Stämmer det att Sundlöv värvat bröderna Westerholm är det ju fan en prestigevärvning. De måste ju vara rätt ordentligt eftertraktade av SHL-lag med större plånböcker ?
Mycket kul att Sweatt förlänger. 29 poäng är helt ok/bra,han spelar osjälviskt och laglojalt och jag vet att många som kanske inte ser så mycket hockey ofta fastnar för just Bill'spelstil när de tittar. Det är ju positivt.
(Fel tråd, sorry !)
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Ja det är en kanonlösning om man gör det ordentligt men just nu är det ingen struktur och då blir det inte bra heller.
Brynäslegenden: Inte bra om det inte blir fullsatt. Många hål i budgeten som ska repareras nu under slutspelet. Nästa års satsning hänger på det. Vad prioriterar 90.000 gävlebor på en söndag kl. 17.00? Jag vet vad jag och åtskilliga andra stockholmare prioriterar.
mattiaskarlgren: Stor rink ger utrymme för skridskoåkning och teknik. Liten rink innebär att tröga otekniska spelare kan ”stå i vägen” för lirarna. Att hockeyn i NHL är bäst, trots liten rink, beror enbart på att de bästa spelarna finns där. Och i takt med att NHL har försökt anamma den europeiska spelstilen har också ishockeyn blivit lite roligare där borta. Skulle lirarna i NHL få spela på stor rink skulle hockeyn revolutioneras och kunna bli lika sevärd som den gamla rysshockeyn. Och tvärtom, skulle man stoppa in lirare som Järnkrok och Klasen i en liten rink med motståndare som Rahimi, Jämtin, Ledin m.fl. skulle SHL bli en köttkvarn, MMA light.
Redigerad kommentar
Jajjen: Glöm fullsatt! Av tradition har Bif dålig siffra första kvartsfinalen. Själv ser jag den som den näst intressantaste matchen i matchserien.(efter den sista...) Är självklart på plats!
Tips: Mellan 5 800- 6 400.
Brynäslegenden:
Vilket är ditt problem m Aktiv sittplats?
Tar med min brorson o sitter där på söndag, 150 pix per biljett...för arvet vidare...
tjugo8:Saken är väl att de som köper biljetter där inte alls är aktiva, utan är lika tysta som resten av sittplats publiken. Iden är mycket bra, men kommer aldrig funka med den sittplats vi har i Gävle.
Förhoppningsvis kan den funka bättre i slutspelet, men känns tveksamt..
Det som talar mot en värvning av bröderna Westerholm är att lag som Frölunda och Färjestad också borde vara intresserade. Fixar Sundlöv den värvningen känns det som att Brynäs klättrat några steg i näringskedjan.
Peja: Så det är Brynäs fel att alla gävlebor är griniga och håller käft när de går på hockey?
Peja: Du missar min poäng helt. Brynäs förtjänar betydligt bättre publiksiffror än lag som FBK, Modo och LIF. Finns knappast nåt lag som har mer stöd på hemmaplan från inresta supportrar. Därför är det relevant att visa på hur stort stödet är på bortaplan. Vi går också på matcherna i Gävle. Ofta. Gick gävlebor i samma utsträckning som Karlstadsborna gör, skullle vi vara bäst i pblikligan. Också.
Stockholmarna går på hockey i Gävle.
Peja:
"Nej, men Brynäs som förening är också ganska griniga och håller också käft ganska mycket..."
Kan ju vara så att just den inställningen hos fans gör att många Gävlebor väljer bort Att gå o se Brynäs?
Redigerad kommentar
Peja: Tänk vad enkelt livet vore om Statistiska centralbyrån kunde bekräfta alla sanningar. Den här gången får du förlita dej på sunt förnuft och min expertis ;-)
Det Gävle aldrig har fattat är vilket genomslag Brynäs hade i Sverige under storhetstiden. Hur tusentals svenskar bytte favoritlag för att följa ett nytt, stilbildande och överlägset hockeylag från Gävle. Vars storhetsperiod bara kan jämföras med en annan i Sverige under 100 år med hockey i Sverige. Och som aldrig kommer att upprepas, som lag som Färjestad, Skellefteå, HV, Frölunda m.fl. bara kan drömma om.
Min farsa blev brynäsare då, hans båda söner blev brynäsare, deras fyra söner blev brynäsare. Vi har ingen som helst anknytning till Gävle. Och att vi är många med samma bakgrund märker man när man går på bortamatcher, på jobbet, på krogen, var man än träffar hockeyintresserade. Är det inte en leksing, är det alltid en brynäsare man träffar.
Du nämner Färjestad och Luleå. Av vilken anledning skulle en frisk människa utanför deras kommuner välja nåt av dessa båda lag?
Leksand? Ja, det finns en j-vla massa människor som ”gillar” Leksand. Men av samma anledning som människor har sympatier för tiggare, nån som skitit på sej eller fått en spik i foten. Man tycker synd om dom. Du kan ge dej fan på att dom gillar Hammarby i fotboll också.
Någon som sett någon av de senaste träningarna, hur ser det ut? PP-formationer? Intressant om dom petat in Basse i någon av dem nu när han är tillbaka?
tjugo8: Okej... ska du gå på tisdag? Hojta gärna till en gång till och bekräfta det, ska nämligen gå på lördagen i sådana fall.
Steenm:
Spänningen stiger... Tippar 3-1 idag efter en mycket väl genomförd match. Sweat, Rödin och Scott visar vägen...
li bättre och bättre.