Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

« · 1617669 · » Till forumet

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Seriöst, vad hände med Thuresson? Han kunde ju vara med förra matchen så jag förstår verkligen inte vad som gör att han inte kan spela ikväll...
Kommentera

Huge: Haha. Nyström. Av alla journalister är han den värsta. Typ den som blir vald sist i lagsammansättning.

OK. Vi tar Wennerholm så får ni dras med Nyström. 
Kommentera

70 Rodrigues:

Vår kapten o defensiva klippa i fyra år till avslutade sässen m att vara inne på 3 av 4 mål bakåt...

Kommentera

Peja: Nyström är ett skämt, men det visste vi ju redan.
Extra komiskt att han ignorerar Gundersons betydelse för Brynäs samtidigt som han pekar på Nygrens återkomst till Färjestad som avgörande för deras del.
Då är en spelare helt plötsligt jätteviktig för sitt lag.
Ska man skratta eller gråta åt Nyströms logiska tankevurpa?
Kommentera

Av 100-tals tweets från matchen har jag 1 om Bertils frånvaro...

Mörkläggning del 2? ;)

Allvarligt... är det inte märkligt tyst...?

Som ngn sa...försvaret blev inte bättre av Bertil mot Löf...

Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker att det känns konstigt att det "inte spelar någon roll" att Gunderson var/är skadad. En av seriens bästa backar som vanligtvis spelar halva matcherna, lägg till att resterande backar inte håller särskilt hög klass och man inser att hans betydelse för laget är enorm.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Får faktiskt hålla med honom!
Kommentera

Held: Bra skrivit:) hoppas nu inte att alla försvinner härifrån, vill ha ett aktivt silly här inne! Tack för denna säsongen, alltid lika trevligt!
God natt brynäsbröder
Kommentera

Huge: Lilla vän!

Det var helt och fullt med hjärnan. Sen kanske hjärtat framkallade lite versaler men i sak står jag för vartenda ord. Uppträdandet idag var märkligt svagt.
Kommentera

bradberry: Att i besvikelse analysera med hjärtat istf med hjärnan må vara skönt och befriande ibland, men är inte trovärdigt i längden...
Kommentera

brynäs08: Tack själv, klart vi får ihop ett minst lika bra lag till hösten med ett par förbättringar. Jag litar på Sundlöv, som vanligt.
Hoppas bara vi slipper samma skadeelände som iår, det har varit frustrerande både för TJ och supportrarna.
Som hockeyintresserad är dock säsongen ännu inte över för min del, KS och ångestladdat stockholmsderby redan i morrn...
:-)
Kommentera

bradberry:

Detta bådar ju gott inför att Färjestad åker på pisk i semi iaf.

Kommentera

@Gunnar56:
Blir så patetiskt/icke trovärdigt när spelare/ledare ska leta efter positivitism efter förluster. Klädsamt vore ibland "detta är åt helvete"
Kommentera

Surt som fan men finns inte så mycket att säga, FBK var snäppet vassare. Men hade Gunderson spelat och en frisk Bertilsson så hade vi stått i semi nu. Men vi tar nya tag och ser fram emot nästa säsong som jag tror kommer bli riktigt intressant. Tack för denna säsong! :)
Kommentera

Sitter i bil på hemväg från LA.

Så jävla besviken på laget.

Hur är det möjligt att uppträda så jävla håglöst i en sån här match. D bär emot men det är rättvist att FBK tar detta. De är inte bättre det är VI SOM ÄR SÄMRE!!!!

Att inte lyckas gjuta mera mod och mera fart i spelarna är ett brutalt misslyckande. Ledarstaben måste ifrågasättas. Å vad gör vår kapten? Sämst när det gäller...

Kan det vara så att laget är tröttkört? Otroligt i så fall. Snarare mentalt utmattade och det är det som är så illa...
Kommentera

Ja nu blir det silly. Den här gången startar vi i alla fall serien med en riktigt bra målis. Känns tryggt. Försvarsspelet måste radikalt förbättras. Framåt ser det bra ut.

Eftersom jag är dålig förlorare tänker jag inte gratulera Färjestad till semifinalplatsen. Hatar det laget. Seriens anus...

Kommentera

Rossa: Säga att det här är en usel trupp är en förolämpning!
Det skiljer 3 mål totalt över 5 matcher. Brynäs kom 4 i serien
med överlägset värsta skadeläget i historien.

Nä Brynäsbröder. Just nu är det röv och skit men imorgon så är vi stolta över vårt fina Brynäs igen. God natt på er..
Kommentera

Huss: Bort med Löf, Jacobsson och Persson på backsidan. Att förlänga med Sunken enda fram till 2018 var ju inte heller så jävla genomtänkt.
Kommentera

Zappaholic: Typiskt: ett skitmål avgör.
Blev lite för mkt till sist med Gundes skada, Bertils kräftgång/ojämnhet och vårt överlag ojämna uppträdande i kvarten. Ändå små marginaler men FBK vinner inte oförtjänt. Bara att gratta och önska dom respass i semin.
Snart börjar Allsvenskan i fotboll och inte minst Silly Season...
Kommentera

Held:Jorå vi kommer att få pisk uta hvete av både VF eller Skelefte. Ha e bra sommar vi kommer snart efter nu äre de gölf som gäller.
Kommentera

Peja: Skadorna tog ut sin rätt även i slutspelet. .. trist slut för tycker ändå att man spelat bra och underhållande i många matcher men tyvärr ofta bara åt ett håll. .
Kommentera

Japp nu gräver vi ner stridsyxan! Nu kör vi silly season undrar vad sundlöv har för "spets" i åtanke... Tänk om han kunde börja bygga lagen bakifrån med stabila backar 'a la lexand.... + en backcoach..
Kommentera

Lindström: Bara att motvilligt gratulera FBK. De är inte ett bättre lag än oss, det var mest Brynäs som var sämre än normalt tyvärr.
När det är slutspel så mäste defensiven fungera och det har den inte gjort på hela säsongen och det får TJ ta på sig.
Skall bli väldigt intressant att se vilka slutsatser Sundlöv och TJ drar efter denna säsong och hur man tänker sig lagbygget nästa år.
Även tränarstaben behöver nytt blod. Ser inte vad Janne Larsson tillför och de behöver verkligen en backcoach och en ny röst.
Kommentera

hoppas hoppas frölunda slår ut lhc så att fbk får möta skelefteå. Dom kommer få så mycke dase å jag ska njuta varje sekund. Fy jävlar va jag avskyr Färjestad.... Syns 14/15
Kommentera

smallround: Har mejlat cmore och krävt Ankans avgång! Och nu har jag sagt upp csport SHL! En säsong som går till historien med rekord i antal skador där jag håller Sundlöv högst ansvarig för detta! Jag menar värva Rollin-Carlsson när försvaret ser ut som det gör/gjorde bara det är helt obegripligt!

Usch usch usch vad bittert ruskigt besviken!
Kommentera

Vill passa på att tacka alla för en.....intressent säsong här inne!

verkligen alla. Kul med lite perspektiv! Utan huge, och Rodrigues och zappaholic mfl.så stannar forumet. tänk vad tråkigt forum om alla tyckte lika ;)

Nu är det silly. hoppas nu vi får ihop ett fint gäng!

Kommentera

Skitmål IGEN. VARFÖR kan vi inte vinna hemma mot detta jävla lag som egentligen inte är något vidare...Så jävla onödig 6 man på banan. .
Kommentera

70 Rodrigues:När Almtuna rea ut..
Kommentera

Ge mig backar, backar, backar. Hej.
Kommentera

smallround: Det var ganska uppenbart att Thuresson hade en "underkroppsskada" i förra matchen. Han kunde ju knappt röra sig...
Kommentera

Skall bli kul att se vart Thuresson spelar nästa år..... Blir det FBK är det ju patetiskt från hans sida.,..
Kommentera

rafalski: Tack o godnatt för den här säsongen. Högst upp på önskelistan är ett försvar värt namnet, undrar om det går att ordna??
Kommentera

ULTIMAVICI:
Jahapp.. Då var det silly .
Kommentera

Att Starky gett bort 2 matcher svider.

Kostsamt att inte spela 60 min eller att var med när pucken släpps i ett slutspel.

In med en backtränare samt sanera ut glaslirarna.

Kommentera

Jävla helvete, vilken skitpuck som går i. FAAAAN.
Kommentera

Tommy: Sicket skitmål...Ankan kluckar glatt och verkar belåten.
Kommentera

Då kan dem börja rensa upp i den här usla truppen.
Kommentera

och så sitter ankan och skrattar och säger typiskt.... Inte OK
Kommentera

jaha, då var det över. Inte helt oväntat men bittert. Nu väntar silly season.
Kommentera

Tommy: Jävla skitsäsong

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: och där var säsongen över efter ännu ett skitmål av FBK FYFAAAAAAAAN!
Kommentera

Hatar att förlora ! :-(
Kommentera

Rossa: Ankan berömmer bara FBK...dementa jävel.
Kommentera

Hur fan kan Djoos få spela??!
Kommentera

Fy fan så jävla uselt!! Nu kan ni ge er fan på att FBK avgör, skulle inte förvåna ett dugg :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1617669 · »