

"Don´t critize me before you´ve walked in my shoes"

Dvs: gnäll inte för mkt och döm inte för hårt innan du varit i exakt samma situation och haft exakt samma förutsättningar som den du kritiserar.

Det du gör är att tvärsäkert konstatera att allt gjorts fel, utan att öht ha en aning om förutsättningarna som de ansvariga haft att jobba efter.
Kommentera

Huge: "Men om du vill ha ett svar på ditt eget förslag så tycker jag att Dackell definitivt ska vara kvar."

Varför ska Dackell vara kvar? Du utgår ju alltid från att folk är dum i huvudet och mindre vetande. Så förklara för mig!
Kommentera

Huge: "Vilken idiot som helst kan ställa sig upp och i efterhand säga att Hitler inte borde ha blivit vald till rikskansler."

Eller att inte Sundlöv borde ha blivit sportchef.

"Ni uttalar er tvärsäkert om vad man borde ha gjort, när ni har facit i hand."

Jag sa redan från början att Doffen inte skulle göra ett bättre jobb en Boork.
Jag sa redan när Sundlöv tillträdde att han inte var rätt man för jobbet. JAg sa när det stormade om Sjödins lön att han inte var värd den.

Det kan man inte kalla med facit i hand! Om inte du tycker att jag alltid sitter inne med facit, långt i förväg då!
Kommentera

Huge: "Svårare med Danielsson. En nyttig vattenbärare med stort hjärta som gör ett otacksamt jobb i det tysta."

Danielsson har tyvärr inte varit ett dugg nyttig den här säsongen, inte ens nära att hålla elitserieklass... Men ja, tidigare säsonger har han tillfört det som du skriver.
Kommentera

Ove Myling: "Men sedan har man inte hört ett ord om den saken. Han har fortfarande inte skrivit om Brynäs gjorde rätt eller fel i den frågan."

Här har du hela ditt och dina gnällspikskompisars dilemma och problem i ett nötskal.
Ni uttalar er tvärsäkert om vad man borde ha gjort, när ni har facit i hand.
Totalt poänglöst och ointressant.
Vilken idiot som helst kan ställa sig upp och i efterhand säga att Hitler inte borde ha blivit vald till rikskansler.
Kommentera

Huge: Nej, de har inte kopierat mig, de har genom att se matcher studera statistik och Brynäs förehavanden i övrigt, kommit till samma slutsatser som jag!

Om Brynäs vunnit SM-guld, och någon klagade på klubben riktigt mycket, då skulle man ju undra hur det var ställt med den personen.

Samma sak kan sägas om det omvända, klubben kommer sist och vissa hyllar den ändå!

"Varför kritiserar du inte dessa personer för att inte ha några egna åsikter när du kritiserar mig för samma sak?"

För att de kan svara på en vanlig fråga, för att de kan backa upp sin påståenden.

När du svarar på frågor och backar upp dina påståenden med andra ord än" De är proffs de vet vad de gör, mycket mer än några onyanserade skribenter", då ska jag sluta kritisera dig!
Kommentera

Ove Myling: "Har lust eller vågar inte uttala sig?"

Har du svårt för att begripa?
Jag skrev precis att det i dagsläget inte känns speciellt intressant att börja diskutera nästa års trupp, dvs att jag inte har nån lust. Återkom efter KS.
Eller känns det som nån sorts livsavgörande fråga för dig att jag exakt just nu svarar på din fråga?
Men om du vill ha ett svar på ditt eget förslag så tycker jag att Dackell definitivt ska vara kvar. Hutten ska självklart bort och kommer dessutom att lämna laget självmant.
Sjödda slutar med största sannolikhet, och bör tacka för sig.
Svårare med Danielsson. En nyttig vattenbärare med stort hjärta som gör ett otacksamt jobb i det tysta.
Kommentera

Ove Myling: "Nej, jag var först! Isf har andra kopierat mig."

Men om andra gnällspikar har kopierat DIG så måste väl det innebära att dessa gnällspikar inte heller har några egna åsikter?
Varför kritiserar du inte dessa personer för att inte ha några egna åsikter när du kritiserar mig för samma sak?
Kommentera

munkas: En enda gång har jag hört Huge uttala sig om att en spelare skall stå över, och det är Markström.

Men sedan har man inte hört ett ord om den saken. Han har fortfarande inte skrivit om Brynäs gjorde rätt eller fel i den frågan.

Förresten har han väl egentligen aldrig besvarat en fråga, utan slingrar sig undan med diverse motfrågor och svar som: "Jag tror nog att proffs vet mer än oss om de här sakerna"
Kommentera

Huge: "munkas: KS står för dörren och är en aktualitet för alla just nu.
Det är inte nästa års spelartrupp, iaf inte för min egen del.
Så jag ser inget som skulle hindra att man spekulerar i hur det kommer att gå i KS, bara för att JAG inte har lust att diskutera nästa års trupp just nu?"

Har lust eller vågar inte uttala sig?

JAg tycker att följande spelare ska bort: Dacke, Sjödda, Björne, Hauhtonen, Molin. Men jag väntar mig inte att få ett svar på det här inlägget eftersom du inte diskuterar nästa års trupp förrens efter kvalserien!

Varje gång du uttalar dig i en fråga om nästa års trupp, ska jag påminna dig om din ståndpunkt.
Kommentera

Huge: "Men vänta här nu ett tag.
Det finns ju andra som redan sagt att ovanstående spelare har gjort sitt, så hur kan du då påstå att det är din egen åsikt när andra redan har sagt den?"

Nej, jag var först! Isf har andra kopierat mig.

"Dessutom har du ju isf bara plagierat andra läktarcoachers åsikter, där jag istället isf har plagierat åsikter från personer som är fackkunniga och sysslar med frågorna dagligen i sitt yrke."

Samma personer som fört Brynäs ned i kvalserien? Och som dessutom förmodligen blir utbytta nästa säsong. Problemet för dig blir ju när du hyllar en tränare exempelvis och när denne får sparken och ersätts då hör man inte ett knysst från dig! Snacka om kappvändare.

Och du har hittills aldrig svarat på en obekväm fråga!

Skaffa dig egna åsikter, läsa på Brynäs gästbok kan alla här inne göra, vi behöver inte en användare som kopierar det som står där!
Kommentera

munkas: Ang domarna så är det extra viktigt att de står emot den visselorkan som kan bli i Ejendals om någon utav legionärerna i LIF ramlar
Kommentera

munkas: KS står för dörren och är en aktualitet för alla just nu.
Det är inte nästa års spelartrupp, iaf inte för min egen del.
Så jag ser inget som skulle hindra att man spekulerar i hur det kommer att gå i KS, bara för att JAG inte har lust att diskutera nästa års trupp just nu?
Kommentera

Huge: Ok, så då kan vi alltså inte spekulera i hur kvalserien kommer att sluta heller, eftersom vi inte vet vilka domare som dömer, vilka spelare som är skadade eller vilken spelidè tränarna har?

Jaja, hörs i april då...
Kommentera

« · 1004297 · »