Storhonken: "Anledningen till att Sundlöv inte panikvärvade va för att han inte hade några pengar kvar i kassakistan."
Rent generellt så är väl pengar alltid en av parametrarna som måste beaktas vid en värvning, oavsett läge.
Men i just det här fallet kändes det inte som om en värvning var speciellt nödvändig.
Skulle tro att ont om pengar och en trupp som redan var tillräckligt slagkraftig gjorde att det blev naturligt att inte värva.
GävleLasse: "Så du anser att Brynäs klarar sig precis lika bra utan en spelare av Nagys kaliber? Du tror inte att han hade varit en tillgång under kommande slutspel?"
Hur vet du att Nagy hade blivit en tillgång under kommande slutspel?
Hur vet du att vi öht GÅTT till slutspel med Nagy i laget?
Jag konsterar bara att med Nagy i laget så spelar Modo KS.
Och att Sundlöv förmodligen hade värvat innan fönstret stängdes om man ansett att det behövdes.
Facit visar iaf vem eller vilka som verkar ha gjort rätt.
"Om du tycker att jag känner mig träffad så kanske det inte var så konstigt med tanke på att det var till mig du skrev det."
Mitt första inlägg där jag raljerade över "experternas" träffsäkerhet i sina profetior var allmänt riktat och inte riktat specifikt till dig.
Och eftersom du valde att svara på dina egna eller "experternas" vägnar så får man väl utgå ifrån att du måste ha känt dig träffad.
GävleLasse: " Räkna inte in mig i den skaran.."
Kan inte hjälpa om du känner dig träffad.
Raljerade bara över "expertisen" som uppenbarligen hade fel.
Och som gladeligen hade sagt "vad var det vi sa" om dom fått rätt, men nu tiger som muren.
Så varför skulle inte JAG få säga "vad var det jag sa", när jag tyckte att Sundlöv gjorde rätt som inte panikvärvade (vilket uppenbarligen funkade rätt så bra) när jag ansåg att det inte behövdes.
GävleLasse: " Intressant att du valde att inte bemöta mig på ditt svammel om Modo..
Vilket ger mig rätt.. Du är en enögd jävel."
Jaha, det är SÅ det funkar: om jag inte svarar dig inom x antal sekunder eller minuter så innebär det att jag per automatik gett dig rätt?
I sak har jag dessutom redan svarat dig: jag ville med mitt resonemang kring Modo argumentera exakt lika onyanserat och överdrivet som många "experter" gör, när dom själva hade suttit härinne och sagt "vad var det vi sa??" om Modo nu hade lyckats knipa sista slutspelsplatsen i en oerhört jämn slutspurt.
Redigerad kommentar
GävleLasse: " Då har han vara en timid person. Inte i närheten av vad han häver ur sig här."
Tänkte just på samma sak.
Att du härinne häver ur dig helt andra saker än det jag fått höra från dig när vi träffats.
Sen vet jag inte om jag häver ur mig så mkt värre saker härinne, jämfört med vad du gör mot mig och andra....
nwt.se/sport/folj_fbk/fbk-tv/article864608.ece
nwt.se/sport/folj_fbk/article864502.ece
nwt.se/sport/folj_fbk/article864485.ece
nwt.se/sport/folj_fbk/article863868.ece
nwt.se/sport/folj_fbk/article863869.ece
www.vf.se/sport/ishockey/succebacken-redo-forsta-slutspelet
www.vf.se/sport/ishockey/brynastalangen-hyllas
www.vf.se/sport/ishockey/fragorna-haglade-nar-fbk-spelarna-chattade
I Gävle tycks man inte förstått att slutspelet ska börja direkt,GD har en hel artikel om den första kvartsfinalen.
arbetarbladet.se/sport/brynas/1.2823168-czarnecki-min-framtid-ar-slutspelet-med-bryn